Kerbal Space Program Forum | Polska Społeczność Gry
Galerie => Samoloty => Wątek zaczęty przez: Shinzo w Wto, 07 Maj 2013, 00:19:01
-
O Sins Corp. od jakiegoś czasu było cicho. Firma zamknęła się w swojej nadmorskiej bazie i odcięła od świata. Testowano mnóstwo nowych rozwiązań, tak nowatorskich, że zakrawających o absurd, prawie na każdym kroku. Wszystkie prototypy testowano nad oceanem, z dala od wścibskich, reporterskich obiektywów. Wszelkie przecieki wyciszano przy pomocy niezmordowanej armii prawników i wyjatkowo paskudnych pozwów sądowych. I oto dziś, ktoś z szefostwa zdecydował, że czas podzielić się ze światem swoim najnowszym dzieckiem, samolotem suborbitalnym Artemis, w wersjach Mk1 i Mk2:
(http://i.imgur.com/MrYs6KB.jpg)
(http://i.imgur.com/MOQa6BD.jpg)
(http://i.imgur.com/RkISIvF.jpg)
Oba modele różnią sie tylko tym, że Mk2 został wyposażony w silniki atomowe i zbiorniki z paliwem rakietowym, czego w Mk1 brakowało. Jednak Mk1 prowadził się lepiej. Samolot jest tak naprawdę efektem testów nowej technologii budowy skrzydeł. Grubszy, solidny płat nie tylko wygląda, ale też przenosi awionikę na całkowicie nowy poziom, niedostepny do tej pory.
(http://i.imgur.com/oSDMm7R.jpg)
(http://i.imgur.com/hMtOf5T.jpg)
(http://i.imgur.com/o49sauW.jpg)
Nowa jednostka charakteryzuje się świetnymi właściwościami lotnymi. Artemis pozwala na wiele i sporo wybacza. Latając tą maszyną można się odprężyć. Nie ma się ciagle wrażenia, że jeden fałszywy ruch i już po nas. Wręcz przeciwnie, samolot jakby sam popychał pilota do zrobienia kolejnej beczki, kolejnej pętli.
(http://i.imgur.com/E8jUy3H.jpg)
(http://i.imgur.com/i8KiEcR.png)
(http://i.imgur.com/RqRRuyS.jpg)
Rownocześnie, dzięki sporej powierzchni nośnej, maszyna delikatnie startuje i laduje, niczym piórko.
(http://i.imgur.com/5X5Vd2q.png)
(http://i.imgur.com/AD15rvl.jpg)
Domyślnie ma służyć jako prom, więc na wyposażeniu jest spora ładownia (z moda MK3 Fuselage Expansion Pack (http://kerbalspaceport.com/mk3-fuselage-expansion-pack/)). Zamiast kopać się z koniem i budować własną wolałem użyć tego rozwiązania. Raz że wygląda, dwa działa, a trzy nie tańczy mi na pasie makareny.
(http://i.imgur.com/OdHIdYu.jpg)
(http://i.imgur.com/MlPAGsJ.jpg)
Jeszcze nie podjęto decyzji, czy prace nad tą jednostką będą kontynuowane. Jeśli tak i powstanie wersja Mk3, to pewnie bedzie to już pełnoprawny SSTO. Jeśli nie, możliwe że kiedyś ten model zostanie wystrzelony na orbitę, w stylu starych, dobrych wahadłowców. Jak na razie, na własną rekę nie jest w stanie wzlecieć ponad atmosferę.
(http://i.imgur.com/EqNX600.png)
(http://i.imgur.com/bqSMQcu.png)
(http://i.imgur.com/qCxLs7V.png)
(http://i.imgur.com/nytjp39.jpg)
Obojętnie co sie dalej z nim stanie, Artemis to przełomowy samolot. Według zarządu Sins Corp. ta maszyna wytyczy szlaki dla przyszłych konstrukcji i zmieni branżę samolotową. Testy tej prototypowej technologii jasno pokazały, że pod względem osiagów, stabilności lotu i designu już niedługo może nie mieć sobie równych ;)
Na koniec galeria zdjęć z lotów testowych (http://imgur.com/a/EFFbC#0) obu wersji.
Jak i pliki z samymi samolotami:
Artemis Mk1 (http://www.sendspace.pl/file/7185990479e3544c9a70168) (218 części)
Artemis Mk2 (http://www.sendspace.pl/file/2175bc4e160eaa88598dbe6) (269 części)
Enjoy 8)
-
Wreszcie płatowiec, który jest płatowcem, a nie modelikiem z patyka i kawałka kartonu :) Ekstra :)
-
Muszę powiedzieć, że bardzo ładnie. Proponuje jednak zamontować silniki startowe, bo marszowe które masz teraz zamontowane słabo się sprawdzają w nawet w średnich czy wyższych partiach atmosfery. Mają po prostu za małą moc.
-
Silniki startowe? No way! Po pierwsze szanse na bycie SSTO przepadłyby wraz z tym. A po drugie to jest mało efektywne, stosować silnik tylko po to, żeby samolot dostał boosta tylko na starcie. Zresztą zgaduję że testowałeś tylko Mk2 jak tak, bo Mk1 latał świetnie, miał akurat tyle mocy ile trzeba. Mk2 dostał trochę paliwa rakietowego i rzeczywiście te odrzuty, które są, nie radzą sobie. Więcej silników odrzutowych po prostu potrzeba, ale wrócę do tego projektu za jakiś czas, teraz testuję coś fajniejszego ;)
-
Bardzo stylowe skrzydła, szczególnie patrząc od tyłu :)
-
Możesz też użyć Toroidal Aerospike Rocket:
Pierścieniowe silniki Aerospike wyposażone ciężką kolczastą dyszę. Silnik znany jest z efektywnego spalania paliwa na wszystkich wysokościach.