Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DragonsNightmare

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 41
91
Kampanie / Odp: ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 23:31:28 »
Wiem, że dużo modów, ale zauważ, że 4 z nich zawierają silniki i bez nich w RSS+RO praktycznie prawie nie ma silników, dopiero te 4, no dobra, może 3(FASA, SovietEngines, RLAStockalike, przynajmniej dla mnie) dodają w miarę sensowną ilość silników, bez nich nie ma prawie nic. TacLifeSupport i DeadlyReentry to dla większego wyzwania, Procedural Fairings to mod raczej niezbędny z FAR, który wchodzi w skład RO, a Procedural Parts dodaje proceduralne zbiorniki, bez tego moda ciężko zrobić sensownie wyglądającą rakietę. KAS to wiadomo po co, bez niego EVA nie ma większego sensu. Nie wiem czy bawiłeś się w RSS i RO, ale uwierz, że te mody co podałem to są raczej niezbędne, jeżeli chce się wogóle bawić w RO(może z wyjątkiem DR i TAC LS, bo one są tylko dla realizmu i większego wyzwania).

92
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Kartonowe modele
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 22:58:29 »
Fajna stronka, w wolnym czasie mam ochotę na Saturna V, albo wahadłowiec  ;) Ktoś bardziej obeznany może polecić jakiś klej dobry do tego?

93
Kampanie / ISS - czyli stacja kosmiczna w RSS+RO
« dnia: Wto, 14 Kwi 2015, 22:54:04 »
Witam serdecznie, ostatnio rozmyślając nad jakimś ciekawym projektem w KSP wpadłem na pomysł zbudowania stacji kosmicznej, żeby nie była to kolejna stacja na tym forum, wymyśliłem pomysł zbudowania wspólnej stacji, ale w RSS+RO. Parę osób na forum pogrywa w realnym układzie słonecznym, a należy zaczynać małymi kroczkami, więc proponuje budowę stacji kosmicznej na niskiej orbicie Kerbinu, znaczy Ziemi. Nie wstawiam tu narazie konkretnego planu, dam tylko ogólne wytyczne, jak dołączy się parę osób, to wtedy wszystko dokładnie zostanie zaplanowane. Sam projektu budowy stacji polegałby na przetargach, podobnie jak w PMB, po ogłoszeniu przetargu na jakiś moduł/pojazd uczestnicy wrzucali by swoje propozycje i wygrywałaby ta, która ma najwięcej głosów. Przetargi byłby nie tylko na moduły do stacji, ale też na pojazdy zaopatrzeniowe, transportowce załogi itd. Oto proponowana przeze mnie lista modów(to tylko wstępna propozycja, mile widziane propozycje):
-RSS
-RO
-FASA
-Soviet Engines
-RLA Stockalike
-KWRocketry
-KAS
-Tac Life Support
-DeadlyReentry
-Procedural Fairings
-Procedural Parts

Co myślicie o tym pomyśle?

94
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 19:02:48 »
No, jestem pod ogromnym wrażeniem winged, użycie kilkukrotnej asysty, to coś, co mi się do tej pory nie udało w KSP. Nie potrafię poprostu obliczyć, kiedy mam wystartować, by grawitacja jednego obiektu skierowała mnie do drugiego.

95
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Jedyny słuszny system operacyjny
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 18:59:56 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
1) Jak często moi domownicy (siostra i rodzice) włączają mój komputer, mając przecież swoje (rodzice mają komputer stacjonarny, siostra laptopa)
2) Wyłączanie komputera z Ubuntu jest tak proste, że nawet ktoś, kto widzi go pierwszy raz w życiu, potrafi go wyłączyć
1. Mojego komputera na pewno nie da się włączyć nie znając hasła.
2. Gdy odchodzę od komputera i bardzo nie chcę aby ktoś mi go wyłączył,  naciskam ctrl+alt+F1, domownicy ciągle nie wiedzą, że aby przejść do trybu graficznego, wystarczy nacisnąć ctrl+alt+F7, a nie wpisywać specjalne komendy.

1. Jak ktoś chce zabezpieczyć komputer w specjalny sposób, to wystarczy wyłączyć autostart X Servera. Wtedy system stanie na konsoli i mało kto będzie wiedział, jaka komenda uruchamia XServer.
2. To bardzo fajny pomysł, sam zacznę korzystać. Gorzej, jak ktoś ma laptopa, bo wtedy po zamknięciu klapki i tak się wyłączy pewnie.

Ogółem wyłączanie komputera w jakimkolwiek środowisku Linuksowym jest proste, bo to co było w Windows 8(w 8.1 na całe szczęście już jest łatwiej) to było przegięcie - zaraz po instalacji pół godziny szukałem, jak się wyłącza komputer. Sam siedzę na Win7 i Debianie Jessie i jestem zadowolony z tego duetu - na Debianie mi się najlepiej pracuje i przegląda internet, do gier mam Win7.

96
Gotowe poradniki / Odp: Budowa międzyplanetarnych SSTO
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 18:52:46 »
Bardzo dobry poradnik, SSTO to dla mnie jeszcze temat owiany w większości tajemnicą i bardzo chętnie się douczę. Ciekawe, jak nowa aerodynamika wpłynie na pojazdy SSTO?

97
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 11 Kwi 2015, 18:49:32 »
Nie ma to jak krytykować coś zanim to zostanie wydane. Panowie, może zamiast krytykować 1.0 teraz, to poczekajmy, aż ją dostaniemy?

98
Gotowe poradniki / Odp: Podstawy budowy samolotów
« dnia: Śro, 08 Kwi 2015, 14:24:04 »
Opór w KSP to temat, który lepiej narazie przemilczeć. Bardzo dobrze, że w wersji 1.0 wkońcu będzie on taki jak należy. Ogółem ciekawi mnie jak będą latały maszyny dostosowane do stocka - myśle, że jak mają opływowe kształty, to nie powinno być problemów.

99
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Wto, 07 Kwi 2015, 22:07:04 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
uformowały się krótko po powstaniu Słońca.

W kosmosie pół miliarda lat to niezbyt mało, a Ziemia jest datowana na 4.5 miliarda :P

W skali wszechświata nawet 4 miliardy lat to nie jest wcale dużo. Wydaje ci się, że wiek takiego wszechświata(datowany na bodajże około 15-16mld lat) to jest dużo? A weź pod uwagę czarne karły. Jest to biały karzeł, który już nie świeci bo wypromieniował całą energię. Nie ma takich obiektów we wszechświecie - dlaczego? Bo jest on zbyt młody na to, a biały karzeł świeci bardzo długo i wszechświat ma za mało lat, by istniały w nim czarne karły.

Co do kolonizacji innych ciał, to moim zdaniem(w przeciwieństwie do Kadafa) wcale nie jesteśmy na to gotowi. Nie poznaliśmy dobrze własnej planety, nie wykorzystujemy nawet połowy energii, którą oferuje nam Ziemia i nie możemy zapobiegać katastrofom, czy np. zmieniać pogodę/klimat. Jak mamy kolonizować inne światy, skoro nawet dobrze nie osiedliliśmy naszego? Aby sprawnie coś kolonizować trzeba być jak najmniej wystawionym na łaskę warunków planety, a my jesteśmy wystawieni i to bardzo. Dochodzą też jeszcze pieniądze, różne kultury i wierzenia, oraz wojny i konflikty. Dopóki ludzkość się nie zjednoczy, dopóty nie mamy co marzyć o domkach letniskowych na Marsie czy Tytanie. Nie możemy się nawet poruszać z połową prędkości światła, nasz najszybszy dotąd pojazd nie osiągnął nawet 1% prędkości światła, jak tu myśleć o wyprawach załogowych gdziekolwiek dalej niż na Marsa? W skali kosmosu Księżyc jest niemalże tuż koło Ziemi, a osiągnięcie go kosztowało nas bardzo dużo pieniędzy, wysiłku i nawet ofiar(Świętej Pamięci załoga Apollo 1) i sam lot trwał 3dni w jedną stronę, a na Księżycu Amerykanie mogli sobie poskakać, ewentualnie pojeździć LRV góra 2-3dni. Ludzkość osiągnęła bardzo dużo od początków podboju kosmosu(lądowanie na Księżycu uważam za ogromny krok milowy i sukces), ale nie jest gotowa na wyprowadzkę z Ziemi. Gdzie jest też okiełznanie energii termojądrowej? Ludzkość jest bardzo do przodu, ale nadal wiele rzeczy jest poza naszym zasięgiem, m.in. kolonizacja innych ciał.

100
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Wto, 07 Kwi 2015, 14:27:42 »
@Moskit: Jakbym coś ćpał, to bym pisał zupełnie co innego, uwierz.  :P Zwykła literówka, która chyba każdemu się zdarza. Odnośnie kolejnego postu, chyba rozróżniasz skróty mln i mld?

@ShookTea: Oczywiście, literówka z mojej strony. Miałem na myśli mld, a nie mln. Poprawione. A sama Ziemia ma podobno 4mld lat z groszami. 5mld to chyba nawet Słońce jeszcze nie ma, bo dzisiejsze planety uformowały się krótko po powstaniu Słońca. A przed Słońcem raczej nie było tu planet, a napewno nie było Ziemi.

101
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Cywilizacje pozaziemskie?
« dnia: Pon, 06 Kwi 2015, 17:47:09 »
Nasze Słońce potrzyma jeszcze z 4 miliardy lat(potem czerwony olbrzym i będzie po Ziemii, ale Słońce dalej będzie istnieć potem jako biały karzeł, a te bardzo długo świecą), z tym, że za jakieś 2mld na Ziemii już będzie za gorąco na życie, bo gwiazda typu Słońca im jest starsza, tym staje się jaśniejsza, generuje więcej energii. Po co uciekać w inny układ planetarny? Przecież u siebie mamy Marsa, na którym po tych 2mld lat będzie całkiem przyjemne ciepełko, a w dalszej mierze mamy też księżyce gazowych gigantów. Zamiast myśleć nad kolonizacją czegokolwiek innego, najpierw powinniśmy jak najlepiej poznać naszą planetę(dalej nie zbadaliśmy dobrze np. dna oceanów). Po tym jak poznamy naszą planetę i może nauczymy się ją jakoś kontrolować możemy myśleć o ekspansji dalej. Czyli najpierw Mars, potem gazowe olbrzymy itd. W momencie, jak praktycznie cały Układ Słoneczny będzie dla nas domem(nie tylko jedna planeta), to wtedy możemy myśleć o ekspansji dalej, aż do innych gwiazd. Ale to tylko ładne gdybania, bo kto wie, czy za 1mld lat będziemy jeszcze tutaj istnieć. Ziemia ma przecież ledwo 4mld lat, a to jest nic w skali kosmosu. Albo wykończy nas jakaś katastrofa, albo sami się wytępimy, kto wie?

102
Obsługa techniczna / Odp: Nowy komputer a KSP
« dnia: Pon, 06 Kwi 2015, 17:39:39 »
Wersja 64bit dobrze pracuje na systemie Linux, nie wiem jak z kompatybilnością modów, ale podobno jest tak samo stabilna, jak 32bitowa. Nie wgrywałem do niej modów, ale jak się nią bawiłem, to nie zauważyłem problemów, jak w wersji na Windows.

103
Misje na Moho są mocno trudne, bo sama planeta nie dość, że jest ciężka do osiągnięcia, to wymaga dużo DeltaV do hamowania orbitalnego czy lądowania, o powrocie nie wspominając. Do lotu na nią najlepiej użyć asysty Eve, ale raz, że jest to dość trudne ze względu na orbitę Moho, a dwa, że lot trwa dłużej znacznie. Ale to i tak nic w porównaniu z tym, jak ciężkim celem jest Merkury w naszym Układzie Słonecznym. Misja bardzo fajna i ładnie opisana, łazik mi się spodobał bardzo.

104
Gotowe poradniki / Odp: Podstawy budowy samolotów
« dnia: Pon, 06 Kwi 2015, 17:29:14 »
No i fajnie, że ten poradnik został przetłumaczony. Większość spokojnie dałaby radę po angielsku, ale po polsku zawsze się przyjemniej(przynajmniej mi) czyta i nie każdy zna angielski. Szkoda, że obliczanie oporu w KSP jest tak banalne, lub nawet nie ma go wcale. Nic nie szkodzi, by zostawić wielką, płaską krawędź, to i tak nie wpłynie na osiągi pojazdu. Czekam z niecierpliwością na tą nową aerodynamikę w 1.0, ciekawe ile z moich maszyn będzie wymagało przeprojektowania?

105
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 04 Kwi 2015, 18:25:58 »
Z tym, że Unity nie jest ich to prawda, lecz już tyle czasu tworzą KSP, że mogli by coś na to pomyśleć wcześniej. Napisanie własnego silnika jest teraz kompletnie nieopłacalne i bezsensu, chociaż szkoda, że nie pomyśleli o tym wcześniej, lub nie użyli czegoś lepszego od Unity. Ale dziwna sprawa z tą wersją 64bitową, na Linuksie działa bez większych problemów, a na Windows wiadomo jak jest, mimo, że Unity pierwotnie był tylko na Windows i jakiś czas temu dostał port na Linux. A co do kilku rdzeni, to nie mówię tu o podziale zadań na mniejsze, tylko równoległe wykonywanie zadań niepotrzebujących częstej komunikacji ze sobą. Największym problemem jest umiejętne wykorzystanie potencjału kilkurdzeniowych procesorów. Jak ktoś umiejętnie to wykorzysta to róznica będzie ogromna, jeżeli nie, to bedzie bez zmian, albo i gorzej.

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 41