Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DragonsNightmare

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 41
376
Obsługa techniczna / Odp: Stabilność 64bit a właściwie jej brak.
« dnia: Nie, 20 Lip 2014, 19:33:33 »
Sam od jakiegoś czasu jadę na 64bit i nie zauważyłem żadnego crashowania. W moim wypadku działa tak samo jak 32bit. W moim wypadku siedze na Win8 64bit.

377
Poproś o pomoc / Odp: problem z silnikami
« dnia: Nie, 20 Lip 2014, 19:31:28 »
Za bardzo chaotycznie piszesz, pisz spokojniej, nikt cie nie goni. Ja tylko zrozumiałem, że masz problem, bo ci silniki nie działają. Popraw opis, albo daj screena.

378
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Pochwal się pulpitem
« dnia: Nie, 20 Lip 2014, 15:05:05 »
To ja też się pochwale dwoma pulpitami  :P . Najpierw Windows 8.1, który służy mi tylko do gier(licencja kupiona wraz z kompem, więc niech się na coś przyda):


Teraz Debian Testing z KDE, który służy do wszystkiego z wyjątkiem gier:

379
Statki kosmiczne / Odp: Wahadłowiec "Fenix"
« dnia: Nie, 20 Lip 2014, 13:05:27 »
Do startu używane są rakiety na paliwo stałe oraz SSME, czyli 3 główne silniki wahadłowca na paliwo ciekłe, czerpane ze zbiornika. Po odrzuceniu zbiornika, SSME już nie działają, bo nie mają paliwa, więc, tak jak mówisz, orbita jest dokańczana za pomocą silników OMS, działają one na to samo paliwo co RCS. OMS jest wykorzystywane do operacji na orbicie jak i deorbitacji. W moim wypadku silniki do działań orbitalnych są trochę inaczej niż w STS i Buranie. Ja mam je zaraz nad skrzydłem, Buran je miał na środku kadłuba, STS miały na samej górze. Faktycznie silniki OMS od którejś misji także pomagały wejść na orbitę - w moim wypadku jest to niepotrzebne i paliwo RCS trzeba oszczędzać, ale nie miałem takiej sytuacji, aby mi zabrakło paliwa. Tak więc jak widać, "Fenix" bierze wzór z STS i troszkę z Burana.

380
Statki kosmiczne / Odp: Wahadłowiec "Fenix"
« dnia: Sob, 19 Lip 2014, 23:16:11 »
Dzięki wielkie za przeczytanie i pozytywną ocenę promu. Nowe silniki były użyte w tej misji po raz pierwszy - prom powstał już jakiś czas temu, ale nie miałem czasu, aby go zaprezentować. Jeżeli chodzi o wynoszenie, to lepiej będzie chyba jak to opisze słownie, więc tak, manipuluje ciągem. Najpierw odpalane są same boostery i 3 silniki promu, potem po odrzuceniu dopalaczy górny silnik promu jest wyłączany i włączany jest ten Skipper pod zbiornikiem. Zaraz potem 3 silnik promu jest uruchamiany na małym ciągu i ciąg jest powolutku zwiększany. Podczas przechyłu ciąg dalej jest zwiększany aż osiągnie 100% i po chwili trzeba nieco zmniejszyć ciąg Skippera, żeby był równy ciąg. Wydaje się skomplikowane, ale po paru lotach można się przyzwyczaić, że już nie wspomne ile się męczyłem, aby ta maszyna dała radę tak latać. Mogłem wprawdzie umieścić go na górze zwykłej rakiety nośnej, ale chciałem mieć coś w podobie do NASA. Tutaj jest lekka mieszanka NASA i Burana. Co do RCS, to po odrzuceniu zbiornika wahadłowiec nie ma paliwa i domykanie orbity czy deorbitacja to musi być za pomocą RCS, tak samo jak w orbiterach STS. Ogółem chciałem stockowy pojazd lub z niewielką liczbą modów(tu są tylko na port dokowania i ładownie, reszta to stock). SAS'y są tylko dwa, te duże zamontowane na zbiorniku i to spokojnie wystarcza, aby obracać pojazd i utrzymywać go bez pomocy RCS. Co do holownika, to już dodałem stosowną notkę w pierwszym poście.

381
Statki kosmiczne / Wahadłowiec "Fenix"
« dnia: Sob, 19 Lip 2014, 21:28:30 »
Witam serdecznie, KSSA(wiem, logo paskudne, ale przynajmniej własne, nie chciałem stosować cudzych a nie jestem grafikiem i powstało takie coś po paru minutach pracy w GIMP):


Ma zaszczyt zaprezentować prom kosmiczny, który swoją nazwę wziął od nazwy programu, którego celem było lądowanie na Munie. Oto "Fenix" wraz z rakietą i ładunkiem gotowy do lotu:


Jego celem będzie wyniesienie małego satelity na orbitę kołową o wysokości 130km. Załoga to Kerson Kerman, Jerdin Kerman i Orsen Kerman. Po uruchomieniu silników i odczepieniu stabilizatorów startowych wahadłowiec szybko wzniósł się do góry. Oto zdjęcie z ziemi pokazujące wahadłowiec w locie:


Po skończeniu paliwa w pierwszej parze dopalaczy zostają one odrzucone. Po jakimś czasie odrzucono drugie dopalacze, co zostało uwiecznione na tym zdjęciu:


Pojazd kontynuuje wznoszenie. Po osiągnięciu odpowiedniego Apo silniki zostają wyłączone. Po dotarciu do najwyższego punktu orbity prom ostatni raz w tej misji odpala silniki na paliwo ciekłe i tworzy periapsis na poziomie 20km, po czym odrzuca zbiornik, który spali się w atmosferze:


Prom dokańcza orbitę na silnikach RCS i załoga zgodnie z zaleceniami otwiera ładownie:


Jerdin Kerman wysiada:


Kerbonauta dokonuje oględzin sondy, aby upewnić się, że jest sprawna:


Po upewnieniu się kerbonauta wraca do pojazdu i satelita zostaje wypuszczony:


Prom korzystając z silników RCS oddala się od orbitera:


Załoga dokonuje zaplanowanych spacerów i eksperymentów na orbicie. Po kilku godzinach nastała pora aby wracać. Wahadłowiec odwraca się przeciwnie do kierunku lotu i odpala silnik zmniejszając najniższy punkt orbity tak, aby był w średnich partiach atmosfery. Prom gładko wchodzi w atmosferę:


Niestety, kontrolerzy lotu źle obliczyli trajektorie i przez to statek minął KSP, więc pojazd musi zawrócić dopomagając sobie silnikami RCS:


Wahadłowiec dociera do pasa i gładko na nim ląduje po czym włącza hamulce i zatrzymuje się:


Zostaje wysłany specjalny pojazd, którego zadaniem jest odebranie załogi:


Załoga przesiada się do pojazdu:


Łazik odtransportowuje ich do kompleksu astronautów, gdzie będą mogli odpocząć i przygotować się na przyszłe misje:


Kontrolerzy wysyłają holownik, którego celem jest zholowanie wahadłowca do hangaru w celu przygotowania go do przyszłej misji:


Holownik zaczepia się o dziób promu, który chowa przednią część podwozia i zwalnia hamulce:


Prom zostaje delikatnie i ostrożnie odholowany do hangaru:


I to by było na tyle raportu z tejże misji.  Więcej zdjęć wahadłowca nie wrzucam, bo myśle, że na tych widać dobrze budowę promu jak i jego rakiety, zresztą nie jest to skomplikowana konstrukcja, pominąłem także zdjęcia tworzenia orbity lub deorbitacji, bo myślę, że każdy to doskonale zna. Miałem troche kłopotów z manewrowaniem, ale to dlatego, że miałem jeszcze sporo paliwa RCS - w chwili powrotu na Kerbin wahadłowiec powinien być całkiem pusty, wtedy jest zwinny jak piórko(no dobra, prawie jak piórko). Sposób holowania wahadłowca nie jest mój - podpatrzyłem go na forum, lecz nie mogę znaleźć już tego tematu, więc nie dam do niego linka(autor może dać mi znać, to wtedy napomknę o nim). Prom z rakietą i paliwem kosztuje niecałe 100000funduszy(tak się nazywa waluta kerbali?), orbiter bez paliwa i ładunku waży nie całe 12 ton. Dzięki komputerowi prom jest także zdolny do lotów bez załogi, zasilanie zapewniają dwa radioizotopowe generatory termoelektryczne ukryte w ładowni. To by było na tyle, dziękuje za obejrzenie i proszę o oceny i komentarze.

Użyte mody:
Environmental Visual Enhancements - na chmury
Texture Replacer - na podmiane tekstur i kerbali bez hełmów w atmosferze
Mk3 Expansion Pack - na ładownie i port dokowania

Edit: Pomysł na holownik wymyślił użytkownik JackRyanPL.

382
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Pią, 18 Lip 2014, 22:38:00 »
@JackRyanPL: Też wpadłem na pomysł podmiany folderów, ale myślałem, że da radę to bardziej "cywilizowanie" zrobić niż przez edycję folderu KSP. Chyba powinno dać się w Steam specjalny parametr, jak na Linux, potem pokombinuje.

383
Poproś o pomoc / Odp: Lądowanie Kerbin- Trafienie w zadany punkt
« dnia: Pią, 18 Lip 2014, 21:32:05 »
Ustaw sobie trajektorię suborbitalną, aby jej koniec był za twoim celem i zapisz grę. Jeżeli nie trafisz to wczytaj i odpowiednio powiększ lub pomniejsz trajektorię. Sam tak robię deorbitując wahadłowiec, mało to realne, ale cóż, parę razy zrobisz to potem będzie ci wychodzić niemalże odrazu.

384
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Pią, 18 Lip 2014, 21:28:13 »
A mi wersja 64bitowa nie startuje. Z ciekawości odpaliłem sobie menedżer zadań i pokazuje mi KSP 32bity, więc nie startuje wersja 64bit. Dla mnie to i tak bez różnicy, bo mam 4GB RAM, ale 64bit miała automatycznie startować jeżeli wykryje 64bitowy system, dziwne. Z moich modów: KAS, Toolbar, Visual Enhancments, TarsierSpaceTech, Mk3 Expansion Pack, Chatterer, TextureReplacer i HullCamera, po starcie gry poszły KAS i toolbar, reszta działa.

385
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Pią, 18 Lip 2014, 15:56:23 »
Kontrakty się powtarzają - dostałem zlecenie przetestowania spadochronu mk16, zrobiłem i teraz od nowa mam to samo zlecenie, bez sensu. Dość łatwe te kontrakty, moim zdanie mogłoby być ich mniej, ale niech będą trudniejsze. Denerwujące jest to, że dalej łatwiej wysłać kerbala niż pojazd bezzałogowy, chyba kariera bez BTSM nie ma żadnego sensu ani zabawy. Kontrakty też lecą za szybko - ledwo wysłałem rakietę poza atmosferę Kerbinu, a już dostałem zlecenie lądowania na Munie. Akurat spodobały mi się takie kontrakty, jak uratować kerbala uwięzionego na orbicie(ciekawe jak on się tam dostał), fajnie jest też ograniczenie funduszy. Tak więc nie ukrywam lekkiego zawiedzenia: spodziewałem się czegoś, co mnie wciągnie na dłużej, a tu dalej łatwizna i nuda.

386
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 17 Lip 2014, 20:17:15 »
@2UP: Mało kto optymalizuje cokolwiek na PC - to się nie opłaca, bo dzisiejsze PC mają tyle mocy, że nikt się nie przejmuje optymalizacją, porządną optymalizacje to najwyżej w urządzeniach wbudowanych można zobaczyć, a to też nie zawsze.

Mam nadzieje w sumie, że kolejny update przyniesie kolejną poprawę optymalizacji, bo gra się rozrasta coraz bardziej - ciekawe jak będzie wyglądała wersja finalna. Mam nadzieję, że 0.24 poprawi znowu optymalizację o parę FPS.

387
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 17 Lip 2014, 16:28:19 »
@UP: No cóż, zgodnie ze zmianami w 0.24 to budowa pojazdów wielokrotnego użytku będzie się opłacać, a nie będzie już tylko dla picu. Obyśmy nie wyszli z tymi wahadłowcami jak NASA  :P

Testowanie chyba nie powinno długo trwać. 0.24 było już przetestowane, ale odkryto błąd i od nowa trzeba testować, ale chyba już nie tak dokładnie, bo już było wcześniej testowane. Takie są moje odczucia.

388
No i tu jest problem, bo sam odpalałem demo na otwartych sterownikach integry Intela i ja nie miałem takiego problemu. To raczej napewno kwestia systemu(ja akurat mam Debiana), może spróbuj doinstalować te czcionki co radzi Hipekhop.

Edit: Fajnie, że temat przyklejony. Napewno się przyda Linuksowym graczom.

389
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 17 Lip 2014, 13:09:13 »
Szkoda, że nie zostało wydane wczoraj(chociaż może to i lepiej, bo dostaniemy gre bez poważnych błędów), bardzo fajnie, że wprowadzili tyle ciekawych zmian. Ciekawi mnie ten silnik na paliwo RCS. Jeżeli ma większą wydajność niż normalne dysze, to trzeba będzie go zamontować w wahadłowcu. Sądze, że w tym tygodniu powinniśmy zobaczyć KSP 0.24, mam nadzieje, że kontrakty będą ciekawe i dość trudne.

390
Ja nie miałem czcionek MS w systemie a i tak KSP działało. Ja raczej stawiam na sterowniki  - niektóre gry nie lubią otwartych. Potrzebne dokładne dane o systemie i sprzęcie.

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 41