Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wbielak

Strony: 1 [2] 3 4
16
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Czw, 07 Maj 2015, 10:21:38 »
@Kadaf robiłem tylko mały test.
To chyba Ty napisałeś że konia z rzędem temu kto zrobi SSTO.
Więc pomyślałem spoko. 4 zbiorniki z silnikami atomowymi, 4 malutkie zbiorniczki i turbojety i trochę wlotów.
Jak mówisz rozpędzić się do granicy spalenia a potem już na atomówkach.

Jeśli lecę pionowo na 7km brakuje powietrza.
Jeśli lecę pod kątem 45 stopni powietrza zaczyna brakować koł 10 km. Prędkość dochodzi do 600 m/s i pojawiają się flameouty.

Tym co daje takie prędkości samolotom jest siła nośna. Bez skrzydeł nie ma prędkości a bez niej nie ma powietrza a bez niego...

Ale to był tylko mały proof of concept.
Mogłem coś schrzanić.
Dodam jeszcze że umieszczanie większej ilości wlotów i/lub wlotów pod wieloma kontami nic nie dało.

17
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Czw, 07 Maj 2015, 10:04:08 »
Nie ma tak dobrze ;)
Aerodynamika nie pozwala. Ilość powietrza szybko drastycznie spada.

18
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Wto, 05 Maj 2015, 13:52:14 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
A chciałbym przypomnieć, że to gra o lataniu w kosmos, a nie o lataniu 5 km nad Kerbinem.

Może się czepiam ale to jest gra o lataniu w kosmos a nie o lataniu w kosmosie.

To znaczna różnica i aerodynamika (dobrze zrobiona) ma kluczowe znaczenie dla projektowania misji.
Ja teraz siedzę na przykład kombinując jak by tu wysłać rakietę z lądownikiem - samolotem który by sobie polatał po Dunie a potem wszedł na orbitę, połączył się z rakietą i wrócił na Kerbin.
Taka misja jest fajna i ciekawa w sumie tylko dzięki aerodynamice.
W przestrzeni... po prostu WARP i lecimy. A manewry orbitalne to w końcu rutyna.

19
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Pon, 02 Lut 2015, 09:24:39 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Zrobisz system zaopatrywania paliwa w układzie Joola gdzie z Laythe ciągniesz utleniacz, z Vall monoprop, a z Bopa kerazynę? Nie zrobisz, bo surowiec jest jeden. W tej chwili idea mobilnych rafinerii nie ma żadnego sensu przy jednym surowcu. Tak samo z rafineriami orbitalnymi, tak samo z transportem paliw by z wielu elementów składowych zrobić coś co się da nalać do baku. Dla mnie to skrajna porażka. Ale cóż, noobom może się spodobać.

A kiedyś pisałeś że wszystko jest kwestią wyobraźni ;)

A poważnie IMO można wszystko zrobić sensownie nawet z jednym surowcem.
Pytanie czy dostaniemy jeden konwerter (by wszystkimi rządzić) czy będą to trzy osobne (mam nadzieję ciężkie i niezbyt poręczne) części.

Tu dobrym przykładem może być mod na pozakerbińskie launchpady.
Na pierwszy rzut oka wydawało mi się to bezsensownym ułatwieniem.
Ale po bliższym zapoznanie się z modem i załapaniu że poza dostarczeniem masy sórowców wymagane jest jeszcze wybudowanie stoczni i utrzymanie sporej ilości kerbali w niej pracujących zaczyna mi się podobać i jak się uporam z bazą to zacznę ją przekształcać w stocznie.
A w zasadzie budować od nowa bo mod o którym mówię działa w oparciu o kethane a ja w końcu postawiłem na karbonite.

Tak czy inaczej nawet coś co na pierwszy rzut oka wygląda na wielkie ułatwienie gry może być zrobione ciekawie i wymagać od gracza sporo zaangażowania.

20
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Nie, 01 Lut 2015, 01:05:18 »
Obyś miał racje!
Dla mnie jakoś naturalnym jest że czujnik zaznacza że coś wykrył.
Ale może być i odwrotnie to fakt.

21
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 31 Sty 2015, 19:24:13 »
No tak... czujnik wykrywa te niewielkie poletka gdzie surowców NIE MA..
Zobaczymy co dalej.

22
Rakiety / Odp: nuclear propulsion
« dnia: Pon, 26 Sty 2015, 16:13:13 »
Temat chyba do przeniesienia a autorowi polecam zainteresowanie się wartością ISP.
To powinno dokładnie wyjaśnić ekonomię silników.

23
Obsługa techniczna / Odp: ZAKUP KSP
« dnia: Pon, 26 Sty 2015, 16:11:06 »
Jeśli sprawdzony sprzedawca to ryzyko jest małe.
Ja mam na steamie sporo gier kupionych z allegro i dotąd nie miałem problemów.

Dodam jeszcze że steam jest fajny. Gry są i będą... nie porysują się i nie pogubią nośniki i masz wszystko w zasięgu klika.
Sam przenoszę sukcesywnie swoją bibliotekę gier na steama i mam już większość choć irytujące jest że sporo gier musiałem kupić po raz kolejny... Inn sprawa że ponieważ jestem dinozaurem przywiązanym do klasyki to sporo wpadło za $2...
Polecam poszukać czy nie znajdziesz po taniości swoich ulubionych gier z przed 10 czy 15 lat.

24
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

He, he, he...

Pamiętaj, że nawiązując tak bardzo bezpośrednio do postaci z twórczości Stanisława Lema, wystawiasz się na ostrzał na najmniejszą oznakę szacunku wobec tego autora i jego bohaterów, więc lepiej uważaj :D


Narażam się ale niewiele mogę na to poradzić.
Po prostu zwyczajnie lobię Lema.
Nie jestem fanatykiem ale lubię i doceniam jego twórczość... z resztą nawiązania traktuje jako smaczki a nie główny zarys fabuły.

Co do otwieracza i niedokończonych projektów to też mam nadzieję że uda mi się zrobić przynajmniej to co opisałem... z tego też powod nawet nie bawiłem się w opisywanie dalszych planów dla których PMB była  jedną z inspiracji.
Na razie mam prototypy większości tego co będzie mi potrzebne. Powerbanki są dopracowane w 90%, habitat też prawie gotowy choć nie próbowałem jeszcze nim lądować.

25
Minmus.
Zamarznięta na kość bryła skał i metanu. Do tego z grawitacją tak słabą że gdyby nie skafander kerbal bał by się kichnąć w obawie przed odleceniem w przestrzeń...
Słowem nuuuuda. 
Od czasu pierwszego lądowania i wykonania podstawowych pomiarów Minmus wykożystywany jest jako standardowy cel misji dyplomowych dla pilotów i astrogatorów z Akademii Astrodezji i Astrognozji.
Latają, lądują i wracają. W większości nawet nie chce im się wyjść z rakiety...
I tak od z górą pięćdziesięciu lat.

***

Karl 'kabooom' Kerman będący głównym chmikiem  KSC imienia Jeba seniora siedział w wygodnym fotelu w gabinecie rektora akademii i popijał whiskey 'rocket fuel' rozkoszując się smakiem i pierwszą od dawna wolną sobotą.
- Słuchaj ale co ci studenci potrafią wymyślić to mi się czasem w głowie nie mieści, a głowę mam całkiem sporą - rektor uśmiechnął się i dolał sobie whiskey.
- Co ktoś znowu coś naściemniał i twierdził ze oblał przez muchę w kapsule dowodzenia albo nieświeżego kebaba?
 - Lepiej. Kadet Prax.. nie Pirx twierdzi że fatalny manewr i dwie urwane nogi lądownika to efekt 'chwilowej pracy silnika z nieco ponad 120% wydajnością' jego zdaniem ISP wzrósł chwilowo o 32% i system RCS nie był w stanie tego opanować. Na dodatek potem wszystko wróciło do normy.
- Noo fakt ściema stulecia....
- Czekaj to nie wszystko! Zapisy pracy aparatury potwierdziły to co mówił kadet. I musiałem skubańcowi zaliczyć dyplom! Zdajesz sobie sprawę? To pierwszy student który mnie wydudkał! Postanowiłem więc ufundować nagrodę w wysokości skrzynki whiskey dla pierwszego który wymyśli co też ten Pirx odwinął... Pierwszy za robotę zabrał się Verner von Kerman... rozebrał ostatni człon rakiety na kawałki. Silnik rozkręcił do ostatniej śrubki... i nic! Wszystko działa jak ma działać... i to nawet po poskładaniu do kupy z powrotem. Potem nasz informatyk grzebał w sofcie bo obstawiał że Pirx po prostu haknął system kontroli zasobów. I też pudło...
- Dobra wchodzę w to! Daj mi tylko próbki paliwa i dyszę wylotową do zbadania.

***
Tydzień później Karl znów siedział w fotelu w gabinecie rektora.

- Ale jak to ślad nieznanej substancji?! Jakiej substancji?
- Toż mówię że nieznanej. I wysokoenergetycznej.
- Ale skąd ona się tam wzięła.
- Po mojemu dostała się do strumienia wylotowego i tam znacząco zwiększyła ciąg.
- Ale co to jest.
- Nie mam pojęcia. Chwilowo nazywam to w notatkach K-287.
- Co w takim razie rekomendujesz?
- Utajnić wszystko. I zbadać miejsce lądowania Pirxa. I całego Minmusa... mam sensor który potrafi to wykryć...
- Dobra. Ale chyba najpierw muszę pogonić kota szpecą od łączności.

***

OD - Jebediah Kerman junior - Rektor AAiA
DO Robert Kerman - szef wydziału technologii łączności
TEMAT - Budowa sieci satelitów komunikacyjnych dla Minmusa

W związku z programem odnowienia map ciał niebieskich w okolicy Kerbinu proszę przygotować sieć satelitów zdolnych do utrzymania stałej łączności powierzchni Minmusa z KSC.
Specyfikacja w załączniku.

Pół roku później na platformie startowej stanęła rakieta mająca umieścić na orbicie Minmusa trzy satelity komunikacyjne.
Jako rakiety nośnej użyto standardowej w akademii rakiety Atlas III zapewniającej aż za wiele udźwigu.


Po wejściu na orbitę Minmusa rozstawiono dwa satelity oraz pozostawiono trzeciego w roli satelity rezerwowego.
Całość jak zwykle była operacją delikatną ale tym razem ze względu na specyfikę Minmusa nie było konieczności aż tak precyzyjnego ustawiania satelitów jak w wypadku KCN czyli Kerbin Communication Network.



Po ustawieniu sieci łączności satelitarnej przystąpiono do wystrzelenia satelity mapującego zawierającego również sklecony na szybko czujnik który miał wykonać pomiary potwierdzające lub zaprzeczające istnienia nieznanego pierwiastka. Na wszelki wypadek start odbywał się nocą. No bo po co ktoś ma się zastanawiać po co ta dodatkowa antena i plątanina kabli na szczycie satelity?



Satelita 'Ptaszek 1' wszedł na polarną orbitę Minmusa i po kilkuset przelotach dostarczył pełnych danych.
No dobrze. Prawie pełnych. W zasadzie to wszystko szło źle. Była masa problemów z ładowaniem jakichś bibliotek, z niezgodnością z głównym kontrolerem... Ostatecznie w wyniku czegoś co Naczelny elektronik nazwał zimny lut (jakby lód mógł być ciepły!) czujnik nie był w stanie nanieść danych na mapie. Nie i już. Po cichu konsultowano sprawę z wieloma firmami w tym takimi gwiazdami jak Kadaf Industries ale ostatecznie uznano że chwilowo orientacyjna pozycja i chwilowe nasycenie molekułami nowgo pierwiastka powinny wystarczyć.



Wstępne dane które chwilę później spłynęły do akademii były niezwykle obiecujące...
Nowy pierwiastek według Karla prawie na pewno da się przetworzyć na paliwo a na pewno da się go użyć do produkcji energii elektrycznej.
Przed Karlem stanęła wizja nobla... a przed Jebem bogactwa...

Tak powstał projekt bazy badawczo wydobywczej LEM.
Cały projekt powierzono firmie HGE (Hot Glue  Engineers)... w której dziwnym trafem Jeb Kerman miał 98,5% udziałów.
Pierwszy poleciał znacznik radarowy wyposażony w radiolatarnie oraz zmodernizowany (ale nadal nie działający poprawnie) skaner pierwiastka oficjalnie już nazwanego Kerbonitem



Lądowanie zakończyło się powodzeniem.
Anteny i panele słoneczne zostały rozłożone.



Obecnie HGE pracuje nad zamówionymi konstrukcjami.

***

TAJNE
OD  Jebediah Kerman junior - Rektor AAiA
DO John Kerman - prezes zarządu HGE

Plan budowy stacji badawczo wydobywczej LEM

Etap pierwszy

0 - Ustawienie znacznika radarowego w planowanym miejscu budowy stacji
1 - Budowa dwóch farm energetycznych spełniających również rolę powerbanków.
2 - Budowa habitatu dla kadry dowódczej i naukowej.
3 - Budowa centrum nadawczo-dobiorczego
4 - budowa platformy ewakuacyjnej dla dowództwa bazy
5 - Uruchomianie pilotażowego wydobycia minimalnych ilości karbonitu.
6 - Wysłanie łazików zwiadowczych i badawczych
7 - Wysłanie mobilnego centrum badawczego.

Etap drugi // plan wstępny

1 Budowa dwóch habitatów dla pracowników wydobywczych
2 Budowa zbiorników na karbonit, paliow, utleniacz, paliwo RCS
3 Budowa trzech instalacji wydobywczych

Dalsze etapy zostaną opracowane po uzyskaniu danych o wydajności wydobycia.

Dozwolone technologie firm zewnętrznych:
- KAS
- Karbonite
- RemoteTech
- ScanSat

Możliwe jest w uzasadnionych wypadkach użycie innych technologii zewnętrznych wymaga to jednak oddzielnych zezwoleń.

[Post scalony: [time]Nie, 25 Sty 2015, 18:31:00[/time]]
--------------
Mam jakieś dziwne problemy z netem więc wstawię porządne obrazki jutro wieczorem.
Jeśli macie jakieś uwagi do opisu albo planu budowy to zapraszam do komentowania.

Dodam jeszcze że docelowo chciał bym mieć na Minmusie (i w okolicach) od 25 do 50 kerbali.
Można więc powiedzieć o małej kolonii.
Ale to przyszłość.
Całość pewnie będzie się rozwijała wolno bo więcej czasu na KSP mam weekendami a w tygodniu ewentualnie siadam do gry na godzinkę.

26
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 24 Sty 2015, 19:41:09 »
Kopia Kethane?
Dla mnie brzmi dobrze.
Oni gotowi zrobić coś jak Karbonite tylko występujące wszędzie w ilościach hurtowych.

27
Poproś o pomoc / Odp: Problem z Obritowaniem
« dnia: Pią, 23 Sty 2015, 09:17:49 »
@Moskit
Podany przeze mnie sposób to nie głupoty a uproszczenie dla kogoś kto zaczyna.
Jest to po prostu proste do wykonania i znośnie efektywne.

28
Problemy z modyfikacjami / Odp: Karbonite / scanSat lub kethane
« dnia: Czw, 22 Sty 2015, 17:00:58 »
@Kadaf

Dzięki.
Noobem może nie choć z czołówką ekipy mierzyć się raczej nie mam szans.
Ot choćby ten nieszczęsny VTOL pokazał jak wiele mi brakuje i o ilu rzeczach nie mam pojęcia.
Generalnie staram się nie pisać jak nie mam nic mądrego do napisania więc raczej czytam forum niż się na nim udzielam.

@angorek
Dzięki. Dziś po pracy pewnie postaram się testować.
Przyznaje się bez bicia że przeglądnąłem jakieś trzy ostatnie strony wątku na oficjalnym forum.
Po prostu brak czasu/lenistwo

@Drangir
Nie mam chmur... jeszcze więc na razie tak czy inaczej dam radę.

29
Poproś o pomoc / Odp: Problem z Obritowaniem
« dnia: Czw, 22 Sty 2015, 16:52:13 »
Opisz jak startujesz.
Powinieneś:
1 Dojść do 10 km z uwzględnieniem tabelki optymalnych prędkości (chyba że idziesz na dopalaczach na paliwo stałe to po prostu idziesz).
2 Wykonać zwrot grawitacyjny czyli położyć rakietę na 45 stopni zgodnie z obrotem planety (w prawo/ na wschód)
3 Uzyskać najwyższy punkt orbity ponad 70 KM.
4 Wyłączyć silniki.
5 Zaplanować manewr cyrkularyzacji orbity
6 Wykonać manewr. Mamiętając że w Pe podnosisz Ap i odwrotnie.
 
Można by też popracować nad liniami paliwowymi i odrzucaniem niepotrzebnych zbiorników.
Zainstaluj sobie mody które pokażą CI delta V Twojej rakiety. Wtedy będziesz wiedział czy problem jest w konstrukcji czy w pilotażu.

30
Problemy z modyfikacjami / Odp: Karbonite / scanSat lub kethane
« dnia: Czw, 22 Sty 2015, 11:16:39 »
@Element4ry
Dzięki. Przetestje w takim razie.

@Moskit
Jak wyżej. Dzięki i będę testował.

@Kadaf
Oczywiście można.
Jest tylko kilka ale.
Pierwsze ale: to nieco wymijająca odpowiedź w stylu "Wiemy że zakopianka jest zakorkowana ale to nie problem bo możecie jechać nad morze"
Drugie ale : Sporo już gram w 0.90 i czekałem na surowce. W tym czasie zająłem się kilkoma ciekawymi misjami, zbudowałem ładną stacje orbitalną, opracowałem kilka SSTO, walczyłem (i poległem) z VTOLem zdolnym zabrać 8 kerbali i łazik na Minmusa...
Trzecie ale to fakt że nie jestem nadmiernie optymistycznie nastawiony do tego co zaproponuje squad w dziedzinie surowców.
Zwłaszcza że pisali że chcą żeby system był maksymalnie prosty. Obawiam się że będziemy mieli powtórkę z kontraktów. Czyli prosty ale mało sensowny system który poprawią moderzy które to poprawki w końcu trafią do gry. Ale za pół roku.
Mogę sie mylić ale wolę się zaskoczyć pozytywnie niż nastawić na coś super i być zawiedzionym.

Strony: 1 [2] 3 4