• Stacje Kosmiczne Sobkos Company 5 2
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Stacje Kosmiczne Sobkos Company  (Przeczytany 49783 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Śro, 13 Maj 2015, 15:39:04
Odpowiedź #75

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Ciasno, coraz ciaśniej...

Dzisiaj prawdopodobnie za dużo nie pogram więc przedstawię trochę materiałów z wczoraj. Misję za chwilę zobaczycie, ale przed tym co nieco o tym co w nich i czym zająłem się poza lotami. W międzyczasie uprościłem budowę statków PROGRESS oraz SOJUZ dzięki czemu ograniczyłem liczbę ich części odpowiednio z 27 i 30 do 12 i 15. Były to głównie poprawki technologiczne, ale też minimalnie ingerowały w wygląd modułów. Wizualnie niewiele się różnią technicznie natomiast SOJUZ ma dodane dwa decouplery. Danych nie podaję gdyż odstępstwa od realu są minimalne.


Przechodząc natomiast do misji. Wczorajszym popołudniem zostały zrealizowane dwie kolejne misje.


Pod owiewkami SOJUZA po liftingu znalazł się moduł pędny PROGRESS, a na jego barkach śluza powietrzna PIRS. Celem statku był dok modułu ZVEZDA o wdzięcznie brzmiącym kierunku orientacyjnym "NADIR".


Pirs po wejściu na orbitę dokonał jak dotąd najszybszego dokowania, gdyż po 26 godzinach był już w bliskim sąsiedztwie stacji.


Jak się później okazało był to ostatni lot starego statku PROGRESS. Tak prezentowała się stacja w chwilę przed startem kolejnej misji STS 110.


Ponownie prom Atlantis zmierzył się z misją w kierunku ISS.


STS 110 miała za zadanie wyniesienie i przyłączenie modułu S0- zaczątku olbrzymiej kratownicy mocującej do stacji panele słoneczne.


Mimo oślepiającego światła słonecznego i małej ilości miejsca dokowanie przebiegło sprawnie i wyszło za pierwszym razem.


Odejście i zejście na ziemie to już błahostka. Hehe chociaż z tym trafianiem w lotnisko bywa różnie.


Na dziś to tyle prawdopodobnie w międzyczasie na orbicie zostaną podmienione statki PROGRESS i SOJUZ na nowszą generację ale tego już nie będę relacjonował. Kolejna relacja prawdopodobnie w sobotę gdyż będę chciał pokazać całą już złożoną kratownicę. Nie widzę sensu robienia sprawozdania z 8 misji w który zostaną wyniesione raptem dwa różne moduły.
Jak zwykle pytajcie, komentujcie, sugerujcie.

@Diakon - hmm z zamiarem budowy borykałem się odkąd zacząłem rozgrywkę w RSS, ale dopiero ten wątek: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ mnie przekonał do podjęcia decyzji i rozpoczęcia działań.

@Robson - Program Katharsis był obarczony olbrzymią ilością zmiennych, których części nie byłem w stanie przewidzieć (awaria komputera). Było to nie tylko demotywujące, ale też kłopotliwe. Dlaczego nie był kontynuowany/reaktywowany? Nie wiem. Chyba zabrakło samozaparcia. ISS wiem, że to inna beczka, ale szczerze mówiąc nie widzę sensu zakładania kolejnego, nowego wątku (mogę pochylić się nad zmianą nazwy wątku). ISS mimo, że wydaje się większym i trudniejszym przedsięwzięciem jest bliżej ukończenia niż Katharsis było kiedykolwiek z prostej przyczyny wszystko mam już pobudowane (no może po za Exposed Facility z modułu KIBO), a latanie RSS/RO to co prawda wyzwanie ale dużo ciekawsze niż w czystym KSP. 

Sob, 16 Maj 2015, 20:20:41
Odpowiedź #76

Offline Skyline

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 141
  • Reputacja: 28
  • YT-Ber Cinematiców KSP
    • Zobacz profil
Przedziałek na zamówienie

:D :D :D :D :D :D :D :D :D


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #76 dnia: Sob, 16 Maj 2015, 20:20:41 »

Sob, 16 Maj 2015, 21:08:41
Odpowiedź #77

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Atak insektów!

Co prawda obiecałem wszystkim, że dziś przedstawię gotową kratownicę lecz z kilku powodów nie uda mi się tego zrobić. Dlaczego? Dlatego:
-Bug związany z dokami, który opisze i zrelacjonuję dalej,
-Wpadła mi w ręce EU IV,
-Dokończyłem w końcu cały moduł KIBO.

Zacznę po kolei a więc od robali. Po uruchomieniu save'a zawał i w ogóle tragedia narodowa większość doków szlag trafił nie mogę odcumować starego statku SOJUZ, przynajmniej moduł pędny PROGRESS od śluzy PIRS udało się odcumować. Co tu robić? Po kilku restartach gry, reinstalu modów, które mogły by powodować bug przyszła pora na pomyślenie. No i eureka dorzucamy do paczki KAS w cfg dodajemy doki i lecimy aby zdemontować niedziałającą cumę na module ZVEZDA. Reszta doków mi nie przeszkadza (została tak jak jest) z wyjątkiem odwrotnie zacumowanego modułu ZARYA na razie nie będzie przeszkadzać, ale kiedyś trzeba będzie naprawić.



Co prawda plany były na zamontowanie doku poprawnie działającego, to nie jestem aż takim informatykiem, a dojście do tego żeby dobrze napisać config trochę by mi zajęło więc ograniczyłem się po prostu do demontażu zepsutego doku. Zaraz po tym został wysłany moduł PROGRESS z zapasem żywności, wody oraz tlenu.


Po nim wysłałem pojazs SOYUZ nie wyposażony w standardowy dok lecz w chwytak. No cóż trzeba sobie jakoś radzić kiedy gra jest przeciwko tobie.


Kwestię Europy Universalis IV pominę, a więc KIBO. Całe szczęście ktoś wymyślił Ubiozur dzięki czemu Exposed Facility zamiast liczyć 150 części można ścisnąć w 2.

Kronal znowu poprzycinał ujęcia...
Pytajcie, opiniujcie dzielcie się informacjami, a ja mam nadzieje, że jutro skończę kratownicę.
Pytanie do Was, w którym momencie będę musiał naprawić położenie doku/modułu ZARYA ?

Pon, 18 Maj 2015, 20:52:42
Odpowiedź #78

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Jestę Przedziałkę

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #78 dnia: Pon, 18 Maj 2015, 20:52:42 »

Pon, 18 Maj 2015, 21:39:05
Odpowiedź #79

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Końca nie widać.

Co prawda koniec kratownicy jest bliski to jest ona nadal niedokończona, ale coby zastoju nie było podzielę się z Wami tym co się ostatnimi czasy zadziało na orbicie. W galerii może będzie to nie wiele wydarzeń ale uwierzcie mi progresu mało, a roboty kupa. 16 godzin rozgrywki spędzone na AŻ trzech startach i jednym przedokowaniu... Więc do rzeczy.

Co prawda NASA potrzebowała 9 lotów aby skompletować całe rusztowanie oraz panele słoneczne, mi dzięki wszystkiemu co w kerbalach działa uda się to zrobić w 6. Powiecie mała różnica, a ja powiem że to bite 4-5 dni rozgrywki.


Co i jak? Dlaczego trzy misje mniej? Po prostu adaptery paneli słonecznych i niektóre połączenia kratownic udało się wcisnąć albo do P6/S6 albo P3/4, S3/4.
Na początek po przemyśleniu sprawy ograniczeniu czego się dało poleciały moduły P1/S1 te akurat musiały w dwóch lotach. Od razu po zacumowaniu pierwszego też przedokowałem moduł P6, który jak się okazało będzie pełnił funkcje P5 oraz P3/4.


Taka mała pomyłka, ale przyniosła bardzo pozytywne efekty. Dokowania te to chyba była największa udręka w moim życiu. Bo albo bugowały się silniczki RCS albo zadokowany moduł wpadał w wibracje, które uniemożliwiały dokowanie. I tak ciągle albo restart gry w przypadku RCS-ów albo powrót do KSC i z powrotem na orbitę podczas wibracji. Było trudno, ale się udało dość dużo.


Podejście z ostatniego zdjęcia rozpoczęło serię nużących błędów. Pierw nie wiedzieć czemu nie chciał dok zadziałać, jak już zadziałał (po trzech odejściach) okazało się że zadokowałem w złej orientacji. Moduł trzeba było odwrócić o 90st. na szczęście zorientowałem się gdy prom był jeszcze w odległości 300m od stacji. Obrót modułu to już chyba moje przemęczenie dało o sobie znać. Nie przestawiony punkt sterowania i o mało co nie doprowadziłem do katastrofy. Na szczęście po ostatnich problemach z dokami przed każdym uruchomieniem robię kopię zapasową zapisu gry.


Na koniec daje Wam dwie według mnie do tej pory najlepsze fotki stacji i dla porównania oryginał z maleńką różnicą o której wspomniałem wcześniej.


Komentujcie, opiniujcie dzielcie się waszymi uwagami, spostrzeżeniami i informacjami.
Na koniec małe pytanko. Co prawda daleka droga do tych lotów, ale czy chcielibyście ujrzeć na ISS również moduły, które są planowane? Czy zakończyć na stanie rzeczywistym?

Pon, 18 Maj 2015, 23:28:38
Odpowiedź #80

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Pozwól że zacytuję Smoka Rakietowego:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Nie ma się co śmiać, początki zawsze są trudne i upokarzające, ale pograsz kilka godzin, zrobisz kilka orbit i ani się obejrzysz takie manewry będą jak bułeczka z masłem.

Fajnie że próbujesz.


Masz problem z dokowaniem?
Pograsz, porobisz parę orbit, i sruuu ----- wszystko umiesz.



Żart.  :)

Zawsze umieszczam mordki gdy żartuję.
Ale niektórzy nie potrafią się śmiać.

Enyłej.
Dzięki za rozwianie moich wątpliwości.

Podziwiam Cię za konsekwencję i upór, którego mi niestety ostatnio brakuje.

Tak trzymaj, masz u mnie lajkę.
« Ostatnia zmiana: Pon, 18 Maj 2015, 23:45:46 wysłana przez Robson »
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #80 dnia: Pon, 18 Maj 2015, 23:28:38 »

Pon, 18 Maj 2015, 23:56:03
Odpowiedź #81

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up

Wierzę że wiesz iż także powiedziałem to żartem, jednakże z miną kamienną?


@down
Tylko się upewniam! Nie raz ludzie nie wyłapywali żartu, nawet jak był oznaczony emotikonką :)
« Ostatnia zmiana: Wto, 19 Maj 2015, 01:05:57 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Wto, 19 Maj 2015, 01:02:40
Odpowiedź #82

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
No jasne, kolego, aż tak stary to ja jeszcze nie jestem. :)
Pociągnąłem po prostu temat, bo wydał mi się  intrygująco ciekawy.
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #82 dnia: Wto, 19 Maj 2015, 01:02:40 »

Wto, 19 Maj 2015, 01:07:01
Odpowiedź #83

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Wiedziałeś na co się piszesz, Sobolu. Będziemy kibicować ci dopóki nie padnie gra, ty lub po prostu nie ukończysz stacji. Niesamowicie dokładnie to robisz, gratulacje!
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Wto, 19 Maj 2015, 18:40:32
Odpowiedź #84

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Blisko, blisko, coraz bliżej

Wszystko ma kiedyś swój koniec. Mi udało się w końcu zakończyć budowę kratownicy i dostarczyłem panele na ISS. Jesteśmy coraz bliżej kolejnego podsumowania etapu 8 modułów. Stacja prezentuję się już całkiem nieźle. Przede mną jeszcze skonstruowanie 3 pojazdów: modułu LEONARDO, europejskiego ATV i japońskiego HTV. Po za tymi trzema jeszcze pozwolę sobie dopracować KIBO, ale to już jedna maleńka zmiana w jego konstrukcji. Przejdę do tego jednak co działo się dziś.


STS 118 miło rozpoczęło rozgrywkę. Perspektywa wykonania dwóch ostatnich lotów montażu paneli była naprawdę budująca dzięki czemu zrealizowałem ja w ciągu niecałych dwóch godzin.


Jak wspomniałem wczoraj przez drobną pomyłkę nieco ułatwiłem budowę ISS, ale wymagało to wykonania dwóch takich samych lotów.


Po ukończeniu kratownicy i krótkiej przerwie na obowiązki domowe przysiadłem już tylko na jedną misję mianowicie, aby wykonać STS 120.


Misja miała na celu wyniesienie modułu HARMONY, ale od początku towarzyszył jej okropny pech. Start powtarzany kilku krotnie ze względu na dopalacze, które podczas startu niszczyły skrzydło promu. Dopiero solidne opóźnienie ich odrzucenia poskutkowało. (Zauważyłem, że gdy masa ładunku jest poniżej pewnej wartości właśnie dzieją się takie krzaki.) Potem jeszcze po warpie rozpadł się cały moduł PMA. Koniec końców jednak po tych problemach udało się wykonać misję. Zaowocowała ona też według mnie dość ciekawymi screenami.


Jak dla mnie ujęcie znad śluzy QUEST = perełka, żeby było ciekawiej gra mi podsunęła to ujęcie kiedyś przy zmianie statku.

@Robson - co do twoich wątpliwości każdy post jak dla mnie zasługuje na odpowiedź. Co do determinacji, zmieniłem podejście do kerbali po prostu każdego crasha  traktuję z lekceważeniem, a każde wyzwanie choćby najtrudniejsze 100%realnym do wykonania.

@Drangir - tak wiedziałem na co się piszę bo miałem też dużo już zrobione. Myślę, że szybciej niż ja i gra skończy się powodzeniem budowa ISS :P

@up - dzięki panowie jesteście bardzo motywujący ;)

Jak zwykle komentujcie, opiniujcie, dzielcie się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #84 dnia: Wto, 19 Maj 2015, 18:40:32 »

Wto, 19 Maj 2015, 19:22:25
Odpowiedź #85

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Z każdym kolejnym lotem stacja staje się coraz wspanialsza. Oby tak dalej. Powodzenia i wytrwałości, w końcu RSS to nie kaszka z mleczkiem.

Wto, 19 Maj 2015, 21:12:40
Odpowiedź #86

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Sobol i jak tam z tym RVE? Nie udało ci się zainstalować? Zużycie RAM zbyt duże?

Bo stacja wygląda fenomenalnie ale widok pikselowatej Ziemi na drugim planie strasznie burzy cały efekt. Jakie masz tekstury Ziemi? 8K?  Przy 8GB RAM powinieneś móc wcisnąć RVE i najlepsze możliwe tekstury a przy 4GB to nie wiem.

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #86 dnia: Wto, 19 Maj 2015, 21:12:40 »

Czw, 21 Maj 2015, 19:18:28
Odpowiedź #87

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Ciemność, ciemność widzę

Po woli budowa ISS posuwa się do przodu. Co prawda cel zakończenia jej budowy do najbliższej środy wydaje się mało prawdopodobny ale będę próbował. Dokończyłem dziś już tworzenie wszystkich modułów czyli LEONARDO powstał. Dodatkowo popracowałem odrobinę nad wspomnianymi wcześniej pojazdami ATV i HTV co prawda są to na razie prototypy, ale bliskie ukończenia. Po tym zostaną tylko rakiety nośne co nie wyklucza ukończenia stacji w terminie. Dlaczego? Z prostej przyczyny powyższe nie są składowymi stacji, a tylko modułami transportowymi.

Zacznę jednak o tym co dziś. Zbyt wiele nie polatałem ale COLUMBUS dotarł na ISS i to najważniejsze. Niestety relacja z tej misji będzie uboga gdyż dokowanie przypadło na ciemną stronę Ziemi.


To ciekawe, ale tę misję wykonywał również prom Atlantis. Była to jednak jego przedostatnia misja do ISS.


Jak już wspomniałem całe dokowanie odbywało się w ciemnościach więc dokonanie wizualizacji go byłoby bardzo nieprzejrzyste. Sam manewr cumujący przebiegł sprawnie, jednak odejście od stacji nie koniecznie. Było nieco utrudnione ze względu na specyficzny kształt adaptera mocującego, który wymagał precyzyjnego odejścia w górę i do tyłu. Jednak jak się okazało nie to było najtrudniejsze. Właściwie to nie było nic trudnego, ale jak się spieszysz na orbicie to efekty łatwo przewidzieć. Wpakowałem się promem w i tak złożone panele słoneczne. Jak? Nie wiem, ale skończyło się ka-buuum i koniecznością wczytania quicksave'a sprzed oddokowania promu.



Tak prezentuje się ISS po dzisiejszej misji. Jeszcze tylko złożenie KIBO i otrzymacie kolejne zestawienie modułów. Jednak to nie prędko w końcu KIBO to w moim wypadku trzy loty, które trochę zajmą. Dorzucam wam screeny dwóch prototypów statków ATV i HTV odpowiednio mają 18 i 19 części. Cel, przeznaczenie, wymiary i inne dane techniczne polecam zaczerpnąć z zewnętrznych źródeł odstępstwa są jak w przypadku całego programu ograniczone do minimum.

ATV


HTV


@winged - lepiej nie będzie niestety. Nie wiem czy to ATM czy OponGL czy może obydwa naraz powodują takie efekty, bo bez obydwóch jest pieknie, ale wtedy nie ma opcji na blisko 400 części na orbicie.

@Kadaf - odpowiadając na pytanie z chatu. Stacja obecnie ma 248 części.

@Jack - RSS to nie kaszka z mleczkiem zwłaszcza, gdy tak jak ostatnio pisałem różnica 200 kg potrafi sprawiać ogromne problemy ze startem.

Pią, 22 Maj 2015, 21:56:17
Odpowiedź #88

Offline KnightMoritz

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 93
  • Reputacja: 12
    • Zobacz profil
no wahadło jak trzeba :) kozak, czekałem aż ktoś zrobi to porządnie :P

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #88 dnia: Pią, 22 Maj 2015, 21:56:17 »

Pią, 22 Maj 2015, 22:11:18
Odpowiedź #89

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Kolejność nie taka ważna

Dzisiejszy lot to od samego początku problem, a że z problemem najlepiej się przespać tak też zrobiłem. Krótka kima i odpalamy od nowa KSP. Pierwsze co to poprawiam błędy z pierwszego podejścia i do dzieła.

Jak w tytule wspomniałem nieco zmieniłem kolejność startów. To wszystko z prostej przyczyny, aby zmniejszyć sobie ilość pracy. Dlatego też misje 123 i 124 zostały zamienione kolejnością. Dzięki czemu mogłem dzisiaj wynieść japoński moduł KIBO Pressurized Module.


W pierwszym podejściu lot szedł od początku pięknie. Do czasu kiedy okazało się, że adapter który zastosowałem okazał się za krótki. Całość operacji legła w gruzach jeszcze zanim prom zbliżył się do stacji gdyż z za małym adapterem moduł mógł się co najwyżej odbić od orbitera. Co za tym idzie dokowanie do ISS było nie wykonalne. Drugie podejście było również bez problemowe. Jednak japońska robota i wszystko się udaje.


Stacja od razu po przekroczeniu bariery 2,3 km od razu jest już bardzo dobrze widoczna.


Precyzja podejść w chwili obecnej jest już na wysokim poziomie, odejść z resztą też.


Stacja jest już coraz bliżej ukończenia.

Na koniec zapytanie moje do Was. Czy znalazłyby się osoby chętne na udział w przetargu? Celem byłoby wykonanie za pomocą Ubiozura na 0.90 ze stockowych części modułów: ExPRESS Logistics Carrier 1,2,3,4. Wymogi przetargu Każdy moduł musi składać się z 2 części czyli właściwego modułu wykonanego w Ubiozur oraz Chwytaka. Zachowanie masy i wymiarów obowiązkowe z granicą błędu nie większą niż 10%.
Ewentualne propozycje składajcie poniżej w postaci screena z kronala. Czekam do niedzieli do godziny 20:00 na odpowiedzi. W wypadku złożenia ofert zastrzegam sobie możliwość zastąpienia, któregoś z modułów przez swój własny. Ewentualny wybór modułów rozstrzygniemy w niedzielę o 20:01 na chacie.

Opiniujcie, komentujcie dzielcie się informacjami.


 

Sowieckie Stacje Badawcze "SRS"

Zaczęty przez Ratvi

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 7128
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 17:45:05
wysłana przez Szafran