Po zbudowaniu sprawnego wahadłowca, spółka Nerd Company potrzebowała czegoś, co pozwoli go przemieszczać po Kerbinie. Dzięki inżynieryjnym umiejętnościom Olega Kermana, powstał najcięższy samolot w historii firmy - Kantonov 225.
Kantonov 225 z wahadłowcem "Democritus"
Mimo "garbu" w postaci prawie 15-tonowego wahadłowce, Kantonov 225 jest niezwykle zwrotny. Startuje przy prędkości 150-160 m/s korzystając z uskoku na końcu pasu startowego, a po chwil wzbija się, aż do osiągnięcia operacyjnego pułapu 10 km. Załogę stanowi 3 pilotów. Dodatkowym celem Kantonova 225, jest testowania właściwości lotnych wahadłowców. Po wzbicie się na określany pułap, odczepiany jest wahadłowiec, w celu sprawdzenia właściwości szybowniczych. Jest to system lepszy, tańszy i łatwiejszy, niż wysyłanie drogich wahadłowców na orbitę, tylko po to aby sprawdzić, jak będą sprawowały się wracając na powierzchnię.
Na wysokości 9500m, dzięki 6 potężnym i wydajnym silnikom odrzutowym, samolot osiąga 330 m/s czyli ponad 1200 km/h. Zapas paliwa, w teorii ma pozwolić Kantonovowi 225, przelecieć ponad 1/2 obwodu Kerbina.
Pomimo sporego ciężaru, samolot ma możliwość lądowania na pasie w KSC, bez większych trudności. Duża liczba powierzchni kontrolnych zapewnia stabilny lot, nawet przy niskich prędkościach.
Kantonov 225
[/size]
Dane techniczneKantonov 225 + Space Shuttle "Democritus" Mk IMasa - 43,5 tony
Zapas paliwa - 2500 jednostek
Ilość części - 224
Kantonov 225Masa - 29 ton
Zapas paliwa - 2500 jednostek
Ilość części - 144
Na koniec prezentacja w formie gifa obu wersji. Z oraz bez promu. Z góry przepraszam za błędy przy nich.
Napiszcie co sądzicie o Kantonovie, jak wam się podoba.