• Schematy spalania paliwa 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Schematy spalania paliwa  (Przeczytany 12342 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 12 Gru 2012, 14:25:21

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Sporo ludzi ma problemy z wyniesieniem swoich konstrukcji w kosmos, ponieważ źle zarządzają spalaniem paliwa w zbiornikach. Początkujący kerbonauci stosują najprostszą i najbardziej nieefektywną metodę, czyli spalają cały zapas paliwa na raz, co jest olbrzymim błędem.
Poniższy wideo-poradnik mam nadzieję, że rozwieje Wasze wątpliwości co do tego jak zaplanować spalanie paliwa i odrzucanie zbędnego balastu. Jeżeli macie jakieś wątpliwości, bądź inne ciekawe koncepcje, to podzielcie się nimi. Z chęcią poznam Wasze zdanie. ;)



PS. Da radę jakoś 'embedować' filmiki z YT na tym forum? ;)
« Ostatnia zmiana: Czw, 13 Gru 2012, 00:00:26 wysłana przez Moskit »

Śro, 12 Gru 2012, 15:32:48
Odpowiedź #1

Offline Jeryh

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja: 2
  • JMŻ
    • Zobacz profil
Hmm, mówiąc szczerze, to samemu nigdy jakoś się nie przejmowałem spalaniem paliwa, teraz widzę, że to duży błąd. Dzięki za pomoc! Przyklejam.
Przepraszam za długą nieobecność, ale końcówka semestru to ciągła harówka!
Pozdrawiam, Jeryh.

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Śro, 12 Gru 2012, 15:32:48 »

Śro, 12 Gru 2012, 15:58:58
Odpowiedź #2

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Zastosowanie bardziej efektywnego spalania gwarantuje nam większą ilość paliwa dostępnego na manewry kosmiczne, tj. większą oszczędność. :)

Śro, 12 Gru 2012, 16:10:58
Odpowiedź #3

Offline CupOfMayo

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 301
  • Reputacja: 18
  • Niby Editor :D
    • Zobacz profil
:D Na pewno się przyda, ja zazwyczaj robiłem wszystko na pałę albo najpierw silniki zewnętrzne a potem główny no ale teraz na pewno będę więcej z tym kombinował :)

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 12 Gru 2012, 16:10:58 »

Śro, 12 Gru 2012, 23:59:42
Odpowiedź #4

Offline Moskit

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 168
  • Reputacja: 31
    • Zobacz profil
Łuhu! Działa embedowanie filmików z JuTuba. W końcu wygląda to normalnie. :)

Czw, 13 Gru 2012, 12:09:25
Odpowiedź #5

Offline borygo2

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja: 9
    • Zobacz profil
Ja też kiedyś spalałem zewnętrzne silniki potem wewnętrzny, całkiem niedawno dzięki jednemu z filmów Moskit`a dowiedziałem się, że istnieje w grze przewód paliwowy :D. Wtedy postanowiłem poznać każdą cześć do czego tak naprawdę służy i nie grać na pałę :D

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Czw, 13 Gru 2012, 12:09:25 »

Czw, 13 Gru 2012, 14:36:49
Odpowiedź #6

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Lol nie ogarniam tego asparagusa - na jakiej zasadzie to działa. Albo inaczej - jak działają przewody paliwowe , bo nie rozumiem jak to możliwe, że 7 silnik nie ma straty w paliwie, pomimo tego, że został podłączony.
Zaraz przeprowadzę eksperymenty i zobaczę, czy da radę tym zastąpić silniki z paliwem stałym.
« Ostatnia zmiana: Czw, 13 Gru 2012, 14:41:16 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Czw, 13 Gru 2012, 16:47:30
Odpowiedź #7

Offline borygo2

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja: 9
    • Zobacz profil
Nadciągam z pomocą :D

Przewody paliwowe używa się do przepompowania paliwa z jednego zbiornika do drugiego (można je wykorzystywać tylko do paliwa ciekłego).

A jak to działa:
Na przewodzie paliwowym masz strzałki informujące, w którą stronę płynie paliwo (na obrazku czerwone kółko)
W  momencie lotu silnik nr 1 i 2 spala swoje paliwo, gdy mamy oba zbiorniki spięte przewodem (znów zięcie :D) zbiornik nr 1 uzupełnia paliwo w zbiorniku nr 2.
Dzięki czemu oba silniki korzystają ze zbiornika nr 1, a po odrzuceniu tego zbiornika nasz nr 2 jest dalej pełny.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Niestety jestem kiepski w tłumaczeniu ale mam nadzieje, że w miarę zrozumiale napisałem.

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Czw, 13 Gru 2012, 16:47:30 »

Czw, 13 Gru 2012, 19:47:20
Odpowiedź #8

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
Moskit, jakby tu powiedzieć... leciutko zmodyfikowałem Twój ostatni statek z tego filmu... i pobiłem go (i wszystkie 5 wcześniejszych) na głowę (lekko mówiąc)
Wystarczyło dodać do pierwszej fazy 6 pracujących razem silników na paliwo stałe, a statek dolatuje do orbity... Joola!
Oto moja modyfikacja oraz wyniki jakie uzyskałem:




No i kilka statystyk na koniec:
Max prędkość: 11 921 m/s
Max wysokość: 62 144 117 208 m

Zobacz jak tak mała rzecz może zmienić cały lot - dzięki niej możemy "odpalić" właściwe silniki tylko kilometr wyżej, a lecimy troszeeeczkę dalej. Zastanawiam się, czy takim czymś lekko zmodyfikowanym nie dałoby się polecieć na Dunę.
« Ostatnia zmiana: Czw, 13 Gru 2012, 19:52:38 wysłana przez Reeposter »
Cotygodniowa dawka Kerbali: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Czw, 13 Gru 2012, 19:50:49
Odpowiedź #9

Offline Jeryh

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja: 2
  • JMŻ
    • Zobacz profil
No, Reeposter, niby prosta rzecz, a mało kto na to wpada :) Chyba pora odświeżyć swoje kerbalowe umiejętności.
Przepraszam za długą nieobecność, ale końcówka semestru to ciągła harówka!
Pozdrawiam, Jeryh.

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Czw, 13 Gru 2012, 19:50:49 »

Czw, 13 Gru 2012, 19:54:04
Odpowiedź #10

Offline antwito

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 138
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
O kurrr...cze... Na Dune na pewno poleci! ;)

Moskit, fajny filmik. Od dzisiaj tylko tak robię rakiety! ;p

Czw, 13 Gru 2012, 19:55:25
Odpowiedź #11

Offline Reeposter

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Reputacja: 10
  • Nieudolny jutjuber
    • Zobacz profil
No właśnie - wszyscy budują masywne potwory, aby wynieść lądowniki, satelity itp. gdzieś daleko w układzie słonecznym, a tu się okazuje, że takie małe coś może dolecieć praktycznie do jego granicy (myślę, że da się jeszcze zrobić kilka zmian, które spowodowałyby możliwość ucieczki z układu słonecznego przez rakietę).
Cotygodniowa dawka Kerbali: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Czw, 13 Gru 2012, 19:55:25 »

Czw, 13 Gru 2012, 21:11:05
Odpowiedź #12

Offline Jeryh

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja: 2
  • JMŻ
    • Zobacz profil
Racja, jest to temat godny dokładniejszych badań. Właśnie się za nie zabieram!
Przepraszam za długą nieobecność, ale końcówka semestru to ciągła harówka!
Pozdrawiam, Jeryh.

Śro, 19 Gru 2012, 20:55:54
Odpowiedź #13

Offline mostzarzad

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Jest jeszcze czwarta możliwość. Zamiast odczepiać całe fazy można odczepiać same zbiorniki.
Działa szczególnie dobrze po opuszczeniu atmosfery gdy ciąg nie musi być mega wielki.
Działa tym lepiej im w mniejszych grupach odpadają zbiorniki.



PS. To gówienko które zmontowałem na prędce dla pokazu rozciągnęło orbitę prawie do dresu (Ap=34,5mln km).
« Ostatnia zmiana: Śro, 19 Gru 2012, 21:11:55 wysłana przez mostzarzad »

Reklama

Odp: Schematy spalania paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Śro, 19 Gru 2012, 20:55:54 »

Sob, 22 Gru 2012, 15:15:17
Odpowiedź #14

Offline karolus10

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Problem w tym, że nie zyskasz w ten sposób zbyt wiele - puste zbiorniki z paliwem są na tyle lekkie, że nie opłaca się ich odrzucać.

EDIT_1: Po za tym nie warto przyspieszać po za prędkość graniczną (maksymalna prędkość spadku swobodnego na danej wysokości) gdyż marnujemy tylko paliwo nieproporcjonalnie do zyskanej prędkości  ;).

Średnie prędkości graniczne w KSP
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
   m     m/s
------------------
 0      100
 1000   110
 2000   122
 3000   134
 4000   148
 5000   164
 6000   181
 7000   199
 8000   220
 9000   243
 10000  268
 11000  295
 12000  326
 13000  360
 14000  397
 15000  438
 16000  483
 17000  533
 18000  588
 19000  649
 20000  716
 21000  790
 22000  872
 23000  962
 24000  1061
 25000  1171
 26000  1292
 27000  1426
 28000  1573
 29000  1736
 30000  1915

Więc ten "usprawniony asparagus" (okropna kalka językowa, BTW) osiąga lepszy wynik, ponieważ przyspieszamy wolniej.
W skrócie, na pierwszych 10 kilometrach lepiej zdjąć nogę z gazu i nie wznosić się za szybko (za wolno też nie) :).
« Ostatnia zmiana: Sob, 22 Gru 2012, 16:23:47 wysłana przez karolus10 »