• Stacje Kosmiczne Sobkos Company 5 2
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Stacje Kosmiczne Sobkos Company  (Przeczytany 49774 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Sob, 25 Kwi 2015, 17:41:48
Odpowiedź #60

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Będę musiał spróbować.

Dla ciekawych podrzucam mały przeciek z dzisiejszych prac:





[Post scalony: [time]Nie, 26 Kwi 2015, 17:00:52[/time]]


« Ostatnia zmiana: Nie, 26 Kwi 2015, 17:06:55 wysłana przez Sobol »

Nie, 26 Kwi 2015, 17:10:16
Odpowiedź #61

Offline Youtub

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 106
  • Reputacja: 6
    • Zobacz profil
Jestę przedziałkom 
"Patrząc w tył nie da się iść w przód"

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #61 dnia: Nie, 26 Kwi 2015, 17:10:16 »

Nie, 26 Kwi 2015, 17:19:44
Odpowiedź #62

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
More power!

Zabawę w z UbioZur chyba mam już za sobą. Dziś moglem powrócić do wykonywania lotów. Na pierwszy ogień poszedł moduł Zenith-1 Truss Structure:



Wrzucam również zespawaną bazę pod P6



Czy wiesz że...

... panele słoneczne ISS mogą obracać się z prędkością 4st. na minutę?

Jaka będzie kolejna misja i kto weźmie w niej udział?
Zachęcam do poszukania i dzielenia się jakimiś ciekawymi informacjami odnośnie ISS.

Aha i żeby formalności stało się zadość:

I żeby nikt nie płakał jak mu taka paczka nie będzie działać, bo z tych modów są tylko specjalnie wyselekcjonowane części, wyrzucona większość tekstur RSS i inne takie tam sztuczki.
@winged jak możesz podrzuć download do RWE.

Nie, 26 Kwi 2015, 17:35:55
Odpowiedź #63

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Obie działają, w 0.24 trzeba chyba tylko podmienić EVE na nowe, ale za to 0.90 ponoć strasznie zbugowane ale piękne  8)
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #63 dnia: Nie, 26 Kwi 2015, 17:35:55 »

Sob, 09 Maj 2015, 12:48:36
Odpowiedź #64

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Rosyjska Epopeja

Witam wszystkich bo dłuższej przerwie. Trochę zarobiony ostatnio byłem, ale na KSP również znalazłem czas. Po krótkim "oblocie" 1.0 powróciłem na 0.90 by kontynuować rozbudowę ISS.


Jak wskazuje tytuł trochę popracowałem nad rosyjskimi pojazdami czego owocem było opracowanie pojazdów Sojuz oraz Progress. Zostały one opracowane wraz z rakietą nośną nad, której dopracowywaniem mocno się zastanawiam, gdyż spełnia swoje zadanie w obecnej konfiguracji.



Rakieta na swoich barkach wyniosła pierwszą trzyosobową załogę ISS, która pozostanie tam przez ponad trzy miesiące.



Co ciekawe zauważyłem, że optymalne rozłożenie manewrów do wykonania Randez Vous zajmuje około dwóch dni, co jest wynikiem niesamowicie zbliżonym do realnego.



Stacja waży już przeszło 60 ton, a jej systemy podtrzymywania życia są w stanie wystarczyć na blisko rok.



Czy wiesz że...
Statki Sojuz wykorzystywane są od blisko 50 lat?
Komentujcie opiniujcie i co tam tylko.

Sob, 09 Maj 2015, 12:57:23
Odpowiedź #65

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Ogólnie to szkoda, że robisz to na takiej ilości modów. Ja na przykład nie wiem, czy to jest trudne, czy banalnie łatwe. Czy wspomniany sojuz to jedna część, dwie, czy 90? Nie wiadomo. Może to gotowy element o parametrach, których nikt z osób nie używających tak ogromnej ilości modów nie zna. Może waży kilogram? Albo sto ton. To samo ma się do całej stacji. Narobisz się, zbudujesz całą, a ktoś spojrzy i pomyśli, o ISS. Pewnie składa się z jednej części.

Swoją drogą, dlaczego nie przesiadłeś się na 1.0?

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #65 dnia: Sob, 09 Maj 2015, 12:57:23 »

Sob, 09 Maj 2015, 13:06:06
Odpowiedź #66

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Co do modów, części dodaje dosłownie 4-5 i to wszystko jedna, dwie części, pozostałe mody to wtyczki i inne duperele konieczne do RSS/RO. Zestawienie części to nie problem co do statków i całej stacji tak jak już odpowiadałem Drangirowi całość jest odwzorowaniem realnych pojazdów tak pod względem masy jak i wymiarów to raczej przy tych modach oczywiste. Jeśli chodzi o wersję gry po prostu nie chce mi się tego wszystkiego instalować od nowa.

Nie, 10 Maj 2015, 06:33:21
Odpowiedź #67

Offline winged

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 395
  • Reputacja: 39
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ogólnie to szkoda, że robisz to na takiej ilości modów. Ja na przykład nie wiem, czy to jest trudne, czy banalnie łatwe. Czy wspomniany sojuz to jedna część, dwie, czy 90? Nie wiadomo. Może to gotowy element o parametrach, których nikt z osób nie używających tak ogromnej ilości modów nie zna. Może waży kilogram? Albo sto ton. To samo ma się do całej stacji. Narobisz się, zbudujesz całą, a ktoś spojrzy i pomyśli, o ISS. Pewnie składa się z jednej części.

Swoją drogą, dlaczego nie przesiadłeś się na 1.0?

Widać Kadaf, że nie bardzo orientujesz się w klimatach RSS/RO, pozwól więc, że wyjaśnię twoje wątpliwości byś nie musiał wyjeżdżać więcej z takimi (durnymi  ;)) komentarzami



1.To jest RSS+RO i tu nie używa się stockowych części. Pierwsze co się robi to się je wywala, żeby zwolnić miejsca na mody. Tutaj gra się na częściach, które są replikami części prawdziwych rakiet i pojazdów kosmicznych.  Nawet najbardziej zabiedzona instalka będzie używała 25-30 modów, moja ma 70 modów, inni mają po 140 modów. Zresztą nie wyobrażam sobie budowy ISS na stockowych częściach, bo do ISS to na pewno nie byłoby podobne. Bardzo dobrze, ze robi na dużej ilości modów. To jest 100x lepsze niż kolejna identycznie wyglądająca stacja na identycznych częściach.

Poza tym ja tu widzę głównie procedural parts a to znaczy, ze większość robi tak naprawdę korzystając z jednego moda. To tak jakby ktoś się doczepiał do twoich rekonstrukcji  z II WŚ, ze używasz procedural wings zamiast stocka.



2. Trudne. To stock jest śmiesznie łatwy. Spróbuj sobie sterować statkiem z 20x słabszymi kołami reakcyjnymi niż na stocku. Nie wspominam nawet o tysiącu innych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę...

Albo nie, wspomnę. ISS jest na orbicie o inklinacji 51,6. Masz 2 okienka startowe dziennie przy czym jedno wypada nad obszarami zamieszkałymi. Floryda nie jest na równiku więc po starcie nie można kierować się na 51,6. Żeby zrobić to profesjonalnie, bez kosztownych poprawek trzeba najpierw zajrzeć tutaj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ. Na stocku startujesz zawsze na 90 niezależnie gdzie lecisz i jesteś zadowolony. 



3. Wspomniany Soyuz wygląda mi na zbudowany z części poceduralnych co oznacza że autor sam go wymodelował! A nawet jakby złożył gotowca z moda to co w tym złego? Bob Fitch w swoim Project Alexandria jedzie na samych gotowcach i nikt mu nawet tego nie wypomina. Jest to najbardziej napracowana seria filmów w całej historii KSP. Ja sam po aktualizacji do 1.0 będę chciał rozpocząć karierę rP-0  głównie na częściach proceduralnych ale zamierzam tez wypuścić serię cinematiców z rekonstrukcji prawdziwych misji kosmicznych gdzie do budowy pojazdów zostaną użyte gotowce.

Kadaf jesli nie umiesz zrozumieć inaczej to potraktuj gotowce jako jakie stockowe części do RSS. A jeśli masz jeszcze wątpliwości, o wpisz w wyszukiwarkę Bob Fitch Project Alexandria. 



4. Sojuz waży kilogram? Nie ośmieszaj się.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


5. "To samo ma się do całej stacji" - Nie ośmieszaj się po raz drugi.  Może autor mógł lepiej opisać każdy moduł ale można to też znaleźć to na wikipedii.


6. Jak ktoś pomyśli, że ten ISS to jedna cześć to jest idiotą. To już nie jest problem Sobola. Tak samo ktoś mógł sobie pomyśleć, ze twój Opel Blitz to pewnie jedna część z gotowego moda.


7. A na 1.0 nie mógł się przesiąść bo RSS wprowadza teraz kilka poważnych zmian i aktualizacja nie nastąpi wcześniej jak za kilka tygodni.




Sobol i jak tam? spróbowałeś zainstalować RVE?





« Ostatnia zmiana: Nie, 10 Maj 2015, 07:08:40 wysłana przez winged »

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #67 dnia: Nie, 10 Maj 2015, 06:33:21 »

Nie, 10 Maj 2015, 12:46:37
Odpowiedź #68

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Do siedmiu razy sztuka!

Dzisiejsza rozgrywka to blisko 3 godziny poświęcone na zadokowanie AŻ jednego elementu. Na orbitę dotarł element P6 Truss - Solar Array czyli pierwszy z gigantycznymi bateriami słonecznymi oraz radiatorem.


STS 97 w wykonaniu wahadłowca Endevour


Podobnie jak przy module Z1 byłem zmuszony do użycia systemu holowników (widocznych na tyle ładowni) zamiast Canad Arm, z którym wiąże się jakiś ohydny bug:



No i dochodzimy do sedna sprawy. Przede mną było chyba najtrudniejsze dokowanie jakie wykonałem. Problematyczne ze względu na rozłożenie masy moduły oraz na częściowe ograniczenie ścieżki podejścia przez adapter dla kolejnego modułu. Jednak po siódmej próbie i blisko dwóch godzinach, które zaowocowały ostrożnością (ostatnie podejście od setnego metra quick co dziesięć metrów) udało się.



Wybaczcie że nie chciało mi się ustawiać stacji w odpowiedni sposób ale miałem już dość tego podejścia.

Dla wszystkich ciekawych, niezorientowanych w modach lub o mniejszych możliwościach percepcji:

ISS
Realny/Kopia KSP
Masa: 74.64t./73.82t.
Liczba części: ?/154
Wymiary:
Długość:42.17/42.1

@Winged: Nie, nie próbowałem. Może dzisiaj się rozejrzę co i jak żeby nie mieć problemów później w rozgrywce.

« Ostatnia zmiana: Nie, 10 Maj 2015, 13:56:10 wysłana przez Sobol »

Pon, 11 Maj 2015, 10:55:56
Odpowiedź #69

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Na tym etapie jest naprawde podobnie, fakt ze uzywasz PP tylko poprawia sytuację. Nie zazdroszcze ci przyszlych etapow budowy, jeszcze mnostwo modulow przed toba.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #69 dnia: Pon, 11 Maj 2015, 10:55:56 »

Pon, 11 Maj 2015, 11:12:24
Odpowiedź #70

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
Naucz mnie sztuki małych kroków.

Kilka informacji na początek. RVE dodane wszystko śmiga jak należy. Walczę jeszcze z pozostałościami z instalki pod karierę, ale udało mi się już usunąć praktycznie wszystkie problemy więc buduje się coraz przyjemniej co zapowiada częstsze wpisy.

Dziś z samego rana na ogień poszło wyniesienie modułu DESTINY czyli misja STS 98 promu Atlantis.



Szybkie zorbitowanie wahadłowca i można przejść do 15 manewrów w celu wykonania Randez Vous. W między czasie jednak trzeba przedokować DESTINY aby zacumować go do ISS.


Po drobnych poprawkach można zacząć ostateczne podejście do Stacji, które wymaga jej okrążenia. No cóż można by obrócić stację przecież każdy marzy o stracie czasu na czekanie, a więc okrążamy.


Całość podejścia była na tyle długa, że dokowania trzeba było dokonać w pół mroku jednak to nie było zbyt wielką trudnością.


Jeszcze tylko szybki transfer materiałów pędnych i paliwa manewrowego i odlatujemy. Pośpiech bardzo pożądany gdyż SAS mimo, że słabej mocy to rozłożony w czterech częściach w dodatku nie w jednej osi wprawia całość w potężne wibracje.


Jakby komuś się laboratorium DESTINY nie podobało bo jakieś dziwne pasy na poszyciu to już tłumaczę zwyczajnie w proceduralny spakowałem stockowe laboratorium, a przecież trzeba trzymać się wymiarów :P Uważam, że to i tak dość dobry kompromis. W realizacji jest już kolejna misja ze śluzą powietrzną QUEST. Co do CANAD ARM i STRIEŁA jeszcze nie wiem czy się pojawią. Jeżeli pozbędę się bugów zostaną załączone, ewentualnie jeżeli stacja wizualnie na tym będzie traciła. Chociaż moje osobiste zdanie jest takie że to tylko puste części które nie są aż tak konieczne.


 

Wto, 12 Maj 2015, 14:56:33
Odpowiedź #71

Offline Canizas

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
  • Bonjour Monsieur
    • Zobacz profil
Jestem przedziałkiem

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #71 dnia: Wto, 12 Maj 2015, 14:56:33 »

Wto, 12 Maj 2015, 15:29:51
Odpowiedź #72

Offline Sobol

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 387
  • Reputacja: 51
    • Zobacz profil
101t = 90t? Ale jak to?

Dzisiaj odrobinę czasu poświęciłem na matematykę i śmieszne rzeczy powychodziły ale wszystko się zgadza. Na końcu też zobaczycie małe podsumowanie. Więc przechodzę do rzeczy.


Dzisiaj w drogę ponownie wyrzuszył Atlantis aby zapewnić ISS pełnoprawne i proste wykonywanie spacerów kosmicznych. W tym celu na orbitę została wysłana śluza powietrzna QUEST inaczej niż w rzeczywistości od razu z wbudowanymi zbiornikami podtrzymywania życia, a także wyposażona w specjalny adapter w celach montażowych.


Dokowanie było niezmiernie ciekawe. Mimo trudnych warunków (prom wkoło siebie miał panele słoneczne) poszło ono bardzo sprawnie.


Po dokowaniu chyba gdzieś nad Afryką odbiór nieczystości i przepompowanie materiałów pędnych i załoga STS 104 mogła odcumować.


Po zakończeniu misji mającej na celu dostarczenie modułu QUEST postanowiłem jednak nieco dopracować rakietę SOJUZ przed następną misją w której miał zostać użyty razem ze statkiem PROGRESS i śluzą PIRS.


Zmiany co prawda estetyczne, ale na szczęście również nie wpłynęły znacząco na osiągi. Co prawda moduł PIRS dotarł już na orbitę, ale o tym następnym razem a na koniec obiecane podsumowanie.


I oczywiście podsumowanie samej stacji:
Orbita:
AP: 429 015m
PE: 404 583m
Inklinacja: 50,98st
Masa: 90t po zatankowaniu 101t
Liczba części: 216 z modułem PIRS
Pytajcie, dzielcie się opiniami, a jeśli macie to ciekawostkami o ISS

Wto, 12 Maj 2015, 19:54:27
Odpowiedź #73

Offline Diakon

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Reputacja: 14
    • Zobacz profil
Przedziałek:

Co cię skłoniło do budowy ISS?


Pomogłem? Kliknij "Pomógł". Taka mała rzecz, a cieszy.

Reklama

Odp: Stacje Kosmiczne Sobkos Company
« Odpowiedź #73 dnia: Wto, 12 Maj 2015, 19:54:27 »

Wto, 12 Maj 2015, 20:32:36
Odpowiedź #74

Offline Robson

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 421
  • Reputacja: 22
    • Zobacz profil
    • Opowieści Kerbali
Ja bym raczej zapytał, co oznacza takie zachowanie,
że najpierw autor pisze "Duna za wszelką cenę",
a potem odpuszcza i zaczyna majstrować coś na orbicie w ogóle nie związanego z tematem.
Czy redaktor śledczy wyśledził już, że to kolejna ściema służąca do topienia publicznych pieniędzy przez Sobkos i nigdy nie zostanie ukończona?
Robson Kerman - Profesor Orbitologii Teoretycznej. Zabójca Piwo Grillsa Kermana zwanego Niedźwiedziem z Eve.
Jego oficjalnym guru jest Sobol - budowniczy wspaniałych części rakiet.

 

Sowieckie Stacje Badawcze "SRS"

Zaczęty przez Ratvi

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 7128
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 17:45:05
wysłana przez Szafran