Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciuś

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
76
Dyskusje ogólne / Odp: W
« dnia: Pon, 29 Gru 2014, 12:53:22 »
Nie da się  ze stockowych części zbudować SSTO zdolnego wystartować z Eve, jest to matematycznie niemożliwe. A nie mówiąc już o locie z Kerbinu na Eve i z powrotem...

77
Statki kosmiczne / Odp: Projekt Hermes - misja na Vall
« dnia: Sob, 27 Gru 2014, 13:14:54 »
Mi się podoba. Wprawdzie najbardziej lubię misje załogowe (w obie strony :P) ale te stateczki też są ładne.

78
Poproś o pomoc / Odp: Manewr bi eliptyczny w przykładach
« dnia: Sob, 27 Gru 2014, 12:44:11 »
W Twoim przypadku musisz wejść na orbitę okołosłoneczną o Pe na wysokości orbity Kerbinu i Ap gdzieś bardzo daleko (Jool albo i dalej). Po bardzo długim locie, w Apoapsis prędkość statku będzie na tyle mała, że możesz ją prawie całą wyhamować obniżając Pe do takiego poziomu jaki chcesz.

Innymi słowami polega to na tym, że zamiast hamować całą prędkość orbitalną Kerbinu (albo dowolnej innej planety) - x m/s, wystarczy przyspieszyć się prawie do prędkości ucieczki z układu - 0.41x m/s i w Ap przy prędkości bliskiej 0 wyhamować ile trzeba.

//edit
Albo jak chcesz być super-pro to doleć do Joola i przeleć przed nim, jak na orbicie retrograde. Może uda się wykorzystać jego grawitację do obniżenia Pe wokół Kerbola.

79
Statki kosmiczne / Odp: Lądowanie na Trytonie
« dnia: Śro, 24 Gru 2014, 12:50:03 »
Myślałem, nawet kiedyś zrobiłem sobie folder KSP z RO ale nie chciało mi się tego wszystkiego uczyć od nowa. Poza tym byłoby to trochę za proste :P
A co do NTR to można zabrać inne paliwo, które nie paruje - jakiś amoniak czy coś. Albo pomyśleć, że skoro masz na pokładzie reaktor atomowy to w czasie kiedy nie pracuje jako silnik, używasz go do chłodzenia paliwa. NASA planowało coś takiego, nazywa się to Bimodal Nuclear Thermal Rocket.

80
Poproś o pomoc / Odp: "Sztywność" sieci komunikacyjnej w Remote Tech
« dnia: Wto, 23 Gru 2014, 22:13:38 »
Umieszczając satelitę na orbicie geostacjonarnej lepiej jest pilnować okresu orbitalnego niż wysokości orbity. MechJeb albo KER pokaże Ci ile trwa okres orbitalny, wystarczy go ustawić tak by było równy jednej dobie (23h 56m 4s o ile dobrze pamiętam) bo można to zrobić co do sekundy. A wysokość orbity tylko z grubsza ustawić w okolicy 35786km.

81
Wideo / Odp: [antyTutorial] Na dunę po najmniejszej linii oporu
« dnia: Pon, 22 Gru 2014, 17:16:21 »
Ho, ho, to się nazywa lot. Najważniejsze uwagi już napisano wyżej, ja mogę jedynie zaproponować zrobienie tutoriala "jak dolecieć  i wrócić z Duny". Sam się zorientujesz, że coś robisz nie tak :)

82
Statki kosmiczne / Odp: Lądowanie na Trytonie
« dnia: Sob, 20 Gru 2014, 13:00:19 »
Te silniki na paliwo stałe były wszystkie puste i służyły jako element konstrukcyjny - w końcu to najdłuższa pojedyncza część w KSP.

83
Statki kosmiczne / Lądowanie na Trytonie
« dnia: Sob, 20 Gru 2014, 00:46:14 »
Witam ponownie, tym razem z rubieży Układu Słonecznego. Jak to od dawna było zapowiadane, wysłałem Jeba, Boba i Billa by dolecieli do Neptuna i wylądowali na jego księżycu Trytonie. Spędzili tam ledwo 12 dni więc jest to misja czysto propagandowa.



Tym razem nie bawiłem się w żadne finezyjne orbitalne sztuczki. Doszedłem do poziomu, na którym nie ma już rzeczy niemożliwych, wszystko jest wyłącznie kwestią ilości użytego sprzętu. W wyniku takiego podejścia do sprawy powstało to:

Ten statek na orbicie waży 1770 ton

Zbudowanie go wymagało 6 startów zupełnie nowej rakiety nośnej. To już chyba górna granica tego co można wycisnąć ze stockowych części na moim laptopie - 390 ton na LEO.


Sam statek kosmiczny zapewnia ponad 16km/s delty-V, w sam raz, żeby dolecieć do Neptuna metodą 'na chama'. Z małą pomocą oczywiście...
Skorzystałem z grawitacji Jowisza, żeby wrzucić statek na trajektorię ucieczkową z Układu Słonecznego. Pozwoliło to dolecieć do Neptuna w 12 lat.


Jak wspomniałem gdzieś wyżej, załoga wylądowała na powierzchni na niecałe 12 dni - wystarczająco dużo czasu by zrobić jedno dobre zdjęcie :D


W drodze powrotnej znowu zastosowałem metodę siłową i wszedłem na trajektorię hiperboliczną, ale tym razem skierowałem się w stronę Saturna, który wyhamował statek przed powrotem na Ziemię. Lot Neptun->Saturn trwał jakieś 11 lat.


4 lata później, lądownik uzupełnił paliwo ze specjalnego zbiornika i wykonał ostatnią część hamowania. Obniżyło to prędkość wejścia w atmosferę do niewiele większej niż przy powrocie z Księżyca.


A oto filmik:


Cała misja trwała 27 lat i 3 miesiące. Dlatego chciałem wysłać robota. Ale nie... musiało być załogowo :P

Album ze zdjęciami: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

I to by chyba było już wszystko.

84
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Wyprawa na Moho.
« dnia: Pon, 15 Gru 2014, 21:58:00 »
No, no, elegancko :) Rakieta wydaje się być całkiem mała jak na Moho. Ciekaw jestem czy skorzystałeś jakoś z tego mojego starego planu lotu?

85
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Nie, 14 Gru 2014, 16:58:00 »
Ostatni element Neptunowej układanki jest gotowy. Tym samym kończy się era kwadratowych rakiet nośnych.


Nie byłem w stanie wycisnąć więcej niż około 330 ton ładunku z poprzednich rakiet, a ponieważ to maleństwo waży 390 ton, musiałem zbudować coś nowego.

86
Gotowe poradniki / Odp: Kalkulator długich manewrów
« dnia: Pon, 08 Gru 2014, 16:53:11 »
Nie przyszło mi do głowy, że ktoś może chcieć androidową wersję tego programiku :P Ale mogę zobaczyć co da się zrobić

87
Gotowe poradniki / Odp: Kalkulator długich manewrów
« dnia: Pon, 08 Gru 2014, 02:42:16 »
Trochę to trwało, ale zrobiłem wersję 1.1 mojego kalkulatora. Poprawiłem w niej kilka drobnych błędów GUI, i kilka poważniejszych związanych z samymi obliczeniami. Teraz to wszystko działa idealnie :D

88
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: TweakScale problem
« dnia: Pon, 24 Lis 2014, 17:13:17 »
A masz Kerbal Joint Reinforcement? Bardzo się przydaje przy ogromnych rakietach

89
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: TweakScale problem
« dnia: Nie, 23 Lis 2014, 23:47:32 »
Dziwne, sam bawiłem się TweakScale razem z RSS i innymi modami do niego potrzebnymi i nie miałem żadnych problemów :/

//edit
chociaż nie, nie sprawdzałem nigdy na częściach z KW Rocketry

90
Możesz mieć nie te osłony termiczne co trzeba. Odpowiednio skonfigurowane są zdaje się tylko te z wątku Realism Overhaul.

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11