Autor Wątek: projekty kOS  (Przeczytany 2353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 26 Sie 2015, 15:04:10

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Witam, jakiś czas temu na forum przedstawiłem program, który był zdolny wylądować statkiem kosmicznym na Munie. Teraz postanowiłem spróbować czegoś trudniejszego.
Jakby ktoś nie wiedział o co chodzi --> Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Moim celem było tym razem napisanie programu, który wystartowałby rakietą, przeprowadził wszystkie manewry orbitalne, trafił w Dunę i bezpiecznie na niej wylądował łazikiem.
Nie było łatwo, ale po parunastu godzinach pracy oraz wielu wielu próbach udało się:

Jedyna rzecz, jaką kontrolowałem to kamera.

Tutaj możecie pobrać pliki: .craft oraz kod programu --> Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Albo jeśli ktoś woli sam kod --> Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Jeśli ktoś odkryłby błąd w skrypcie, niech da mi znać.
Dziękuję za uwagę.

P.S. Możecie w tym temacie pokazywać także swoje projekty z modem kOS.

Śro, 26 Sie 2015, 15:56:53
Odpowiedź #1

Offline Wielki Piotr

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 237
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Szacunek, piękna misja

Reklama

Odp: projekty kOS
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 26 Sie 2015, 15:56:53 »

Śro, 26 Sie 2015, 23:38:44
Odpowiedź #2

Offline Wiarus

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
Świetne.
Pomogłem? Spodobał ci się mój post? Wciśnij pomógł, taka mała rzecz a cieszy.

Czw, 27 Sie 2015, 10:07:30
Odpowiedź #3

Offline Padalec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Dobre to.

Pytanie mam. Jak piszesz programy? Klepiesz cały i patrzysz co wyszło po czym wprowadzasz poprawki, czy etapami już na gotowo: orbita -> transfer -> lądowanie?

I jeszcze jedno. Przelot przed Ike policzony czy tak się udało? Mnie raz tak Mun trafił jak z Minmusa wracałem...
« Ostatnia zmiana: Czw, 27 Sie 2015, 12:37:40 wysłana przez Padalec »

Reklama

Odp: projekty kOS
« Odpowiedź #3 dnia: Czw, 27 Sie 2015, 10:07:30 »

Czw, 27 Sie 2015, 18:05:55
Odpowiedź #4

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Piszę jakiś etap, sprawdzam czy został wykonany poprawnie, jeśli trzeba wprowadzam poprawki i znowu testuję. Niestety potem zabiera to wiele czasu, bo tych lotów na Dunę to chyba z 15 musiałem zrobić (i nie mogłem używać maksymalnego warpa). Gdyby zdarzyło się spotkanie z Ike program teoretycznie powinien je uwzględnić, ale nie miałem okazji, żeby to przetestować.

P.S. Wszystkie etapy lądowania testowałem najpierw na Kerbinie. Co ciekawe po męczarni z ustawianiem PID'ów do sterowania gazem wpisałem jakieś losowe i okazały się najlepsze :D
« Ostatnia zmiana: Czw, 27 Sie 2015, 18:09:23 wysłana przez JW »

Pon, 28 Gru 2015, 18:14:44
Odpowiedź #5

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Zainspirowany niedawnym lądowaniem Falcona 9 firmy SpaceX, które zakończyło się powodzeniem, uznałem że muszę to zrobić w kerbalach.



Silniki uruchamiane są tylko 3 razy.
Wektorowanie ciągu mieści się w granicach 70 - 100%
W czasie startu pracuje wszystkie 9 silników.
Potem używane są jedynie 3.

Cały lot można podzielić na kilka części:
1. Start i lot pionowo w górę na pełnej mocy.
2. Rozpoczęcie zwrotu grawitacyjnego oraz takie ustawnienie przepustnicy, by przyspieszenie wynosiło 15m/s^2.
3. Po wyczerpaniu ~65% paliwa pierwszego stopnia, wyłączenie silników i ustabilizowanie kierunku lotu.
4. Odłączenie drugiego stopnia i ustawnienie się w stronę KSC.
5. Zapłon tylko 3 silników w pierwszym stopniu, oraz silnika głównego drugiego stopnia.
6. Powrót pierwszego stopnia trajektorią balistyczną do KSC. Drugi stopień gwałtownie przyspiesza.
*** Drugi stopień już nas nie interesuje***
7. Zapłon silników na odpowiedniej wysokości.
8. Zerowanie prędkości horyzontalnej i (w miarę) delikatne lądowanie.
9. Stabilizacja ewentualnego wychylenia za pomocą RCS'ów.
10. Koniec.
***Co stanie się z drugim stopniem zależy już tylko od gracza***

Póki co rakieta nie ląduje w żadnym konkretnym miejscu a jedynie "niedaleko" KSC. Może w przyszłości zaimplementuję taką opcję.

Zawartość do pobrania:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Skrypty:
- Kalcon.ks Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Kalcon_thr.ks Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
- Kalcon_2stage.ks Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ  Ten skrypt jest mało ważny, włącza on tylko silniki w drugim stopniu.

Wszystko zrobione jest na stocku (nie wliczając w to kOS).

Konstruktywna krytyka mile widziana :)
« Ostatnia zmiana: Pon, 28 Gru 2015, 18:17:04 wysłana przez JW »

Reklama

Odp: projekty kOS
« Odpowiedź #5 dnia: Pon, 28 Gru 2015, 18:14:44 »

Pon, 28 Gru 2015, 22:25:24
Odpowiedź #6

Offline krzychu072

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Bardzo ciekawe  , przydał by się poradnik do tego moda kOS sam zanim odpaliłem twoje projekty się namęczyłem ale udało się jakoś :D

Pon, 28 Gru 2015, 23:53:29
Odpowiedź #7

Offline Pizmak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 52
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Wow Niesamowicie to wygląda! To teraz pozostało tylko oskryptować Orbcommy

Namazane z P8 Lite przez Tapatalk

Dom jest tam, gdzie znacznik prograde.

Reklama

Odp: projekty kOS
« Odpowiedź #7 dnia: Pon, 28 Gru 2015, 23:53:29 »

Wto, 29 Gru 2015, 00:55:09
Odpowiedź #8

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 417
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
Wygląda to kiepsko, nie ma się czym jarać.

To tak dla entuzjastów nie mających pojęcia o programowaniu.

A poza tym, między nami JW, zrobiłeś kawał dobrej roboty.
Sporo czasu zajęło Ci testowanie kodu.
I myślę, że to jest mankament tego skryptu.
Jest za mało precyzyjny.
A dla tego, bo za bardzo zaufałeś doświadczeniu, a za mało nauce.
Matematyce zwłaszcza.

Kod do separacji pierwszego stopnia jest dosyć poprawny.
Problemy pojawiają się podczas próby powrotu do KSC.

Taka sugestia z mojej strony:
Za dużo liczenia, za mało danych.
Wprowadź więcej stałych, niech kOS nie liczy rzeczy oczywistych i zajmie się sterowaniem rakietą, bo jak na jego możliwości, to kiepsko mu to wychodzi.

Bez problemu można zaprojektować trajektorię Falcona 9.
Najprostsza i najbardziej oczywista z punktu widzenia fizyki.

Pozdrawiam.
Oczekuję poprawek kodu.
Mogę pomóc jeśli będę trzeźwy.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Wto, 29 Gru 2015, 10:04:11
Odpowiedź #9

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Dziękuję za Twoją opinię.
Masz rację, lot jest mało precyzyjny. Niestety, żeby obliczyć precyzyjną trajektorię oraz perfekcyjny moment uruchomienia silników przed lądowaniem, potrzebne są całki, różniczki, itp. a ja na swoim obecnym poziomie rozwoju jeszcze ich nie ogarniam.
Bardzo chętnie przyjmę Twoją pomoc  ;)

Reklama

Odp: projekty kOS
« Odpowiedź #9 dnia: Wto, 29 Gru 2015, 10:04:11 »

Wto, 29 Gru 2015, 10:48:43
Odpowiedź #10

Offline Condzi

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 130
  • Reputacja: 9
    • Zobacz profil
Rekt, użyłeś 3 silników a nie jednego :>! Tylko proszę... jak Falcon 9 to NIE POMARAŃCZKI. No, dam już ci to 8/10 bo nie wiem czy udało się 2 fazie dostarczyć ładunek na orbitę :).

Wto, 29 Gru 2015, 11:15:34
Odpowiedź #11

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Nie chodziło mi o zrobienie wiernej kopii Falcona 9 ani misji Orbcomm, a jedynie o lądowanie rakiety.

Reklama

Odp: projekty kOS
« Odpowiedź #11 dnia: Wto, 29 Gru 2015, 11:15:34 »

Czw, 20 Lip 2017, 11:55:38
Odpowiedź #12

Offline JW

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja: 5
    • Zobacz profil
Cześć wszystkim. Dawno nic nie robiłem w temacie programowania w KSP, ale nadszedł najwyższy czas :D
Moim celem było odtworzenie lotu rakiety New Shepard firmy Blue Origin:



Istnieje pewna różnica między moim nowym projektem, a poprzednimi, które znajdują się w tym wątku - zamiast modyfikacji kOS tym razem użyłem Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ, który zdecydowanie bardziej mi odpowiada, głównie ze względu na możliwość pisania programów w Javie.
We wstępie chcę jeszcze powiedzieć, że cały projekt zajął mi zdecydowanie więcej czasu (ponad 100 godzin), niż wcześniej zakładałem. Zakodowanie samego lotu, tak żeby wyglądał jak na powyższym filmie nie było problemem. Naprawa wszystkich błędów, małe poprawki i upewnienie się, że program jest przygotowany na wszystkie możliwe okoliczności - to było dla mnie największe wyzwanie i to zajęło mi około 75% całego czasu.

Przygotowałem dwa filmy, które pokazują mój projekt.
Pierwszy jest zmontowany tak, żeby przypominał oryginalny film Blue Origin'a:



Drugi zrobiłem po to, żeby pokazać lot z perspektywy gracza i wyjaśnić na nim kilka rzeczy:



Cały projekt dostępny jest na githubie: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Mam nadzieję, że podoba Wam się to, co zrobiłem :D
Liczę na konstruktywna krytykę.
« Ostatnia zmiana: Czw, 20 Lip 2017, 11:58:07 wysłana przez JW »