Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - winged

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 31
76
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Pią, 03 Cze 2016, 01:40:27 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Wiesz, z tym performancem to przy tym akurat samolocie myślę że i tak nie jest on zbyt blisko realizmu. Chodzi mi o wagę samolotu. Jest ona zbliżona do oryginału?
Pewnie, że tak, jest nawet nieco niższa - tylko 741 kg masy własnej Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Prędkość maksymalna 190 km/h, trochę szybciej od oryginału ale to i tak zbliżony wynik. Przy masie startowej 800kg  można go oderwać od ziemi przy prędkości 65 km/h co jest pokazane w linku powyżej. Przy masie 1200 kg potrzebuje 105km/h żeby się oderwać i jest spory problem żeby w ogóle go do takiej prędkości rozpędzić.

To że można go zrobić tak lekkim przy prawidłowych wymiarach to już zasługa Realism Overhaul. Jest taki współczynnik, który określa wytrzymałość skrzydeł, można go regulować w zakresie od 0.05 aż do wartości kilkadziesiąt razy większych. Niski współczynnik to niewielka masa ale i niewielka wytrzymałość. Mój Po-2 ma go na najniższym możliwym poziomie a wiec 0.05 ale już np. MiG-17 ma je ustawione na 0.90 więc jego skrzydła są o wiele bardziej wytrzymałe ale też o wiele cięższe. Gdybym do odrzutowego myśliwca wstawił skrzydła z Po-2 to te rozpadłyby się przy pierwszym lepszym skręcie, czy nawet po osiągnięciu odpowiednio dużej prędkości.

Tak samo można dostosowywać skrzydła do temperatur z jakimi będzie miał do czynienia samolot:
Są 3 typy:
- spaceplane - z osłoną termiczną, dostosowane do wejścia w atmosferę i poruszania się w niej z prędkością powyżej mach 3
- supersonic - mach 1-3
- subsonic - poniżej mach 1

Zwykłe, cylindryczne zbiorniki paliwa też można dostosowywać w pewnych zakresach.

77
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Czw, 02 Cze 2016, 20:02:55 »
Cytuj
Po pierwsze to nieszczęsne podwozie. Ja bym je powiększył i wsunął w kadłub. Miałbyś większe koła na krótszych goleniach. Bo by były wsunięte.
To jest bardzo mądry pomysł i niewykluczone, że w przyszłości tak zrobię, nie wiem jednak czy nie zwiększy to za bardzo masy a już teraz przy realistycznej mocy silnika i tej samej masie własnej co w oryginale, mam ogromne problemy, żeby w ogóle nim wystartować. Tzn. startuję bez problemu ale potrzebuję na to ponad połowy pasa startowego, trochę za dużo jak na taki samolocik.

Wiem, że tutaj ocenia się głównie wygląd ale dla mnie realistyczny performance jest równie ważny. Dlatego na razie dam sobie z tym spokój zwłaszcza, ze na oku mam pewne kółka z Firespittera, które podobno nawet zostały zaktualizowane do 1.1.2. Powód dla których nie sprawdzę ich tu i teraz jest dosyć prozaiczny: otóż siedzę cały czas na 1.0.5 bo Squad zepsuł koła w updacie 1.1 i samoloty przy większych prędkościach potrafią się zachowywać bardzo niestabilnie. Czekam więc aż to poprawią - co może zająć dni, tygodnie, miesiące.... Mam Firespittera dla KSP 1.0.5 ale koła z tego moda nie zachowują się zbyt stabilnie. Musiałem spędzić kilka ładnych godzin próbujących różnych ustawień w plikach .cfg żeby poprawić stabilność innych kół i z tymi byłoby tak samo. Dlatego teraz tego nie zrobię, wolę poczekać na update 1.1.3 i sprawdzić jak działa Firespitter na najnowszym KSP. Dopiero potem podejmę jakiekolwiek działania w sprawie tych kół.

Cytuj
Po drugie, cylindry. Jeżeli masz Tweaka, to nie widzę nawet najmniejszego problemu by odwzorować cylindry. Tak jak to na przykład zrobiłem w mojej motolotni:

Cylindry mogę odwzorować z procedural parts bez problemu, nie zrobiłem tego ponieważ użyłem silnika z osłoną a wiec trzeba założyć że cylindry są tam w środku (dziwne byłoby gdyby wystawaly - od czegoś przecież jest ta osłona). Mam na oku silnik bez osłony ale nie jest on kompatybilny z 1.0.5 - wiem natomiast, że ktoś pracuję nad jego updatem do wersji 1.1.X dlatego wolę sobie zaczekać. nie spieszy się. A jak nie będzie aktualizacji moda to po prostu dorobię cylindry do tego silnika który jest zamontowany.

Cytuj
dlatego pociąłem lotkę na plasterki i złożyłem łuk z wielu kawałków.

To dokładnie tak jak ja. Po prostu najwidoczniej użyłeś większej ilości plasterków i stąd lepszy efekt. Nie mniej jednak mnie podoba się obecny wygląd skrzydeł i nie zamierzam już tego poprawiać.


Cytuj
Co do zastrzałów skrzydeł, to chodziło mi o to, że są zbyt blisko kadłuba. Na wszystkich fotkach to wyraźnie widać, że są nieco dalej. A co do kąta, to po prostu nie są one patrząc od przodu pionowe, lecz leciutko się rozszerzają ku górze.

Teraz zrozumiałem, że mówisz o nich patrząc od przodu. Poprawiłem je, teraz rozszerzają się ku górze. Możliwe, że powinny być jeszcze bardziej oddalone od kadłuba ale gra nie pozwala mi na większe oddalenie ich. Na montowanie od nowa jestem zbyt leniwy. Te kratownice blisko kadłuba też nie są w 100% zgodne z prawdą historyczną.  ;)


Cytuj
Ciekaw jestem jakby w Twoim wykonaniu wyglądały samoloty takie jak Horten Ho 229 czy Messerschmitt Me 323.
Ho 229 figurował kiedyś na mojej liscie ale wykresliłem go z powodu braku czasu. Oznacza to, że na pewno nie pojawi się w tym roku, niewykluczone natomiast, że pojawi się w przyszłym po tym jak zrobię repliki tych samolotów które są dla mnie bardziej priorytetowe.

Co do Me 323 to przed twoim postem nawet nie wiedziałem, że taki samolot w ogóle istnieje. Wszystko dlatego, że moje zainteresowanie lotnictwem jet bardzo bardzo świeże i jest to uboczny efekt grania w Kerbale a nie na odwrót tak jak w przypadku kosmosu - interesowałem się astronautyką lata przed Kerbalami ale samolotami zainteresowałem się wyłącznie dzięki Kerbalom.



78
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Czw, 02 Cze 2016, 09:16:51 »
Cytuj
Mike has started compiling a list of changes for 1.2, although it’s very uncertain at this point, pride of place is a Unity upgrade to 5.3 or 5.4 to fix the serious crash and wheel issues experienced. In addition we’re looking to include antenna telemetry, planetary weighting of contracts, an overhaul of the exploration contracts, and if we can manage it in time the new rocket parts that Chris (Porkjet) has been working on. Apart from adding new features patch 1.2 also provides us with longer development period in which we can address bugs at a more fundamental level, as well as a chance to upgrade the Unity engine from 5.2 to 5.3 or 5.4 which should benefit the stability of the game greatly.

Właśnie Squad delikatnie dał nam do zrozumienia,że niektórych błędów nie da rady poprawić bez przesiadki na Unity 5.3 lub 5.4 co nastąpi dopiero w KSP 1.2 a wiec gra może być zbugowana tak jak jest teraz jeszcze przez najbliższe kilka miesiecy.

79
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Czw, 02 Cze 2016, 09:10:41 »
Udało mi się zrobić bardziej okrągłe końcówki skrzydeł. Ponadto skrzydła są teraz minimalnie wygięte ku górze. Za resztę póki co nie mam jak się zabrać ale bardzo bym chciał poprawić koła i dorobić te cylindry.


80
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Pon, 30 Maj 2016, 16:48:11 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Naprawdę twoja porcja modów uniemożliwia zrobienie zaokrąglonych końcówek skrzydeł? Po-2 przecież nie był taki kanciasty!

B9 proc. wings niestety nie pozwala na robienie zaokrąglonych końcówek, dlatego też na ogół unikam takich samolotów. Zwykłe Proc. wings chyba pozwalało ale nie wiem czy ten mod jeszcze żyje.

Cytuj
Proporcje kół też całkiem inne.

Miałem lepsze z Firespittera ale samolot przy nich tracił równowagę jak tylko rozpędził się do 60 km/h. Adjustable Landing Gear na pewno lepiej pasują do współczesnych samolotów niż do przedwojennego dwupłatowca no ale przynajmniej można na nich polegać.

Cytuj
Tylnego kółka za to nie było, bo była płoza.

Nie znam żadnych modów na płozy, z tego też względu w X-15 i X-20 użyłem kół.

Cytuj
minimalnie wygięte ku górze.

Wyginają się do góry przy physic warpie :) Generalnie to mam złe doświadczenia przy takim wyginaniu skrzydeł dla samolotów poruszających się z większymi prędkościami i dlatego postanowiłem pominąć owo wygięcie zwłaszcza ze jest ono minimalne - być może niesłusznie, bo przy takich prędkościach z jakimi porusza się ten samolot nie powinno to stanowić problemu.

Cytuj
Zastrzały dałeś pionowo, a przecież były pod kątem i nie w połowie skrzydła a dalej

Tutaj to nie wiem o co ci chodzi, jeden był pod katem, potem drugi praktycznie pionowo i trzeci znowu pod kątem, tak jak u mnie. A co do ich umiejscowienia to wzorowałem się na tym rysunku i u mnie są w praktycznie tym samym miejscu.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Cytuj
Mocowanie płata też nie do końca takie.

Faktycznie te dwie kratownice na środku można było zastąpić czymś lepszym. Tutaj zrobiłem to bardzo po macoszemu..

Cytuj
A te pięć cylindrów mogłeś odwzorować chociażby z pomniejszonych zbiorników.

Tak jak pisałem byłem zmuszony dodać silnik z osłoną więc uważam, że dodawanie do niego wystających cylindrów wyglądało by cokolwiek dziwnie skoro powinny być one schowane w środku. Niemniej jednak mam na oku mod który dodaje silnik bez osłony i tutaj cylindry mógłbym bez problemu dodać robiąc je z proceduralnych zbiorników. Mod ten jednak póki co nie jest kompatybilny ani z 1.0.5 ani z 1.1.2



Podsumowując: Kratownice i wygięcie skrzydeł do góry to są rzeczy, które można poprawić tu i teraz natomiast zaokrąglone końcówki skrzydeł, cylindry, koła i płozy pominąłem świadomie ze względu na przyczyny opisane powyżej. Na pocieszenie powiem, że to pierwszy i chyba ostatni dwupłat w tym temacie  ;D, nie planowałem nigdy żadnych innych poza Po-2.

81
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Pon, 30 Maj 2016, 00:20:23 »
Polikarpov Po-2



<więcej zdjęć na następnej stronie>

Po-2 (ros. По-2) — radziecki dwupłatowy samolot szkolny i wielozadaniowy, zaprojektowany w 1928 w biurze konstrukcyjnym Nikołaja Polikarpowa. Do roku 1944 maszyna była oznaczona jako U-2, a jej popularna nazwa to Kukuruźnik. W kodzie aliantów oznaczony jako Mule od ang. muł, a przez Polaków nazywany „pociak”. Produkowany  wlatach 1928 - 1959




Po-2 był wykorzystywany głównie do szkolenia pilotów, a także do zadań agrolotniczych, czyli opryskiwania pól. Podczas II wojny światowej wsławił się jako nocny bombowiec.





Napęd Po-2 stanowił ł tłokowy silnik gwiazdowy Szwecow M-11 o mocy 100 KM (75 kW), a w późniejszych wersjach mocniejsza wersja 150 KM (110 kW). Niektóre z maszyn posiadały zakrytą kabinę, narty lub pływaki. Były również warianty rolnicze ze zbiornikiem na chemikalia zamiast tylnej kabiny.

Chociaż Po-2 był od początku wojny (jako samolot bojowy) maszyną całkowicie przestarzałą, to wykorzystywano go bardzo intensywnie do nękających ataków na cele naziemne i jako samolot transportowy. Walczący na froncie wschodnim żołnierze Wehrmachtu przezwali go, od charakterystycznego odgłosu silnika maszyną do szycia (niem. Nähmaschine).



Najsłynniejszą jednostką wykorzystującą samoloty Po-2 był 588. Pułk Bombowców Nocnych, w którego skład (zarówno personel naziemny jak i latający) wchodziły same kobiety. Zadaniem pułku było nocne nękające bombardowanie znajdujących się na tyłach wroga instalacji militarnych. Dwie najbardziej utytułowane pilotki, Katia Riabowa i Nadia Popowa, wykonały jednej nocy rekordową liczbę 18 misji bombowych. Skutkiem działań kobiecej jednostki były nie tylko straty materialne, ale także obniżenie morale żołnierzy niemieckich, którzy nazywali pilotki nocnymi wiedźmami (niem. Nachthexen, ros. Ночные Ведьмы). Efekt psychologiczny nocnych działań potęgowała również taktyka nalotów. Samoloty w szerokich kręgach, nad własnym lotniskiem nabierały wysokości (prędkość wznoszenia z bombami zaledwie 0,5-0,6 m/sek), zaś w pobliżu linii wroga atakowały bombami 50 kg z lotu szybowego (z silnikami pracującymi na mocy minimalnej), gdy jedynym odgłosem był szum skrzydeł, metalowych linek usztywniających konstrukcję oraz świst i eksplozje bomb. Po zrzucie bomb (maksymalnie 6 bomb po 50 kg) maszyny na pełnej mocy oddalały się z miejsca ataku. Pilotki 588 Pułku były wielokrotnie odznaczane Orderem Czerwonego Sztandaru i Bohatera Związku Radzieckiego, a niektóre z nich, mające blisko 1000 misji na koncie, wzięły udział w bitwie o Berlin w 1945 r. Kukuruźnik, wbrew pozorom, był maszyną bardzo trudną do zestrzelenia przez samoloty Luftwaffe ze względu na to, że jego prędkość maksymalna była niższa niż prędkość przeciągnięcia myśliwców niemieckich Messerschmitt Bf 109 i Focke-Wulf Fw 190, co znacznie utrudniało celowanie. Znacznie groźniejszy był ostrzał z ziemi, dlatego maszyny te nie wykonywały tego typu lotów w dzień.


Z racji braku odpowiednich części tylny strzelec używa u mnie dwóch karabinów 7,62mm zamiast jednego, ponadto moja wersja posiada silnik z osłoną czego nie miała oryginalna wersja.


Samolot z niemal pustym zbiornikiem jest w stanie wystartować przy prędkości 18 m/s!

82
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Sob, 28 Maj 2016, 00:03:43 »
Tak a propos niedawnego pomysłu Kadafa, żeby lądować Falconem w Afryce. Na obrazku wyraźnie widać gdzie może wylądować pierwszy człon mający 4km/s delta V. Mniej niż 500km od Florydy. Jak widać do Afryki stąd bardzo daleko.


83
To jest RVE na wersji 1.0.5

Nie mam pojęcia jak wyglądają Wenus i Tytan w wersji dla KSP 1.0.5, ja zawsze używalem do nich chmur z EVE z odpowiednim configiem. widziałem natomiast album z testów RVE na 1.1 i tam Wenus miała chmury.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



84
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Wto, 17 Maj 2016, 16:28:03 »
MiG-15



MiG-15 (ros. МиГ-15) – radziecki samolot myśliwski, skonstruowany w końcu lat czterdziestych. Oznaczenie w kodzie NATO: „Fagot”. Samolot znany przede wszystkim z wojny koreańskiej. Powstanie samolotu ZSRR zawdzięcza w pewnej mierze rządowi brytyjskiemu, który sprzedał im licencje na silnik odrzutowy Rolls-Royce Nene. Brytyjczycy podejmując ten krok ne sądzili, że ZSRR opóźniony w dziedzinie konstrukcji silników odrzutowych będzie w stanie rozpocząć seryjną produkcję.



Mój egzemplarz to MiG 15 bis, w którym w odróżnieniu od poprzednika zastosowano mocniejszą jednostkę Klimov WK-1 o ciągu 2700kg (o 450kg więcej niż w silniku Nene)




Samolot był produkowany na licencji w Polsce jako Lim 1 i Lim 2.





MiG-17



MiG-17 (ros. МиГ-17) (oznaczenie NATO Fresco) – radziecki samolot myśliwski, wszedł do produkcji w 1952r. - 3 lata po swoim poprzedniku - MiG-15. Samolot produkowany w Polsce jako Lim 5 i Lim 6.




Podobnie jak w przypadku poprzednika, uzbrojenie myśliwca składały się dwa działka lotnicze NR-23 kalibru 23 mm (po 80 nabojów) i jedno N-37D kalibru 37 mm (40 nabojów), ponadto oba samolot mogły przenosić 500kg uzbrojenia pod skrzydłami - bomb lub niekierowanych pocisków rakietowych.




Powyższy egzemplarz to wersja F wyposażona w dopalacz. Pozwala ona zwiększyć siłę ciągu z 2700kg do 3300kg.




Moje obydwie repliki są samolotami poddźwiękowymi ale w płytkim locie nurkowym są w stanie osiągnąć prędkość powyżej Mach 1.





Na koniec trochę na temat reguły pól. Reguła pól to zasada konstrukcji samolotów polegająca na takim ukształtowaniu bryły płatowca, aby pola jego przekrojów poprzecznych nie zmieniały się gwałtownie wzdłuż jego długości. Na skutek zachowania reguły pól, zmniejsza się opór falowy wywołany powstawaniem fal uderzeniowych.Zachowanie reguły pól pozwala na zmniejszenie oporów w locie z prędkościami okołodźwiękowymi.

Jeśli przyjrzycie się obydwu samolotom zauważycie, ze skrzydła w MiG -17 są nieco bardziej skośne niż u poprzednika, w efekcie MiG 17 osiąga większa prędkość maksymalną przy pozostałych czynnikach niezmienionych - tj. ta sama masa, ta sama siła ciągu (bez dopalacza) - różnica wynosi ok. 5%. Analiza w FAR umożliwia dokładne określenie jak dobrze samolot jest zaprojektowany pod kątem poruszania się w zakresie prędkosci transonicznych:







85
Własna twórczość / Odp: Winter Owl
« dnia: Śro, 04 Maj 2016, 19:31:55 »
Nieźle uchwyciłeś Bopa, założę się, że był on zupełnie niewidoczny w normalnym widoku z powierzchni.

86
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 04 Maj 2016, 19:27:49 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ja mam u siebie starego dobrego Win 7, kartę od Nvidii, 16GB ramu, najnowsze sterowniki grafy i PhysX  i gra chodzi jak marzenie. Zero bugów, zero crashy, zero ścin...
Są ludzie, z lepszymi kompami, którzy uskarżają się na ciągly stuttering. Nie jakieś odosbnione przypadki, to jest masowy problem.

@grabek77 - rok temu była podobna sytuacja: KSP 1.0.0 było mocno zabugowane więc wydali 2 hotfixy. ale to było za mało i musieli wydać następne dwa z czego ostatni 2 miesiące po premierze. Myślę, że tym razem będzie podobnie. Nie wiem z czego to wynika być może udostępniene gry szerokiemu odbiorcy jest jedynym sposobem na wyłapanie pewnych bugów.

87
Masz rację, Wieli Piotr. Zasięg oddziaływania zależy nie tylko od masy obiektu ale także od jego oddalenia od innych masywnych ciał. wystarczy spojrzeć na promienie strefy Hilla dla ciał układu Słonecznego. Wokół Plutona można orbitować w odległościach znacznie większych niż od Ziemi.




88
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Pią, 29 Kwi 2016, 19:37:16 »
Boeing X-20 Dyna-Soar

Boeing X-20 Dyna-Soar (skrót od Dynamic Soaring) – pierwszy projektowany samolot kosmiczny, przeznaczony do celów militarnych. Pomysł powstał w USA w 1955 roku w czasie przygotowań do wprowadzenia sztucznych satelitów Ziemi w ZSRR i USA. Projekt oparty był na studyjnych i teoretycznych pracach pioniera astronautyki Eugena Saengera.

X-20 miał znaleźć różnorakie zastosowania militarne takie jak: samolot szpiegowski, bombowiec będący poza zasięgiem wszelkich ówczesnych interceptorów, orbitalny samolot do przechwytywania wrogich satelitów. Wraz z postępem technologii, zadania te stały się wykonalne dla bezzałogowych satelitów szpiegowskich, ICBM, Dyna-Soar przegrał również jako samolot do transportu astronautów na LEO - z kapsułą Gemini.

Program został zakończony w 1963 r. na 6 miesięcy przed pierwszym planowanym lotem testowym (miał być to lot szybowcowy po spuszczeniu z bombowca B-52).












89
Czy to jeszcze jest KSP?




90
Gotowe poradniki / Odp: Stabilność rakiet
« dnia: Nie, 24 Kwi 2016, 20:06:50 »
Taka sytuacja w RO zdarza się gdy budujemy rakietę skladającą się z gęstego paliwa na dole i niezbyt gęstego na górze. CoM zostaje wówczas na dole ale CoL jest niebezpiecznie wysoko i trzeba dodać stateczniki na dole aby je obniżyć. Przykład ze swiata rzeczywistego: Saturn IB i Saturn V. W obu przypadkach mamy gęstszy kerolox na dole i niezbyt gęsty hydrolox na górze. Dlatego obydwie rakiety maja stateczniki na dole.

Na stocku paliwo jest jednakowo gęste ale możemy sobie wyobrazić sytuacje gdy na dole mamy paliwo a na gorze coś co zajmuje dużo miejsca ale jest bardzo lekkie. CoL przesuwa się wówczas zbytnio do przodu i potrzebne są stateczniki na dole.

@Sobol - fikołki to raczej kwestia FAR a nie RO. Chociaż fikołek w FAR kończy się na ogół destrukcją rakiety pod wpływem sił aerodynamicznych.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 31