Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Mody => Szukam modyfikacji => Wątek zaczęty przez: Wonsz w Pon, 11 Sty 2016, 18:07:00
-
Czy są jakieś mody które ułatwiają obliczanie kątu między planetami żeby lecieć efektem Obertha? Bo nie chce żeby rodzice pomyśleli że mam coś nie teges w głowie jak zobaczą że przykładam kątomierz do monitora ;D
-
Jedyne co mi przychodzi do głowy to Kerbal Alarm Clock i Transfer Window Planner Pierwszy mod pozwala ustawić alarmy i inne takie np wyłącza warp w określonym czasie. Drugi modzik natomiast przelicza i pokazuje czyli oblicza DeltaV potrzebne do lotu między ciałami niebieski i pokazuje optymalne okienka startowe. Bonus mody współgrają i można z Plannera eksportować do Alarm Clock by ten ustawił alarm dla optymalnego startu lub manewru. Swoją drogą latanie z kątomierzem po ekranie wcale nie czyni cię psychopatą :P
-
Kerbal Engineer Redux pokazuje wszystkie liczby jakie potrzebujesz.
-
http://ksp.olex.biz/
Rozwiązanie od którego najłatwiej wyjść, Najprostsze, najmniej wymagające, najtańsze. Polecam i pozdrawiam, Piotr Fronczewski
800 post
-
Ja przykładam kątomierz do monitora. Jestem dziwny :(
-
Ja też. Najszybsze rozwiązanie jak dla mnie
-
Efekt Obertha polega na tym, że osiągniemy więcej energii mechanicznej, jeśli będziemy przyspieszać przez ten sam okres czasu w niższym perycentrum niż w wyższym.
Zmiana energii w czasie, czyli moc jest proporcjonalna do aktualnej prędkości. P=F⋅v
Manewr opuszczania ciała niebieskiego powinien być wykonany na jak najniższej orbicie.
Wonsz w takim razie nie pyta o w/w efekt, tylko o obliczanie okna transferowego.
W jakim położeniu powinny znajdować się planety, aby utworzenie orbity transferowej pochłonęło jak najmniej dV.
A to już zupełnie inna para kaloszy.
Owszem jest to bardzo proste do policzenia i pewnie jak się wezmę zbiorę w sobie, to w końcu coś nabazgram.
-
Robson wlasnie dlatego zaproponowałem w/w zestaw modów które odpowiadają na jego zapytanie efekt obertha przeciez nie wymaga żadnych kątomierzy poprostu palisz ile sie da z reguły w peryapsie orbity znacznik PE na widoku orbitalnym. Jak juz Drangir powiedzial kerbal engineer pokazuje wartości liczbowe w postaci kątowego usytuowania peryapsy oraz czasu za jaki znajdzie sie w niej nasz statek. Swoja drogą efekt obertha jeste ekonomiczny tylko do określonego podniesienia naszej apoapsy o ile dobrze pamiętam jezeli podnosi sie ja więcej niż 11 krotnie (poprawcie mnie bo zapewne sie mylę) już inne prawidła będą potrzebne.
-
Sobol.
Ja rozumiem, że zaproponowałeś zestaw modów do łatwego obliczania kątów między planetami.
Sęk w tym, że tytuł wątku sugeruje coś innego, a ja starałem się tylko wyjaśnić nieścisłości z tym związane.
A co się tyczy spekulacji na temat zaniku ekonomiczności, to przecież można spokojnie sprawdzić to eksperymentalnie na orbicie.
Z resztą raport proszę wrzucić na forum, dla przejrzystości.
-
Pytanie było czy są jakieś mody które ułatwią co prawda obliczenie a tak owych nie ma, albo ja o nich nie wiem ;) Wiem tylko o takich które pokazują. Co do sprawdzania eksperymentalnego chyba nie ma takiej potrzeby chyba ze sobie nie przypomnę gdzie o tym czytałem, ale mam już pewien trop ;)
-
A może protractor ? (z ang kątomierz :D ) http://forum.kerbalspaceprogram.com/index.php?/topic/75115-10x-protractor-continued-rendezvous-plugin-v251-may-15th-2015/
-
Protractor jest zajefajny.
Używam od dłuższego czasu i muszę powiedzieć, że to jest na prawdę to, co tygryski lubią najbardziej.