Autor Wątek: Kedorwing 1 (aktualizacja 04.06.2014)  (Przeczytany 6636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czw, 22 Maj 2014, 18:17:09

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Witam. Zawsze fascynowały mnie takie konstrukcje, począwszy od owianego tajemnicą Go 229, aż po B2. Na początku miał być full stock, ale taki samolot ma wyglądać, stąd maszyna na bazie B9.
Stworzyłem prototyp, a właściwie serię maszyn, testowałem wiele typów usterzenia, różne rodzaje silników w rozmaitych konfiguracjach.
Priorytetem było minimum sterów/lotek. Nie do końca to się udało. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w montażu dysz wysokiego ciśnienia powietrza. Miały one zastąpić konwencjonalne stery aerodynamiczne.
Prototyp wygląda tak:





Samolot składa się ze 161 elementów. Jest to bardzo prosta konstrukcja, tyle, że wlotów jest sporo.
Masa: 25,698kg.
TWR: 2,68(3,26 max)
Ciąg: 675KN

Samolot jest trudny w sterowaniu :P. Tego się spodziewałem. W obecnej wersji, na skrzydłach zamontowane mini sas'y/żyroskopy. Są lotki, między kabiną pilota, a zbiornikiem zamontowany duży sas od B9.
Pod górę idzie bardzo ładnie, start praktycznie bez dotykania klawiatury. Manewry z głębokim przechyłem są niestety bardzo ryzykowne. Maszyna łatwo wpada w ślizg na skrzydło.
Na wysokościach powyżej 25km, gdy turbojety łapią "drugi oddech kaczuchy" i ciągną mocno - samolot potrafi wpaść w płaski korkociąg lub robi inne dziwne manewry.
Raz udało się wyciągnąć maszynę na 50km, na działających turbojetach(powstała wersja SSTO, ale to jeszcze zbyt trudne dla mnie).

Jestem bardzo początkującym graczem. Chętnie zapoznam się z Waszymi sugestiami i radami, dotyczącymi takich konstrukcji. Może ktoś z Was ma doświadczenia z budowaniem podobnych dziwolągów.

04.06.2014
Kolejna poprawiona wersja "latającego skrzydła".
Samolot otrzymał nowy kadłub, skrzydła mają nieco inny kąt natarcia. Całość jest znacznie lepiej wyważona. Zamontowane hamulce aerodynamiczne.
Brak typowego steru kierunku - zastosowałem dysze powietrzne.



Odważyłem się i wybrałem na długi przelot. Samolot doleciał do bieguna północnego, zużywając około 120 litrów paliwa.
Połowa drogi na biegun:

Początek czapy lodowej:

Nad biegunem:

Jesteśmy na miejscu:


Trochę danych.
Ilość części - 52
Napęd - 1x F119 Turbofan Engine.
Ciąg - 198 kN.
Ilość paliwa - 500 litrów.
Masa startowa - 8613 kg.
TWR - 2,34
Vmax -
450 m/s na wysokości 10 000 metrów.
360 m/s na wysokości 4 000 metrów.
Przelotowa/ekonomiczna - 300 m/s(10 000 metrów).
Nie sprawdzałem maksymalnej prędkości na 20 000 metrów - samolot jest już trudny do opanowania. Powyżej 400 m/s trzeba prowadzić ostrożnie.
Pułap - około 20 000 metrów. Samolot obecnie ma zamontowany tylko jeden niewielki wlot.
Rozbieg - 10 metrów.
Dobieg - przy włączonych hamulcach aerodynamicznych można wylądować prawie jak samolotem typu vtol. Podczas lądowania na biegunie, jeszcze nie było klap i urwałem jedną lotkę.
Zasięg - ???
 Prawdopodobnie da się oblecieć Kerbin dookoła na 500 litrach paliwa, lub nawet mniej.
Użyte mody - Firespitter, B9.

Niestety dałem plamę i wkradł się jeden bug. Takie mocowanie skrzydeł, do tego typu kadłuba(i kabiny pilota) uniemożliwia wyjście na zewnątrz. Dlatego Jebediach nie wbił flagi na biegunie :P
Chyba jednak nie będę tego zmieniał, bo samolot lata zupełnie przyzwoicie.


« Ostatnia zmiana: Śro, 04 Cze 2014, 23:46:09 wysłana przez Kedorlaomer »

Czw, 22 Maj 2014, 18:29:58
Odpowiedź #1

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
Szczerze mówiąc, wygląda adekwatnie do tego jak lata - z deka koszmarnie. Powierzchnie sterowe są zbyt małe a redukcja usterzenia i zastąpienie ich dyszami jest rozwiązaniem i celem conajmniej dziwnym. Jeśli masz problem z utrzymaniem samolotu w powietrzu, zerknij na wyważenie. A SAS'y się nie sprawdzą. Zbędna waga którą trzeba targać ze sobą.

I zobacz co to znaczy, jeśli coś jest "epickie". Bo bzdury wychodzą.

Reklama

Re: Kedorwing 1 (aktualizacja 04.06.2014)
« Odpowiedź #1 dnia: Czw, 22 Maj 2014, 18:29:58 »

Czw, 22 Maj 2014, 18:36:28
Odpowiedź #2

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Wiem co to znaczy "epicko".Napisałem tak specjalnie. No dobra poprawiam, żeby nie raziło w oczy.
Dlaczego tak mało powierzchni sterujących?
Chodziło o latające skrzydło, a nie o przerośniętą deltę z ogonem. Oczywiście zamontowanie takiego ogona ze sterami, poprawi aerodynamikę, ale to już nie będzie latające skrzydło.
Nie twierdzę, że wygląda wyjątkowo ładnie ;). Go 229 ma silniki w kadłubie i jest w miarę zgrabny, jednak wszystkie takie konstrukcje wyglądają dosyć dziwnie.
« Ostatnia zmiana: Czw, 22 Maj 2014, 18:44:47 wysłana przez Kedorlaomer »

Czw, 22 Maj 2014, 18:55:56
Odpowiedź #3

Offline JackRyanPL

  • Redaktor
  • Podporucznik
  • *****
  • Wiadomości: 924
  • Reputacja: 65
    • Zobacz profil
Duże bydle co by nie mówić. Czy ładne? Kwestia gustu. Dla mnie całkiem fajny. Dorzuć może jakąś specyfikację techniczną tego kolosa. Ilość części, masa. To po pierwsze. Po drugie. Jedna z najważniejszych zasad wszechświata. Nie używaj słów, których znaczenia nie znasz.

Reklama

Re: Kedorwing 1 (aktualizacja 04.06.2014)
« Odpowiedź #3 dnia: Czw, 22 Maj 2014, 18:55:56 »

Czw, 22 Maj 2014, 18:56:42
Odpowiedź #4

Offline Element4ry

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Reputacja: 38
    • Zobacz profil
I tak żeś bzdury napisał, bo z epiką to nie ma nic wspólnego. Co do tematu - z tego co wiem, latające skrzydła mają usterzenie i w gruncie rzeczy są to delty. Nigdy nie były przeznaczone do lotów suborbitalnych i chyba nawet ponaddźwiękowych. Do tego zawsze mają jakąś formę kontroli i stabilizacji jako substytut konwencjonalnego steru kierunku.

Czw, 22 Maj 2014, 19:31:38
Odpowiedź #5

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Dlatego myślałem o dyszach zamiast steru kierunku.
Co ciekawe, po zainstalowaniu FAR samolot lata bardzo ładnie. Trudności są tylko przy starcie(podwozie wymaga poprawek). Samolot wytrzymał nawet ostre zwroty.
Oczywiście biorę pod uwagę to, że wiele osób nie uznaje FAR. Sam bawię się tym modem od 2 godzin.

Samolot składa się ze 161 elementów. Jest to bardzo prosta konstrukcja, tyle, że wlotów jest sporo.
Masa: 25,698kg.
TWR: 2,68(3,26 max)
Ciąg: 675KN
Wersja z 3 turbojetami jest aż za mocna. Spokojnie wystarczą 2 silniki.
« Ostatnia zmiana: Czw, 22 Maj 2014, 19:47:19 wysłana przez Kedorlaomer »

Reklama

Re: Kedorwing 1 (aktualizacja 04.06.2014)
« Odpowiedź #5 dnia: Czw, 22 Maj 2014, 19:31:38 »

Czw, 22 Maj 2014, 19:32:16
Odpowiedź #6

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
Zgadza się, latające skrzydło nie służy do bicia rekordów prędkości ze względu na brak stabilności wzdłużnej. Żeby latać szybko i stabilnie, trzeba mieć samolot możliwie długi. Dlatego strzała od łuku, albo pocisk karabinowy mają kształt wydłużony zakończony stożkiem, a nie kształt zdepniętego banana. Oczywiście dając dostatecznie dużo silników można pewnie nawet stodołę przekształcić w SSTO, ale to jak orać pole tramwajem. Pewnie się da, tylko po co.

Czw, 22 Maj 2014, 21:13:54
Odpowiedź #7

Offline MegaProize

  • Kapral
  • **
  • Wiadomości: 197
  • Reputacja: 22
  • King of Skyrim!
    • Zobacz profil
Owszem wygląd nawiązuje do "latających skrzydeł", ale kilka rozwiązań które zaadoptowałeś znacznie obniża atrakcyjność Twojego samolotu. Dodatkowo deklarujesz że lata dość parszywie, więc raczej mistrzowskim wytworem nie jest. Taka ilość wlotów jest zbędna w tej konstrukcji. Owszem wysokie pułapy nie będą przeszkodą, ale i zarazem są zbędnym dodatkiem do "latadła" nie mogącego rozwinąć wyższych prędkości. :) Staraj się (na razie) dbać o kwestię techniczną. Buduj samoloty które latają jak marzenie i zarazem poniechaj na tą chwilę zabawę w modelarza piękności. Gdy już jako początkujący opanujesz kwestie osiągów i znajomości awioniki w KSP na bardzo dobrym poziomie, możesz bez przeszkód zabrać się za robienie piękności! ;) Robienie takich potworków, będących jakąś próbą kompromisu między osiągami i wyglądem, jest z góry skazana na niepowodzenie bez doświadczenia. Spokojnie- wszystko to zauważyłem na sobie. Nie wyobrażasz sobie jakie badziewie budowałem na początek mojej przygody z KSP (jak bym teraz badziewia nie robił! :P ) To wszystko ode mnie i czekam na wyniki Twoich starań!
" Jeżeli nie mogę czegoś opisać, to to nie istnieje. Wyjątkiem jest Bóg "- Recenzent Ateista


Reklama

Re: Kedorwing 1 (aktualizacja 04.06.2014)
« Odpowiedź #7 dnia: Czw, 22 Maj 2014, 21:13:54 »

Czw, 22 Maj 2014, 22:12:36
Odpowiedź #8

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Aż takim estetą nie jestem ;) Miał być tylko podobny do tego typu samolotów. Właściwie, to lubię maszyny szybkie, brutalne i okrutnie proste(co odnosi się także do samochodów).
Co do prędkości samolotu, na 30-35km(bez FAR), osiągał blisko 2000m/s, więc taki wolny to on nie jest.
Trzeba jednak przyznać, że przy takich prędkościach maszyna jest trudna do opanowania, jeden błąd i koniec.
Wloty zamontowałem, żeby sprawdzić jak ten dziwoląg będzie latał na dużych wysokościach i jak wysoko wyniosą go turbojety. W następnej wersji samolotu, tych wlotów już nie będzie.
 Na silnikach turbo fan z B9, maszyna mało pali. Jak poprawię stery, sprawdzę jak daleko ten banan poleci.

Dzięki za rady.

Śro, 04 Cze 2014, 23:49:00
Odpowiedź #9

Offline Kedorlaomer

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja: 0
    • Zobacz profil
Nowa wersja samolotu.

Reklama

Odp: Kedorwing 1 (aktualizacja 04.06.2014)
« Odpowiedź #9 dnia: Śro, 04 Cze 2014, 23:49:00 »