Ankieta

Na ile w dziesięciostopniowej skali oceniasz nową wersje i zmiany jakie wprowadza?

1
3 (4.6%)
2
1 (1.5%)
3
1 (1.5%)
4
3 (4.6%)
5
6 (9.2%)
6
8 (12.3%)
7
13 (20%)
8
12 (18.5%)
9
7 (10.8%)
10
11 (16.9%)

Głosów w sumie: 65

Autor Wątek: KSP 0.20.x  (Przeczytany 53448 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Nie, 02 Cze 2013, 14:25:09
Odpowiedź #90

Offline Marcix

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Update jest naprawdę dobry , optymalizacja jest znacząca , 200 tonowa stacja 120 km nad kerbinem pozwala mi na spokojne dokowania. Testowa baza  stojąca obok wyrzutni pozwala mi na swobodne starty rakiet . Co w 19 było już utrudnieniem. Wystarczy w opcjach gry ustawić najniższy physics per sec i można trzymać 700 częściowe stacje bez przeszkód na orbitach. Nowe kółka też są świetne , mają o wiele większy udźwig , cupola jest co prawda z modu ale też został przedesingowany.

Śro, 05 Cze 2013, 22:59:15
Odpowiedź #91

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Z przydatnych części mogliby dodać jeszcze te kapsuły, w których mozna zamknąć np człon lądownika (jak w modzie nova punch), i które potem rozpadają się uwalniając moduły. Marzy mi się też więcej części pozwalających na budowę statków kosmicznych. No i żeby w końcu jazda pojazdem po powierzchni jakiejś planety była zoptymalizowana, bo teraz lazik ni to jedzie, ni to płynie, czasem znosi w bok a na porządku dziennym jest niespodziewany fikolek i eksplozja "bo tak". Z innych pomysłów to np. System nawigacji, który po dokonaniu lotu/lądowania/orbitowania na innej planecie zapamietywalby potrzebne dane i przy drugim locie podawalby kiedy wystartować, depnac w prograde itd. No i fazy rozwoju technologii. Budujemy rakietę, lecimy na księżyc, budujemy stację - inżynierowie opracowują nowe części pozwalające na dalsze ekspedycje.

Tapniete z tela, sorki za misz masz z polskimi znakami i babole.
Przez trudy do gwiazd

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #91 dnia: Śro, 05 Cze 2013, 22:59:15 »

Czw, 06 Cze 2013, 10:48:27
Odpowiedź #92

Offline beryl

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
20.2 jest naprawdę OK, da się nawet na xo grać, co wcześniej nonstop powodowało crashe, na 7 zapitala aż miło. I wygląda lepiej, zwróciliście uwagę na linię brzegową? Woda jest przejrzysta i widać dno :)

Czw, 06 Cze 2013, 10:55:46
Odpowiedź #93

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
bo teraz lazik ni to jedzie, ni to płynie, czasem znosi w bok a na porządku dziennym jest niespodziewany fikolek i eksplozja "bo tak".


Wawrzyn, przerzuć sobie sterowanie łazikiem z domyślnego WSAD na na przykład IJKL. Bo WSAD jest sprzężony z obracaniem obiektu w przestrzeni, dlatego łazik jest na ciałach o niskiej grawitacji niemal niesterowalny. A fikołki zazwyczaj powstrzymuje przedłużenie łazika plus niski środek ciężkości. Jeszcze drobna rada dla jeżdżących po obiektach typu minmus; jeśli łazik lubi wam podczas przyspieszania stanąć dęba, to po prostu wyłączcie napęd osi tylnej.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #93 dnia: Czw, 06 Cze 2013, 10:55:46 »

Czw, 06 Cze 2013, 15:27:28
Odpowiedź #94

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
O, muszę wypróbować trik ze zmianą klawiszy, dzięki Kadaf :) Na wywrotki przy skrętach pomaga też zablokowanie sterowania tylnych kółek.
Przez trudy do gwiazd

Pią, 07 Cze 2013, 17:12:54
Odpowiedź #95

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Mała zmiana porządkowa w temacie. [puff] *Raynus zniknął*

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #95 dnia: Pią, 07 Cze 2013, 17:12:54 »

Pon, 10 Cze 2013, 11:14:14
Odpowiedź #96

Offline adas236

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Mała optymalizacja:( przy 600 częściach ledwo 15 klatek. dziwne że gry po 14 GB działają na lepszych silnikach i mniejsze wymagania mają.

Pon, 10 Cze 2013, 12:07:11
Odpowiedź #97

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mała optymalizacja:( przy 600 częściach ledwo 15 klatek. dziwne że gry po 14 GB działają na lepszych silnikach i mniejsze wymagania mają.

To prawda, ale KSP to gra bardzo specyficzna, gdzie dużą rolę podgrywa fizyka. Gry "po 14 GB" (ale to nie od zajmowanego miejsca zależy) zwykle mają większy budżet i dopracowany już silnik graficzny typu Unreal Engine czy CryEngine, za które odpowiadają wielkie firmy mające środki na to, by dostosować go do wielu konfiguracji. Squad nie ma takich możliwości, ale podejrzewam że z czasem wydajność komputera będzie miała coraz mniejszy wpływ na projektowanie statków ;) Minecraft na Javie początkowo też miał zrąbaną optymalizację a teraz działa świetnie.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #97 dnia: Pon, 10 Cze 2013, 12:07:11 »

Pon, 10 Cze 2013, 12:34:18
Odpowiedź #98

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Poza tym w większości produkcji typu fpp, na przykład, lokacje, jeśli już mają możliwość interakcji, lub niszczenia obiektów, to jest ich bardzo niewiele. W KSP komp musi w zasadzie naraz generować cały układ słoneczny, trajektorie planet i statków a jak do tego dojdzie wehikuł na orbicie, który ma 400 części, z których każda jest osobno traktowana (jak statek pierdyknie, to każda leci w swoją stronę), to o matko. Poza tym zauważyłem, że na płynność zasadniczy wpływ ma wysokość orbity i stopień szczegółów powierzchni. Na 70km na w miarę wysokich detalach jeśli ustawię kamerę tak, że widać Kerbin, to chrupie aż słychać. Z kolei jeśli kamera pokazuje czarne, gwiaździste niebo, płynność wzrasta. Jak statek już jest na okołosłonecznej, to w zasadzie nie ma problemu z płynnością.
Przez trudy do gwiazd

Wto, 11 Cze 2013, 14:27:07
Odpowiedź #99

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
BUG BUG BUG!!!

Wykryłem kolejne ogromne paskudztwo w 0.20.1 od którego odechciewa mi się latać. W 0.19 normalnym było przy lotach średniego i dalekiego zasięgu (czyli Duna i dalej), że po opuszczeniu strefy Kerbinu wykonywało się kilka korekt kursu w miarę zbliżania do celu. Otóż w tym badziewiarskim 0.20 jest to niemożliwe! Jeśli ustawiając manewr i wykonując go wyjdzie wam Peryapsa celu na przykład 25 000 km (czyli w diabły wysoko) to już tak zostanie! Jak można było tak dramatycznie spieprzyć manewrowanie w KSP?! Gdzie hamowania aero, gdzie korygowanie kursu takie, by wykorzystać jakąkolwiek asystę grawitacyjną?! O wszystkim powyższym możecie sobie ZAPOMNIEĆ. Jak już znaczek peryapsy jest, to możecie ile chcecie sobie kombinować manewrem, znaczek nie zmieni swojego położenia ani cyferki. To co, mam zgadywać?
0.20 to po prostu jedna wielka pomyłka. przez kwartał z sensownych rzeczy zrobili dok i odrobinę poprawili optymalizację. Za to nie działają istotne mody, manewrować precyzyjnie się nie da. Cały squad powinien zostać potraktowany łopatą przez łby, albo niech tę łopatę weźmie i zacznie kopać rowy, bo najwyraźniej się z powołaniem minęło.

Moja ocena "dwa" jest zawyżona chyba o "osiem".

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #99 dnia: Wto, 11 Cze 2013, 14:27:07 »

Wto, 11 Cze 2013, 14:38:02
Odpowiedź #100

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
No to nie wiem co u ciebie jest, ale u mnie jest normalne, niedawno nawet wszedłem na kurs kolizyjny z Duną

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Wto, 11 Cze 2013, 19:09:20
Odpowiedź #101

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Kolejny BUG BUG BUG!!!

Wyobraźcie sobie, że próbujecie lądować. Kiedy lądujecie? Najlepiej o wschodzie bądź zachodzie słońca, ewentualnie w dzień, prawda? Wówczas widać gdzie się siada, a reflektory dodatkowo ułatwiają manewr lądowania. Otóż taki na przykład Ike, naturalny satelita Duny promieni słońca NIE ODBIJA. Nie odbija również świateł reflektorów. Nic nie odbija. Fotka poniżej, wyrównuję orbitę wokół Ike w pełnym słońcu.



To dlaczego do jasnej ciasnej jest tak ciemno?! Pomyślałem sobie, no może jest to mały bug i Ike jest ciemniejszy niż po wduszeniu M, bo wówczas jasny jak Mun. Postanowiłem lądować, oświetlę sobie reflektorami - pomyślałem. Nic bardziej mylnego! Ike NIE ODBIJA. Kim są testerzy Squadu? Czy kiedykolwiek któryś z nich zaleciał dalej niż za Mun?! Nie sądzę.

I diabli mnie biorą na taki "update"
Niech się wezmą jednak za te łopaty.

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #101 dnia: Wto, 11 Cze 2013, 19:09:20 »

Śro, 12 Cze 2013, 12:45:23
Odpowiedź #102

Offline rafal3920

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 379
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
No i oba bugi sprawdziłem, i oba potwierdzam że istnieją

Przepraszam za błędy językowe, złą odmianę itd... Często piszę z telefonu, a tam mam kiepski autotekst

Śro, 12 Cze 2013, 17:01:32
Odpowiedź #103

Offline Wawrzyn

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 216
  • Reputacja: 12
  • Per aspera ad astra
    • Zobacz profil
Faktycznie występują dziwne bugi. Ustawiam sobie trajektorię tak, że mun wystrzeliwuje mnie na okołosłoneczną. Przynajmniej tak pokazuje gra. Okrążam księżyc, uciekam i co? I znowu jestem na orbicie Kerbinu. Dobrze, że mam quicksave, F5, powtarzam manewr i tym razem Kerbin ostatecznie ściąga mnie na ziemię. Jeszcze raz powtórka - wszystko jest cacy, jak powinno.
Przez trudy do gwiazd

Reklama

Re: KSP 0.20.x
« Odpowiedź #103 dnia: Śro, 12 Cze 2013, 17:01:32 »

Czw, 13 Cze 2013, 17:33:36
Odpowiedź #104

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Tych BUGÓW i buczków wyłapałem jeszcze trochę, ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić, żeby informacja o nich dotarła do Squadu? Tylko nie normalną drogą napisania na forum, bo utonie to w ochach i achach dziewięciolatków, z których co prawda żaden nigdzie nie poleciał, ale chwaalą, oj tak (gdzieś jeszcze taka sytuacja ma miejsce zresztą). Ja mogę napisać, klarownie, szczegółowo, w punktach. Mogę nawet jak zacisnę zęby postarać się być uprzejmym. Tylko potrzebna jest jakaś ścieżka taka, która zagwarantuje, że ta moja wiadomość dotrze. Przydałby się ktoś, kto to przetłumaczy, bo przyznaję, że moja gramatyka angielska jest tragiczna, a nie chciałbym żeby ktoś ze Squadu olał info o bugach, bo gdzieś apostrofa nie wsadzę albo pomylę czas zaprzyszly z zaprzeszłym. Jakby co, to piszcie do mnie wiadomość.

Wydaje mi się, że jest w interesie nas wszystkich, żeby te karygodne bugi Squad załatał.