Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Element4ry dnia Wto, 17 Paź 2017, 10:32:37 »
Kadaf wskazał ciekawą propozycję: mod–spawarka. I tak jak Kadaf rzekł, nie ma w sumie lepszego narzędzia do minimalizowania ilości części. Użyłem go parę razy do większych konstrukcji i był pełen sukces (pomimo niedogodności które wyżej już zostały wskazane). Nie, żebym się przechwalał – ale taka skala projektów:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
2
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NiezidentyfikowanyObiekt dnia Wto, 17 Paź 2017, 09:49:41 »
Audi jest większe od swoich poprzedników o ok 1,5 razy. Głównie chodzi o to że procedurale maja ograniczoną możliwość pomniejszania. A że zależy mi na większej ilość detali, szczególnie deski rozdzielczej, stąd powiększenie całego projektu. Mimo wszystko mam pomysł jak umieścić tam kerbali. To jednak moja słodka tajemnica :)
3
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarQx dnia Wto, 17 Paź 2017, 08:44:23 »
Kadaf teraz nie trzeba używać taśm ponieważ występuje opcja "Auto strut"
4
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kadaf dnia Wto, 17 Paź 2017, 07:51:43 »
Podoba mi się wewnętrzna konstrukcja z dwuteowników i płyt. I mam dla ciebie Obiekt pewne rozwiązanie pozwalające zminimalizować obecność tych taśm, które są zbyt wielkie. Chociaż rozwiązanie jest nieco ryzykowne. Ale najpierw pytanie mam co do skali. Dlaczego właściwie budujesz Audi w skali kerbali? Ponieważ pojazd ma nawiązywać wszystkimi wymiarami do oryginału, to wiadomo, że gdy kerbal wsiądzie, to połowa głowy będzie wystawała ponad sufit, albo oczy będą na wysokości zegarów. Więc będzie dość słabowicie. A mógłbyś zbudować to auto na przykład dwukrotnie większe, wtedy taśmy nie będą tak ogromne. Ale co do rozwiązania, które ograniczy ilość taśm, a przy tym pozwoli zrobić stelaż ekstremalnie sztywny, to był sobie taki mod o nazwie Welder. Mod tyleż potężny, co zbugowany. Bo:

 1. Pieprzy pozycje nodów. Tylko nie wiem na ile ci te nody potrzebne tak właściwie.
 2. Przy bardzo skomplikowanej bryle spawanie obiektu trwa wieki i czasami kończy się crashem.
 3. Absolutnie nie współdziała z elementami proceduralnymi. Nie da się zespawać czegoś, co zostało powyginane.
Ale za to:
 1. Gwarantuje absolutną sztywność.
 2. Dobrze współpracuje z TweakScalem.
 3. Jeśli już się coś prawidłowo pospawa, to stelaż będzie traktowany jak jeden element, a więc mniejsze obciążenie proca.

Więc gdybyś zrobił precyzyjny pospawany stelaż, do którego będziesz podpinał proceduralne elementy co kawałek (ograniczając w ten sposób elastyczność karoserii), to zdecydowanie zmniejszy się giętkość tego wszystkiego. Usuniesz więc największą bolączkę projektu.


Powyższy pojazd (użyty w wątku pt "Katastrofa") miał pełne interiory, ale cała konstrukcja została zespawana w jeden element. Z 500 części zrobiło się raptem kilkadziesiąt. Jednak ostrzegam, mod pieprzy pozycje nodów, symetrię (każde koło musiałem mocować osobno z powodu jakiegoś przedziwnego przesunięcia o kilka centymetrów), a czasami dochodzi do tego, że grze się wydaje, że powierzchnia zespawanego obiektu znajduje się dość daleko od tej rzeczywistej. Więc generalnie otrzymasz pełną sztywność za cenę walki z powyższymi. Chyba, że mod został dopracowany bardziej. Tego nie wiem, bo używałem go wieki temu.
5
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Scandinavian101 dnia Pon, 16 Paź 2017, 20:52:32 »
Ale żem się nie wstrzelił  :).  Karoseria wygląda świetnie! Czekam na więcej!
6
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NiezidentyfikowanyObiekt dnia Pon, 16 Paź 2017, 20:32:18 »
QUATTRO - PROJEKT OSTATECZNY
Dzień 3

Witam wszystkich zgromadzonych na kolejnym przeglądzie mojego warsztatu. Tematem dzisiejszego postu będzie początek prac nad karoserią. Prace idą zadziwiająco szybko i sprawnie. Do tej pory nie spotkałem się z większymi problemami. Dodam że po wstępnych testach terenowych karoseria wykazuje niezwykłą sztywność a sam pojazd świetnie się prowadzi. Najbardziej niepokoi mnie gibkość zawiasów trzymające drzwi lecz nadal pracuję nad rozwiązaniem tego problemu.
Nie będę się dzisiaj zbytnio rozpisywał, zapraszam do oglądania :)







Oczywiście prace dalej trwają i widocznych jest wiele niedoskonałości, no ale w w końcu o to chodzi w tym wątku.
Zapraszam również na mój kanał na YouTube, obecnie nic się na nim nie znajduję ale niedługo planuję nagrywanie oraz streamowanie na żywo moich postępów gdyby ktoś chciał zerknąć na to wszystko z nieco innej strony.

Dodatkowo powiem że na dzień dzisiejszy Audi ma w sobie 220 części. Tym samym prześcignął mój pierwszy w pełni ukończony samochód "Worker" zwany Skodzianką. Zapowiada się gruby projekt :)



To wszystko na dzisiaj, zachęcam do komentowania, do zobaczenia wkrótce.

7
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Scandinavian101 dnia Pon, 16 Paź 2017, 19:57:37 »
Nie mogę się doczekać kolejnej części. Wygląda cudnie!
8
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarQx dnia Pon, 16 Paź 2017, 16:58:55 »
Trzymam kciuki Obiekt ;)
9
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez NiezidentyfikowanyObiekt dnia Pon, 16 Paź 2017, 14:37:15 »
W 100 % zgadam się z przedmówcą. Często konsultuję swój projekt z Kadafem ponieważ dobrze się na tym zna. Z tego powodu na temat projektu i jego problemów wie równie dużo co ja, zresztą Kadafa nie muszę nikomu przedstawiać. Elementy takie jak maska lub drzwi składają się z wielu części przez co automatycznie stają się ciężkie. W połączeniu z pomniejszonymi i delikatnymi zawiasami istnieje duże ryzyko niestabilności całej konstrukcji. Mimo to zrobię wszystko co w moich siłach aby doprowadzić swoje założenia do końca. Być może będę musiał pójść na pewne ustępstwa lecz o tym przekonamy się w dalszym stadium budowy.

Zapomniałem umieścić listy modów, oto one:
-Procedural Wings
-Tweak Scale
-Infernal Robotics
-E4 P-Wing Texture switch v0.2
-E4 P-Glass v0.1





10
Łaziki / Odp: Quattro - projekt ostateczny
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kadaf dnia Pon, 16 Paź 2017, 10:09:16 »
 To ja też dorzucę swoje trzy grosze. Ten projekt zje mnóstwo czasu i nerwów. Bo jedno to wymagające mnóstwa czasu modelowanie ze skrzydełek, które zasadniczo nie są przystosowane do tak ogromnej komplikacji, bo ustawiania co do ułamka milimetra twórca nie przewidział. A tutaj ten ułamek milimetra będzie niezbędny. Dlaczego? Ano dlatego, że proceduralne skrzydła zachowują się obrzydliwie, gdy zbyt wiele ich ze sobą sąsiaduje. Będzie co chwilę dochodziło do eksplozji w wyniku "rozedrgania" elementów. Potrzeba więc ogromnej sztywności konstrukcji. Tylko, że jeżeli takie rzeczy jak drzwi mają się otwierać, to potrzeba zawiasów z IR. A zawiasy z IR charakteryzują się tym, że im mniejsze, tym bardziej "gumowate" - co znowu prowadzi do "rozedrgania" konstrukcji i eksplozji. Więc budowa tego wszystkiego będzie NIEZMIERNIE frustrująca. Dodatkowo na oko patrząc jeżeli Obiekt zechce odwzorować wszystko o czym wspomniał, to Audi będzie się składać z około półtora tysiąca części.
Życzę twórcy jak najlepiej, ale uważam, że jeżeli nie przytnie założeń i to ostro (zamykając cel w idealnie odwzorowanej bryle, ale bez żadnych części ruchomych), to trafi na gigantyczne problemy wywołane przez zwyczajne bugi modów.
Strony: [1] 2 3 ... 10