Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Maciuś

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11
16
Poproś o pomoc / Odp: Masa rakiety a problem z doborem ciągu
« dnia: Śro, 04 Lis 2015, 22:48:57 »
Może zacznijmy od tego, żebyś nam pokazał jak wyglądają te Twoje nieudane rakiety (np ta na Muna)?

17
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Pon, 02 Lis 2015, 21:18:41 »
Leci sobie rakieta najzupełniej normalnie aż tu nagle...





Kerbal uratowany, to się liczy


Szkoda, że nie nagrałem tego, ale ta awaria mnie całkowicie zaskoczyła :)

18
Statki kosmiczne / Odp: Załogowy przelot nad Wenus (RSS) - wideo
« dnia: Czw, 29 Paź 2015, 21:40:39 »
A mogłeś jeszcze zamienić SPS na dwa silniki lądownika księżycowego tak jak planowała NASA. Zaoszczędziłbyś kolejną tonę (a przynajmniej oni tak wyliczyli) :)

19
Statki kosmiczne / Odp: Załogowy przelot nad Wenus (RSS) - wideo
« dnia: Nie, 25 Paź 2015, 23:12:05 »

Pięknie, zarówno misja jak i RSS, który wygląda o niebo lepiej niż w poprzednich wersjach. Czekam na film! :)

Ale zastanawia mnie ta osłona termiczna. Dawniej osłony były osobnymi częściami, które były proceduralne, więc można dodać im więcej materiału ablacyjnego. Serio nie dało się jej nijak wzmocnić?

//edit
I super, że znalazłeś gdzieś raport NASA o przelocie nad Wenus (ten trzeci link). Na ich serwerach tego dokumentu nie mogłem znaleźć.

20
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 17 Paź 2015, 23:30:29 »
Powrót w kosmos!



21
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Śro, 14 Paź 2015, 00:20:26 »


"Kontrola lotów? Dlaczego w oknie kabiny widzę moją rakietę? I to w dodatku od boku?"

22
Szukam modyfikacji / Odp: Usprawnienie działania "rakiet"
« dnia: Sob, 26 Wrz 2015, 13:21:55 »
Ale ze stockowych części też da się budować konstrukcje które przypominają rakiety. Widzę, że masz części z KW Rocketry więc tym bardziej nie powinno być problemu.


23
Poproś o pomoc / Odp: Jak to obliczyć?
« dnia: Sob, 12 Wrz 2015, 17:53:48 »
Najważniejszy wzór, który trzeba znać przy budowie rakiet:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Można dzięki niemu policzyć jaką zmianę prędkości może osiągnąć rakieta. Z kolei korzystając z wszelkiego rodzaju map delta-V można sprawdzić jaka zmiana prędkości jest potrzebna do osiągnięcia różnych planet. Więc jeśli rakieta będzie miała tyle samo lub więcej, to będzie w stanie dolecieć gdzie trzeba :)

24
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Silnik Atomowy w rzeczywistości.
« dnia: Wto, 08 Wrz 2015, 23:58:15 »
Z tego co pamiętam to nie da się pobierać paliwa (wodoru) z przestrzeni kosmicznej. Czytałem kiedyś artykuł na ten temat, rozważano zbieranie plazmy za pomocą czegoś w rodzaju nadprzewodzącego kabla uformowanego w gigantyczny okrąg. Wytwarzałby on pole magnetyczne, które łapałoby te różne naładowane cząstki. Ale z tego co policzono, opór plazmy (ośrodka międzygwiazdowego) byłby większy niż jakikolwiek ciąg, który można z takiego silnika uzyskać. Nie mówiąc już o tym jak bardzo rośnie on z prędkością.
Wtedy zmieniono koncepcję i zamiast minimalizować opór, zwiększono go jak najbardziej. W ten sposób można zbudować żagiel magnetyczny. Mógłby służyć do hamowania statków międzygwiezdnych, bo w działaniu przypomina spadochron. Im szybciej się leci, tym bardziej hamuje.

25
Obsługa techniczna / Odp: Bug wskaźnika prędkości
« dnia: Pon, 10 Sie 2015, 01:23:50 »
Prędkościomierz w trybie "Surface" pokazuje prędkość statku względem powierzchni, więc faktycznie, skoro wylądowałeś to powinno być 0. Ale w trybie "Orbit" pokazuje prędkość względem (w cudzysłowie) przestrzeni kosmicznej, a ponieważ planeta obraca się wokół własnej osi, to i statek który na tej planecie wylądował też się obraca. Więc te 30m/s to po prostu prędkość obrotowa Duny :)

A to, że się samo nie przełączyło to akurat nie jest wielki problem.

26
Statki kosmiczne / Odp: Phobos I
« dnia: Sob, 01 Sie 2015, 21:27:13 »
No no, widzę, że RSS powoli przestaje być hipsterski i coraz więcej ludzi z nim gra. Tak trzymać!

27
Humor / Odp: "Loty w kosmos są niewykonalne"
« dnia: Wto, 28 Lip 2015, 19:39:14 »
Człowiek-Fizyk przybywa by rozwiać wątpliwości! :D

Po pierwsze, lot pionowo w górę wymaga od rakiety pokonywania pełnej siły grawitacji. Innymi słowy: jeśli rakieta ma przyspieszenie powiedzmy 15m/s^2, a przyspieszenie grawitacyjne wynosi 10m/s^2, to rakieta efektywnie przyspiesza jedynie o 15 - 10 = 5m/s^2 mimo tego, że paliwa spala tak jakby przyspieszała o 15m/s^2.
A drugi powód to efekt Obertha, albo inaczej mówiąc zasada, że należy odpalać silnik w jak najniższym punkcie orbity. Rozpędzanie się trwa, a rakieta w tym czasie pokonuje pewną odległość. W 10 minut przy 5/ms^2 będzie to 900km. Lecąc po orbicie parkingowej cały czas pozostaniemy nisko w polu grawitacyjnym, podczas gdy lecąc pionowo oddalimy się dość sporo od planety.

Człowiek-Fizyk znika!

28
Statki kosmiczne / Odp: Venera 9 - RSS & RO Cinematic
« dnia: Pon, 20 Lip 2015, 18:35:36 »
Wracam sobie z wakacji a tu takie coś :D No nareszcie! Bardzo fajny filmik, widzę, że RSS już teraz wygląda naprawdę świetnie. 10/10 rób więcej.

29
Własna twórczość / Odp: [FILM] Apollo Style
« dnia: Czw, 25 Cze 2015, 23:41:41 »
No, estetyczna rakieta, ładny montaż filmu, przyzwoite umiejętności pilotażu. Czego chcieć więcej? :D

Na serio, to fajny filmik :) Rakiet mogła może ciut lepiej wyglądać gdy jakoś poskracać te górne stopnie, troszkę nieproporcjonalne to jest, ale ok. A co do montażu to jak robisz efekty przejścia to zmieniaj je i nie nadużywaj, bo co i rusz jest to ściemnienie :P

Ale i tak mi się podobało, lataj dalej!

I tak btw, to są części z KW Rocketry? Co to za wersja gry, mi nigdy ta 5-metrowa owiewka silników nie chciała działać poprawnie.

30
Problemy z modyfikacjami / Odp: Jak odpalić RVE
« dnia: Czw, 21 Maj 2015, 22:13:11 »
Podłączam się do pytania, też chętnie bym zobaczył jakiś poradniczek o tym co pościągać i jak to poskładać, żeby działało.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 11