Witam!
Dzisiaj zaprezentuję wam kolejny Samolot z serii "X".
Tym razem mierzyłem niezwykle daleko.
Postanowiłem bowiem pobić rekord naszego forum w najdalszym locie załogowym SSTO , postanowiłem dolecieć do Eelooi wrócić.
I to pojazdem o masie 6,5 tony bez żadnych cheatów ani modów.
Żaden konwekcjonalny napęd a nawet silniki atomowe nie są w stanie zapewnić takiej wydajności przy tak małej masie.
Odpowiedzią był rzadko stosowany ze względu na mały ciąg napęd jonowy.
Tak więc Bill's Juncard prezenuje :
X4Ale zanim przejdę do opisu całej misji , trochę danych technicznych:
Masa startowa: 6,6 ton.
Paliwo odrzutowe : 75
Monohydrazyna (rcs) : 87,5
xenon :7200
Załoga : 1
szaleniec kerbal.
zasilanie : 2 panele gigantor .
ilość wlotów powietrza : 12.
napęd : 1 silnik odrzutowy , 2 silniki om-8 , 2 silniki jonowe.
możliwość kontroli zdalnej bądź ręcznej ( kerbal w kokpicie) .
Relacja z misji :
1. Silnik odrzutowy uruchomiony! Rozpędzamy się na pasie...
2. Startujemy!
3. W celu oszczędności paliwa do wysokości 9 km lecimy pionowo w górę.
4.Na wysokości 10 km X4 wraca do pozycji poziomej.
5. Wysokość 23 km : prędkość gwałtownie rośnie.
6. Opuszczamy gęste warstwy atmosfery. Prędkość sięga 2000 m/s.
7. X4 osiąga orbitę jeszcze na silniku odrzutowym.
8. Opuszczamy atmosferę Kerbinu i przy okazji przekraczamy również terminator.
9. Odpalone zostają silnika om-8 i pojazd wchodzi na stabilną orbitę.
10. Panele słoneczne rozwinięte !
Teraz najbardziej żmudny moment : trzeba wykonać serię odpaleń silnika jonowego w celu opuszczenia kerbinu.
11. Opalenie 1 podnosi apoapsis ze 100 do 400 km.
12. odpalenie 2 podnosi apoapsis z 400 km do 2300 km.
13. Opalenie 3. X4 osiąga prędkość ucieczkową
14. Pierwsze duże odpalenie. Cel - zrównanie iklinacji z orbitą Eeloo.
dv - 1007 m/s , czas 30 minut.
15. Manewr transferowy zaplanowany!
16. To jeden z największych manewrów misji. Trwał ponad godzinę i zużył prawie całe paliwo.
dv 3500 m/s, czas godzina i 27 minut.
1,5 godziny później... 17. Manewr zakończony sukcesem. W zbiornikach pozostało jeszcze 400 jednostek xenonu.
Po drodze wykonano jeszcze jeden drobny manewr korekcyjny w celu uzyskania jak najbliższego przelotu przelotu nad Eeloo
Dv 1,5m/s , czas 2 sekundy.
3 Lata później ..... 18 Po podróży liczącej miliony kilometrów X4 wchodzi w SOI Eeloo. Nie jest planowany manewr wejście na orbitę. Statek jedynie przeleci gdyż w innym wypadku nie starczyłoby paliwa na powrót.
19. Oczom dzielnego załoganta ukazuje się nieznany zamarznięty świat.
20. Niestety ze względu na niewielki zapas paliwa nie jest możliwe lądowanie lub chociaż wejście na orbitę . X4 wraca w pustkę kosmosu.
22. Wykonujemy manewr powrotny na kerbin. Ze względu na odległość od kerbola manewr wymaga zmiany prędkości o zaledwie 300 m/s.
20 dni prze osiągnięciem SOI kerbinu wykonano korektę kursu w celu wejścia w atmosferę nad biegunem.
dv 70m/s , czas 50 sekund
3 lata lotu później :23. X4 Wchodzi w SOI kerbinu. Porusza się z ogromną prędkością 3700 m/s.
24. Po 2 godzinach i 30 minutach od wejścia w SOI kerbinu X4 wtargnął w atmosferę kerbinu z prędkością 5000 m/s.
25. Statek zwalnia przy morderczym przeciążeniu 50 G ( Zakładam , że kerbale są odporne na przeciążenia
)
26. Ze względu na to , że pojazd po zużyciu paliwa odrzutowego staje się latającą trumną lądowanie odbywa się na spadochronach.
27. Koła dotknęły zmarzniętego lodu na biegunie. Jesteśmy w domu!!!!
Podsumowanie:
Misja zakończyła się pełnym sukcesem. Mam nadzieję że forumowicze uznają mój rekord i osiągnięcie. Podczas misji nie używałem cheatów ani żadnych modów.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.