Część 3
Po opóźnieniach związanych z projektowaniem, testowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań zapraszam na ostatnią odsłonę Programu
„Pierwsza FAZA”. W części tej opiszę jak rozwiązano kwestie turystyczno – rekreacyjne.
Chociaż pierwotnym założeniem programu była rozbudowa Rafinerii
RM-1 Selena o moduł turystyczny, zarząd
SD Industries Inc. zdecydował, że lepszym rozwiązaniem będzie organizowanie cyklicznych wypraw załogowych w określonym interwale czasowym.
W związku ze stale rosnącym zainteresowaniem postanowiono doprecyzować założenia oraz harmonogram startów:
- W przestrzeni wokół Kerbinu będą krążyły 3 statki jednocześnie.
- Co 3 dni odbywać się będzie start statku załogowego dowożącego turystów na stację kosmiczną SK – Othalla.
- Ze stacji kosmicznej turyści będą odbierani przez statki turystyczne i, w zależności od wykupionego pakietu, transportowani do miejsca docelowego.
Chcąc sprostać oczekiwaniom klientów zaprojektowano nowy pojazd
Idala 2 i przetransportowano ( 2 szt. ) na największy księżyc macierzystej planety.
Dane techniczne
Idala 2 przedstawiają się następująco:
- Ilość części: 102
- Masa: 6,25 t
- Pojemność akumulatorów: 1610
Rodzaj zasilania:
- Generatory fotowoltaiczne 4x
Napęd:
- Koła samobieżne 4x TR – 2L
- Silnik rakietowy: 48-7S „Spark”
Zład paliwowy
- Monopropellant: ≈ 470
- Paliwo ciekłe: ≈ 108
- Utleniacz: ≈ 132
Wyposażenie dodatkowe:
- Silniki strumieniowe przód: 8x
- Silniki strumieniowe tył: 4x
Załoga : Trzech Kerbali – pilot oraz dwóch turystów.
Rozwiązanie to umożliwia zwiększenie siły dociskowej pojazdu do podłoża w warunkach zmniejszonej grawitacji. Podczas przyśpieszania dociskany jest cały pojazd. Podczas hamowania przeważa nacisk na tylną oś. Dzięki temu
Idala 2 bezpiecznie rozpędza się i manewruje przy prędkości ≈20m/s.
[ Przekraczanie tej prędkości i używanie silnika rakietowego przeznaczono tylko dla wyjątkowych jednostek. red. ]
Do realizacji założeń posłużyła sprawdzona już rakieta
Jeroni 6 w odpowiedniej modyfikacji dostosowanej do charakterystyki ładunku.
Celem zapewnienia bezpieczeństwa Rafinerii
RM-1 Selena lądowanie odbyło się w odległości ok 2km od niej.
Zdalnie wykonano testy układów wszystkich systemów pokładowych po czym skierowano pojazd w kierunku
RM-1 Selena.
Tak przygotowana Rafineria była gotowa na przyjęcie turystów. Nic już nie stało na przeszkodzie aby ruszyła machina marketingowa. Bilety można było rezerwować poprzez oficjalny serwis internetowym
Pierwsza_Faza_Blog.ker z czasem oczekiwania ok. 24msc.
[ krócej niż oczekiwanie na ortopedę Kerbalskiego z Planetarnego Funduszu Zdrowia. red. ]Klienci mieli do wyboru trzy pakiety:
Standard – Trzydniowa wizyta na stacji
SK – Othalla wraz ze zwiedzaniem stacji, jednym wyjściem w otwartą przestrzeń kosmiczną oraz śpiewem umilanym przez jednego z członków stałej załogi stacji. Powrót na Kerbin.
Dokowanie statku
DAKARA 4 do stacji kosmicznej.
Pakiet Srebrny – j.w. + lot na MUN i trzydniowy pobyt na Rafinerii
RM-1 Selena wraz ze zwiedzaniem okolicznych formacji geologicznych. Powrót na Kerbin ekscentryczną orbitą, przechodzącą w pobliżu Minmusa ( bez lądowania ).
Udane lądowanie statku
DAKARA 4 ( z dwoma turystami ) na MUN oraz oczekiwanie na przybycie transportu.
Lufen Kerman oczekuje turystów.
Widok z orbity dzięki sondzie
Prometeusz.
RM-1 Selena, Trzy samobieżne pojazdy oświetleniowe
SO – 1,
Dakara 3 i
4 oraz dwa pojazdy
Idala 2.
Zwiedzanie stacji oraz zwiedzanie okolicznych formacji geologicznych.
Pakiet Złoty – j.w. + wyścigi pojazdami
Idala 2 i lądowaniem na Minmusie.
Kwintesencja atrakcji turystycznych Programu
„Pierwsza FAZA”. Wyścigi pojazdów
Idala 2 z wykorzystaniem doładowania w postaci silnika rakietowego
48-7S „Spark”. Podstawową regułą jest
„kto pierwszy ten lepszy na dystansie stąd do tamtąd”.
Dwie dzielne załogi składające się z dwóch doświadczonych pilotów* oraz dwóch turystów.
*doświadczenie zgodnie ze standardami załóg KSC – póki jesteś w stanie działać tzn. że jesteś dobry.Dźwięk rytmicznych i nerwowych oddechów przerwał głos kontrolera z
RM-1 Selena.
RM-1 - „
Załogi gotowe? ” – odpalono silniki strumieniowe
RM-1 - „Odliczam.. 3…2…1…Ramen…ee START!”
Do prędkości ≈50m/s silniki strumieniowe bez problemu utrzymywały rywalizujące maszyny.
Wcześniej wyznaczona linia
„tamtąd” zbliżała się nieubłaganie więc właściwie można było zwolnić i w sposób delikatny zakończyć zawody. Jednakże zdrowy rozsądek, tak rzadko spotykany u Kerbali, został zastąpiony litrami rywalizacji, która zmaterializowała się w postaci głośnego krzyku turysty
„CIŚNIJ DZIADA!!”Przy prędkości ≈100-150 m/s silniki strumieniowe przestały spełniać swoją rolę zamieniając się w RCS’y statków latających. Opony nie wytrzymały przeciążenia pękając gwałtownie. Rozprężające się gazy poderwały pojazd
nr 1. *
*na drugim planie pojazd nr 1 majestatycznie widnieje na tle odległych gwiazd, wkomponowując się w naturalną, nostalgiczną formę otoczenia. Szybka reakcja pilota, który wyskakując z bolidu złapał nieświadomego turystę i wylądował bezpiecznie na Jet Packu uratowała obu zawodników.
„Wygraliśmy HAHA!!” – krzyczał podekscytowany turysta w pojeździe
nr 2. Prowadzenie jednak nie trwało długo. *
*przy okazji można ujrzeć rzadki widok – Idala 2 widziana od spodu.Analogiczna reakcja pilota pojazdu
nr 2 uratowała obu Kerbali. Wybuch paliwa zmieszanego z powietrzem z rozszczelnionych zbiorników zapierał dech…. I pomyśleć, że idea tych zawodów powstała od niewinnego pytania
Jebiedah Kerman’a „A może by tak… ?” Po wylądowaniu okrzykom nie było końca. KerboAdrenalina działała wyjątkowo intensywnie. Radość zmąciła dopiero kolejna próba uzyskania informacji przez kontrolera
KSC.
KSC -
„RM-1 Selena- dlaczego z radarów zniknęły pojazdy Idala 2 ?”RM-1 -
„Melduję, że nastąpił błąd TAP”KSC -
„Że co nastąpiło?”RM-1 -
„błąd TAP – Totalna Awaria Pojazdu – na Kerbinie objawia się wielkim BUM zamiast Świst”KSC -
„…..”RM-1 -
„KSC czy możemy kontynuować program?”KSC -
„Tak – szczegółowy raport złożycie po powrocie – bez odbioru”Jak ustalono tak zrobiono. Dwie Kerbińskie doby później wyruszono na drugie ciało niebieskie wchodzące w zakres
Pakietu Złotego – Minmus. Turyści zostali pożegnani przez załogę
RM-1 Selena i obdarowani kolejną atrakcją – wspólna fotografią ze swoim pilotem.
Lądowanie przebiegło bezproblemowo jednak z racji ogromu wrażeń jakie dane im było doświadczyć podczas pobytu na MUN, Minnmus okazał się mało atrakcyjny. W związku z tym
Lufen Kerman „odbębnił” obowiązki i ruszono w drogę powrotną zaledwie po kilku godzinach spędzonych na powierzchni.
Lufen Kerman – „trzeci raz to wbijam… i znów qźwa krzywo !!”
Lot powrotny przebiegał gładko. Turyści wymieniali doświadczenia i z niecierpliwością oczekiwali wejścia w atmosferę planety oraz, jak to określili,
„końcowego, jedwabistego PLUSK”.
W związku z coraz częstszymi pytaniami dotyczącymi przebiegu załogowych lotów turystycznych, przedstawiciel zarządu
SD Industries Inc. wydał oświadczenie podsumowujące ww.
Informacje zostały zamieszczane na oficjalnym blogu
Pierwsza_Faza_Blog.ker.
„Podsumowanie załogowych lotów turystycznych Programu „Pierwsza FAZA”.Po wnikliwej analizie przeprowadzonych lotów zarząd SD Industries Inc. stwierdza:- Pojazd Idala 2 jest bardzo udaną konstrukcją i zapewnia najwyższej jakości rozrywkę oraz w odpowiedniej wariacji skuteczne wsparcie dla naukowców.
- Statek Dakara 4 spełnia swoje zadanie, a jego zasięg na pełnych zbiornikach ocenia się na zadowalający ( Karbin- SK – Othalla – MUN – Minmus - Kerbin ).
- Domniemany wypadek z udziałem dwóch pojazdów Idala 2 nie jest prawdą. Jednakże celem usprawnienia wprowadza się procedury wyścigowe. Start i meta będą wyraźnie zaznaczone za pomocą samobieżnego oświetlenia SO-1, a załogi będą miały ograniczony maksymalny ciąg do 50% nominału.
- Na Minmusa zostaną wysłane pojazdy Idala 2 celem łatwiejszego rekonesansu. Nie przewiduje się budowy bazy na księżycu j.w.
Dodatkowo:- pkt 6 Programu „Pierwsza FAZA” zostaje anulowany
- Oficjalnie Programu „Pierwsza FAZA” przechodzi do programu „Druga FAZA”
Z poważaniem
Zarząd SD Industries Inc.”Jako zachętę do śledzenia dalszych wątków przedstawiam najnowszy, międzyplanetarny statek badawczy
SB-1- Nigel Sheldon.
Dziękuję za uwagę i zapraszam do komentowania
SeloD – prezes zarządu SD Industries Inc.
cdn.