"-Witam Państwa ponownie po ponad 120 dniowej przerwie. Ja nazywam się Jadon Kerman a to jest magazyn telewizyjny "Skrzydła Kerbinu". W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się zakładom Scandinavian Construction, nowej firmą, będącej fuzją starej Space Construction i szwedzkiej IKEA. Dziedzicząc po Space Construction wyspecjalizowany dział inżynieryjno-testowy, Scandinavian wchodzi na rynek samolotów towarowych niczym szpadel w miękką ziemie.
Pierwszą konstrukcją nowego konsorcjum był malutki Sc-61C. Kierownictwo doskonale wyczuło trendy na rynku i przedstawiło projekt małego acz zwrotnego samolotu komunikacyjnego dla linii III kategorii
Maszyna ma zaledwie 11 metrów długości lecz na dwóch silnikach Kerman&Khitney C-370 rozwija prędkość ponad 170 m/s. Ładowność to ok 3,2 tony, lub 12 pasażerów.
Scandinavian Construction idąc za ciosem wprowadził zachowawczy acz niezwykle niezawodny Sc-67, napędzany aż czterema silnikami Predator. Ciężki transportowiec jest przewidziany jako ekonomiczniejszy konkurent dla odrzutowego K-100. Przestronna ładownia jest w stanie pomieścić nawet kilkanaście ton ładunku, lub na przykład... transporter opancerzony.
Niestety jedną z wad Sc-67 jest jego stosunkowo niewielki zasięg, wynoszący około 500 km, który poświęcono dla większej ładowności, nie montując paliwa zbiorników w kadłubie
Jako trzeci na rynku pojawił się Sc-70-7C, czterosilnikowy odrzutowiec pasażerski, będący praktycznie odwrotnością Sc-67. Odrzutowiec, wiozący na pokładzie 32 kerbali w komfortowej kabinie ciśnieniowej z prędkością 300 m/s na odległość ponad 2000 km/h jest zbawieniem dla wielu linii lotniczych
Jak na razie ostatni transportowiec z serii 6 to gigant jakich mało. Sc-56B bez ładunku waży 183 tony, a jego skrzydła mają rozpiętość 80 metrów. 16 silników Panther rozpędza tego giganta do prędkości poddźwiękowej i pozwala dotrzeć w nawet najbardziej odległe zakątki Kerbinu.
To szesnasto-silnikowe monstrum ma udźwig ponad 110 ton i jest definitywnie jednym największych samolotów na Kerbińskim niebie.
Istnieją jednak niepotwierdzone informacje i amatorskie nagrania jeszcze większej konstrukcji, będącej jakoby w fazie testów, o nieznanym na razie oznaczeniu:
Kierownictwo Scandinavian Construction nie potwierdza tych informacji, jednak ich też nie dementuję. Będziemy śledzili tę sprawę i informowali państw na bieżąco. To już koniec tej części "Skrzydeł Kerbinu". Na dalszą część programu zapraszam po reklamach. Mówił Jadon Kerman. A już za chwilę: Aeris 4A wzlot czy gniot STOCK Industries? Już za chwilę w "Skrzydłach Kerbinu"
Irytuje cię to, że tracisz swoje fundusze na odzyskiwanie modułów które wylądowały poza centrum kosmicznym? To już nie problem, odkąd dostępny jest Scandinavian Sh-2. Scandinavian Sh-2 to uniwersalne rozwiązanie twoich problemów. Zadzwoń już dziś i zamów egzamplarz próbny. Polecam ja, Jebediah Kerman