Ankieta

Wprowadzić szablony do działów z pomocą?

Tak.
Nie.

Autor Wątek: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy  (Przeczytany 7254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nie, 18 Sty 2015, 08:58:44

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
PREAMBUŁA

Najpierw kilka linków.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Więcej nie chciało mi się szukać.


MERITUM
Ludzie nie potrafią zrozumieć, że jeśli chcemy komuś pomóc (A chcemy! Prawda?), potrzebujemy informacji. Informacji o modach, o wersji gry, o komputerze. Tych informacji nie otrzymujemy, a mimo to wymaga się od nas wiedzy, jak rozwiązać problem, bo "jesteście specjalistami, siedzicie w tym dłużej, na pewno wiecie i nie muszę ruszać mojego leniwego tyłka".

Moja propozycja jest następująca:
  • Stworzyć w działach "Ogólne/Pomoc Techniczna", "Tutoriale/Poproś o pomoc" i "Mody/Problemy z modyfikacjami" gotowe szablony tematów (jak w Mody/Modyfikacje), zawierające przede wszystkim informacje o: wersji gry, modach oraz danych o systemie i komputerze (z informacją, jak je zdobyć, w przypadku Windowsa np. narzędzie DXDIAG), w przypadku crashy miejsce na wrzucenie logów, etc.
  • Wymuszać na użytkownikach tworzących tam tematy zgodność z szablonami.
  • Brak zgodności z szablonami zgłaszać do moderatorów, nie odpowiadać na nie.

POSTAMBUŁA
Wreszcie skończą się problemy z marudzeniem przez całą stronę, by otrzymać zaledwie jedną informację od usera. A jeśli ktoś nie będzie potrafił skorzystać z gotowego szablonu i tylko uzupełnić informację, well... nie mam pojęcia, jakim cudem w ogóle włączył KSP.



Uwaga od Administratora Studź emocje. Nie obrażaj nowych, niedoświadczonych użytkowników forum.
« Ostatnia zmiana: Pon, 19 Sty 2015, 14:34:52 wysłana przez ingwden »

Nie, 18 Sty 2015, 17:04:20
Odpowiedź #1

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Post nieważny, konflikt rozwiązany.
« Ostatnia zmiana: Nie, 18 Sty 2015, 18:31:12 wysłana przez kamils096 »

Reklama

Re: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Nie, 18 Sty 2015, 17:04:20 »

Nie, 18 Sty 2015, 18:00:26
Odpowiedź #2

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
W ogóle polecam ShookTea bardziej uważnie dobierać słowa, tym bardziej że porusza problem w bardzo oficjalnej sekcji forum, reprezentacyjnej w pewnym sensie. Widząc nazwę tematu po prostu trudno mi się zgadzać z kimś tak lekko korzystającym z inwektyw - wszyscy popełniają błędy a niektórzy mogą nie być na tyle zorientowani w internecie i hardware by z wyprzedzeniem podać wymagane informacje - i nie mówię tu o młodszych userach!

Inna sprawa to używanie zbędnie wielkich i poważnych słów dla efektu komicznego, to wcale nie brzmi dobrze.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Nie, 18 Sty 2015, 18:13:24
Odpowiedź #3

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dokładnie. Niektórzy mogą poprostu nie być zorientowani w tych tematach(co innego zainstalować i odpalić grę, a co innego dokładnie sprawdzić sprzęt), a inni mogą poprostu zapomnieć z pośpiechu jak ja. Nazywanie takich osób idiotami i propozycja, by kasować każdy taki temat jest poprostu niepoważna.

Reklama

Re: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Nie, 18 Sty 2015, 18:13:24 »

Nie, 18 Sty 2015, 18:13:32
Odpowiedź #4

Offline Kadaf

  • Kapitan
  • ***
  • Wiadomości: 1 362
  • Reputacja: 145
    • Zobacz profil
 Tak, te przykłady mogą razić, bo Kamils mimo, że zapomniał specyfikacji podać, to opisał problem dość obszernie i to ze znajomością naszego języka. To nie wątek typu "E, cateyye teleskope mi niedziała pomuszcie" (oj bywali tu tacy).
Nie, wątek z regulaminem i z gotowcem się nie sprawdzi, ponieważ nikt go nie przeczyta.
 Rozwiązanie widzę tylko takie, że klikając w dziale pomocy w klawisz "Załóż nowy wątek" użytkownik jest automatycznie przekierowywany do tabeli z polami obowiązkowymi do wypełnienia. Takimi jak specyfikacja kompa podzielona na procek, grafa, winda itd itd. Jeżeli pól nie wypełni to nie założy wątku, bo mu się nie wyświetli guzik "wyślij".
Wiem że to trochę więcej roboty, ale jest to jedyna opcja, która działać będzie poprawnie.

Nie, 18 Sty 2015, 18:16:05
Odpowiedź #5

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Przepraszam. Proponuję jednak przeczytać całość do końca.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Wreszcie skończą się problemy z marudzeniem przez całą stronę, by otrzymać zaledwie jedną informację od usera. A jeśli ktoś nie będzie potrafił skorzystać z gotowego szablonu i tylko uzupełnić informację, well... nie mam pojęcia, jakim cudem w ogóle włączył KSP.

Skoro odpowiedziałeś od razu, to bardzo dobrze, chwali się to. Nie podlegasz pod definicję. A twój temat dałem, bo mi się nawinął. Nie miałem czasu na przeglądanie wszystkich dokładnie, by znaleźć, czy przypadkiem autor nie dodał koniecznych informacji. Po prostu z przyzwyczajenia uznałem, że jeśli ktoś nie napisał czegoś na początku, to pewnie nie zrobi tego też później. Jesteś pod tym względem wyjątkiem i cieszę się, że tacy ludzie jeszcze są.

A obrazić cię nie potrafię, ponieważ 1) w ogóle nie potrafię obrażać ludzi. 2) nie potrafię obrażać zwłaszcza takich ludzi, których nie znam.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
wszyscy popełniają błędy a niektórzy mogą nie być na tyle zorientowani w internecie i hardware by z wyprzedzeniem podać wymagane informacje - i nie mówię tu o młodszych userach!

Myślisz, że tego nie rozumiem? Jeszcze raz piszę - tu nie chodzi o sytuację taką, jak np. kamilsa, który się szybko poprawił. Tu chodzi o ludzi, którym można dwadzieścia razy pisać, co dokładnie mają zrobić, a zignorują to i tylko zaczną płakać, bo my musimy im koniecznie pomóc i nie wymagać żadnej ich współpracy.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Rozwiązanie widzę tylko takie, że klikając w dziale pomocy w klawisz "Załóż nowy wątek" użytkownik jest automatycznie przekierowywany do tabeli z polami obowiązkowymi do wypełnienia.

To! Świetny pomysł, zaiste.

Reklama

Re: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Nie, 18 Sty 2015, 18:16:05 »

Nie, 18 Sty 2015, 18:30:22
Odpowiedź #6

Offline DragonsNightmare

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 505
  • Reputacja: 8
    • Zobacz profil
Dzięki ci za to. Poprostu nie przeczytałeś do końca mojego tematu i wyszedł taki zgrzyt. Oczywiście za ten post zapomnę o całej sprawie, cieszę się również, że istnieją tacy ludzie jak ty, którzy potrafią się przyznać do błędu i rozwiązać pokojowo konflikt. Skasuje też swoje wypociny w drugim poście. Może nie chciałeś mnie obrazić, ale mimo wszystko odebrałem to jako atak, taki już jestem niestety.

Pomysł z przekierowaniem do tabelki również uważam za genialny.
« Ostatnia zmiana: Nie, 18 Sty 2015, 18:32:29 wysłana przez kamils096 »

Nie, 18 Sty 2015, 18:30:49
Odpowiedź #7

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
W takim wypadku nie zostaje nic jak zignorowanie takiej osoby. Siłą do przyjęcia pomocy nie zmusisz a tabelka to dobry plan, tak czy inaczej. Nie wiem tylko jaka jest szansa że ktoś ją wykona :/

A ty zauważ że gdybyś nie użył zbędnych inwektyw nikt by się czepiac nie mógł. Po co?
« Ostatnia zmiana: Nie, 18 Sty 2015, 18:34:47 wysłana przez Drangir »
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Reklama

Re: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Nie, 18 Sty 2015, 18:30:49 »

Nie, 18 Sty 2015, 18:38:40
Odpowiedź #8

Offline ShookTea

  • Plutonowy
  • ***
  • Wiadomości: 370
  • Reputacja: 20
    • Zobacz profil
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
gdybyś nie użył zbędnych inwektyw nikt by się czepiac nie mógł. Po co?

Google on...
Cytuj
Obelga, inwektywa − obraza słowna wyrażona mową lub pismem, przez przypisanie danej osobie cech negatywnych.
Google off...

Szczerze mówiąc, po wielokrotnym słuchaniu tych "inwektyw" wobec mnie, straciły one dla mnie swoją negatywną moc. Po prostu stwierdziłem - na podstawie własnego doświadczenia - że nikogo to nie ruszy. Przepraszam drugi raz.

Pon, 19 Sty 2015, 12:19:21
Odpowiedź #9

Offline Haker53535

  • Szeregowy
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Reputacja: 10
    • Zobacz profil
Też jestem całkowicie za tabelką. Według mnie nie będzie ona zbyt trudna do zrobienia. Co to za problem zrobić najpierw puste pole do uzupełnienia, a potem wyświetlić to co było wpisane.
Haker Technologies - Tworzymy lepszą przyszłośc

Reklama

Re: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Pon, 19 Sty 2015, 12:19:21 »

Pon, 19 Sty 2015, 12:34:22
Odpowiedź #10

Offline Drangir

  • Major
  • *
  • Wiadomości: 1 631
  • Reputacja: 92
  • Smok rakietowy
    • Zobacz profil
    • DeviantArt
@up
Skoro tak, to wyślij gotowy plugin Ingwedenowi lub Raynusowi, wszyscy będziemy wdzięczni. Ja nie mam pojęcia jak się za to chocbt zabrać.
Cytat: Steven Universe
- Wasze obliczenia były niepoprawne.
- Nie mogły być niepoprawne, skoro żadnych nie robiliśmy.

Pon, 19 Sty 2015, 14:27:06
Odpowiedź #11

Offline ingwden

  • Administrator
  • Plutonowy
  • *****
  • Wiadomości: 254
  • Reputacja: 18
    • Zobacz profil
Ok, rzeczywiście jest z tym problem.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Rozwiązanie widzę tylko takie, że klikając w dziale pomocy w klawisz "Załóż nowy wątek" użytkownik jest automatycznie przekierowywany do tabeli z polami obowiązkowymi do wypełnienia. Takimi jak specyfikacja kompa podzielona na procek, grafa, winda itd itd. Jeżeli pól nie wypełni to nie założy wątku, bo mu się nie wyświetli guzik "wyślij".
Tak, to wydaję się jedyne słuszne rozwiązanie. Zdaję się, że jest taka możliwość w skrypcie forum. Będę z tym walczył.
« Ostatnia zmiana: Pon, 19 Sty 2015, 14:30:52 wysłana przez ingwden »

Reklama

Re: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Pon, 19 Sty 2015, 14:27:06 »

Pon, 19 Sty 2015, 15:11:50
Odpowiedź #12

Offline Raynus

  • Sierżant
  • ****
  • Wiadomości: 501
  • Reputacja: 17
    • Zobacz profil
Czyli coś w rodzaju takich ticketów? Jestem za.
Tworzenie szablonów w osobnych wątkach nie ma sensu. Już raz to zrobiliśmy i na ilu forach w sumie tego nie było, tak zawsze i tak wszyscy to olewali. Musielibyśmy warnować połowę nowych użytkowników.

Pon, 19 Sty 2015, 15:13:03
Odpowiedź #13

Offline ingwden

  • Administrator
  • Plutonowy
  • *****
  • Wiadomości: 254
  • Reputacja: 18
    • Zobacz profil
Sprawdzę jakie są możliwości i będę kombinował.

Reklama

Odp: Niezbędne informacje w wątkach w działach pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Pon, 19 Sty 2015, 15:13:03 »

Pią, 06 Lut 2015, 14:28:20
Odpowiedź #14

Offline ingwden

  • Administrator
  • Plutonowy
  • *****
  • Wiadomości: 254
  • Reputacja: 18
    • Zobacz profil
Zrobione.

Szablon wygląda tak:

Został przypisany do działów: "Obsługa techniczna", "Poproś o pomoc", "Problemy z modyfikacjami".

Wszystkie pola są wymagane.
Dajcie znać, czy czegoś brakuje.
« Ostatnia zmiana: Pią, 06 Lut 2015, 14:31:17 wysłana przez ingwden »