Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Mody => Szukam modyfikacji => Wątek zaczęty przez: angorek w Wto, 28 Lut 2017, 01:59:28
-
Witam
Szukam moda, lub innego sposobu na modyfikację wyglądu KSP. Nie wiem jak to nazwać więc postaram się opisać o co chodzi :D
Przeglądając zdjęcia czy to z ISS czy np. misji Apollo, Gemini itd. Ziemia wygląda całkiem inaczej niż w KSP. Nawet jeśli zainstaluję moda 10x to Kerbin wydaje się być tak samo blisko i tak samo (słabo) wygląda, a jego rozmiar odczuwa się tylko będąc nisko nad powierzchnią. (10-30km)
Dla przykładu pozwolę się posłużyć zdjęciami kolegi Sobola oraz Nasa.
Tak to wygląda na prawdę :
(https://www.ap.org/explore/apollo-11/assets/state5.jpg)
(https://www.nasa.gov/sites/default/files/thumbnails/image/7-s66-46122c.jpg)
A tak w grze:
(http://i.imgur.com/gEb2OTf.png)
(http://i.imgur.com/4D1RNum.png)
Na zdjęciu mimo że jest stare widać że statek leci wysoko nad powierzchnią, a na screenach (pomijając jakość tekstur) Kerbin zdaje się być tuż obok statku i... w zasadzie tak jest. Nie znam się na silniku gry ale widziałem kiedyś dyskusję na forum i Kerbin w rzeczywistości jest znacznie bliżej statku niż te 100-200km, a wrażenie odległości jest generowane przez odpowiednią perspektywę. Były nawet screeny jak lekko zmodyfikowanym reflektorem oświetlili pół Kerbinu z orbity, i po obliczeniach średnicy światła wyszło im że znajduje się około 20km od statku mimo że ten leciał na orbicie 100. W miarę zniżania obraz planety staje się po prostu większy.
I tu nasuwa się pytanie.. Czy można jakoś zwiększyć odległość renderowanej planety od statku ? Wydaje mi się że kilka wersji temu RSS wprowadzał takie coś ale nie jestem pewien...
Zdjęcia ukradłem stąd :D
http://forum.kerbale.pl/rakiety/space-launch-system-na-rssro/
-
https://spacedock.info/mod/970/CobbFX
Znalazłem tylko coś takiego
-
Nie bardzo rozumiem, może chodzi ci o pole widzenia? Standardowo w grze jest ono bardzo wysokie przez co np. Słońce i Księżyc w RSS są bardzo małe. Można to jednak dostosować poprzez alt+ scroll. Poniżej masz przykładowe zdjęcie z maksymalnie zmienionym FOV:
(https://i.imgur.com/IFqEnj5.png)
Według mnie wygląda bardzo naturalnie.