Galerie > Samoloty

Scandinavian Construction - Planes and Rockets

(1/3) > >>

Scandinavian101:
W ostatnich dniach sierpnia odbyły się Kerbińskie Targi Lotnicze. Producenci w tym roku nie zawiedli i na zwiedzających czekało ponad 75 różnych maszyn. Do ciekawostek można między innymi zaliczyć protoyp Aeris-a A4 z zakładów konsorcjum Stock Industries, pokazanego na tegorocznych pokazach po raz pierwszy. Maszyna przystosowana jest do odbywania suborbitalnych lotów badawczych i charakteryzuje się dobrymi właściwościami lotnymi przy prędkościach naddźwiękowych. Jak zapowiada producent, do produkcji wejdzie już w przyszłym roku. Prawdopodobnie największą niespodzianką tych pokazów był jednak Space Construction Sc-52.



Napędzana 8 silnikami J-X4 Whiplash konstrukcja jest w stanie osiągać prędkości rzędu 1240 km/h (tj. 340m/s). Ładownia umożliwia przewożenie ponad 32 ton ładunku, a paliwa starcza na ok 450 km lotu.



Jako wersja rozwojowa Sc-50, najnowsza maszyna Space Construction czerpie z niej wiele zapożyczeń. Bardzo podobny (acz dłuższy aż o 3 metry) jest kadłub maszyny oraz gondole silników. Kompletnie przeprojektowane zostały natomiast skrzydła i stateczniki pionowe. Choć obie maszyny są do siebie dosyć podobne, Sc-52 jest bez porównania większe.



Starsza wersja transportowca - Sc-50 mógł zabierać na pokład o połowę mniej ładunku niż Sc-52 przy porównywalnej prędkości.

Po niezbyt udanej konstrukcji Sc-51, Space Construction znowu pokazało na co go stać. Ta dopracowana i posiadająca doskonałe właściwości lotne konstrukcja, to żywy dowód na to, że SC nadal potrafi budować dobre transportowce. - dla Skrzydlatego Kerbinu, Bill Kerman

DANE TECHNICZNE:
Napęd: 8x J-X4 Whiplash
Długość: 23,5 m
Rozpiętość: 34,8 m
Wysokość: 9,7 m
Masa startowa (bez ładunku): 84,9 t
Prędkość minimalna: 55 m/s (189km/h)
Prędkość maksymalna: 350 m/s (1260 km/h)
Udźwig: 34 t
Załoga: 4
Koszt całkowity: 112,319
Ilość podzespołów: 135

 

Jest to moje pierwsze wystąpienie na tym forum i jestem otwarty na wszelkiego rodzaju (konstruktywną) krytykę. Maszyna naprawdę wspaniale lata (choć nie tak dobrze jak jej poprzednik) i (moim zdaniem) prezentuję. Bez problemu ląduje na lotnisku KSC i lądowisku na wyspie. Jednym z niewielu jej problemów jest to, że przy 1/4 ilości paliwa stabilność trafia szlag i samolot staje się niesterowny.

MATI212:
Świetny samolot. Ty bardziej szacun, bo ciężko zbudowaç coś dużwgo co jednocześnie będzie ładne. No, a przynajmniej ja tak nie umiem.

Scandinavian101:
Po bardzo udanej konstrukcji Sc-52 konstruktorzy z zakładów Space Construction postanowili opracować rozwojową wersję tej maszyny i światło dzienne ujrzał projekt Sc-57. Sc-57 to sześciosilnikowy transportowiec, zdolny do operowania z krótkich pasów startowych i przewożenia ponad gabarytowych ładunków, nie mieszczących się w kadłubach kategorii Mk.3





Prędkość startowa samolotu wynosi ok 70m/s więc maszyna zdolna jest do operowania z krótkich pasów (testy przeprowadzone na lądowisku na wyspie, jednoznacznie wskazują, że samolot zdolny jest operować nawet z gruntowych dróg startowych).



Jednak po co nam taki nieaerodynamiczny samolot? Po to by prócz transportowania gabarytowych ładunków, móc dokonywać precyzyjnych zrzutów z powietrza. Oto sekwencja jednego z nich:





(wiem, że navball i słaba jakość zdjęcia, jednak w tamtej chwili nie miałem do tego głowy)
Dochodzi do zrzutu. Zsynchronizowane silniczki na paliwo stałe odpychają ładunek 36 ton na bezpieczną odległość, gdzie mogą otworzyć się spadochrony, i stabilizatory



DANE TECHNICZNE:
Napęd: 6x J-X4 Whiplash
Masa startowa (bez ładunku): 75 ton
Max masa ładunku (największa testowana): 36 ton
Długość: 22,3 m
Rozpiętość: 28,8 m
Wysokość: 17,5 m
Zasięg: (najdalej doleciałem 450 km jednak to była jedynie 1/3 paliwa)
Załoga: 4
Koszt całkowity: 95,701
Prędkość minimalna: 70 m/s
Prędkość maksymalna (największa osiągnięta): 280 m/s
Ilość podzespołów 118 (wraz ze wszystkimi lampami etc)

Ponownie czekam na krytykę i komentarze. Samolot jest praktycznie całkowicie stockowy (KAS-u użyłem tylko do świateł pozycyjnych i taśm (dałoby się to zrobić bez tego, jednak ja sobie ubzdurałem, że samolot będzie można ponownie załadować z naziemnego transportera, więc ruchome taśm były przydatne)). Maszyna dobrze sobie radzi przy niskich i średnich prędkościach, powyżej 300 m/s skrzydła radzą sobie znacznie gorzej i producent nie zaleca latania powyżej tej prędkości. Sam samolot powstał na bazie Spacediggera 3 (czyli SKNDNO - S.ssto K.tóre N.ie D.olatuje N.a O.rbity).

Kadaf:
Gdy go zobaczyłem, natychmiast mi się przypomniał mój stary Kondor T+, jeden z serii wahadłowców, którą niegdyś popełniłem.


Co ciekawe, Scandinavian tego wahadłowca nie widział nigdy, więc zabawne, że doszliśmy do podobnej koncepcji inżynieryjnej. Jakkolwiek na aktualnym systemie aerodynamicznym tego typu jednostka nie będzie latać zbyt dobrze. Zbliżenie się w pewnym stopniu do realizmu wymusza jednak, by ładunki znajdowały się w kadłubie samolotów. Gdyby twoja maszyna posiadała zamknięty kadłub, to sądzę, że prędkość maksymalna była by znacznie wyższa. Niestety inżynieryjne dziwadła teraz sprawdzą się z pełną skutecznością już tylko w kosmosie.
Za to podoba mi się kierunek rozwoju nowego gracza. Bo kombinuje niestandardowo. Na czacie zasugerowałem Scandinavianowi moda tweakscale - dzięki niemu żaden nadgabaryt nie straszny. Był taki paskudny samolot używany przez NASA, co wyglądał, jak garbaty kleszczo-inwalida. Takie coś w kerbalach też da się teraz stworzyć, żaden problem. Chociaż gorzej ze zrzutami. Bo jeśli nie rampa, to proceduralne skrzydła i infernal robotics.

grabek77:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ(wiem, że navball i słaba jakość zdjęcia, jednak w tamtej chwili nie miałem do tego głowy)


--- Koniec cytatu ---
F2 twoim przyjacielem :)

BTW Fajny ten samolot :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej