Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Galerie => Samoloty => Wątek zaczęty przez: KubaAseph w Nie, 17 Lis 2013, 16:37:18
-
Chciałbym pokazać mój pierwszy łatwy w sterowaniu samolot. Przy starcie trzeba trzymać przycisk odpowiedzialny za lot w górę, albo samolot po chwili
pierdyknie zepsuje się. Lata sie latwo i przyjemnie, ale lądowanie to wyższa szkoła jazdy. Samolot wyposażono w 2 baterie po 1000 jednostek każda. Posiada zaawansowany SAS.
(http://avatars.zapodaj.net/images/c5aaf8a04473.jpg) (http://avatars.zapodaj.net/c5aaf8a04473.jpg.html)
DOWNLOAD: http://bit.ly/1fLH0w3
-
Mi się podoba, podobny do stockowego aerisa, lata się nim fajnie, tak zabaweczka, wg mnie 7/10
-
Takie maleństwo zawsze będzie trudne w lądowaniu bo za mocno reaguje. Pomaga bez wątpienia latanie na włączonym SAS i capslocku, ale przy takim rozmiarze najłatwiej chyba wyposażyć go po prostu w spadochrony i wylądujesz nawet na dachu VAB jak sie postarasz ;)
-
Każdym samolotem lata się łatwo, jeżeli ma dobrze ustawiony środek ciężkości i sterowania.
Złe ustawienie skutkuje albo nadsterownością, albo podsterownością.
To, że samolot nie startuje sam, lecz wymaga ingerencji pilota,świadczy, że nie jest to dobrze zgrane.
Dobrze ustawiona maszyna, po rozpędzeniu sama się po prostu unosi.
Włącz sobie te trzy ikonki pod symetrią i tak rozmieść skrzydła i stery, żeby niebieska kulka pokryła się idealnie ze środkiem żółto czarnej. Mi kiedyś też samoloty nie chciały latać. :)
-
Idealnie pokrywać? Wydawało mi się zawsze że środek siły nośnej powinien być nieco za środkiem ciężkości, tym bardziej że ten drugi nieco zmienia swoją pozycję w trakcie lotu. Więc jak powinno to być? ???
-
@up:
Z reguły chcesz je mieć w jednej osi, wzdłuz pojazdu, tej poziomej. Mogą się idealnie pokrywać, ale nie muszą. Generalnie, lepiej mieć środek liftu za środkiem masy, niż przed. I na podobnej zasadzie, powyzej niż poniżej środka masy. Jak sam zauważasz, center of mass przesuwa się w trakcie lotu do tyłu, dlatego jak wysuszysz bak, do połowy powiedzmy, samolot może tracić sterowność i dlatego wielu daje center of lift do tyłu bardziej. Ja preferuję bardzo niewielki rozjazd tych markerów i zazwyczaj wszystko śmiga pięknie.