Autor Wątek: Pytanie o możliwości kOS  (Przeczytany 422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 28 Gru 2017, 12:01:57

Offline Pestkowiec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
To mój pierwszy post na tym forum, tak więc witam wszystkich :)

Może znajdzie się tutaj użytkownik kOS chętny podzielić się wiedzą.
Widziałem że kOS ma ogromne możliwości jeśli chodzi o skryptowanie. Przejrzałem na szybko dokumentację jednak nie znalazłem odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań, a szkoda mi zaczynać na serio całą "przygodę" z kOS jeśli nie będę wiedział czy jestem nim w stanie osiągnąć zamierzone rezultaty.

Tak więc:
a) czy da się zrobić tak że po odłączeniu pierwszego stopnia my sobie dalej sterujemy resztą rakiety, a w pierwszym stopniu automatycznie po odłączeniu odpala się skrypt do lądowania (tak tak naczytałem się o space X :D)
b) to samo co wyżej tylko cała rakieta jest zautomatyzowana i służy np. do dostarczania zasobów na stację na orbicie, a my w tym czasie idziemy na herbatę
c) to samo co wyżej tylko odpalamy skrypt i możemy wyjść z symulacji lotu i robić inne rzeczy a rakieta dalej normalnie wykonuje to co w skrypcie bez nas
d) to samo co wyżej tylko start rakiety wyzwala np. spadek zasobów stacji na orbicie do określonego poziomu

Czw, 28 Gru 2017, 16:37:20
Odpowiedź #1

Offline Pizmak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
A) nie wiem jak z odpalaniem skryptu na innym pojeździe, pewnie można, ale pamiętaj, że jak wyjdzie poza jakiś obszar (chyba 2,2 km), to jeśli jest w atmosferze, to po prostu zniknie. Poza tym obszarem fizyka nie jest już obliczana.
B) bez problemu.
C) nie, jak wyjdziesz z symulacji, to na orbicie rzeczy mogą sobie tylko być tak, jak były zostawione.
D) jeśli dobrze rozumiem, to chodzi na przykład o to, żeby w momencie startu rakiety, na stacji orbitalnej na przykład paliwo spadło z 1000 jednostek do 100? O takiej funkcjonalności nie wiem, na pewno można by włączyć skryptem jakiś zawór z moda, który by się pozbył tego paliwa, tylko znowu, jeśli jesteś za daleko, to obliczana jest jedynie pozycja na orbicie, nie możesz sterować stacją, więc też raczej odpada. Są natomiast mody na systemy podtrzymywania życia i tam ilość jedzenia sama spada w miarę upływu czasu

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Dom jest tam, gdzie znacznik prograde.

Reklama

Odp: Pytanie o możliwości kOS
« Odpowiedź #1 dnia: Czw, 28 Gru 2017, 16:37:20 »

Czw, 28 Gru 2017, 16:52:12
Odpowiedź #2

Offline Pestkowiec

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Czyli tak naprawdę dla moich zastosowań to jest 4 razy nie :(.
Z tego co piszesz wynika że sposób jaki gra wylicza co się dzieje z obiektami oddalonymi o więcej niż 2,2km uniemożliwia żeby jakikolwiek mod spełnił moje wymagania. Czy może mylę się i jest coś lepszego w tych względach niż kOS? ew. może kOS + jakaś modyfikacja umożliwi mi chociaż spełnienie wymagania oznaczonego prze zemnie literką A ?

Pią, 29 Gru 2017, 02:18:49
Odpowiedź #3

Offline Pizmak

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja: 3
    • Zobacz profil
Jest taki mod, który po odłączeniu fazy rakiety tworzy jakby punkty zapisu. Działa to tak, że lecisz rakietą, odłączasz w międzyczasie pierwszy człon i lecisz sobie drugim dalej, robisz orbitę i jest super. Potem możesz się cofnąć do tamtego pierwszego członu i dalej coś nim tam robić. Jak tego moda znajdę, to dam znać. No i nie do końca 4 razy nie, wystarczy, że pojazd, który aktualnie ma coś robić jest aktywny, znaczy grasz nim albo jest w tym promieniu 2 km. Możesz w tym czasie iść na herbatę i jak masz dobrze napisany skrypt, to powinno być ok

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Dom jest tam, gdzie znacznik prograde.

Reklama

Odp: Pytanie o możliwości kOS
« Odpowiedź #3 dnia: Pią, 29 Gru 2017, 02:18:49 »

 

RemoteTech2 - pytanie

Zaczęty przez zenekplaysgames

Odpowiedzi: 9
Wyświetleń: 1582
Ostatnia wiadomość Pon, 16 Cze 2014, 17:59:49
wysłana przez zenekplaysgames