Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciuś

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11
31
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Śro, 20 Maj 2015, 18:51:42 »
Hmmm, jest takie coś jak pisze Robson ale to był pulsacyjny napęd termojądrowy. Za pomocą laserów doprowadzano małe ilości deuteru i trytu do wybuchu, który podgrzewał jakieś paliwo i wyrzucał je z dyszy z ogromną prędkością.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

32
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 19 Maj 2015, 20:28:39 »
Chodziło mi o to, że nie wiem czy w wyniku eksplozji rakiety rdzenie paliwowe mogłyby zostać bardzo zniszczone. Kosmiczne rzeczy są zazwyczaj robione dość solidnie. Np. takie RTG mogą w nienaruszonym stanie przetrwać upadek do oceanu gdyby doszło do awarii rakiety nośnej.

33
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 19 Maj 2015, 14:56:43 »
Z tego co czytałem to pod koniec projektu NERVA mieli już prototyp silnika gotowy do testów na orbicie. W testach naziemnych przeprowadzili całe mnóstwo próbnych odpaleń, długich, krótkich, wielokrotne restarty itp. W każdym razie ten silnik spełniał wszystkie oczekiwania. Wszystko skończyło się bo Nixon z jakiegoś powodu nie lubił lotów kosmicznych i skasował kontynuację programu Apollo. Silniki atomowe umożliwiłyby lot na Marsa, a to też byłoby drogie, więc politycy wymyślili, że wystarczy uwalić program NERVA i wtedy nie będzie żadnych lotów na Marsa.
A co do osiągów to ograniczeniem jest temperatura reaktora, no bo przecież nie może się on stopić. W NERVA dociągnęli do 2000K i to dawało impuls właściwy na poziomie 850s. Podobno dzisiaj silnik o podobnej konstrukcji osiągnąłby 925s. No i gaz który wylatuje w dyszy (w przypadku używania wodoru jako paliwa) nie jest radioaktywny, czyli przy odpowiedniej osłonie sam reaktor nie stanowiłby jakiegoś ogromnego zagrożenia. Raz nawet podczas testów reaktor się stopił i wypłynął z dyszy, ale go potem pozbierali i żadna katastrofa ekologiczna się nie stała. Kłopotliwa mogła by być sytuacja gdyby podczas startu rakieta nośna wybuchła i rozpyliła uran w atmosferze, ale nawet nie wiem czy to możliwe.

34
Poproś o pomoc / Odp: Problem z manewrowaniem
« dnia: Nie, 17 Maj 2015, 12:20:01 »
Jakby co, to będąc na LKO transfer na Muna można zacząć jak tylko wyjdzie zza horyzontu. Potem obserwujesz Map View i wyłączasz silnik jak Ap dosięgnie orbity Muna. Ale lepiej zrobić taką misję bezzałogową bo nie wiadomo co to za orbita Ci wyjdzie :P

35
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pią, 15 Maj 2015, 19:39:00 »
Takie tam zabawy z nowymi rakietami


Wersja załogowa raczej prędko nie poleci, ale wariant cargo świetnie nadaje się do wynoszenia sond międzyplanetarnych.

36
Rakiety / Podwójny przelot
« dnia: Nie, 10 Maj 2015, 16:20:48 »
Zabawy z RSS/RO ciąg dalszy.


Moja nowa rakieta nośna - 5420 ton, udźwig na LEO około 200 ton.

Pierwszy stopień napędza sześć silników RS-68 wspomaganych czterema rakietami na paliwo stałe.


Drugi i trzeci stopień to właściwie S-II i S-IVB, no może wymiary są troszkę inne.

Pierwotnie chciałem zrobić potrójny przelot Wenus-Mars-Wenus ale coś gdzieś pomyliłem i w żaden sposób nie spotkałbym się z Wenus po raz drugi. Na szczęście jednak udało mi się wykorzystać grawitację Marsa tak, żeby skierować statek na Ziemię.


Nie wiem czemu, ale nie zrobiłem screena znad Wenus, mam tylko Marsa.


Cały lot trwał niespełna dwa lata.


Ale moją załogową wyprawę na Marsa czarno widzę. Nie jestem w stanie lądować kiedy gra chodzi w trybie pokazu slajdów :(

37
Winged, imponująca rakieta. Aż nieprawdopodobna bym powiedział :P I pomyśleć, że moje najlepsze rakiety (wielostopniowe) wynoszą max 4% masy startowej na orbitę, a tutaj jednym stopniem wyciągasz 6%.

A co do powrotu na Ziemię to mógłbyś spróbować wejść tą rakietą na trajektorię ucieczkową prowadzącą na Marsa, odczepić ładunek i zaraz później wyhamować tak, żeby w ogóle nie opuszczać SOI Ziemi tylko pozostać na bardzo eliptycznej orbicie. Będzie to znacznie prostsze no i prędkość wejścia w atmosferę o wiele mniejsza. O ile oczywiście wystarczy na to paliwa.

38
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Sob, 02 Maj 2015, 20:50:17 »
Wprawdzie nie grałem w 1.0 ale łatwo to sprawdzić. Podleć czymś pionowo w górę na kilka kilometrów, a jak będzie spadać to zobacz z jaką prędkością rozbije się o powierzchnię. Potem porównaj to sobie z tabelkami.

//edit
Lub lepiej, po prostu zapisuj prędkości swobodnego spadania na różnych wysokościach. W ten sposób całą tabelkę sobie ułożysz.

39
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.0
« dnia: Czw, 30 Kwi 2015, 21:17:02 »
A ciekawe czy poprawili błędy związane z przejściami przez granice SOI? Kiedyś czytałem, że mieli to w planie na 1.0

40
Faktycznie, zabrzmiałem jak typowy hejter, mówię, że jest źle ale nie mówię co :D
Oto co ja bym zmienił:
- zlikwidował drugi stopień, tzn, wywalił silnik, a zbiornik dołączył do pierwszego stopnia
- pomarańczowy stopień ze Skipperem zostawił bez zmian
- podwoił ilość paliwa w pozostałych dwóch stopniach
I proszę, według moich obliczeń dV z 12.7km/s skoczyło do 13.2km/s. Czyli po zainstalowaniu FAR okrążysz sobie Księżyc taką rakietką :P

//edit
A to jeszcze się wypowiem odnośnie zwrotu grawitacyjnego. Prawie za każdym razem przechylam rakietę do 88 stopni na 1km, 85 na 2.5km, 80 na 5km i potem 10 stopni na każde 5km, aż do mniej więcej 30-40km. Dalej zazwyczaj jest 5 stopni na 20km, a powyżej 100km lecę na oko, pilnując prędkości pionowej i wysokości Ap. W momencie wyłączenia silników najlepiej mieć zerową składową pionową. Czasami gdy rakieta miała duże TWR przy starcie zamiast przechylać co 5km robiłem co 4km. Nie licząc pierwszych kilku bardzo nieudanych rakiet, żadna późniejsza się nie wywróciła z powodu FAR.

41
Jeśli nie masz FAR to będzie ciężko :D
No i ja widzę zły podział rakiety na stopnie. Poniższa rakieta nie jest zbyt dobra, a i tak waży znacznie mniej.


To jest moja pierwsza udana rakieta zdolna wylecieć na orbitę :)
W pierwszym stopniu ma 6 silników LV-T45 i jeden LV-T30, w drugim jeden LV-T45 i w trzecim LV-909 chociaż 48-7S nadawałby się bardziej.

42
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Śro, 22 Kwi 2015, 01:18:36 »
Noo, w tym locie ten drugi punkt wypadał za przelotem, ale czasami tak nie będzie :P
Żeby offtopu nie było:




No to teraz potrzebuję programów kOS które:
- polecą rakietą nośną na zadaną orbitę
- wykonają manewr odlotu z Ziemi
- wylądują na Marsie dokładnie tam gdzie chcę
- wystartują z Marsa i również dolecą na odpowiednią orbitę

Ale na razie to nie mam pojęcia jak w ogóle gdziekolwiek wylądować na silnikach, które nie mają regulacji siły ciągu :D

43
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Wto, 21 Kwi 2015, 22:54:43 »
Hmmm... Z tego co znalazłem w swoich planach to jakieś 30 ton. Większość to jedzenie, bo brałem konwertery powietrza i wody. Ale od 0.23.5 TAC LS trochę się zmienił, więc to może wyjść inaczej. Pamiętam tylko, że przy locie do księżyców Jowisza (w 0.25) już nie brałem konwerterów bo były za ciężkie i się to nie opłacało (a lot trwał 5 lat).
Jeszcze jeden tip co do korekcji normal, manewr musi tworzyć ten kąt 90 stopni, ale są dwa takie punkty, wybieraj ten, który jest dalej od słońca :)
A co do tej drugiej zasady to nie znałem jej :D Korekty robię tuż po wyjściu z SOI, ale zazwyczaj są one bardzo małe (pojedyncze m/s). Ja ustawiam na ogół dwa przeloty naprzód. Tzn taka korekta tworzy przelot, który prowadzi już do następnej planety.

A co do moich screenów. Widzę, że tym tekstem o lądowaniu nieświadomie strollowałem parę osób :P Ale serio, muszę wylądować bazą tuż obok pojazdu startowego, bez kOS-a się nie obejdzie, ale do tego jeszcze długa droga...

//edit
Zaraz, zaraz, grasz w 0.90? Jeśli tak, to jak to zrobiłeś, że działa Ci TAC LS? Mi nie działa, tzn, zbiorniki są, wszystkie części też, ale np w toolbarze nie mam okienka TAC, i kerbale nie zużywają zapasów.

//drugi edit
wydaje mi się, że miałem 20 największych stockowych zbiorników z jedzeniem i po dwa z wodą i powietrzem

44
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Nie, 19 Kwi 2015, 22:07:22 »
Miałem już nie robić kolejnych filmików, ale zasmucony postępami naszych użytkowników w eksploracji RSS postanowiłem się jeszcze trochę pobawić.




Rakieta nośna już jest. Najważniejsze co trzeba teraz wymyślić to w jaki sposób przeprowadzić precyzyjne lądowanie w atmosferze?

45
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Nie, 12 Kwi 2015, 14:46:22 »
"Orbiting like a pro" :D
A co do tych asyst od Kerbinu to można to zrobić na dwa sposoby. Albo wejść na orbitę o okresie nieco dłuższym niż dwa lata, wyhamować i spotkać się z Kerbinem za Pe. Albo wejść na orbitę o okresie krótszym niż dwa lata, również wyhamować ale przelot zaplanować przed Pe. W pierwszym przypadku przelot będzie po nocnej stronie, a w drugim po dziennej ale w zasadzie efekt powinien być taki sam. Jedynie co to okna startowe będą inne. W locie do Saturna pokazane są obydwie metody.

A trajektoria sondy Galileo została przeze mnie odtworzona w Super Tour tylko zostało to wycięte. Po przelocie nad Eve całość skierowała się na Kerbin. Tam jedna część się odłączyła i poleciała na Dunę, ale druga weszła na orbitę o okresie równym 2 Kerbińskie lata. Normalnie potem dało się polecieć do Joola, ale akurat wtedy był on nieodpowiednio ustawiony. Więc mój statek trochę zmienił okres orbitalny, żeby minąć Kerbin za pierwszym razem, zrobił jeszcze jedną orbitę i dopiero wtedy przeleciał nad Kerbinem.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 11