Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciuś

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11
46
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 12:28:21 »
Wow, to tak się da? To jest czysto balistyczna trajektoria czy gdzieś musiałeś dodatkowo przyspieszyć?

47
@up
Potrzeba dwóch asyst od Eve żeby dobrze dolecieć na Moho. Po jednej sytuacja jest jeszcze gorsza niż bez niej. Wiem bo sam próbowałem :P

A łazik jest śmiechowy :D Przypomina mi raczej czołg

48
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Super Tour
« dnia: Śro, 01 Kwi 2015, 21:14:21 »
Podobno Grand Tour to określenie na wyprawę, w której odwiedzimy więcej niż jedną planetę. Jak więc nazwać lot, w którym Jeb wyląduje na każdej planecie i księżycu? Super Tour! I bynajmniej nie jest to żart na 1 kwietnia :D


831 ton i 383 części. Cały pomysł polega na równoległym rozsyłaniu lądowników po systemie. Główny statek się dzieli kilka razy, a potem każda część leci w swoją stronę.

Wystarczyło wysłać to wszystko do Eve. Potem część tam została, a reszta poleciała dalej z powrotem na Kerbin. Kerbin wyrzucił jedną część na Dunę a drugą do Joola. Ta do Joola rozdzieliła się na dwie, jedna zatrzymała się nad Laythe, druga nad Tylo.

Łączne dV (teoretyczne bo rzeczywistego nie mierzyłem) wynosiło około 58km/s. Inne osoby, które też wykonały podobny lot na międzynarodowym forum wspominały coś o 60km/s. A latali w zupełnie innej kolejności, wniosek z tego, że to nie ma większego znaczenia. Ja starałem się zminimalizować czas trwania wyprawy.

Miłego oglądania :)


A oto kompilacja zdjęć z powierzchni. W sam raz do przeglądu.


Miałem straszny problem, żeby przyciąć to do 7 minut. Jakby ktoś był zainteresowany to mogę wrzucić nieobciętą wersję (tzn, nie aż tak bardzo obciętą). Surowego materiału filmowego były około 3 godziny. Mógłbym to zmontować do jednej albo nawet 30min.

Tym samym jest to ostatni filmik który robię. To, że nie mam już pomysłów co zrobić to jedno. A drugie, że bugi w tej grze są nie do zniesienia. Pozwólcie, że wyliczę:
- Przy przechodzeniu między kabinami Kerbal się zduplikował. Wszedł do kabiny ale jego kopia została w EVA. W Tracking Station statki były zablokowane, nie dało się na nie przełączyć. Lot od nowa, na szczęście było to tuż po odlocie z Kerbinu.
- Zdjęcia flagi na Gilly nie ma bo wybuchła jak się na nią przełączyłem.
- Koło lądownika na Eve wcięło się w grunt, wybuchło, a po chwili łazik się rozleciał na kawałki.
- Gra pokazała mi zbliżenie do Moho w zupełnie innym miejscu niż ono miało być. Później znienacka się pojawiło i przeleciałem przez SOI na najwyższym warpie.
- Na powierzchni Eeloo wczytałem quicksave po czym za każdym razem silnik wybuchał, a statek wylatywał w powietrze. Zaciął się w gruncie czy coś. Uratowałem misję edytując savefile - umieściłem lądownik 50m nad powierzchnią, przełączyłem się na niego jak spadał i odleciałem.
- Nad Tylo zbiornik zaciął się o silniczek RCS i po odrzuceniu zostawał przyczepiony do lądownika. Na szczęście na warpie x2 wybuchał, więc mogłem lecieć dalej.
- O lądowaniu na Pol nawet nie wspomnę...
Gra o budowaniu rakiet i lataniu nimi ma zbugowaną fizykę? No co to ***** ma być. Interfejs, grafika czy inne coś nie sobie ma błędy, no ale nie fizyka...

A cały lot trwał niecałe 4 lata. Jeb nie zestarzał się więc zbytnio


Reszta zdjęć: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

49
Rakiety / Odp: Solar Reverser - Czyli mój osobisty rekord
« dnia: Wto, 24 Mar 2015, 21:56:48 »
Nieźle! Wbrew pozorom bardzo lubię rozwiązania brute force. :)

To skoro manię wielkości już masz, komputer zdolny to uciągnąć też, to teraz najwyższa pora przesiąść się na RSS :D

50
Rakiety / Kerbal X na Dunę i z powrotem
« dnia: Wto, 24 Mar 2015, 20:37:22 »
Dzisiejsza opowieść będzie dość techniczna. Jak pewnie wiecie w KSP jest dostępnych kilka pojazdów zbudowanych przez twórców gry. Jednym z nich jest rakieta Kerbal X. Przed wersją 0.24 nie dało się nią dolecieć prawie nigdzie. Na międzynarodowym forum powstało nawet wyzwanie polegające na wylądowaniu tą rakietą na Munie i wróceniu na Kerbin. Jednak po dogłębnych analizach wyszło na jaw, że jest to niemożliwe - pojazd nie miał wystarczająco dużo delty-V. Ale wraz z updatem Mainsail stał się wydajniejszy a Poodle lżejszy. Tamto wyzwanie straciło sens bo teraz lot na Muna i z powrotem jest względnie prosty. Niektórzy zaczęli się zastanawiać gdzie jeszcze można dolecieć. Jeden koleś doleciał na Ike i z powrotem. A inny na Dunę :o Ale użył niesamowitych trików, między innymi wielokrotnych asyst od Muna. Lot zajął ponad 8 lat. Ogólnie oszczędzał każdy metr na sekundę ale głównie na locie Kerbin-Duna. Ja postanowiłem zrobić to trochę sprawniej.

Będzie trzeba wykorzystać MechJeba. Tym razem nie ma miejsca na jakiekolwiek błędy w pilotażu.


Trik 1 - Transfer Kerbin -> Duna wykonujemy tak by trafić Dunę w Periapsis. To 56m/s mniej niż lot do Ap. Nie dało się idealnie zgrać asysty Muna więc statek poleci trochę dalej niż orbita Duny.


Trik 2 - Wykonujemy przelot nad Munem, żeby zaoszczędzić jeszcze troszkę paliwa.


Trik 3 - To akurat jest wszystkim znane. Wykorzystujemy atmosferę do hamowania. Ja zostawiłem statek na nieco wyższej orbicie, żeby poczekać aż Duna się obróci.


Trik 4 - Lądujemy na terenach nizinnych, żeby móc dobrze wykorzystać spadochrony. Jednak nie lądujemy najniżej jak się da bo wtedy z kolei powrót na orbitę będzie wymagał trochę więcej paliwa.



Trik 5 - Najważniejszy. Ponieważ nie miałem pomysłu jak usprawnić lot na Dunę skupiłem się na locie powrotnym. Czekamy teraz na okno startowe, której wypadnie tak, że Duna będzie w pobliżu Apoapsis. Odlatując w takim punkcie orbity można zaoszczędzić nawet 118m/s.
Ciekawostka 1 - Atmosfera Duny wcale nie jest taka śladowa jak by się mogło wydawać. Sądziłem, że należy od razu mocno pochylić rakietę, ale jednak lepiej jest wzbić się trochę w górę. Na powrót na orbitę zużyłem 1307m/s, start z wysokości 600m wymagał 1340m/s.
[img width=500 height=281]http://i.imgur.com/g2XtAAH.png">>


Trik 6 - Chociaż nie było to niezbędne, ale wykorzystujemy grawitację Ike, żeby zaoszczędzić 53m/s.



Jedyna pomyłka miała miejsce tuż przed powrotem do KSC. Zapomniałem, że spadochron otwierał się po odrzuceniu silników.


Lądowanie nie należało do udanych. Kto wie ile czasu minie zanim ktoś zauważy leżącą tam kapsułę. :D


Pełny album: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

51
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Czw, 19 Mar 2015, 00:13:53 »
Powrót do stocka i przygotowania do ostatniej misji. A właściwie to już wystarczy ją tylko oblecieć, bo nawet nie chce mi się robić testów

52
Poproś o pomoc / Odp: Łamiące się połączenia między członami
« dnia: Nie, 15 Mar 2015, 21:20:24 »
A używacie moda Kerbal Joint Reinforcement? Wydaje mi się, że to mus przy graniu z RSS

53
Rakiety / Odp: Spotkanie z asteroidą
« dnia: Nie, 08 Mar 2015, 20:19:37 »
Do nagrywania używam Open Broadcastera, jest całkowicie darmowy. A do edycji (nie śmiejcie się) Windows Live Movie Maker :D

54
Rakiety / Spotkanie z asteroidą
« dnia: Nie, 08 Mar 2015, 13:23:59 »
Postanowiłem również pobawić się Realism Overhaul. Poniżej przedstawiam pełną listę modów.


Sporo tego. A wszystko po to by móc zbudować moją własną rodzinę rakiet nośnych. Oto pierwsza z nich:


Wzorowane na Space Launch System. Pierwszy stopień ma 60m długości i 9m średnicy. Napędzany jest przez cztery silniki RS-68 (takie jak w rakietach Delta). Dodatkowo przez pierwsze 3 minuty wspomagany jest przez dwa 5-segmentowe rakiety na paliwo stałe (te od promu kosmicznego). Górny stopień to krótsza wersja S-IVB (trzeci stopień Saturna V). Taki układ jest w stanie wynieść około 46t na Księżyc. Statek kosmiczny jest wzorowany na Orionie. Mam dwie wersje modułu serwisowego - mniejsza posłuży do powrotu z orbity Księżyca, większa (międzyplanetarna) do tego typu misji jak ta teraz. Ponadto Kerbale dostały też mały moduł mieszkalny.


Trafiła się dobra okazja do lotu - asteroida klasy E przelatywała akurat 45.000 km nad Ziemią. Wystartowałem w czasie przelotu i dogoniłem ją gdzieś na orbicie okołosłonecznej. Spotkanie nastąpiło 14mln km od Ziemi. Kerbale spędziły 3 tygodnie na badaniach asteroidy po czym udały się w drogę powrotną. Największa odległość od Ziemi to około 50mln km.




55
Statki kosmiczne / Odp: Kerbol Probe +
« dnia: Nie, 08 Mar 2015, 00:50:22 »
Świetna misja. Bardzo mi się podobało, a w szczególności przygotowania do startu. Zastanawiałem się jakim cudem ta platforma startowa się nie wywróciła na podjeździe, ale skoro jechała z pustą rakietą to może dało się to zrobić. Tak czy siak, dobra robota :D

56
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 07 Mar 2015, 01:16:58 »
Sam nie wiem czy to wrzucać tu, czy w wątku o RSS. Niech będzie tu :D

W oczekiwaniu na start...


Skończyłem dziś budować całą rodzinę 3 rakiet nośnych, luźno opartych na Saturnie V, SLS i programie Constellation.

57
Już dawno zrobiłem to co tu proponujecie :P RSS/RO zużywa mi około 2GB RAMu, więc to był raczej jakiś przypadkowy crash.

A co do tych asyst...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Interesuje Cię to jak wyliczać asysty czy to jak je wykonywać?
Jeśli to pierwsze, to oprócz tego co już napisałem trzeba jeszcze tylko przeliczyć to co opisałem w tym moim 'poradniku' Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ Właściwie to jest względnie prosta geometria analityczna. Opracowania żadnego nie mam, bo wymyślałem wszystko sam od początku (wikipedia bardzo pomogła :P)
Natomiast co do praktyki to ja na ogół nie planuję tych trajektorii od zera tylko wzoruję się na rzeczywistych misjach. Na przykład lot do Merkurego zrobiłem na podstawie sondy Messenger. Lot do Jowisza to uproszczona wersja trajektorii sondy Galileo, itd. Tak jak wszystko inne, to wymaga po prostu poćwiczenia. Spróbuj może w stocku zrobić przelot nad Eve (tak, żeby potem wrócić na Kerbin). Albo odtwórz ten mój potrójny przelot, w tamtym wątku jest napisane kiedy trzeba wystartować.

58
Dzięki za pomoc, że jest ten Interstage Adapter to wiedziałem, ale dopiero teraz nauczyłem się go obsługiwać.

A co do rakiet, to za bardzo się rozdrabniacie. Jak budować to z rozmachem:

4600 ton, nie wiem jeszcze jaką ma nośność na LEO bo mi się KSP wywaliło w czasie lotu :D

59
Dobra, to ja też też pobawię się w Realism Overhaul :D
Tylko mam pytanie, jak robicie takie ładne owiewki między stopniami? Bo jak użyty silnik ma mniejszą średnicę niż zbiornik to nie ma jak użyć jego własnej owiewki.

60
Pociesz się, że ja nawet nie umiałem poprawnie zainstalować RVE.

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11