• Scandinavian Construction - Planes and Rockets 5 1
Aktualna ocena:  

Autor Wątek: Scandinavian Construction - Planes and Rockets  (Przeczytany 1804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sob, 09 Wrz 2017, 21:01:44

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
W ostatnich dniach sierpnia odbyły się Kerbińskie Targi Lotnicze. Producenci w tym roku nie zawiedli i na zwiedzających czekało ponad 75 różnych maszyn. Do ciekawostek można między innymi zaliczyć protoyp Aeris-a A4 z zakładów konsorcjum Stock Industries, pokazanego na tegorocznych pokazach po raz pierwszy. Maszyna przystosowana jest do odbywania suborbitalnych lotów badawczych i charakteryzuje się dobrymi właściwościami lotnymi przy prędkościach naddźwiękowych. Jak zapowiada producent, do produkcji wejdzie już w przyszłym roku. Prawdopodobnie największą niespodzianką tych pokazów był jednak Space Construction Sc-52.



Napędzana 8 silnikami J-X4 Whiplash konstrukcja jest w stanie osiągać prędkości rzędu 1240 km/h (tj. 340m/s). Ładownia umożliwia przewożenie ponad 32 ton ładunku, a paliwa starcza na ok 450 km lotu.



Jako wersja rozwojowa Sc-50, najnowsza maszyna Space Construction czerpie z niej wiele zapożyczeń. Bardzo podobny (acz dłuższy aż o 3 metry) jest kadłub maszyny oraz gondole silników. Kompletnie przeprojektowane zostały natomiast skrzydła i stateczniki pionowe. Choć obie maszyny są do siebie dosyć podobne, Sc-52 jest bez porównania większe.



Starsza wersja transportowca - Sc-50 mógł zabierać na pokład o połowę mniej ładunku niż Sc-52 przy porównywalnej prędkości.

Po niezbyt udanej konstrukcji Sc-51, Space Construction znowu pokazało na co go stać. Ta dopracowana i posiadająca doskonałe właściwości lotne konstrukcja, to żywy dowód na to, że SC nadal potrafi budować dobre transportowce. - dla Skrzydlatego Kerbinu, Bill Kerman

DANE TECHNICZNE:
Napęd: 8x J-X4 Whiplash
Długość: 23,5 m
Rozpiętość: 34,8 m
Wysokość: 9,7 m
Masa startowa (bez ładunku): 84,9 t
Prędkość minimalna: 55 m/s (189km/h)
Prędkość maksymalna: 350 m/s (1260 km/h)
Udźwig: 34 t
Załoga: 4
Koszt całkowity: 112,319
Ilość podzespołów: 135

 

Jest to moje pierwsze wystąpienie na tym forum i jestem otwarty na wszelkiego rodzaju (konstruktywną) krytykę. Maszyna naprawdę wspaniale lata (choć nie tak dobrze jak jej poprzednik) i (moim zdaniem) prezentuję. Bez problemu ląduje na lotnisku KSC i lądowisku na wyspie. Jednym z niewielu jej problemów jest to, że przy 1/4 ilości paliwa stabilność trafia szlag i samolot staje się niesterowny.
« Ostatnia zmiana: Pią, 02 Mar 2018, 11:34:49 wysłana przez Scandinavian101 »
Pacyfista do ostatniego naboju.

Czw, 21 Wrz 2017, 20:21:35
Odpowiedź #1

Offline MATI212

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
Świetny samolot. Ty bardziej szacun, bo ciężko zbudowaç coś dużwgo co jednocześnie będzie ładne. No, a przynajmniej ja tak nie umiem.
Kiedyś myśleliśmy że to niemożliwe... aż przyszedł ktoś, kto o tym nie wiedział i to zrobił.

Reklama

Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« Odpowiedź #1 dnia: Czw, 21 Wrz 2017, 20:21:35 »

Śro, 27 Wrz 2017, 20:31:00
Odpowiedź #2

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Po bardzo udanej konstrukcji Sc-52 konstruktorzy z zakładów Space Construction postanowili opracować rozwojową wersję tej maszyny i światło dzienne ujrzał projekt Sc-57. Sc-57 to sześciosilnikowy transportowiec, zdolny do operowania z krótkich pasów startowych i przewożenia ponad gabarytowych ładunków, nie mieszczących się w kadłubach kategorii Mk.3





Prędkość startowa samolotu wynosi ok 70m/s więc maszyna zdolna jest do operowania z krótkich pasów (testy przeprowadzone na lądowisku na wyspie, jednoznacznie wskazują, że samolot zdolny jest operować nawet z gruntowych dróg startowych).



Jednak po co nam taki nieaerodynamiczny samolot? Po to by prócz transportowania gabarytowych ładunków, móc dokonywać precyzyjnych zrzutów z powietrza. Oto sekwencja jednego z nich:





(wiem, że navball i słaba jakość zdjęcia, jednak w tamtej chwili nie miałem do tego głowy)
Dochodzi do zrzutu. Zsynchronizowane silniczki na paliwo stałe odpychają ładunek 36 ton na bezpieczną odległość, gdzie mogą otworzyć się spadochrony, i stabilizatory



DANE TECHNICZNE:
Napęd: 6x J-X4 Whiplash
Masa startowa (bez ładunku): 75 ton
Max masa ładunku (największa testowana): 36 ton
Długość: 22,3 m
Rozpiętość: 28,8 m
Wysokość: 17,5 m
Zasięg: (najdalej doleciałem 450 km jednak to była jedynie 1/3 paliwa)
Załoga: 4
Koszt całkowity: 95,701
Prędkość minimalna: 70 m/s
Prędkość maksymalna (największa osiągnięta): 280 m/s
Ilość podzespołów 118 (wraz ze wszystkimi lampami etc)

Ponownie czekam na krytykę i komentarze. Samolot jest praktycznie całkowicie stockowy (KAS-u użyłem tylko do świateł pozycyjnych i taśm (dałoby się to zrobić bez tego, jednak ja sobie ubzdurałem, że samolot będzie można ponownie załadować z naziemnego transportera, więc ruchome taśm były przydatne)). Maszyna dobrze sobie radzi przy niskich i średnich prędkościach, powyżej 300 m/s skrzydła radzą sobie znacznie gorzej i producent nie zaleca latania powyżej tej prędkości. Sam samolot powstał na bazie Spacediggera 3 (czyli SKNDNO - S.ssto K.tóre N.ie D.olatuje N.a O.rbity).
Pacyfista do ostatniego naboju.

Śro, 27 Wrz 2017, 23:21:14
Odpowiedź #3

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Gdy go zobaczyłem, natychmiast mi się przypomniał mój stary Kondor T+, jeden z serii wahadłowców, którą niegdyś popełniłem.


Co ciekawe, Scandinavian tego wahadłowca nie widział nigdy, więc zabawne, że doszliśmy do podobnej koncepcji inżynieryjnej. Jakkolwiek na aktualnym systemie aerodynamicznym tego typu jednostka nie będzie latać zbyt dobrze. Zbliżenie się w pewnym stopniu do realizmu wymusza jednak, by ładunki znajdowały się w kadłubie samolotów. Gdyby twoja maszyna posiadała zamknięty kadłub, to sądzę, że prędkość maksymalna była by znacznie wyższa. Niestety inżynieryjne dziwadła teraz sprawdzą się z pełną skutecznością już tylko w kosmosie.
Za to podoba mi się kierunek rozwoju nowego gracza. Bo kombinuje niestandardowo. Na czacie zasugerowałem Scandinavianowi moda tweakscale - dzięki niemu żaden nadgabaryt nie straszny. Był taki paskudny samolot używany przez NASA, co wyglądał, jak garbaty kleszczo-inwalida. Takie coś w kerbalach też da się teraz stworzyć, żaden problem. Chociaż gorzej ze zrzutami. Bo jeśli nie rampa, to proceduralne skrzydła i infernal robotics.


Reklama

Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« Odpowiedź #3 dnia: Śro, 27 Wrz 2017, 23:21:14 »

Czw, 28 Wrz 2017, 03:28:44
Odpowiedź #4

Offline grabek77

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 287
  • Reputacja: 12
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
(wiem, że navball i słaba jakość zdjęcia, jednak w tamtej chwili nie miałem do tego głowy)

F2 twoim przyjacielem :)

BTW Fajny ten samolot :)
--
Pozdrawiam
Grabek

Śro, 04 Paź 2017, 18:54:26
Odpowiedź #5

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Wielkie dzięki za komentarze! Ostatnio byłem dosyć zajęty, jednak znalazłem czas na te 3 samolociki (wstawiam je we trójkę, bo pojedynczo nie przedstawiają "ogromnej" wartości). Po pierwsze:

  Sc-58

Średniej wielkości, czterosilnikowy transportowiec zbudowany został w układzie kaczki. Napędzany jest (zaskoczenie) silnikami typu J-X4 Whiplash.





Jest to konstrukcja raczej testowa, jednak posiada zdolność operacyjną i w każdej chwili samolot może zostać poderwany w powietrze. Samolot leciutki, z dużym zapasem ciągu może pretendować nawet do miana STOL-u.



Druga i trzecia konstrukcja to Sc-59 i Sc-60 (są razem, ponieważ Sc-60 to w prostej linii rozwinięcie Sc-59)

Najpierw powstało Sc-59



Pewien niezależny obserwator stwierdził jednak, że proste (on nazwał je "prostackie") skrzydła mają zadziorność deski do prasowania, więc konstruktorzy ponownie wrócili do deski kreślarskiej i tak narodziło się Sc-60 (Sc-59 był jednak w stanie wystartować w poprzek pasa!)





Samolot został zaprojektowany jako maszyna szkolno-obserwacyjna i wyposażona w jeden silnik gwiazdowy "Bumblebee". W kokpicie mieści się 2 pilotów, jednak ładownia z odsuwanymi drzwiami daje możliwość zamontowania dodatkowych 4 siedzeń. Maszyna może zajmować się również ratowaniem załóg lotów kosmicznych, którym nie udało dolecieć się do KSC.



4 potężne reflektory skutecznie wyłapują nawet małe kapsuły, a prędkość ok 190 m/s pozwala na stworzenie stabilnej platformy obserwacyjnej.

Jak zwykle czekam na komentarze i opinie.
« Ostatnia zmiana: Sob, 07 Paź 2017, 10:44:16 wysłana przez Scandinavian101 »
Pacyfista do ostatniego naboju.

Reklama

Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« Odpowiedź #5 dnia: Śro, 04 Paź 2017, 18:54:26 »

Śro, 04 Paź 2017, 22:38:34
Odpowiedź #6

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 340
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Bardzo oryginalna linia tych maszyn z ujemnym skosem. Fajne i coś nowego! No i fruwa :)

Sob, 07 Paź 2017, 10:37:44
Odpowiedź #7

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Wielkie dzięki za słowa uznania! Jest to dla mnie niezwykle ważne, że ktoś docenia moją pracę.
Pacyfista do ostatniego naboju.

Reklama

Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« Odpowiedź #7 dnia: Sob, 07 Paź 2017, 10:37:44 »

Pią, 02 Mar 2018, 12:20:57
Odpowiedź #8

Offline Scandinavian101

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
"-Witam Państwa ponownie po ponad 120 dniowej przerwie. Ja nazywam się Jadon Kerman a to jest magazyn telewizyjny "Skrzydła Kerbinu". W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się zakładom Scandinavian Construction, nowej firmą, będącej fuzją starej Space Construction i szwedzkiej IKEA. Dziedzicząc po Space Construction wyspecjalizowany dział inżynieryjno-testowy, Scandinavian wchodzi na rynek samolotów towarowych niczym szpadel w miękką ziemie.

Pierwszą konstrukcją nowego konsorcjum był malutki Sc-61C. Kierownictwo doskonale wyczuło trendy na rynku i przedstawiło projekt małego acz zwrotnego samolotu komunikacyjnego dla linii III kategorii



Maszyna ma zaledwie 11 metrów długości lecz na dwóch silnikach Kerman&Khitney C-370 rozwija prędkość ponad 170 m/s. Ładowność to ok 3,2 tony, lub 12 pasażerów.



Scandinavian Construction idąc za ciosem wprowadził zachowawczy acz niezwykle niezawodny Sc-67, napędzany aż czterema silnikami Predator. Ciężki transportowiec jest przewidziany jako ekonomiczniejszy konkurent dla odrzutowego K-100. Przestronna ładownia jest w stanie pomieścić nawet kilkanaście ton ładunku, lub na przykład... transporter opancerzony.





Niestety jedną z wad Sc-67 jest jego stosunkowo niewielki zasięg, wynoszący około 500 km, który poświęcono dla większej ładowności, nie montując paliwa zbiorników w kadłubie



Jako trzeci na rynku pojawił się Sc-70-7C, czterosilnikowy odrzutowiec pasażerski, będący praktycznie odwrotnością Sc-67. Odrzutowiec, wiozący na pokładzie 32 kerbali w komfortowej kabinie ciśnieniowej z prędkością 300 m/s na odległość ponad 2000 km/h jest zbawieniem dla wielu linii lotniczych





Jak na razie ostatni transportowiec z serii 6 to gigant jakich mało. Sc-56B bez ładunku waży 183 tony, a jego skrzydła mają rozpiętość 80 metrów. 16 silników Panther rozpędza tego giganta do prędkości poddźwiękowej i pozwala dotrzeć w nawet najbardziej odległe zakątki Kerbinu.





To szesnasto-silnikowe monstrum ma udźwig ponad 110 ton i jest definitywnie jednym  największych samolotów na Kerbińskim niebie.



 Istnieją jednak niepotwierdzone informacje i amatorskie nagrania jeszcze większej konstrukcji, będącej jakoby w fazie testów, o nieznanym na razie oznaczeniu:



Kierownictwo Scandinavian Construction nie potwierdza tych informacji, jednak ich też nie dementuję. Będziemy śledzili tę sprawę i informowali państw na bieżąco. To już koniec tej części "Skrzydeł Kerbinu". Na dalszą część programu zapraszam po reklamach. Mówił Jadon Kerman. A już za chwilę: Aeris 4A wzlot czy gniot STOCK Industries? Już za chwilę w "Skrzydłach Kerbinu"

Irytuje cię to, że tracisz swoje fundusze na odzyskiwanie modułów które wylądowały poza centrum kosmicznym? To już nie problem, odkąd dostępny jest Scandinavian Sh-2. Scandinavian Sh-2 to uniwersalne rozwiązanie twoich problemów. Zadzwoń już dziś i zamów egzamplarz próbny. Polecam ja, Jebediah Kerman

Pacyfista do ostatniego naboju.

Sob, 10 Mar 2018, 18:41:24
Odpowiedź #9

Offline MATI212

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 71
  • Reputacja: 2
    • Zobacz profil
No powiem co ziom, zaimponiłeś mi
Kiedyś myśleliśmy że to niemożliwe... aż przyszedł ktoś, kto o tym nie wiedział i to zrobił.

Reklama

Odp: Scandinavian Construction - Planes and Rockets
« Odpowiedź #9 dnia: Sob, 10 Mar 2018, 18:41:24 »

 

VIA Planes Corp.

Zaczęty przez 12341234123123

Odpowiedzi: 2
Wyświetleń: 1511
Ostatnia wiadomość Nie, 02 Gru 2012, 15:48:30
wysłana przez 12341234123123