• KSP 0.24.x 5 7
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: KSP 0.24.x  (Przeczytany 55499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 15 Sty 2014, 15:00:33

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
I o to, po drobnym (miesięcznym) opóźnieniu, pojawiły się pierwsze mikrodawki informacji na temat nadchodzącej gry (za którą już zapłaciliśmy), łaskawie przekazane nam przez Squad:

Filip podzielił się, że pracuje intensywnie nad trybem kontraktów, tu opis:
Cytuj
Kontrakty to nowy tryb sieciowy, który pozwala graczom tworzyć swoje własne zlecenie i udostępnić je innym. W trybie tym będziemy mieli pełną swobodę jeśli chodzi o tworzenie kontraktu, jako cel można wybrać dowolne osoby z dowolnego poziomu dostępnego w grze oraz wybrać swój własny sposób na jego eliminację. Kontrakt tworzymy poprzez ukończenie danego poziomu w tym trybie, samemu wybierając sobie cele. Jeśli uda nam się ukończyć kontrakt bez żadnego alarmu oraz innych ofiar, zostanie on zapisany i będziemy mogli udostępnić go naszym znajomym by mogli z nami rywalizować.
Biorąc pod uwagę poprzednie doświadczenia z KSP Weekly/Devnotes, można oczekiwać po nadchodzącej wersji właśnie konkretnych misji. Czy będą związane z finansami? Myślę że w wersji 0.24 nie, ale to tylko moje rozważania i nie słuchajcie tego głupca.

Zapowiedziano także kolejne update'y silnika unity. Dodatkowe klatki zawsze są w cenie, miejmy nadzieję że nikt nie wpadnie na głupi pomysł odblokowania liczenia gry na kilku rdzeniach. To by było wbrew tradycji KSP i Unity.

A tak naprawdę najważniejsze jest, że do SQUAD dołączył Jesus we własnej osobie i kilku pomniejszych Świętych.



Źródło: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
« Ostatnia zmiana: Nie, 19 Paź 2014, 02:16:29 wysłana przez Raynus »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Śro, 15 Sty 2014, 17:22:54
Odpowiedź #1

Offline DawsterTM

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 527
  • Reputacja: 35
  • *being dead intesifies*
    • Zobacz profil
Kontrakty
Przetargi

Kariera
PMB

Pszypadek? Nie sondze!
SQUAD kopjuje!

A tak poza gimbazjadą, ciekaw jestem jak to rozwiążą i czy kiedyś zrobią karierę:
a) z logicznym rozwojem (najpierw sondy, potem załogowe)
b) z poziomem trudności wyższym niż dla kogoś kto pierwszy raz przy KSP siada. Najlepiej wybór trudności
c) wszystkie z powyższych
Best regards from Valhalla

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 15 Sty 2014, 17:22:54 »

Śro, 15 Sty 2014, 19:34:47
Odpowiedź #2

Offline Jebediah

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 128
  • Reputacja: 9
  • SHIT JUST GOT REAL
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
miejmy nadzieję że nikt nie wpadnie na głupi pomysł odblokowania liczenia gry na kilku rdzeniach. To by było wbrew tradycji KSP i Unity.
W zasadzie, to jest wbrew Unity.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Śro, 15 Sty 2014, 19:45:33
Odpowiedź #3

Offline Balbi

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ja wiem tylko jedno, jak się nie wezmą porządnie do roboty to marny żywot Kerbali bo wszystko w około pędzi (np taki space engineers aktualizacja co czwartek) a oni praktycznie stoją w miejscu.
Pomysł na gierkę jest naprawdę fany ale realizacja już jakoś gorzej wychodzi cały miesiąc po ostatniej aktualizacji im zabrało napisanie że właśnie wrócili z wakacji.

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 15 Sty 2014, 19:45:33 »

Śro, 15 Sty 2014, 20:05:11
Odpowiedź #4

Offline MegaProize

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 197
  • Reputacja: 21
  • King of Skyrim!
    • Zobacz profil
Ja głównie, skrycie marzę o dokończeniu niedoróbek przy budowie statków np. Niedokończone kabiny, czy obiecany pełen IVA pozwalający poruszać się Kerbalem w środku naszej bazy czy stacji co zwiększyło by sens robienia kanałów do poszczególnych modułów. Przelecenie na statku z mostka do laboratorium by obejrzeć osprzęt było by ciekawym dodatkiem. Również dodatkowe symetrie w SPH mile bym widział. No i planety. Nudne są jak cholera i robić nie ma co na tych pustyniach. Ja wiem, że to Alpha, ale musi tak to wyglądać? Lądujesz, rozstawiasz sprzęt i... nic? I wiem, wiem Unity ma ograniczenia o czym już powiedzieli koledzy wyżej. Tak to już tradycja w tym silniku.
Wszystko powyżej to moje zachcianki na TERAZ. Oczywiście mógłbym napisać cały esej czego mi brakuje, a co przeszkadza, ale to tylko kolejna wersja z kilkoma dodatkami, których i tak nie użyje bo gram na sandboxie! A co wy myślicie? :)
" Jeżeli nie mogę czegoś opisać, to to nie istnieje. Wyjątkiem jest Bóg "- Recenzent Ateista


Śro, 15 Sty 2014, 21:19:02
Odpowiedź #5

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Świetnie... Czyli z tego co można wyczytać na blogu połowa teamu się opiernicza a gra leży i kwiczy. Optymalizacji brak, ciężkie statki bugują i wybuchają poszczególne elementy od tak, mechanika lotu ssie, ilość części nie powala, na planetach po wylądowaniu nie ma co robić przez co gra staje się nudna, grafika nie zachwyca, ale panowie zajmują się kontem na fb i kostiumem kerbala. Świetnie ! tak trzymać..
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 15 Sty 2014, 21:19:02 »

Czw, 16 Sty 2014, 17:12:10
Odpowiedź #6

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
To narazie Alpha, więc nie najeżdżajmy na Squad, że nic nie ma. Optymalizacja to nie ich wina - to nie oni tworzą silnik Unity i są od niego zależni. Unity to chyba nie był za dobry wybór dla takiej gry jak KSP - ja bym na ich miejscu grę napisał w C++ z jakimś silnikiem, który przede wszystkim pracuje na kilku rdzeniach i wykorzystuje możliwości GPU. Ale to nie ja tworze KSP, więc pozostaje mi czekać na ich ruch.

Czw, 16 Sty 2014, 17:53:25
Odpowiedź #7

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Ja nie najeżdzam za to, że gra to alfa. Zaakceptowałem taką formę dystrybucji w momencie zakupu. Nie podoba mi się zmiana która nastała w przeciągu kilku miesięcy - co tydzień mozna bylo liczyc na dość na całkiem konkretne info o rozwoju KSP (już po 2 tygodniach od poprzedniej wersji), często wpadały rysunki koncepcyjne, schematy mechanizmów gry (surowce!).  Teraz we wpisach dominuje twórczość fanowska. Na blogu developerow. Nie wygląda to jak dodatek, ale główne danie.

A Harvester wybrał unity, nikt go nie zmuszał.  Do prototypu KSP się nadawało,  teraz widać jak niektóre komputery się przy niej dławią. Z wersji na wersje jest lepiej, ale halo - problemy z obsługą 2 rdzeni to domena skomplikowanych technicznie gier z 2006 roku jak SupCom.  Przy tym wszystkim pamietajcie, że KSP już nie raz byla w bestsellerach na Steam a Squad to nie trzyosobowa firma indie.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #7 dnia: Czw, 16 Sty 2014, 17:53:25 »

Czw, 16 Sty 2014, 19:38:38
Odpowiedź #8

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
i być może po zmianie silnika może dojść do niestabilności save, błędy z psychiką. odlatujące części,być może po wczytaniu save po zmianie silnika stacja będzie rozłożona na pojedyńcze części.


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Czw, 16 Sty 2014, 19:41:10
Odpowiedź #9

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Wydaje mi się że ewentualna zmiana silnika nie zniweluje ewentualnych błędów z psychiką, jeżeli ktoś takowe posiada ;)

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #9 dnia: Czw, 16 Sty 2014, 19:41:10 »

Czw, 16 Sty 2014, 19:43:33
Odpowiedź #10

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
pamiętajcie też że może brakować im pomysłów i nie chcą za bardzo klonować części z modów, tak jak to było ze sławnym(ugch) minecraftem .


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Czw, 16 Sty 2014, 20:32:52
Odpowiedź #11

Offline Madrian

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 243
  • Reputacja: 15
    • Zobacz profil
Nad grą pracuje mała grupka ludzi. Mody często tworzą setki/tysiące fanów, którzy często mają świeże spojrzenie, którym mogą się pewne rzeczy nie podobać i wolą je zmienić.
Modmakerzy często też mogą się skupić nad jednym projektem, podczas gry zespół DEV musi dbać o całość gry i pilnować też planów finansowych.
To pozwala modmakerowi, na eksperymentowanie i wprowadzanie rzeczy trudnych do implementacji, w ramach projektu.

Stąd, wiele modów do gier jest naprawdę imponujących. Przy wysokiej popularności moda, zespół może się skusić na jego implementację, we współpracy z jego autorem.
Np. w MC, niektóre mody zyskały status obowiązkowych. A wtedy autorzy zaimplementowali te rozwiązania w podstawowej grze.

Tworzenie modów nie jest łatwe, ale tworzenie pełnej gry jest niesamowicie trudne. I przy ograniczonych środkach finansowych, technicznych czy osobowych - skorzystanie z udanego rozwiązania jest bardzo cenne. Jest to też reklama dla samego autora takiego moda. Można tak znaleźć dobrą pracę.

Jeżeli np. programista przyjdzie do firmy i powie "zrobiłem moda B9 do KSP" - to pracodawca nie musi go pytać jaką ma szkołę i doświadczenie, tylko od razu wie, że ma przed sobą fachowca.

Tak więc, modowanie jest korzystne dla wszystkich - gracze bo mają możliwość dostosowania gry do swoich wymagań. Autor - bo ma sławę, a czasem i środki finansowe. Twórcy gry - bo ktoś za nich odwala kawał solidnej, ale żmudnej roboty, a oni mogą się skupić na technicznej stronie, zamiast dobierania tekstur.

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #11 dnia: Czw, 16 Sty 2014, 20:32:52 »

Czw, 16 Sty 2014, 22:07:56
Odpowiedź #12

Offline Balbi

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tworzenie modów nie jest łatwe, ale tworzenie pełnej gry jest niesamowicie trudne. I przy ograniczonych środkach finansowych, technicznych czy osobowych - skorzystanie z udanego rozwiązania jest bardzo cenne. Jest to też reklama dla samego autora takiego moda. Można tak znaleźć dobrą pracę.

Co do środków finansowych to wydaje mi się że przy takim sukcesie jaki odniosły Kerbale to nie powinno być problemem a co do programistów, grafików itp, to jak jest kasa to i z nimi nie powinno być też problemu.

Ja wiem tylko jedno, muszą coś zrobić aby utrzymać jak najwięcej zadowolonych graczy. Bo zadowolony gracz i poleci grę znajomemu i napisze coś fajnego o grze na forum. Ja niestety po tym co się działo po ostatniej aktualizacji zniechęciłem się troszkę do KSP bo wchodziłem na blog aby dowiedzieć się co będzie nowego a tam przez  prawie miesiąc to jakiś filmik o sztucznych ogniach to znowu jakieś paznokcie pomalowane na kerbalowo czyli jakieś "pierdy" ale nic o tym co będzie w 0.24.

I jak ktoś mnie dzisiaj zapyta o kerbale to zamiast polecić powiem  że gierka ma duży potencjał ale może być wielkim niewypałem i aby się wstrzymał na jakiś czas z kupnem co by zobaczyć w którą stronę i czy w ogóle pójdzie SQUAD. Bo równie dobrze mogą stwierdzić że potrzebne im są kolejne wakacje.

Czw, 16 Sty 2014, 22:30:19
Odpowiedź #13

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Ja jedynie się obawiam rosnącej ceny gry - dla mnie to już nie istotne, bo mam już oryginał, ale dla innych osób wydanie prawie 100zł za grę w wersji Alpha to troszkę za dużo. KSP kosztuje chyba więcej niż Minecraft, ale cena Minecrafta została podniesiona po wydaniu wersji pełnej. Wogóle cena była podnoszona regularnie - podczas wydania Alpha kosztował 10euro, po wydaniu Bety cena wzrosła do 15 euro, a przy pełnej cena wzrosła do 20 euro. A w KSP w wersji Alpha cena rośnie co parę wersji. Aż się boję pomyśleć, jaka będzie cena finalnej wersji, no i wogóle wiadomo, czy ci co kupili KSP dostaną za free full? Nic o tym nie wiem, ale mam nadzieje, że nie każą sobie płacić za wersję finalną.

Reklama

Re: KSP 0.24.x
« Odpowiedź #13 dnia: Czw, 16 Sty 2014, 22:30:19 »

Czw, 16 Sty 2014, 22:39:57
Odpowiedź #14

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
O to akurat bym się nie martwił - promocje na Steam są coraz częstsze, gra jest coraz popularniejsza. Do tego KSP w pewnym stopniu konkuruje z innymi grami w early access które również oferują dużą dowolność rozgrywki i kosmiczny (ale rozmaicie rozumiany) klimat.

Cytuj
wiadomo, czy ci co kupili KSP dostaną za free full?
Rażące niedoczytanie komunikatu twórców na stronie gry, czy co? Akurat te kwestie zostały bardzo dokładnie opisane na oficjalnej stronie gry, żeby takich niejasności nie było...  ???
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.