Kelta Airlines KAL 656 do kontroli lotów, proszę o zgodę na start
Tu wieża Kensacola do KAL656 do San Kuan, udzielam zgody na start z pasa B, wjazd B6
Kelta Airlines KAL 656 do kontroli lotów, zrozumiałem, start z B6. Możecie potwierdzić raporty pogodowe, które dostaliśmy? Może nieźle zatrzęść pod sam koniec.
Potwierdzam, wiatr 70km/h w porywach do 90, silny deszcz, możliwe wyładowania.
Dziękuję kontrola, no to nam trochę wytrzęsie ładunek. Wchodzę na bramkę 6.
Zrozumiałem.
Witam państwa na pokładzie Boeinga 676 Kelta Airlines lot 656 do San Kuan. Jestem kapitan Jebediah Kerman a w fotelu drugiego pilota siedzi porucznik Bill Kerman. Jest godzina 8:34, za chwilę potoczymy się wzdłuż pasa. Do San Kuan dolecimy planowo o godzinie 12:30. Pogoda w Puerto Rico jest mniej optymistyczna niż tutaj, panuje spore zachmurzenie. W związku z tym przewidywane są spore turbulencje pod koniec lotu. Życzę miłej podróży i dziękujemy że wybrali państwo nasze linie lotnicze. Stewardessy są do państwa dyspozycji, linie lotnicze serwują szampana w ramach ceny biletu w klasie biznes i premium.
Kolejny nudny lot, prawda?-zagaił Jeb
Taki sam jak wczoraj, przedwczoraj i przez ostatnie pół roku, kapitanie.-Odparł z lekkim uśmiechem Bill. Jeb wciągnął powietrze ze świstem i głęboko westchnął.
Tak, ale tym razem mam wrażenie że coś jest inaczej. Że coś jest nie tak. Odczuwam jakieś dziwne poczucie zagrożenia, tylko nie wiem skąd ono wynika. Dlatego siedzę taki spięty.
Ale niby co? Procedura przedstartowa nie wykazała żadnych uszkodzeń. Samolot jest w porządku.
Problem w tym, że to nic z samolotem. Przynajmniej na razie. Coś złego się dzieje.
Jest pan przemęczony. Jak zakończy pan dziś pracę, może czas na urlop? Wiem że ma pan niewykorzystany czas wolny za ostatnie trzy lata.
KAL 656 do wieży KKNS. Proszę o wyznaczenie zastępczego korytarza powietrznego ze względu na zbiżającą się burzę. Chcemy podejść do pasa od przeciwnej strony, żeby zminimalizować podmuchy wiatru.
Tu KKNS do KAL656, czy ty postradałeś zmysły? Wasza trasa i korytarz zostały ułożone w oparciu o dane pogodowe, aby burza nie wpłynęła za bardzo na lot. Jeśli zmienisz korytarz powietrzny, będziesz ryzykować katastrofą. Kategorycznie odmawiam, KKNS bez odbioru.
Tu Admirał Ulman Kerman z Kerbińskiej Centrali KSN. Udzielam pozwolenia na testowe użycie Damoclesa na wyznaczonym obszarze prób. Kod potwierdzenia Foxtrot Omega Osiem Tango Tango Uniform Mike Cztery Trzy Alfa. Strzelać bez rozkazu
Przyjąłem, Admirale. Rozpoczynam ładowanie Damoclesa. Bez odbioru.
Tu Major Ted Kerman, ogłaszam czerwony alarm. Będziemy strzelać z Damoclesa. Wszyscy na stanowiska. Rozpocząć transfer Trinicolium do komory. Postępować dalej według procedur. Kerman wyłącza się.
Mayday, Mayday, tu lot KAL656 do wieży San Kuan, mamy poważną awarię komputera pokładowego, prosimy o korytarz powietrzny i bezpieczne lądowanie na pasie C3Odpowiedziała im jednak cisza.
Mayday, Mayday, tu lot KAL656! Proszę o kontakt z kimkolwiek!Znów nic tylko szum.
W momencie, gdy złamiemy przewidzianą trasę, wieża spróbuje się z nami skontaktować. Jeśli mamy zrypane radio, to nie usłyszymy tego, ergo – nie odpowiemy. Szybciej zorientują się że coś jest nie tak, i zorganizują pomoc. Stawiam swoją wypłatę, że do lotniska będą nas eskortować myśliwce, z którymi pogadamy sobie przez krótkofalówki. Poniał?
Tak jest, kapitanie!-No, powinniśmy już widzieć Kerbalo Seco i ten nowy wieżowiec, który postawili. Wiesz, że to draństwo ma 300 pięter? Półtora kilometra wysokości! Hej, zaraz... Gdzie jest półwysep?
Drodzy państwo, mówi kapitan. Przepraszamy serdecznie za zaistniałą sytuację. Wpadliśmy w bardzo silne turbulencje, które spowodowały uszkodzenie systemów nawigacji. W dodatku, straciliśmy prawie całe paliwo, więc będziemy lądować awaryjnie na Domikanie. Przepraszamy za zaistniałe problemy, dołożymy wszelkich starań, aby lądowanie przebiegło pomyślnie. Stewardessy zadbają o państwa wygodę i bezpieczeństwo.