Autor Wątek: [MOD] Kerbal Space Station KSS Desitny  (Przeczytany 5453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pon, 16 Cze 2014, 17:29:08

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Witam
W ostatnim czasie udało mi się zbudować na orbicie stację kosmiczną, wzorowaną na ISS, o nazwie KSS Destiny.

Rys historyczny :
W 2145 roku, Republika Kerbalska stała na skraju kryzysu energetycznego. Paliwa kopalne kończyły się, a źródła energii odnawialnej nie były wystarczająco wydajne. Podjęto decyzję o wysłaniu serii sond do każdej z planet w poszukiwaniu, nowych surowców energetycznych. Złoża zostały odkryte na Dunie oraz Dresie. Rząd podjął decyzję o budowie baz na tych planetach i zbudowaniu sieci transportowców przewożących wysokoenergetyczny Ketan.
Nikt jednak dotąd nie podjął się takiego wyzwania a loty kosmiczne trwały maksymalnie kilka dni. By zbadać wpływ braku ciążenia na kerbali rozpoczęto budowę stacji. Została ona wyposażona w miejsce dla 8 kerbali. Mają pozostać tam oni przez następny rok prowadząc badania nad roślinami oraz materiałami.
Stacja krąży na orbicie 245-250 o inklinacji 50 stopni. Obsługą stacji jest realizowana przez dwa typy statków :
-CTV mk II. (Crew Transfer Vehicle) 3-osobowy lekki pojazd dostarczający i odbierający kerbali ze stacji. Obecnie użytkowana jest wersja MK II, która w odróżnieniu od MK I posiada autopilot oraz większe panele słoneczne.
-STV (Supplies Transfer Vehicle ) Pojazd służący dostarczaniu żywności i tlenu na stację, aktualnie w fazie projektowej.
- Rakieta Titan V - 2-członowa rakieta, dostarczająca CTV/STV na orbitę. Nośność maks 6 ton, pułap maks. >3 000 000km.


Stację wyprodukowała firma :


Natomiast konstrukcją rakiet zajęła się firma :

 

Tak prezentuje się stacja :





Tutaj Titan V :


Oraz CTV MKI :





Podejście do stacji :


I zadokowany, (widać pojemniki systemu podtrzymywania życia, oraz moduł Cuppola - wieżę kontroli lotów ;) )


CTV MK II
 

Podejście do stacji na ciemnej stronie, porównanie z lampą i bez, dystans ~300m ;) :





Użyte mody :
-NovaPunch 2
- Aviation lights
- Near  Future Solar Panels
- Tweakable Everything
- Station Science
- Universe Replacer

Sorki za małe zdjęcia, postaram się wrzucić większe.
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania  ;D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Pon, 16 Cze 2014, 21:54:20
Odpowiedź #1

Offline Smigol

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Przypadek że jest podobna do ISS?
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - FanPage o serwisach z nagrodami!

Reklama

Odp: [MOD] Kerbal Space Station KSS Desitny
« Odpowiedź #1 dnia: Pon, 16 Cze 2014, 21:54:20 »

Pon, 16 Cze 2014, 22:05:26
Odpowiedź #2

Offline Dirkuu

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja: 1
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Witam
W ostatnim czasie udało mi się zbudować na orbicie stację kosmiczną, wzorowaną na ISS[...]


Tak, to przypadek.
Witam i pozdrawiam, do następnego ; )

Wto, 17 Cze 2014, 21:31:58
Odpowiedź #3

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Niestandardowa orbita, lubię to :) Cała prezentacja jest bardzo porządna a zdjęcia - pierwsza klasa. Panele NF bardzo ładnie komponują się z resztą konstrukcji, rozważę jego pobranie. Świetna stacja.

Drobna uwaga techniczna - zamiast robić opis wszystkich pojazdów naraz, zrób je pod ich screenami. Tekst w mniejszych partiach w internecie jest wygodniejszy.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Odp: [MOD] Kerbal Space Station KSS Desitny
« Odpowiedź #3 dnia: Wto, 17 Cze 2014, 21:31:58 »

Wto, 17 Cze 2014, 21:55:33
Odpowiedź #4

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
Dzięki cieszę się podoba  ;)
Niedługo wrzucę jeszcze zdjęcia STV ale najpierw muszę go wymyślić.
Do solarów polecam też mod Tweakable Everything. Dodaje opcje otwarcia solarów w hangarze i można wyłączać śledzenie słońca dzięki czemu stacja lepiej wygląda  :D
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Śro, 18 Cze 2014, 18:33:05
Odpowiedź #5

Offline ωίśὴίa ツ

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Polskie Towarzystwo Rakietowe buduje stację kosmiczną w Kerbalach? Ciekawe :D

Stacja bardzo fajnie wygląda, postarałeś się :) Statek którym podchodziłeś do stacji kojarzy mi się trochę z tym chińskim modułem ratowniczym (nie pamiętam jak się nazywał) z filmu Grawitacja, ale nie jestem pewien czy akurat tak to wyglądało :)

Reklama

Odp: [MOD] Kerbal Space Station KSS Desitny
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 18 Cze 2014, 18:33:05 »

Śro, 18 Cze 2014, 18:56:07
Odpowiedź #6

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Orbiter z chińskiej stacji to po prostu orbiter na licencji Sojuza. Do tej kapsuly niezbyt podobny ;)
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Czw, 19 Cze 2014, 21:01:59
Odpowiedź #7

Offline angorek

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 520
  • Reputacja: 35
    • Zobacz profil
No więc tak.
Przetarg na projekt STV został rozstrzygnięty. Wygrał projekt STS-100 Falcon firmy Kerbaltek.
Falcon jest małym samolotem pionowego startu o masie suchej 15 ton. Jest on przełomem w dziedzinie lotów kosmicznych, ponieważ nie dość że może on zabrać 6 osób to również pojemniki z zapasami na 4 miesiące a przy tym nie ulega zużyciu i jest gotowy do ponownego lotu już w ciągu 2 dni.
Tak prezentuje się na platformie startowej :

Podczas startu wszystkie silniki pracują na pełnej mocy, na wysokości 200m następuje obrót, kończący się pochyleniem 15 stopni na 2000m. Następnie ciąg silników jest zmniejszany do 50%, na wysokości 10 000 m ciąg zostaje zwiększony do 80%. Po odrzuceniu rakiet SRB ciąg zostaje zwiększony do 100% a silniki są wyłączane dopiero po osiągnięciu apoapsis 150km.




Kokpit został wyposażony w najnowszą awionikę oraz system HUD (który wymaga dopracowania ale o tym później )


Po osiągnięciu orbity otwierane są drzwi luku towarowego by odsłonić radiatory elektroniki, zabudowane w drzwiach


Po zadokowaniu do stacji :







Po zakończeniu czynności na orbicie można przystąpić do deorbitacji. Orbitę należy wycelować tak by nad wysepkami koło KSC być na wysokości około 8km, i mieć prędkość mniejszą niż 500m/s. Następnie zataczamy okrąg i lecimy prosto na pas :



Jak wspominałem HUD to coś wspaniałego  :


Short final :
 

Flare : (sorki za gui)




Teraz trochę o samolocie :
-mod to KSOS Kerbal Shuttle Orbiter System
Polecam użycie drążka, na klawiaturze lata strasznie topornie.
Trochę z nim walczyłem i najlepiej ustawić go w hangarze tak :
- Yaw torque = 0
- Ustawienie lotek - Roll Active
- Ustawienie steru pod silnikami - Pitch Active
- Ustawienie usterzenia V - Pitch Roll Active
- SAS włączony
 Jak widzicie pozbyłem się całkiem steru kierunku jak i momentu obrotowego. Wszystko przez to że skrzydła są nisko a SC wysoko i samolot często się przewala. Jeśli utrzymamy nos w górze (5-15 stopni) i przechylimy go to wykona bardzo ładny zakręt  (tak jak prawdziwy), SAS będzie go utrzymywał równo (choć ze sterem wysokości niezbyt sobie radzi) i nie będzie kontrował zakrętu w osi Yaw. Dopóki tego nie zrobiłem lot nim był mordęgą a teraz leci jak po sznurku, idealnie tam gdzie chcę. Na orbicie osią yaw zajmują się RCS.
Jeśli zostawiamy kogoś na orbicie to polecam patrzeć kogo wyciągamy bo nie wracają automatycznie na fotel pilota co utrudnia lądowanie.
Domyślnie wchodząc do kabiny część huda jest schowana za słupkiem, po dwukliku na okno, zmieniamy pozycję i jest cacy. HUD muszę jednak jakoś stunignować bo cyferki są zbyt małe i trzeba naprawdę dużego zooma by było je widać.
Należy też uważać podczas startu i pochylać go powoli bo lubi zwalić się i zrobić fikołka.
Podwozie otwieramy tuż przed lądowaniem, bo wbrew pozorom stawia duży opór. Podczas wejścia w atmosferę warto otworzyć hamulec aerodynamiczny. ( przycisk 3) Lektura dołączonego przewodnika obowiązkowa.
Niestety fotek z pierwszego postu większych nie wrzucę bo coś mi się w programie popierniczyło i oryginały przepadły.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam Daniel
rakiety.org.pl In thrust we trust !

Reklama

Odp: [MOD] Kerbal Space Station KSS Desitny
« Odpowiedź #7 dnia: Czw, 19 Cze 2014, 21:01:59 »

Czw, 19 Cze 2014, 21:16:50
Odpowiedź #8

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
Fajny opis, ale nie wiem do końca co myśleć o gotowym wahadłowcu z moda. Mimo to, popracowałeś nad nim, modyfikując lekko konstrukcję. Hmm.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

 

Kerbal Space Station 1

Zaczęty przez Blue Storm

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 4664
Ostatnia wiadomość Czw, 13 Cze 2013, 16:34:26
wysłana przez Chopins
Kerbal Space Station KSP

Zaczęty przez snafu

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 2758
Ostatnia wiadomość Sob, 08 Gru 2012, 22:28:22
wysłana przez snafu
Kerbal Space Station (KSS)

Zaczęty przez winged

Odpowiedzi: 4
Wyświetleń: 4206
Ostatnia wiadomość Pią, 03 Paź 2014, 11:58:43
wysłana przez winged
Kerbal Space Station "Othrys"

Zaczęty przez JackRyanPL

Odpowiedzi: 5
Wyświetleń: 3631
Ostatnia wiadomość Nie, 10 Sie 2014, 23:00:49
wysłana przez JackRyanPL
MG Space Station

Zaczęty przez pituszly

Odpowiedzi: 0
Wyświetleń: 3779
Ostatnia wiadomość Śro, 13 Sie 2014, 10:57:29
wysłana przez pituszly