Autor Wątek: KSP 0.23.5  (Przeczytany 19827 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pią, 04 Kwi 2014, 13:17:58

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Wydzielony temat do rozmów o patchu .23.5
« Ostatnia zmiana: Czw, 17 Lip 2014, 23:36:22 wysłana przez Raynus »

Sob, 05 Kwi 2014, 00:05:09
Odpowiedź #1

Offline michal16202

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nie wiecie czy zostaną wydane jakieś bugfixy do tej wersji czy wejda dopiero w .24?

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #1 dnia: Sob, 05 Kwi 2014, 00:05:09 »

Sob, 05 Kwi 2014, 00:52:22
Odpowiedź #2

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
U mnie gra jest stabilna i nie mam żadnych anomalii. Czy zrobiłeś czystą instalację gry? Jeden bugfix już został wysłany w dniu release.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Sob, 05 Kwi 2014, 07:58:32
Odpowiedź #3

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
U mnie działa płynnie jak nigdy, jednak na mapie orbity orbita straszliwie mi skacze.

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #3 dnia: Sob, 05 Kwi 2014, 07:58:32 »

Sob, 05 Kwi 2014, 13:36:08
Odpowiedź #4

Offline baalnamib

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: 45
  • A może zbudujemy wielkiego, drewnianego borsuka?
    • Zobacz profil
A to stary problem, gdy planuję manewr i bawię się znacznikiem, to ustawiam WARP x5.

Ogólnie problem ten pojawia się gdy różnica między apoapsą a periapsą jest dosyć mała, a sam pojazd jest mało stabilny.

Coś ode mnie o 0.23.5

Plusy:
- optymalizacja; znaczący wzrost fps przy ogromnych instalacjach
- asteroidy; chociaż są ze styropianu i niektórych holowanie jest prawdziwą udręką to możliwości jakie one dają, co można z nimi zrobić rozwijają grę. Sam hak do nich może być uzyty na milion innych sposobów
- nowe 3,75 m części; koniec z ogromnymi i parto-krakeno-gennymi gigaszparagami. Ładne, potężne, z ślicznymi efektami cząsteczkowymi silniki, nie OP jak się okazuje, pomagają bez większych komplikacji wynieść duże ciężary na orbitę. Co ciekawe, od patcha nie używałem mainsaili...
- nowy system łączeń, lepiej się wszystko trzyma, mniej potrzeba strutów by niektóre wynalazki z głębi umysłów się nie rozpadły.  Ale jak pisałem w wątku o 0,24 system ten nie rozwiąże problemów z wooble wooble i kreacjami zachowującymi się jak Tacoma Bridge.
- tweakowalne światła; tego już nie trzeba przedstawiać, nawet światła w kółkach do samolotów też :)
- flagi - możemy je umieszczać na przewidzianych przez twórców częsciach, szkoda, że nie na większości
- manewry, przyciski +/- 1 orbita, obsługa za pomocy rolki
- warp w SC i TS; nareszcie
- LES; czyli gdy Ci kraken nie sprzyja, to możesz dać mu w ryja, ratując przy tym Kerbale ;)
- zapomniałem o jednym z lepszych ficzerów: quicksave w atmosferze. :D

Minusy
- ustawianie kolorków świateł tylko w VAB i SPH
- dziwaczne bugi z cieniami na asteroidach (może wina mojego Baalputera)
- jak coś mi się rzuci w ślipia to dodam.
« Ostatnia zmiana: Sob, 05 Kwi 2014, 14:56:31 wysłana przez baalnamib »
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

– Mein Hund hat keine Nase!
– Und wie riecht er dann?
– Schrecklich!

Sob, 05 Kwi 2014, 17:58:33
Odpowiedź #5

Offline michal16202

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Ja gram na czystej wersji kerbali i mam w ciul bugów, nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem.

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #5 dnia: Sob, 05 Kwi 2014, 17:58:33 »

Sob, 05 Kwi 2014, 22:31:32
Odpowiedź #6

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Minusy
- ustawianie kolorków świateł tylko w VAB i SPH

To akurat ma sens. Chcąc zmiany koloru tych świateł, które są teraz w grze, np. na orbicie, wymagałbyś czegoś, co w realnym świecie byłoby mechanizmem przechowującym 9261 (bo tyle jest kombinacji świateł, wyjaśnienie niżej) szkieł/żarówek o różnych kolorach, który zmieniałby aktualnie zamontowane części na każde twoje żądanie.

Wyjaśnienie liczby 9261:
Przy ustalaniu kolorów mamy trzy wartości: R (czerwony), G (zielony) i B (niebieski). Każdy z nich w zakresie od 0 do 1 ze skokiem 0.05, więc możliwe wartości dla każdego koloru to 0, 0.05, 0.1, 0.15, ..., 0.85, 0.9, 0.95, 1.
Matematycznie rzecz biorąc, ilość tak oddalonych od siebie elementów w zakresie od 0.05 do 1 jest równa 1 / 0.05 = 20, do tego wartość zerowa. Razem na każdy kolor przypada 21 różnych możliwych wartości, a ponieważ kolorów jest 3, ilość kombinacji jest równa 213 = 21 * 21 * 21 = 9261.

I teraz wyobraź sobie, że przy każdej podczepionej lampie musi gdzieś być jeszcze 9260 innych elementów o dosyć podobnych wymiarach oraz dodatkowo mechanizm, który na twoje żądanie określonego koloru znajdzie wśród tych prawie 10 tysięcy elementów jeden odpowiedni i ci go wstawi. Już samo zmieszczenie nie wchodzi w rachubę - weź pierwszą z brzegu swoją rakietę z gry i w pobliżu każdej lampy wstaw 10 tysięcy innych.

No i warto przypomnieć, że Felipe Falanghe w jednym z dostępnych na tej stronie wywiadów podał: "to zakrawa o realia science-fiction". Nie było to o tym temacie, ale to zdanie pozwala z logicznego punktu widzenia stwierdzić, że autorzy gry starają się, aby była ona mimo wszystko jak najbardziej realna.


Jeszcze coś dodam: Aby zmieniać kolor w locie, przydałoby się wprowadzenie specjalnych lamp, jak np. mapy LED. Gdyby czysto teoretycznie jeden element lampy składał się z 24 diod LED, po 8 na każdy z kolorów składniowych (co jest bardzo proste - na dużych ekranach reklamowych taka mapka jest przez ludzkie oko uznawana za pojedynczy punkt), to ta mapa mogłaby świecić w 16777216 kolorach (wszystkie z zakresu RGB), można by było również zmieniać kolor w trakcie lotu (byłoby to realne i jest wykonywane już teraz na znacznie większą skalę - ekrany reklamowe). No i warto dodać, że ludzkie oko widzi około 10 milionów kolorów, więc te prawie 17 milionów będzie aż nadto wystarczające.
« Ostatnia zmiana: Sob, 05 Kwi 2014, 22:36:16 wysłana przez ShookTea »

Nie, 06 Kwi 2014, 01:06:11
Odpowiedź #7

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
No więc właśnie ShookTea, sam sobie wyjaśniłeś jak zrobić, by lampy świeciły na dowolny kolor. Poza tym zważ jedno, lampy w Kerbalach są GIGANTYCZNE. Średnicy nie wiem, pół metra? Nie powiesz mi, że w tak ogromną obudowę nie zmieścił byś jakiegoś gadgetu zmieniającego barwę, czy to ledami, czy to pryzmatem, albo jeszcze jakimś innym ustrojstwem. Więc się nie zgadzam jakoby było to niemożliwe.

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #7 dnia: Nie, 06 Kwi 2014, 01:06:11 »

Nie, 06 Kwi 2014, 08:46:31
Odpowiedź #8

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Poza tym istnieją diody RGB, które mogą świecić każdym kolorem i są maleńkie.

Nie, 06 Kwi 2014, 23:53:38
Odpowiedź #9

Offline michal16202

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Każda żarówka może świecić wszystkimi kolorami, wystarczy że podepnie się żarówkę czy lampę pod falownik i można uzyskać każdą barwę.

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #9 dnia: Nie, 06 Kwi 2014, 23:53:38 »

Wto, 08 Kwi 2014, 12:48:14
Odpowiedź #10

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Przede wszystkim żarówka nie zaświeci Ci na inny kolor, najwyżej ją spalisz przez zbyt wysoką częstotliwość. Żarówka daje światło, ponieważ żarnik się żarzy, jak sama nazwa wskazuje :).
Jeżeli zaś chodzi o diody LED, to nie wiem kto Ci powiedział taką bzdurę. Falownik pozwala uzyskać prąd przemienny o wybranej częstotliwości i nie wiem czy wiesz, ale diód na prąd przemienny się NIE PRODUKUJE. Jeżeli zaś z rezystorem podepniesz diodę LED do napięcia przemiennego, to zacznie mrugać z wybraną przez Ciebie częstotliwością. Czemu? Bo dioda LED to ciągle dioda - ma kierunek przewodzenia i kierunek oporowy, w jedną stronę przewodzi, w drugą nie. Długość fali światła nie jest w żaden sposób zależna od parametrów prądu. Nie lubię jak ktoś pierdoły pisze.

Użycie zaś diód RGB byłoby marnotrawstwem przestrzeni i mocy. Jak już, to lepiej to rozwiązać tak jak przy stołach chirurgicznych, gdzie wśród zwyczajnych diód LED są segmenty niebieskich, różowych i chyba zielonych.  Tylko po co to w kosmosie? :D

Wto, 08 Kwi 2014, 15:55:54
Odpowiedź #11

Offline michal16202

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nigdzie nie pisałem że można kolor diody zmienić za pomocą falownika a żarówka nie daje światła przez żarzenie się żarnika tylko przez wytwarzanie fali elektromagnetycznej o takiej częstotliwości że widać światło.

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #11 dnia: Wto, 08 Kwi 2014, 15:55:54 »

Wto, 08 Kwi 2014, 19:26:38
Odpowiedź #12

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
żarówka nie daje światła przez żarzenie się żarnika tylko przez wytwarzanie fali elektromagnetycznej o takiej częstotliwości że widać światło.

Dijm, człowieku...

Fala elektromagnetyczna nie powoduje tworzenia światła. Fala elektromagnetyczna JEST światłem. Fala elektromagnetyczna (a więc światło) jest tworzone przez żarzenie się żarnika.

Wto, 08 Kwi 2014, 19:31:07
Odpowiedź #13

Offline Metall69

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 116
  • Reputacja: 4
    • Zobacz profil
Falę elektro-magnetyczną wytwarza żarnik podgrzany do odpowiedniej temperatury. Nie bez przyczyny drut jest wolframowy, ma duży opór, przez co się ostro nagrzewa, a jednocześnie jest trudno topliwy. Polecam poczytać Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Re: KSP 0.23.5
« Odpowiedź #13 dnia: Wto, 08 Kwi 2014, 19:31:07 »

Wto, 08 Kwi 2014, 20:53:33
Odpowiedź #14

Offline baalnamib

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 147
  • Reputacja: 45
  • A może zbudujemy wielkiego, drewnianego borsuka?
    • Zobacz profil
Nie zapominajcie moi drodzy, że światło białe jest rozszczepialne :D

Zakończmy ten offtop :)
Bo inaczej zaraz rozmowa przejdzie na filozoficzne rozważania nad istotą kolorów w pojmowaniu kultury obserwacji żuków gnojarzy. :)

« Ostatnia zmiana: Wto, 08 Kwi 2014, 20:59:24 wysłana przez baalnamib »
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.

– Mein Hund hat keine Nase!
– Und wie riecht er dann?
– Schrecklich!