Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - please refrain from posting

Strony: [1] 2
1
Statki kosmiczne / [REKONSTRUKCJA] Lunar Reconnaissance Orbiter
« dnia: Czw, 21 Sie 2014, 00:43:43 »

Lunar Reconnaissance Orbiter

Lunar Reconnaissance Orbiter - Amerykańska sonda kosmiczna, wystrzelona przez rakietę Atlas V 401. Początek misji rozpoczął się 18 czerwca 2009 roku. Jej podstawowym zadaniem jest przeprowadzanie obserwacji na potrzeby programu lotów załogowych na Księżyc.

Cele misji:
-Wykonanie szczegółowych map topograficznych powierzchni Księżyca.

-Obserwacja regionów biegunowych Księżyca, w tym obszarów wiecznie zacienionych.

-Identyfikacja miejsc lądowań dla przyszłych załogowych i bezzałogowych misji księżycowych.

-Pomiary poziomów promieniowania kosmicznego na orbicie wokółksiężycowej.

-Identyfikacja złóż lodu wodnego i innych potencjalnych surowców możliwych do przyszłej eksploatacji.

Rozmieszczenie oraz opis wszystkich instrumentów naukowych w LRO.

Cosmic Ray Telescope for the Effects of Radiation (CRaTER) — teleskop promieniowania kosmicznego służący do badania wpływu galaktycznego i słonecznego promieniowania kosmicznego na równoważne tkankom biologicznym tworzywa sztuczne; scharakteryzuje środowisko radiacyjne w otoczeniu Księżyca i określi wielkość promieniowania, na które mogą być wystawieni astronauci;

Diviner Lunar Radiometer Experiment (DLRE) — radiometr; wykonuje pomiary temperatury całej powierzchni Księżyca z rozdzielczością przestrzenną 300 m, określa obfitość skał w miejscach planowanych lądowań oraz miejsca możliwych złóż lodu wodnego;

Lyman-Alpha Mapping Project (LAMP) — spektrometr obrazujący w ultrafiolecie; wykonuje mapy wiecznie zacienionych obszarów w okolicach biegunowych oświetlonych jedynie przez światło gwiazd, służy do poszukiwania lodu i szronu wodnego na powierzchni Księżyca; badania śladowej atmosfery księżycowej; obserwacje w zakresie długości fal 1200 — 1800 Å;

Lunar Exploration Neutron Detector (LEND) — detektor neutronów; wykonuje mapy rozmieszczenia wodoru na powierzchni Księżyca z czułością 100 ppm i rozdzielczością przestrzenną 5 km, które posłużą do zbadania rozmieszczenia możliwych przypowierzchniowych złóż lodu wodnego;

Lunar Orbiter Laser Altimeter (LOLA) — wysokościomierz laserowy o dokładności pomiarów wysokości terenu wynoszącej 1 m; służy także do detekcji lodu w obszarach wiecznie zacienionych i pomiarów pola grawitacyjnego;

Lunar Reconnaissance Orbiter Camera (LROC) — zestaw 3 kamer:
2 kamery wąskokątne (NACs) — kamery panchromatyczne o rozdzielczości 0,6 m; obserwacje w zakresie długości fal 400-750 nm;
kamera szerokokątna (WAC) — kamera o rozdzielczości 100 m w zakresie światła widzialnego i 400 m w zakresie ultrafioletu; 7 filtrów barwnych w zakresie długości fal od 315 nm do 680 nm;
Kamery służą do identyfikacji potencjalnych miejsc lądowań, identyfikacji obszarów wiecznie zacienionych i wiecznie oświetlonych przez Słońce, wykonania map rozmieszczenia ilmenitu i innych minerałów, określenia ryzyka związanego z częstością upadków meteorytów.

Miniature Radio-Frequency Technology Demonstration (Mini-RF) — eksperymentalny radar obrazujący z aperturą syntetyczną; służy do poszukiwania depozytów lodu wodnego.

Graficzne przedstwienie LRO na orbicie wokółksiężycowej.


Kilka zdjęc z kamer LRO

Krater Tycho

Pierwsze zdjęcie z kamer LROC

Na zdjęciu widnieje Apollo 12 oraz lądownik surveyor 3

Czas na moją rekonstrukcję...
Prawie STOCK! Tylko ta "antęka" gdzie będzie widac na końcowych zdjęciach jest z moda Procedural Wings.


Niby Atlas V, ale jeszcze mu dużo brakuje do doskonałości.

START!

Wykonywanie orbity.

Już na orbicie wokółkerbińskiej!

Odłączenie pierwszej fazy.

wykonywanie lotu transmunarnego.

odłączenie owiewek.

Sonda została już przechwycona przez Muna, wówczas następuje wykonanie orbity wokółmunarnej

Wykonywanie orbity wokółmunarnej zostało zakończone sukcesem. Odłączona druga faza jest na kursie kolizyjnym z munem.

Dziękuje za przeczytanie.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

2
Samoloty / BMW Strahljäger Projekt III
« dnia: Sob, 17 Maj 2014, 23:33:33 »

Kiedy BMW było mocno zaangażowane przy produkcji silników turboodrzutowych (BMW 003 oraz BMW 013), rozwój nowych projektów tworzyła EZS. Cztery projekty, które kładą nacisk na prostotę i łatwość budowy zostały zaprojektowane, pod kierownictwem inżyniera Doktora Huber'a, w dniu 3 listopada 1944 roku. Trzeci projekt miał któtszy kadłub, wraz ze wlotem powietrza na nosie. Używał on silnika turboodrzutowego BMW 003.




Coś mi nos nie wyszedł oraz hm... kokpit, ale to dopiero pierwsze kroczki z Procedural Wings i ogólnie z chorymi wizjami niemieckich inżynierów :) więc czekajcie na więcej albowiem będe starac się za każdym razem, aby projekty moich samolotów dorównywały tym jakie projektuje kadaf!

Bez żadnego bezsensownego paplania przejdźmy do mojej produkcji (ups... zapomniałem o kerb paintcie...)

Przód

bok

tył





To chyba tyle, wiem, kokpit brzydki, przód... bez komentarza... ale! Liczą sie dobre chęci, prawda? :)

3
Samoloty / ZSRK Podbija Chmury, czyli IŁ-10 w akcji!
« dnia: Czw, 24 Kwi 2014, 17:52:03 »

Związek Socjalistycznych Republik Kerbalskich

Witajcie Kamracie! Otóż, po zacnym pojeździe Zwazda 1, czas na coś co poleci, a nie pojedzie. A mianowicie chodzi nam o samolot! Nasi wyspecjalizowani inżynierowie skonstruowali szkic takowego pojazdu!

Oto i szkic (oryginalny od IŁ-10)


Po przeglądnięciu szkiców, rozpoczęła się budowa. IŁ to kerbalski samolot szturmowy przeznaczony do szybkich ataków danych obiektów. Kamraci! Zostaliście oznaczeni, abyście spróbowali swych sił w lataniu tym obiektem! Zobaczymy czy to wogóle poleci!

-Vladimir!
-Ymm.. tak admirale?
-Ty mi tu nie Ymmcaj, tylko zakładaj kask i do kokpitu!
-Ale panie Admirale! Czegoż to ja zawsze muszę byc pierwszy!
-To po co żeś wypił całą wódkę!
-Ojo... Cholera myślałem, że nikt nie zauważy...
-A teraz marsz do samolotu i nie marudź!
-Tak jest!


Vladimir Kerman już w kokpicie, sprawdza co i jak.




Ogólna prezentacja IŁa-10

Przód


Bok


Tył


-Tu IŁ-10 do wieży kontrolnej Odbiór!
-Tu wieża kontrolna do IŁa-10 widzimy cię jak pięknie przelatujesz obok kompleksu rakiet bez odbioru!


-Tutaj IŁ-10 kolejny raz tym razem obok kompleksu samolotów Odbiór!
-Ano widzimy, łatwo to to się kontroluje? Odbiór!
-Znów IŁ-10, raczej nie trudno mi się podnieśc, lecz takowo daje rade! Bez Odbioru!


-Tutaj kolejny i chyba ostatni raz IŁ-10! Tuż nad Obserwatorium astronomicznym! Odbiór!
-Tu wieża kontrolna, widzimy podchodź do lądowania! Bez Odbioru!
-Tutaj IŁ-10 nie umiem lądowac, powtarzam nie umiem lądowac!
-Tutaj wieża, spokojnie nie musisz lądowac na pasie wyląduj tak, aby było to najbliżej naszej siedziby. Bez Odbioru.


Więc Vladimir postanowił wylądowac koło siedziby ZSRK, jednak w trakcie ldowania stracił silnik, lecz wszystko inne jakoś przetrwało!


-I jak tam Vladimir? Przeżycia?- mówi Admirał.
-Panie Admirale! W życiu tak się nie bałem, jednak samolot piękny, lecz zwrotny to on nie jest.
-Niech kamrat się nie martwi. To dopiero nasz pierwszy samolot, więc uwagi zawsze mile widziane, a teraz idź coś zjedz, tylko nic mi tam nie pic, okej?
-Tak jest Admirale!

Czekam na komentarze :)

4
Łaziki / Tesla-D, czyli pojazd ostateczny
« dnia: Pon, 21 Kwi 2014, 00:03:16 »

Po długich działaniach w siedzibie firmy SoftBody Incorporated wreszcie ukończono ostatni pojazd serii "Tesla". Martwisz się, że na twoją siedzibę poślą bombowce, przez ogromne problemy firm zajmujących się kosmosem? Teraz już nie musisz! Przedstawiamy państwu nasz ostatni pojazd z serii "Tesla", lecz nie martwcie się nie kończymy działalności! Tesla-D to ciężki pojazd wielozadaniowy, wyposażony w dwa działka przeciwlotnicze dalekiego zasięgu. Jest on na tyle wyspecjalizowany, że możesz umieścic w nim dodatkowy sprzęt!

Przód


bok


Tył


Pojazd ten może znajdowac się wszędzie! (czyt. wyłącznie na powierzchni Kerbinu). Dzięki zaawansowanych dwóch antenach, z pojazdem można się komunikowac nawet z drugiej półkuli planety!

Pojazd ten testują nasi doświadczeni kerbalonauci.



Pierwszy z nich Smerf Kerman pokazuje jaki ogromny potrafi byc "Tesla-D"




Wchodzi po drabince, aby zasiąśc do działka. (No przecież każdy by chyba chciał pobawic się działkiem przeciwlotniczym)




Po nim, na kolejne działo wsiadł Morgan Kerman.




Po nim poszedł Fredward Kerman, który na dodatek pokazał ogólne rozstawienie kół. Usiadł na drugim fotelu kierowcy




Na koniec, Gregory Kerman. Usiadłszy na fotel kierowcy rozpoczęła się kontrola, czy wszystko jest stabilne.




Wszystko działało sprawnie, więc Gregory nacisnął pedał gazu i pojechali!




W środku pojazdu można pograc se w karty lub zagrac na automatach. Jest tu wszystko czego dusza pragnie.


Jak z prędkością? Otóż jest kiespko, niecałe 13 m/s daje stanowczo kiepskie 40 km/h...
Jednak! Armatki działają bez zarzutu!




A w nocy... wszystko oświetlone i droga i wewnątrz pojazdu!




Wewnątrz jest znakomicie! Wszystko widac, więc nie trzeba się martwic, czy zgubiłeś okulary czy nie!




Pojazd nie dośc, że ma za zadanie chronic , to jeszcze jest w pełni komfortowy!




Zapraszamy do zakupu naszych maszyn!
Prezes firmy SoftBody Incorporated

5
Łaziki / Samochód bojowy "Tesla-C"
« dnia: Sob, 19 Kwi 2014, 16:02:00 »

Poranek, kerbanoc się zbliża małymi kroczkami, a w siedzibie SoftBody Incorporated,harują! Już kilku z naszych doświadczonych instruktorów wzięło urlop kerbanocny. Lecz została spółka pracująca nad samochodami! To nie lada wyzwanie stworzenie takowego samochodu, który wygląda i porusza się jak normalny czterokołowiec po powierzchni. Jak wiemy firmy zajmujące się podbojem kosmosu mają straszliwe problemy z utrzymaniem, gdyż dużo kerbali protestuje przeciwko nim. Nie dośc, że strażnicy nic nie potrafią zrobic i  głównie obżerają się pączkami, to jeszcze żaden z pracowników owych firm nie jest chroniony. Lecz spokojnie budowania trwają, wraz z nimi przybywają nowo narodzone dzieła, które mają za zadanie chronic siedzibę firm. Już w sprzedaży są roboty obserwacyjne typu "argos" oraz pojazdy interwencyjne "Ksantos" firmy ED - SS oraz Iron Crusher I firmy Battle Claw Military Technologies. Teraz powstał kolejny pojazd, który potrafi chronic twoją firmę bez żadnych problemów!

Oto i on!

"Tesla-C"!


Zaprojektowany specjalnie do szybkich zadań, samochód "Tesla-C" jest wyposażony w silnik V6 o mocy 300 KM, który potrafi osiągnąc zaskakująco dobrą prędkośc!


Wszystko ukryte, aby pojazd szybko nie wybuchł lub nie zapalił sie.
Podwozie zostało wykonane specjalnie do trudnych terenów, tak aby "Tesla-C" nie wywracał się oraz nie wytracał prędkości przy stromych zboczach!


Załoga "testerów" liczyła tylko 3 kerbalonautów, byli nimi Verbly Kerman, Stach Kerman oraz Ogar Kerman

Na początek sprawdzanie, czy pojazd aby na pewno skręca i czy jest na tyle stabilny aby nim jechac, jak widac wszystko poszło idealnie

Później dołączył Ogar Kerman do działka wytryskującego,pod ogromnym ciśnieniem wodę




Ostatni Stach Kerman usiadł na drugim stanowisku kierowcy



Dosłownie na moment, od włączenia silnika załoga pstrykła fotkę



Pojechali! W tym czasie Ogar Kerman testuje działanie działka



Zaskakująca prędkośc 121 km/h daje, szybką i niezawodną reakcję na zagrożenie!



Silniczek zamontowany z tyłu daje jeszcze większą prędkośc! Silniczek ten pracuje tylko z utleniaczem.



A jak w nocy? Otóż w nocy można zauważyc nawet małą wiewiórkę, dzięki światłom dającym duże oświetlenie terenu!



Pojazd ma nawet zbudowane spryskiwacze, aby nie przeszkodzic w pracy Kerbalonautom!



Widok 3D

Miejmy nadzieję, że pojazd ten jak i również innych firm dadzą radę prowokantom, którzy za wszelką cenę chcą obalic firmy zajmujące się podbijem kosmosu.

Dziękuje za przeczytanie
Prezes firmy SoftBody Incorporated

6
Łaziki / Łazik badawczy "Tesla-B"
« dnia: Pią, 18 Kwi 2014, 17:32:21 »

SoftBody Inc.

Present


Poranek w siedzibie firmy SoftBody Inc. przebiega bezproblemów. Trwają ostatnie szlify konstruowania nowego łazika badawczego "Tesla-B". I tak mija kolejne 5 godzin, gdy nagle... o 16:23 świat ujrzał nowego łazika do badania Muna "Tesla-B"!

Łazika prowadzi Steve-O Kerman

Tylna bateria firmy Batt Man pomieszcza, aż 400 jednostek energii

Z niecodzienną prędkością (jak na łazika Munarnego) 9,4 m/s, łazik ten może przemieszczac się wszędzie!

Konstrukcja ta łączy wygode jak i też użytecznośc. Zaprojektował to nasz inżynier od łazików Edward Kapsel. Łazik mieści tylko jednego kerbala, lecz z tyłu jest zamontowany container, który może przechowac troche rzeczy m.in siedzenie dla innego kerbalonauty.

Przód

Bok

Tył

Prezentacja łazika "Tesla-B" z przednim reflektorem

Reflektor ten przydaje się do jazdy w ciemnościach

Jak już wspominałem można dodac to container'a wszystko (jeśli chodzi o małe rzeczy)

Steve-O Kerman jest ucieszony tym łazikiem

Prezentacja 3D (Przepraszam za błędy, lecz to mój pierwszy GIF)


Off-top
Jakoś mało napisałem, nie miejcie tego za złe, po prostu brak mi chęci na napisanie opowiaania (które i tak nie miałoby sensu) oraz jakiejś sensownej treści :/

Pozdrawia i Poleca, Piotr Fronczewski





 

7
Statki kosmiczne / [REKONSTRUKCJA] Chang'e 3
« dnia: Śro, 16 Kwi 2014, 16:04:55 »
Chang'e 3



 Chang'e 3 to chińska sonda kosmiczna przeznaczona do badań Księżyca. W ramach misji na Księżyc dotarł lądownik z łazikiem Yutu („Jadeitowy Królik”). Udane lądowanie nastąpiło 14 grudnia 2013. Jest to trzecia misja w ramach chińskiego programu badań Księżyca (program Chang’e).

Lądownik Chang'e 3


Lądownik jest zasilany przez radioizotopowy generator termoelektryczny i wyposażony we własne kamery oraz instrumenty naukowe do badań powierzchni i obserwacji astronomicznych, w tym teleskop działający w zakresie bliskiego ultrafioletu i kamerę ultrafioletową do obserwacji wpływu pogody kosmicznej na jonosferę Ziemi. Oprócz tego, będzie przesyłać dane między łazikiem a Ziemią.

Łazik Yutu


Łazik Yutu to sześciokołowy pojazd, podobny do amerykańskich łazików Mars Exploration Rover. Jest zasilany przez panele słoneczne. Przetrwanie długich nocy księżycowych mają umożliwić niewielkie grzejniki radioizotopowe. Robot posiada trzy zestawy kamer: panoramiczną, umieszczoną na wysokim maszcie, oraz nawigacyjne i inżynieryjne. Ma także składane ramię wyposażone w instrumenty mogące przeprowadzić m.in. badania regolitu księżycowego. Nazwa łazika została wybrana w głosowaniu, nawiązuje ona do chińskiego mitu o bogini Chang’e.

Sonda Chang’e 3 została wystrzelona z Ziemi 2 grudnia 2013 r. z bazy Xichang i po niecałych pięciu dniach lotu weszła na orbitę okołoksiężycową. Po przeprowadzeniu ostatnich testów przez kontrolę naziemną lądownik wylądował 14 grudnia na widocznej stronie Księżyca na obszarze Mare Imbrium na wschód od Sinus Iridum. Po wylądowaniu na powierzchnię została opuszczona rampa, po której zjechał łazik. Oba urządzenia mają funkcjonować przez co najmniej trzy miesiące.

Miejsce lądowania Chang'e 3




Widok z lądownika.Na widocznym zdjęciu zostaje wypuszczony łazik Yutu



Widok z kamery łazika, na której widoczny jest lądownik Chang'e 3



Przejdźmy więc do mojej rekonstrukcji

Użyte mody:
BRAK!

Start Rakiety


-Widok z dolnej kamery


Odłączenie 2 członu rakiety nośnej


-Widok przed rozłączeniem


Wykonywanie manewrów





Wykonywanie orbity wokół Muna



Hamowanie rakiety



Bliskie spotkanie z podłożem Muna i...



Już na powierzchni



Przyszedł czas na testowanie łazika Yutu



Dziękuje za przeczytanie, zachęcam do komentowania :)


8
Łaziki / Łazik zwiadowczy "Tesla-A"
« dnia: Sob, 12 Kwi 2014, 13:32:16 »

SoftBody Incorporated

Present

Łazik zwiadowczy "Tesla-A"

Firma zajmująca się łazikami oraz częściowo rakietami chciałaby zaprezentowac, po ogromnych stratach finansowych, bardzo stabilny łazik "Tesla-A". Łazik został skonstruowany specjalnie na dalekie wycieczki na Muna, bądź na Minmusa. Jego zapas elektryczny wynosi ok. 1000 jednostek. Jest on na tyle stabilny, że może z łatwością pokonywac ostre zakręty bez żadnych problemów.

Śmiałek, który odważył się wsiąśc do "czapki chińczyka" nazywa się Lozor... Lozor Kerman. Od kilku lat pracuje tu... w firmie SoftBody Inc. Jest znakomitym konstruktorem, lecz głównie zajmuje się szkicowaniem samolotów. Ma gdzieś czy zaczynamy konstrukcje łazika,  po prostu uwielbia samoloty. W dzieciństwie interesował się pojazdami, ale kiedy przeszedł do Nardowych Kerbalskich Studiów, otworzyły mu się oczy i zaczął szkicowac projekty samolotów, które do dziś nie zostały skonstruowane. Bodajże 10 lat temu KSC przyjęło go pod skrzydła, lecz pobyt nie trwał długo, kiedy KSC zadecydowało, iż Lozor przejdzie do mało znanej firmy SoftBody Incorporated z powodów nie wiadomych. Dobrze to chyba tyle, jeśli chodzi o naszego śmiałka, wrócmy więc do naszego łazika.

Dlaczego więc łazik nazywany jest "czapką chińczyka"? A właśnie od tego:





"Czapka" zbudowana z paneli ma służyc wyłacznie dla ozdoby, jak i również do generacji prądu. Konstruktorem tej że maszyny był nie jaki Sebastien von Kermanol, nasz najlepszy projektant łazików. Łazik ten posiada również kierownice, uchwyty na napoje, prędkościomierz oraz licznik prądu.




Ogólnie tył jak i przód wyglądają niczego sobie. Tył wygląda jak przód, a przód wygląda jak tył. Może się to wydawac dośc dziwne, lecz nasz konstruktor wie co ma robic i dokonał swego.

Przód



Tył



Bok




Przejdźmy teraz do właściwego celu, czyli Lozor testuje łazik "Tesla-A"

Przygotowania do startu, lub raczej odjazdu. Lozor testuje uchwyty na napoje, prędkościomierz oraz licznik prądu. Wraz ze sprawdzeniem tego następuje testowanie kierownicy.



Koła sprawdzają się dobrze, jak i również skręcanie nimi przebiega bezproblemowo. Lozor po wypiciu napoju, chowa go do uchwytu, po czym startuje.



Nagrzewa tylne koła. Koła te zaczynają powoli schodzic, gdy nagle Lozor puszcza hamulec i startuje!



(przepraszam za steam'owego kolege :I I nie, nie gram w CS'a) Lozor mknie niczym wiatr, ponad 21 metrów na sekunde! Zaraz będzie testowac jego stabilnośc. A w Zakładzie firmy SoftBody Incorporated wszyscy kibicują dla Lozor'a Kerman'a.



Wszyscy byli ucieszeni, gdy nagle ujrzeli , że Lozor się uśmiecha! Gdzie aparat, gdzie on jest musimy szbko zrobic zdjęcie!
PSTRYK!



Uśmiech na twarzy Lozor'a nie trwał długo kiedy zaliczył wywrotkę. Odszedł od miejsca wypadku i zajął się swoimi własnymi sprawami. (gwiazdor, chyba za bardzo gwiazdorzy, może dam mu snickers'a?)




Serdeczne podziękowania dla firmy Battle Claw Space Laboratories, która spierała nas w czasie spadku finansowego

DANE:
Ilośc części: 104
Masa Całkowita: 2.52 tony

Dziękuje za przeczytanie, zachęcam do krytykowania mojej pracy :)

9
Statki kosmiczne / [REKONSTRUKCJA] Surveyor 1
« dnia: Pią, 11 Kwi 2014, 19:08:41 »
Surveyor 1


Surveyor 1 to pierwszy amerykański lądownik, który wylądował miękko na powierzchni Księżyca. Celem tego lądownika było wykonanie pierwszego miękkiego lądowania na powierzchni Księżyca oraz wykonanie pomiarów na jego powierzchni.

Data Startu misji: 30 maja 1966
Data lądowania Surveyor'a 1 na powierzchni księżyca: 2 czerwca 1966
Czas działania próbnika: 18 dni
Zakończenie misji: 14 lipca 1966

Lądownik Surveyor 1 umieszczany był na szczycie rakiety klasy Atlas Centaur LV-3C. Po osiągnięciu orbity, odpalono ostatni człon rakiety, który nakierowywał próbnik na trajektorię lotu w kierunku Księżyca. Na wysokości ok. 3500 km następowało odseparowanie statku od wypalonego członu rakiety, po czym następowała pierwsza faza lądowania. Po osiągnięciu ok. 4 m nad powierzchnią, silniki wyhamowujące miały zostać automatycznie wyłączone, a pojazd miał swobodnie opaść na powierzchnię. Niemobilny próbnik miał za zadanie wykonać przede wszystkim zdjęcia miejsca lądowania.

Miejsce lądowania próbnika




Dokładny opis Surveyor'a


Konstruktorem statków serii Surveyor była firma Hughes Aircraft, masa lądownika Surveyor 1 wynosiła 292 kg. Wysokość pojazdu mającego wylądować na Księżycu wynosiła 3,3 m, średnica zaś 4,5 m. Konstrukcja statku opierała się na aluminiowym szkielecie, do którego przymocowane były różne urządzenia naukowe (m.in. kamera pokładowa). Na szczycie szkieletu znajdowały się 2 panele baterii słonecznych o łącznej powierzchni 3 m². Moc tych paneli to 85 watów. Jednak wraz z główną, nieładowalną baterią, pojazd dysponował mocą aż 4096 watów. Pojazd posiadał jedną płaską antenę i dwie małe anteny kierunkowe, a także radar pokładowy.

Start rakiety Atlas-Centaur 10




Surveyor 1 nad powierzchnią księżyca




Pete Conrad przy lądowniku Surveyor 1




Okej, teraz przejdźmy do mojej rekonstrukcji

Użyte mody:
BRAK!

Przygotowania do lotu



Odłączenie 1 członu rakiety nośnej



Odłączenie 2 członu rakiety nośnej



Surveyor 1 już na powierzchni Muna








Dziękuje za przeczytanie :) Zachęcam również do komentowania i pisania jakie kolejne rekonstrukcje mam zrobic :)

Użyta wersja ksp: 0.23.5

10
Statki kosmiczne / [REKONSTRUKCJA] New Horizons
« dnia: Sob, 29 Mar 2014, 21:41:48 »

New Horizons - to sonda wystrzelona w 19 stycznia 2006 roku przez NASA w Cape Canaveral Air Force Station. Misja będzie miała za zadanie sporządzić dokładne mapy Plutona i jego księżyca Charona, określić skład ich powierzchni oraz zbadać atmosferę Plutona. W związku z odkryciem czterech małych księżyców zewnętrznych (Nixa, Hydry, Kerberos i Styx), do celów misji zostaną dodane zadania związane z badaniem tych obiektów. New Horizons został wystrzelony za pomocą Atlas'a V 551 z dodatkowym ładunkiem Star-48B.
Przewiduje się, że New Horizons przeleci Plutona 14 lipca 2015 roku. Następnym celem będzie badanie pasu Kuiper'a od 2016 do 2020 roku.

Główne cele misji:
-Wykonanie map składu powierzchni Plutona i Charona.
-Zbadanie budowy geologicznej i morfologicznej Plutona i Charona.
-Zbadanie atmosfery Plutona i tempa jej utraty.
-Poszukiwanie atmosfery wokół Charona.
-Pomiary temperatury powierzchni Plutona i Charona.
-Poszukiwanie pierścieni i nowych księżyców Plutona.
-Obserwacja zmian w czasie występujących na powierzchni i w atmosferze Plutona.
-Wykonanie stereoskopowych zdjęć Plutona i Charona.
-Obserwacja jonosfery Plutona i jej interakcji z wiatrem słonecznym.
-Poszukiwanie pola magnetycznego Plutona i Charona.
-Uzyskanie dokładniejszych wartości podstawowych parametrów fizycznych (promień, masa, gęstość) i elementów orbity Plutona i Charona.

W przypadku przedłużenia misji i skierowania sondy do kolejnych ciał pasa Kuipera, zostaną przeprowadzone analogiczne obserwacje mijanych obiektów.

Cele podczas przelotu koło Jowisza:
-Wykonanie manewru asysty grawitacyjnej w locie ku Plutonowi.
-Przeprowadzenie testów i kalibracji systemów sondy i instrumentów naukowych.
-Przeprowadzenie obserwacji magnetosfery Jowisza, w tym podczas pierwszego w historii wielomiesięcznego przelotu sondy wewnątrz ogona magnetosfery tej planety.
-Obserwacje struktury i dynamiki atmosfery Jowisza.
-Obserwacje pierścieni planety.
Wykonanie badań składu powierzchni i obserwacje śladowych atmosfer największych księżyców Jowisza (Io, Europy, Ganimedesa i Kallisto).

Kilka zdjęc od New Horizons:

Widok na New Horizons (badania przygotowawcze)



Start Atlas'a V z sondą New Horizons



Io z erupcja wulkaniczną



Trajektoria New Horizons



Instrumenty sondy



Pierwsze zdjęcia Plutona



Jowisz wraz z Europą



Callisto



Ganymede



Europa




Start sondy New Horizons (filmik)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Teraz przechodzimy do mojej rekonstrukcji (wykonałem 2 loty, gdyż jestem dośc kiepski, jeśli chodzi o wykonywanie manewrów)
(puush coś zwalił i mam tylko jedno zdjęcie rakiety nośnej z ładunkiem)

Rakieta nośna wraz z ładunkiem



bliski przelot nad atmosferą Jool'a (w oddali Tylo)



przelot obok Laythe (szczęście za szczęściem)



Bliski przelot obok Tylo (kolejne szczęście)



obok ostatniej planety Układu Kerbolskiego - Eeloo!





Sonda New Horizons w drodze ku gwiazdom!



Mam nadzieje, że ta rekonstrukcja przypadnie wam do gustu :) Kolejne już wkrótce!


11
Dyskusje na dowolne tematy / Polska Seria Rakiet Meteor
« dnia: Pon, 24 Mar 2014, 16:42:38 »
Meteor to seria polskich rakiet wysokościowych, systematycznie stosowanych przede wszystkim do badań meteorologicznych. Skonstruowano jedynie 3 typy rakiet:

Meteor-1



Meteor-2



Meteor-3



Rakiety Meteor zaprojektowali inżynierowie warszawskiego Instytutu Lotnictwa, a produkowane były przez zakłady WSK-Mielec.Pierwszym stanowiskiem startowym rakiet sondażowych w Polsce była Pustynia Błędowska, gdzie od 1958 roku startowały rakiety różnych typów, w tym RD oraz Rasko. Eksperyment biologiczny z wcześniej trenowanymi dwiema białymi myszami wykonano w rakiecie RM-2D, która osiągnęła wysokość 1580 metrów.W latach 1965-1974 odbyła się seria startów rakiet Meteor odpalanych z poniemieckiego poligonu w okolicy Łeby. Ośrodek ten powstał na terenie bazy rakietowej z okresu wojennego, po którym pozostał betonowy lej z rampą i podmurówki dwu radarów.

Source: "Kosmonautyka" i Wikipedia

Mam nadzieje, że krótka historia polskiego programu się wam podobała :)

PS. Rekonstrukcji tych rakiet jako tako nie ma sensu rekonstruowac, bo to tylko rakiety, a nie sondy lub inne ciekawsze rzeczy.

12
Statki kosmiczne / Veriocity, czyli kosmiczny motocykl.
« dnia: Sob, 22 Mar 2014, 13:12:56 »
Logo wygrzebane od Rigs of Rods.


Present

Veriocity - Kosmiczny Motocykl

Firma należąca do NLR skonstrułowała mały, zgrabny motocykl kosmiczny, który pozwala na szybsze badanie powierzchni planet.
Po kilku tygodniach projekt ujrzał światło dzienne.

Oto i on!







Wzbudziło to wielkie zainteresowanie ze strony KSC, aczkolwiek NLR jest przyjazne jeśli chodzi o KSC, jednak razem mogą zdziałac o wiele, wiele więcej. Świat po zobaczeniu Veriocity, zapragnął miec takie kosmiczne motocykle. NLR nie ma na tyle dużo funduszy, aby wyprodukowac tyle Motocykli, więc NLR podjęło się tej produkcji, współpracując z KSC. Przewiduje się, że za 2 lata KSC wraz z NLR wyprodukują ponad 500 000 sztuk kosmicznych motocykli.


Dane Techniczne:
Masa: 3 tony
Ilośc części: 31

"Jeb" z dziwnym spojrzeniem...



Ucieszony Jebadiah



Krajobraz kosmosu z Veriocity i "Jeb'em"



Tajne akta NLR, przewidują budowę kosmicznych przystanków tak, aby Kosmiczne Motocykle mogłyby sie rozwijac. Główne porty możliwe, że będą na:
-Munie
-Ike
-Gilly
-Dresie
-Laythe
-Vallu
-Polu
-Eeloo
poboczne będą sie znajdywac głównie na planetach z atmosferą, by Kerbale nie uszkodziły sobie swoich narządów wewnętrznych i pojazdów.

Dziękuje za przeczytanie! Zachęcam do komentowania :)

[Post scalony: Sob, 22 Mar 2014, 15:37:23]
Logo wygrzebane od Rigs of Rods.


Present

Veriocity VTOL version

Gwałtowna zmiana konstrukcji Veriocity, przez dziwne zachowania sie motocykla (obracał sie dookoła i nie można było temu zapobiec [w czasie kiedy silniki były aktywowane] ) Tak więc NLR wraz z KSC połączyło siły, a firma SoftBody inc. zyskała kilka morali.







Już w trakcie lotu (oczywiście pilotem jest "Jeb")





Sweet focia



Blisko Muna, ciekawe czy da sie wylądowac :P



Jednak nie, motocykl uległ zniszczeniu, zaś kerbalonauta przetrwał, jak widac, z niego to czysty kawał mięcha :D



"Jeb" wyrusza do domu... Jet pack'iem



Dośc nie udana misja, lecz najważniejsze, że Jebadiah przetrwał uderzenie 2.5 G. Teraz na spokojnie wrócił do domu.

13
Statki kosmiczne / [REKONSTRUKCJA] Viking 1
« dnia: Pią, 21 Mar 2014, 18:16:12 »

Viking 1 to bezzałogowa sonda kosmiczna wystrzelona 20 sierpnia 1975 roku przez NASA.
Celem tego programu było dokładniejsze zbadanie Mars'a.
Do badań wliczało sie:
-test fizjologiczny dostosowany do postaci życia podobnych do ziemskich;
-analizę organiczną, celem stwierdzenia występowania związków chemicznych, związanych z działalnością organizmów żywych;
-pomiary ciśnienia i temperatury atmosfery, w celu przekonania się do podtrzymania życia(w rozumieniu ziemskim) i jego rozwoju.
Viking 1 został wyniesiony przez Titan'a IIIE - Centaur. Miejsce startu Viking'a 1 odbyło sie w  Cape Canaveral Air Force Station w USA.
Misja trwała od 20 sierpnia 1975 roku do 13 listopada 1982 roku, kiedy lądownik Viking 1 utracił łącznośc z Ziemią.

Viking 1 Orbiter


Orbiter ten uzyskał orbitę 19 czerwca 1976 roku. Jego celem było ogólne fotografowywanie powierzchni Mars'a. 20 lipca orbiter oddzielił się od lądownika Viking 1. Orbiter funkcjonował do 17 sierpnia 1980 roku. Okrążył on Mars'a ponad 1485 razy.
Orbita Orbiter'a Viking 1:
Perycentrum: 320 km
Apocentrum: 56 000 km

Zdjęcie od Orbiter'a Viking 1 pokazujące "Marsjańską Twarz"

Lądownik Viking 1


Lądownik po odłączeniu z orbiter'em wchodząc w atmosferę, schowany za pomocą osłony termicznej, wyhamował do prędkości 250 m/s. Na wysokości 6 km, otworzyły się spadochrony, redukując prędkość do 60 m/s. 1,5 km nad powierzchnią Marsa uruchomione zostały dodatkowe rakiety spowalniające tak, że w momencie lądowania prędkość opadania wynosiła 2,4 m/s. Lądownik Viking 1 osiadł na równinie Chryse Planitia.

Zdjęcie od Orbiter'a Viking 2 ukazujące równine Chryse Planitia
Transmisja pierwszych zdjęć powierzchni nastąpiła 25 sekund po lądowaniu. Lądownik funkcjonował do 13 listopada 1982, kiedy to wadliwa komenda wysłana przez kontrolę naziemną spowodowała utratę kontaktu.

Zdjęcie od lądownika. Po lewej znajduje sie "Big Joe", skała, która ma ponad 2 metry szerokości

Pierwsze zdjęcie przesłane z powierzchni Marsa, pokazujące część lądownika
Source: wikipedia

Teraz przechodzimy do mojej rekonstrukcji (przepraszam za tak małe i kiepskie zdjęcia, lecz byłem strasznie zdenerwowany  ::) )

Użyte mody:
-Deadly Reentry
-AIES Aerospace
-Fixed Camera

Viking 1


Start! (tam nastąpiło już wcześniejsze odłączenie 1 fazy)


Odłączenie dopalaczy


Odłączenie 2 fazy


Wykorzystanie grawitacji Mun'a, aby oddalic sie z większą prędkością




Od razu wam mówie, że nie starczyło mi paliwa w ostatnim członie,więc niestety musiałem odłączyc osłone termiczną by kontynuowac. Po obniżeniu orbity do 10 km, udało sie wylądowac, myślałem, że atmosfera zniszczy kamery i będzie kaput, lecz wszystko pozostało na miejscu.

Zdjęcie od górnej kamery pokazujące w dośc słabej rozdzielczości powierzchnie Duna'y i cienia lądownika Viking 1.


Zdjęcie dolnej kamery pokazujące lepiej powierzchnie Duna'y wraz z nóżkami lądownika


Poranek na Duna'ie


Wykorzystałem grawitacje Ike, aby obniżyc orbitę na jakiej porusza się Orbiter Viking 1


Bliskie zdjęcie Duna'y wraz z Ike.


To tyle, mam nadzieje, że misja wam sie spodoba :)

14
Stacje kosmiczne / Stacja Kosmiczna RAD, czyli większe fundusze od KSC!
« dnia: Pią, 14 Mar 2014, 20:59:09 »
Uwaga! To jest moja pierwsza stacja kosmiczna, wiec proszę o wyrozumiałośc

SoftBody inc.

Present

Po dośc długich negocjacjach z KSC, Kerbal Space Center postanowiło, pomuc dośc słabej firmie w konstrukcji małej Stacji Kosmicznej.

Cała afera zaczęła się, gdy Jebadiah Kerman czepiał się o Stację Kosmiczną. Ogłoszono, więc konkurs, w którym małe firmy po odgadnięciu haseł otrzymają w nagrodę pomoc w zbudowaniu Stacji. Zgłosiło się dużo mało znanych firm, lecz jedyną firmą jaka odpowiedziała na wszystkie pytania była... SoftBody incorporated (pewnie na cheat'ach ;) )

Zaczęło się... Budowanie trwało bardzo długo, a problemów stawało się coraz więcej, lecz po 5 miesiącach pracy... Udało sie.

Na dole (Główny Moduł) na górze (Moduł sieciowy)


Podłączenie modułu badawczo-naukowego


Drugi moduł badawczo-naukowy


Podłączenie modułu mieszkalnego (po prawej)


Ostatni moduł... Moduł Satelitarny (Po lewej)


Teraz... Pytacie sie skąd te dwie satelity, otóż nie było już stac na satelity (nawet jedną) dla SoftBody inc. , a KSC nie mówiło nic na temat satelit, lecz Probodobodyne inc. pomogło nam i tak powstały dwie satelity:

RAD 1


RAD 2


Ostatni widok na Stacje RAD


CIEKAWOSTKI!
-Czy wiecie, że KSC wydało na ten projekt ponad 6 milionów Kerblarów?
-Pierwszy śmiec od Stacji Kosmicznej RAD miał wbudowaną Kamerkę

Tu jest o to zdjęcie z kamerki


-Po zbudowaniu Stacji RAD, KSC postanowiło bacznie się oglądac za firmą SoftBody inc.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To tyle, ogólnie cała stacja zajęła mi 2 tygodnie na zbudowanie :P

Pozdrawiam!

15
Inne / Kwiat w KSC!
« dnia: Pią, 14 Mar 2014, 16:53:05 »
Zastanawiał mnie fakt jak wy dodajecie tak dużo części w modułach np ostatni przetarg w P-M-B.Więc próbowałem stworzyc coś takiego z tego największego komputera, lecz po chwili stało sie to...

Kwiat!






"Jeb" spoglądający na koronę (Mun też jest!)


Wiem,że to coś dziwnego, ale co tam, może wam coś głupiego wpadnie do głowy :P

Strony: [1] 2