Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry

Galerie => Statki kosmiczne => Wątek zaczęty przez: Koper w Pon, 30 Gru 2013, 18:50:38

Tytuł: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: Koper w Pon, 30 Gru 2013, 18:50:38
(http://i.imgur.com/f8U79Hih.jpg)

Nowa wersja to nowe możliwości. Dzięki tweakables udało mi się stworzyć prawdziwy wahadłowiec.

Pierwsza misja wahadłowca polegała na wyniesieniu na niską orbitę Kerbinu niewielkiego satelity komunikacyjnego.

(http://i.imgur.com/MeX41XGh.jpg)
(http://i.imgur.com/bRexKMZh.jpg)
(http://i.imgur.com/3yhldGUh.jpg)

Całość przebiegła pomyślnie z małymi komplikacjami - po odłączeniu satelity od wahadłowca zaczął on szybko wirować oraz nie mógł rozłożyć paneli słonecznych i anteny. Bill musiał wyjść w przestrzeń kosmiczną aby naprawić usterki. Niestety zapomniał zabrać aparat fotograficzny więc nie posiadam zdjęć z tej operacji.

(http://i.imgur.com/f8U79Hih.jpg)
(http://i.imgur.com/llg9QVFh.jpg)

Po kilku minutach w Centrum Kontroli Lotów odebrano sygnał z satelity.

(http://i.imgur.com/XYWm5hwh.jpg)

Następnie po okrążeniu planety obniżono Periapsis do 20km (nad KSC). Okazało się, że taka wysokość Periapsis jest za niska i wahadłowiec nie mógł wylądować na pasie startowym (Bill musiał lądować awaryjnie na pustyni). Na szczęście wahadłowiec nie doznał żadnych poważnych uszkodzeń podczas lądowania na nierównej powierzchni.

(http://i.imgur.com/wt0Ditkh.jpg)
(http://i.imgur.com/lj5jekRh.jpg)
(http://i.imgur.com/Iima4HHh.jpg)

Link do całej galerii (http://imgur.com/a/vGWvN#0)

Muszę zaznaczyć, że wahadłowiec nie posiada żadnych systemów SAS oprócz tych znajdujących się w kokpicie, całość musiałem wyważać w trakcie lotu na orbitę regulując limit ciągu silnika rakiety głównej.

Mody użyte do budowy wahadłowca (i rakiety):

- B9 Aerospace 4.0c
- KW Rocketry
- RemoteTech 1.3.3
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: rosomak909 w Pon, 30 Gru 2013, 22:01:26
fajny wahadłowiec, ale napisz ile ma częśći, ile zabiera paliwa itp.
P.S. periapsis to po polsku perycentrum, a apoapsis to apocentrum
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: szymozillo w Pon, 30 Gru 2013, 22:44:05
Ładny projekt ;).
A i zapytam się, o co chodzi z tym tweakables? Bo nie rozumiem.
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: beryl w Pon, 30 Gru 2013, 22:50:21
Tłikablesy pozwalają np: zmniejszyć maksymalny ciag silnika, albo wystartować ze zbiornikiem napełnionym w połowie. Kiedy budowałem swoje promy z rakietą nośną bardzo mi tego brakowało, bo prom "siedzący" na pojedynczej rakiecie tracił symetrię, przesuwał się środek ciężkości i ogólnie były jaja.
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: DragonsNightmare w Pon, 30 Gru 2013, 23:46:11
Piękna maszyna i fajnie wygląda na tej rakiecie startowej  ;)
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: szymozillo w Śro, 01 Sty 2014, 15:42:00
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Tłikablesy pozwalają np: zmniejszyć maksymalny ciag silnika, albo wystartować ze zbiornikiem napełnionym w połowie. Kiedy budowałem swoje promy z rakietą nośną bardzo mi tego brakowało, bo prom "siedzący" na pojedynczej rakiecie tracił symetrię, przesuwał się środek ciężkości i ogólnie były jaja.
Aaa, to oto chodzi :P.
No tak, w sumie każda moja próba wysłania wahadłowca na rakiecie kończyła się tym, że przechylało mnie albo w ostatniej chwili, albo przy samym starcie :P
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: Condzi w Śro, 01 Sty 2014, 16:53:19
Rakieta nośna strasznie przypomina Saturn V. Z jakiej to modyfikacji? (rakieta nośna)
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: Koper w Śro, 01 Sty 2014, 21:33:22
Rakieta mojej konstrukcji, części z modu KW Rocketry.
Tytuł: Odp: Wahadłowiec Damysos I
Wiadomość wysłana przez: SZym03 w Nie, 12 Sty 2014, 18:32:11
 :) jest jaki link do pobrania?