Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - winged

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 31
181
No tylko po co mamy budować wieżę 200km skoro są znacznie łatwiejsze i tańsze sposoby na podobne lub większe oszczędności np. odzysk pierwszego stopnia albo nawet samych silników tak jak chce robić ULA.

Nikt mi nie wmówi, że wyszłoby taniej jakby SpaceX zbudował 200km wieżę zamiast robić to co robi teraz.

182
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Cytuj
No dobrze ale opór atmosferyczny zabiera ci tylko te 1,5-2km/s czyli dalej musisz przyspieszyć o 8km/s a nawet więcej

Tylko że to jest myślenie z KSP, gdzie paliwo jest darmowe.
No jeśli mówimy o samym paliwie to właśnie w realu jest ono bardziej darmowe niż w ksp. Bo  w realu stanowi ono 0,5% kosztów jednego startu a w stockowym ksp z tego co pamiętam te proporcje były kiedyś mocno zaburzone. Choć oczywiście większa masa paliwa do podniesienia z ziemi powoduje już poważne koszty w postaci silników i zbiorników.





Powiedziałbym, raczej, że te 2 km/s to suma strat wynikających z oporu atmosferycznego i strat grawitacyjnych. Czyli startując z 200km wciąż będziesz podążał zbliżoną trajektorią (aczkolwiek trochę szybciej wypłaszczajac lot) a co za tym idzie wciąż będziesz ponosił straty grawitacyjne.

183
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 19 Sie 2015, 23:28:01 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


64- bit???!!!

edit: oby nie multiplayer dla 64 osób ;)
edit2: albo wersja na nintendo 64...  :/

184
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ja doskonale rozumiem Winged'a :)
No właśnie nie bardzo, co udowadnia poniższy cytat:

Cytat: Padalec link=topic=2511.msg24531#msg24531
Dla ziemi wynosi ona około 8000 m/s akurat, a nie 10 jak piszesz. To, że w RSS wychodzi inaczej pokazuje tylko, że to tylko gra, a nie pełnoprawny symulator (chyba, że to uogólnienie było, to możesz olać - nie odbieraj tego broń boże jako czepianie się).
Dla ziemi wynosi 9-10km/s a nie 8 tak jak piszesz. Tak jak wykazał Sobol, mylisz delta V potrzebne do osiągnięcia orbity z faktyczną prędkością na niskiej orbicie. Delta V uwzględnia opór atmosferyczny, straty grawitacyjne oraz wiele innych czynników, np. rakieta startując ze stosunkiem siły ciągu do masy 1.18 będzie  potrzebować wiecej delta V do uzyskania tej samej predkości niż rakieta startujaca ze stosunkiem 1.70. Jest to więc bardzo indywidualna kwestia, ale generalnie można przyjąć zakres 9-10km/s.


Delta V zawsze >= faktycznej zmiany prędkosci

W przypadku startu na niską orbitę w kierunku wschodnim z okolic równika:

Delta V = 9-10 km/s
Faktycznie osiągnięta prędkość = 7,3 km/s + 0,475 m/s (obrót Ziemi  - jeśli polecieliśmy w kierunku wschodnim)




Oczywiście RSS w wielu aspektach może być nieco nie dokładne ale w tym konkretnym wychodzi tak samo jak w rzeczywistości co poparł już Sobol linkiem. Tak wiec jest to całkiem dobre narzędzie do wykazania, że budowa wieży 200km nie ma większego sensu.


Cytat: Padalec link=topic=2511.msg24531#msg24531
Chyba, że zostanie to podparte faktycznymi liczbami z konkretnych źródeł popartych odpowiednimi badaniami - to się bez wstydu z tego publicznie wycofam.
Jeszcze raz odsyłam do linka, który wrzucił Sobol.
Ponadto:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Wszędzie te same rezultaty.

Cytat: Padalec link=topic=2511.msg24531#msg24531
nie zgadzam się na tezę "w RSS to nie działa, to na pewno nie zadziała w rzeczywistości"
Ale ja nigdzie nie postawilem takiej tezy. Zaznaczyłem wyżej, że W TYM KONKRETNYM PRZYKŁADZIE działa tak jak w rzeczywistości co poparł też Sobol odpowiednimi przykładami w swoim ostatnim poście. Są przykłady gdzie absolutnie nie stawiałbym RSS jako wzór jak coś dziala w rzeczywistości (głównie sprawy termiczne, gdzie całość jest chyba nieźle zabugowana) ale akurat w kwestiach delta V RSS jest bardzo dokładny dla każdej planety, każdej prędkości ucieczkowej, każdego transferu z planety X do planety Y itp.

Cytat: Padalec link=topic=2511.msg24531#msg24531
ale jeśli zamiast implementowania wzorów przyjęto skalowanie wartości

Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc o skalowaniu wartości.

Cytat: Padalec link=topic=2511.msg24531#msg24531
że nie można lekceważyć wpływu mniejszej gęstości ośrodka na poruszające się w nim ciało, bo już w małej skali (artylerie mają zasięg rzędu kilkudziesięciu kilometrów!) widać, że ma to znaczenie.
No dobrze ale opór atmosferyczny zabiera ci tylko te 1,5-2km/s czyli dalej musisz przyspieszyć o 8km/s a nawet więcej bo te 8km/s to tylko wtedy gdyby rakieta od razu po starcie znajdowała się w pozycji poziomej. Tymczasem istnieje coś takiego jak grawitacja, która na 200km jest wciąż bardzo silna a to powoduje, że rakieta na 200km musiałaby zacząć swój lot pionowo a dopiero potem stopniowo przechodzić do pozycji poziomej - inaczej spadłaby na Ziemię zanim osiągnęłaby odpowiednią prędkość. Tak wiec startując z 200km wciąż będziesz zużywał paliwo na walkę z grawitacją a nie tylko na nabieranie prędkości. Zreszta nawet gdybyś nie musiał walczyć z grawitacja to i tak potrzebujesz przyspieszyć o 8km/s czyli dalej będziesz potrzebował sporej rakiety.


Może nie potrzebnie przytaczalem przykład z RSS (choć RSS doskonale pokazuje jak zadziałałoby to w realu) ale zgodzisz się chyba ze mną jeśli powiem, że budowa tej wieży nie ma sensu bo startując z wieży 200km wciaż potrzebujesz niemal tak samo dużej rakiety na osiagnięcie orbity co startując z poziomu morza. To, że jakiś ładunek który normalnie wymagałby Atlasa V z 5 boosterami teraz, po wskoczeniu a 200km wymagałby Atlasa V z 3 boosterami na pewno nie sprawi, że to przedsięwzięcie byłoby opłacalne.






185
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie wiem jak się ma koszt logistyczny budowy kosmodromu w himalajach w stosunku do budowy zarąbiście wysokiej wieży, ale biorąc pod uwagę teren wydaje mi się że to żaden zysk w stosunku do wystrzeliwania rakiet z niemalże poziomu morza. Kosmodrom to ogromne budynki, bardzo duże załogi i wielkie części do rakiet, których transport nie byłby możliwy bez ścięcia setek kilometrów zboczy czy wykopania wielu tuneli. Nie zdziwiłbym się, gdyby taka inwestycja była bardziej kosztowna od budowy 15-20 kilometrowej wieży na płaskim terenie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Trudno zgadnąć, czy taniej zbudować metr wieży z bardzo drogich materiałów, czy 10 kilometrów podjazdu ze zwykłego żelastwa. Zaleta taka, że himalaje raczej się nie przewrócą jak mocniej zawieje albo oblodzi.

Przybywam ze sprostowaniem bo to o czym dyskutujecie nie ma kompletnie najmniejszego sensu. Budowanie kosmodromu w Himalajach jest idiotyczne bo Ziemia to nie Kerbin i tutaj nabieranie wysokosci nie ma takiego znaczenia jak nabieranie prędkości. To, że wystartujesz z Himalajów da ci oszczędności rzędu 50-100m/s a delta V do orbity to 9000-10000m/s.


Budowanie wieży na 200km? to też nie ma absolutnie żadnego sensu. Z tych samych powodów co start z Himalajów. Powtarzam jeszcze raz: start na orbitę to w 90% nabieranie prędkości i tylko w 10% wysokości.


Tak się składa, że symulowałem kiedyś start z 200km wieży w RSS. Teleportowałem rakietę za pomocą hyperedita na 200km i nadawałem jej (w hyperedicie) taką prędkość poziomą jak by startowała z 200km wieży umieszczonej na równiku. Wiecie co? To nic nie daje bo rakieta dalej musi przyspieszyć o praktycznie tyle samo i co więcej musi podążać praktycznie taką sama trajektorią czyli nie może od razu lecieć poziomo bo by spadła do atmosfery przed nabraniem prędkości orbitalnej. Musi startowac pionowo i powoli się przechylać mimo, ze zaczynamy lot z wys. 200km. W efekcie oszczędności na delta V są minimalne coś rzędu 500-800m/s czyli dalej potrzebujemy około 8500-9500m/s. Jedyne oszczędnosci biorą się w zasadzie z tego, że nie ma oporu atmosferycznego.


Rakiety startujące z 200km byłyby może 10-15% mniejsze od tych startujących  z poziomu morza a koszty zbudowania/utrzymania takiej wieży? Lepiej nie pytajcie.  Sens jest dopiero jak budujemy wieżę na 35-36tys km. Normalna rakieta dostarcza na orbitę geostacjonarna jakieś 0,5% masy początkowej czyli zaoszczędzamy 99,5% rakiety- całe koszty rakiety nośnej. Budowanie 200km wiezy dla zaoszczędzenia 10-15% masy rakiety nie ma najmniejszego sensu.


A z tymi testami na 200km jak nie wierzycie mogę wam nagrać filmik i pokazać.

186
Własna twórczość / Odp: [FILM] Space Shuttle
« dnia: Pon, 17 Sie 2015, 17:35:44 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Nie czepiam się, tylko stwierdzam, że dla mnie wygląda to trochę słabo. Zresztą czy czytałeś dalszą część zdania?
Cytuj
no ale w jednej z rosyjskich koncepcji prom miał mieć silniki odrzutowe i paliwo do nich, aby latać jak samolot po powrocie do atmosfery, więc to nie jest takie rażące
Wygląda dla ciebie słabo że prom kosmiczny używa silników odrzutowych? Zdajesz sobie sobie sprawę, że to posiadanie silników odrzutowych przez Burana było jego zaletą a nie wadą?



Cytuj
To KSP a nie Space Shuttle Simulator.
No jakby to był Space Shuttle Simulator to tym bardziej użycie silników odrzutowych byłoby na miejscu.


187
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Nie, 09 Sie 2015, 12:53:18 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Ale grafika coś się polepszyła.
Dodano chmury, światła miast.

Taką grafikę to ja miałem 1,5 roku temu w 0.23 zanim dowiedziałem się o istnieniu Astronomers.


Pomyśl sam: skąd jakieś włoskie konto na youtube miałoby mieć zdjęcia z 1.1 ? Takie rzeczy mogą wypłynąć tylko od Squad: od ich bloga, głównego forum, twittera Maxmapsa albo jego konta na reddicie. Przypadkiem na youtube ich nie znajdziesz.  Znajomość włoskiego nie jest potrzebna bo mówią tam tylko o tym o czym od dawna wiemy, a reszta to zwykłe spekulacje.

188
Problemy z modyfikacjami / Odp: Wieże startowe w RO i RSS
« dnia: Sob, 08 Sie 2015, 09:58:20 »
Użyj ClampsBeGone: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Albo zrób tak żeby wieża łączyła się z rakietą przez decoupler i wzmocnij to taśmą.



Gwoli ścisłości jest to wina Squad a nie RSS. Ten bug przydarza się też na stockowej instalce. Pojawił się wraz z premierą wersji 1.0 gdzie poszerzony został zasięg fizyki do ponad 20km. Prawdopodobnie występował już wcześniej ale przy zasięgu fizyki do 2,5km nie był wykrywalny.

Dowód: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

189
Dyskusje ogólne / Odp: Rakiety świata realnego - do inspiracji w KSP
« dnia: Pią, 07 Sie 2015, 00:13:20 »
Co do sprowadzania rakiet na ziemię, straszne trudne, nie widziałem, żeby komuś to się udało na RSS+RO. Ja będę próbował ale nie gwarantuje, że kiedykolwiek się uda. Największy problem to brak głębszego stopniowania ciągu ( tylko 70-100% dla Merlinów) i tylko 4 możliwe odpalenia. Powrót na ląd i lądowanie gdzies tam w okolicach KSC sobie wyobrażam ale powrót na barkę? nie bardzo.


Co do wizualizacji SLS to celowo pokazują tam SLS na czarno-biało by odróżnić go czymś od Aresa. ale SLS będzie pomarańczowy podobne jak duże zbiorniki od wahadłowców. Tamte też na pocz. miały być białe ale sama farba zwiększała masę na tyle, ze szybko z niej zrezygnowano.
Tu jest więcej info: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (nie pamiętam na której stronie niestety)

Tak mniej więcej powinien prezentować się SLS:

190
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Czw, 06 Sie 2015, 23:48:22 »
Rekonstrukcja trajektorii sondy Galileo:


191
Dyskusje ogólne / Odp: Rakiety świata realnego - do inspiracji w KSP
« dnia: Czw, 06 Sie 2015, 22:25:13 »
Planuje kiedyś wypuścić własną wersje tej niebieskiej infografiki z początku. Będzie tam kilkadziesiąt replik prawdziwych rakiet zrobionych  w KSP.

Narazie mam następujące:



Falcon 9




Falcon Heavy



Titan IV B




Atlas V 551




Atlas V 411




Saturn IB




Proton M




Titan II









Cytuj
SLS też mi się podoba :D natomiast Ares wiadomo, że raczej nigdy nie poleci :D
SLS będzie mieć pomarańczowe zbiorniki, więc w praktyce bedzie wyglądać dokladnie jak Ares V - 130 tonowa wersja.

192
Statki kosmiczne / Ranger 8 - RSS & RO Cinematic
« dnia: Sob, 01 Sie 2015, 19:30:08 »
Ranger 8 - amerykańska sonda kosmiczna wysłana w ramach programu Ranger. Statek planowo zderzył się z Księżycem 20 lutego 1965, wykonując ponad 7137 zdjęć jego powierzchni w ciągu 23 minut przed upadkiem.

Celem misji było Mare Tranquillitatis, miejsce przyszłego lądowania Apollo 11. Zdjęcia wykonane przez impaktora umożliły lepsze poznanie terenu na którym miała wylądować pierwsza załogowa ekspedycja.











Porównanie KSP vs real:










Sonda i rakieta nośna:















Więcej zdjęć:


Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ







Mody:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

193
Humor / Odp: "Loty w kosmos są niewykonalne"
« dnia: Czw, 30 Lip 2015, 05:28:41 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
@winged
Nie wiem jak to wygląda z aktualną aerodynamiką KSP, ale w starej lataliśmy w gęstej zupie, a nie w powietrzu, dlatego przechylanie rozpoczynało się od 10km około. W aktualnej to chyba nie robi różnicy(ale tego nie jestem pewny, bo dużo z nią jeszcze nie grałem), bo latam tak samo jak w starej i zbytniej różnicy nie widzę. Ale w realu czy w KSP z RSS+RO to przechylanie należy zacząć praktycznie od jakiś 2km, tak też robią rakiety w realu. Ciekawy jest tutaj Saturn IB, gdyż zła trajektoria lotu powoduje znaczne zmniejszenie jego nośności, jest to dość trudna rakieta do latania ręcznego bez żadnych autopilotów.
No stara aerodynamika była nierealistyczna. Na nowej trzeba dość szybko robić gravity turn, na 1-2km ale faktycznie zwlekanie z tym do 10km nie zrobi aż takiej różnicy jak w RSS.

A co do Saturna IB to dla autoplilota jest jeszcze trudniejsza o ile nie narzucisz mu określonych ustawień.  Wszystko dlatego, że drugi człon rozpoczyna pracę bardzo wcześnie i z bardzo niskim stosunkiem mocy do masy.

194
Humor / Odp: "Loty w kosmos są niewykonalne"
« dnia: Śro, 29 Lip 2015, 00:46:56 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Po pierwsze, lot pionowo w górę wymaga od rakiety pokonywania pełnej siły grawitacji. Innymi słowy: jeśli rakieta ma przyspieszenie powiedzmy 15m/s^2, a przyspieszenie grawitacyjne wynosi 10m/s^2, to rakieta efektywnie przyspiesza jedynie o 15 - 10 = 5m/s^2 mimo tego, że paliwa spala tak jakby przyspieszała o 15m/s^2.
dlatego też gravity turn trzeba robić na 1-2km (stopniowo) a nie na 10-20km tak jak większość robi.


Cytuj
Ba, tak chyba jest nawet ekonomiczniej (o ile dobrze zrozumiałem Kadafowską interpretację efektu Oberth'a)
o chłopie to ześ do*ebał! :)

195
Humor / Odp: "Loty w kosmos są niewykonalne"
« dnia: Wto, 28 Lip 2015, 01:40:47 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Japierdziele co ty se myślisz że rakieta leci prosto w góre i dolatuje na marsa
Można też polecieć sobie prosto w górę i trafić w Marsa. Kwestia odpowiedniego timingu i ilości posiadanego delta V.


Zadanie dla Maciusia

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 31