Nad grą pracuje mała grupka ludzi. Mody często tworzą setki/tysiące fanów, którzy często mają świeże spojrzenie, którym mogą się pewne rzeczy nie podobać i wolą je zmienić.
Modmakerzy często też mogą się skupić nad jednym projektem, podczas gry zespół DEV musi dbać o całość gry i pilnować też planów finansowych.
To pozwala modmakerowi, na eksperymentowanie i wprowadzanie rzeczy trudnych do implementacji, w ramach projektu.
Stąd, wiele modów do gier jest naprawdę imponujących. Przy wysokiej popularności moda, zespół może się skusić na jego implementację, we współpracy z jego autorem.
Np. w MC, niektóre mody zyskały status obowiązkowych. A wtedy autorzy zaimplementowali te rozwiązania w podstawowej grze.
Tworzenie modów nie jest łatwe, ale tworzenie pełnej gry jest niesamowicie trudne. I przy ograniczonych środkach finansowych, technicznych czy osobowych - skorzystanie z udanego rozwiązania jest bardzo cenne. Jest to też reklama dla samego autora takiego moda. Można tak znaleźć dobrą pracę.
Jeżeli np. programista przyjdzie do firmy i powie "zrobiłem moda B9 do KSP" - to pracodawca nie musi go pytać jaką ma szkołę i doświadczenie, tylko od razu wie, że ma przed sobą fachowca.
Tak więc, modowanie jest korzystne dla wszystkich - gracze bo mają możliwość dostosowania gry do swoich wymagań. Autor - bo ma sławę, a czasem i środki finansowe. Twórcy gry - bo ktoś za nich odwala kawał solidnej, ale żmudnej roboty, a oni mogą się skupić na technicznej stronie, zamiast dobierania tekstur.