Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - DragonsNightmare

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 41
196
Rakiety / Odp: RRP - Reusable Rocket Project
« dnia: Śro, 25 Lut 2015, 15:11:14 »
Heh, dzięki za rady  ;). Jak wspomniałem, to pierwsza wersja tej rakiety, ale pomysł z Rapierami przemyślę. Odzyskiwanie bocznych rakiet trzeba jeszcze dopracować. Jak na pierwszą wersję rakiety i tak się bardzo dobrze spisała, muszę jednak powiększyć ładownię - ta ładownia ogranicza ładunek do max. kilkanaście ton, a rakieta spokojnie da radę z większym ładunkiem. Po wyrzuceniu ładunku kiedy podwyższałem i obniżałem orbitę, zauważyłem, że spokojnie dałbym radę dostać się na orbitę Muna. Ładunek jest ograniczony nieco przez szerokość ładowni, ale nie mam narazie innego pomysły, a zostawienie tępęj krawędzi(przygotowuje się do nowej aerodynamiki) nie wchodzi w rachubę. Jak na pierwszą wersję to i tak misje można uznać za pełen sukces.

197
Tak też przeczuwałem, że Mars nie podoła, chociaż może dałby radę ze wspomaganą asystą. Niech będzie Wenus, czekam, aż Ziemia ustawi się względem niej, abym mógł dokonać transferu i co dalej, mam mam czekać aż będzie ułożona tez względem Jowisza odpowiednio? Nie robiłem nigdy asyst, bo w KSP to nie jest konieczne, ale w RO już muszę się nauczyć.

Ja już zniszczyłem sondę w atmosferze Wenus. Najśmieszniejsze jest to, że wszystkie manewry po dokonaniu manweru międzyplanetarnego robiłem za pomocą RCS. Powód był prosty - paliwo do silnika mi się wyczerpało, bo w poprzedniej misji na Księżyc zabrałem za dużo paliwa, a za mało RCS, w tej misji zabrałem za dużo paliwa RCS i za mało paliwa do silnika. Dokończenie transferu międzyplanetarnego jak i obniżenie Pe nad Wenus do atmosfery musiałem robić za pomocą RCS, podołał i sporo paliwa jeszcze zostało  ;) Paliwo RCS to bodajże UMDH+NTO, zdaje się, że to samo, co było używane w statkach Apollo. Nie paruje i nawet mała ilość może dużo osiągnąć.

198
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Śro, 25 Lut 2015, 00:07:46 »
Nigdzie nie napisałem, że VBA to nieprawdziwy język. Słowa "prawdziwy" użyłem w kontekście pisania aplikacji, bo w VBA możesz co najwyżej napisać makro udające aplikację, a nie prawdziwą aplikację. Ujmę to może inaczej:
VB .Net to język do pisania aplikacji, VBA to język makr w MS Office. Różnicy między aplikacją a makrem chyba nie muszę wyjaśniać, bo skoro doszedłeś do tej dyskusji, to ufam, że mam do czynienia z programistą, albo chociaż osobą obeznaną w temacie? Makro może udawać aplikację ze specyficznym środowiskiem uruchomieniowym, ale nie jest pełnoprawną aplikacją, tylko makrem.

Co do twojego pisania u teściowej, czy ja kiedykolwiek napisałem, że marko napisane w VBA nie może udawać aplikacji? Ciągle powtarzam, że makra pisane w VBA mogą udawać aplikacje, ale nie są aplikacjami, tylko makrami, a VBA nie służy do pisania aplikacji, tylko makr.

Obsługa formatów i wynalazków MS w wolnych programach nie jest pełna i nie mam absolutnie żadnej gwarancji, że przekonwertowane makro będzie działać jak należy w Open/Libre Office.

Przekręcasz nieco moje słowa.

199
Inne gry / Odp: Homeworld - Remastered
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 22:28:50 »
Szkoda, że nie mam kasy na to narazie. Poczekam aż nieco stanieje i będzie jakaś promocja na Steam, wtedy kupię. Dzisiaj zainstalowałem ponownie też Hw2, bo dawno już nie prowadziłem walk.

200
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 22:25:11 »
VBA to jest odmiana Visual Basic wbudowana w pakiet Office do wykonywania makr, a Visual Basic w .Net jest to prawdziwy i pełnoprawny język programowania. Składnia ta sama, lecz ich wykorzystanie i budowa to już inna bajka.

Aplikacja napisana w VBA ogranicza się tylko do MS Office, który jak wspomniałem, nie każdy musi posiadać np. ja. Nie potrzebuję płacić takiej kasy za coś, co mam za darmo pod postacią LibreOffice. Zresztą jak wspomniałem wielokrotnie, VBA nie służy do pisania bardziej skomplikowanych aplikacji.

VBA to nie jest to samo co Visual Basic, mają tylko wspólną nazwę i składnię, lecz ich założenia są całkowicie odmienne.

Autor twierdzi, że stworzenie prostackiej i idioto odpornej aplikacji w VBA jest proste, na co odpowiedziałem, że w językach zarządzanych, jak C# czy VB też jest proste. Języki zarządzane są wysokopoziomowe i dzięki ich specyfikacji(są kompilowane do kodu zarządzanego, a nie maszynowego, stąd trudniej o błąd i podatność na psujących użytkowników) też są idioto odporne.

Autor i tak zrobi po swojemu, jak mówiłem, nie mam zamiaru go nawracać na siłę, prowadzę tylko pokojową dyskusję.

201
Rakiety / RRP - Reusable Rocket Project
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 22:13:46 »
Zarząd agencji postanowił postawić na rakiety wielokrotnego użytku - RRP jest to pierwsza taka rakieta zbudowana w tej agencji. Jest to mała wersja, gdyż została wyprodukowana w celu przetestowania ogólnej koncepcji. Sama rakieta ma kształt dużego wahadłowca z doczepionymi bo bokach rakietami dodatkowymi:


Inżynierowie i kontrolerzy lotu przygotowują się do pierwszej misji rakiety wielokrotnego użytku. W celach testowych postanowiono wynieść ładunek o masie 10t, jest to małe laboratorium orbitalne. Kiedy odliczanie dobiega końca silniki zostają odpalone i rakieta powoli podnosi się z wyrzutni:


Rakieta kontynuuje wznoszenie po pewnym czasie także dokonując przechyłu grawitacyjnego:


Po chwili następuje pierwszy krytyczny moment - odrzucenie bocznych dopalaczy. Nie przebiegło to zgodnie z założeniami, gdyż sporo wlotów powietrza mających zamortyzować uderzenie o powierzchnię oceanu odleciało:


Rakiety boczne lecą sobie dalej, aż dolatują do wysokości około 30km i zaczynają spadać. Po wyhamowaniu w gęstszej atmosferze rozwijają się spadochrony, a na 500m n.p.m. spadochrony otwierają się całkowicie i prędkość opadania spada do około 9m/s. Na skutek tego, że sporo wlotów powietrza odleciało rakiety nieco niszczą się, lecz dolne zbiorniki z silnikiem pozostaje w stanie nieruszonym:


Rakieta bez problemu dostaje się w kosmos i za pomocą silnika tworzy zaplanowaną orbitę 200km x 200km:


Pojazd znajduje się już na stabilnej orbicie i kontrolerzy lotu na Kerbinie przygotowują się do wyrzucenia ładunku:


Ładownia rakiety otwiera się odsłaniając ładunek - orbitalne laboratorium kosmiczne, ładunek sklecony na szybko, by przetestować nowy dobytek agencji:


Ładunek zostaje odłączony i rakieta za pomocą RCS wypuszcza go z ładowni:


Rakieta pozostaje na orbicie przez jakiś czas. Podczas tej misji zaobserowano ciekawe zjawisko - żacmienie Kerbolu przez Muna:


Po raz ostatni zostaje odpalony silnik rakiety, tym razem w celu deorbitacji. Po zakończeniu pracy silnika pojazd zostaje odwrócony dziobem w kierunku lotu za pomocą RCS:


W momencie wystąpienia efektu termicznego kontrolerzy tracą łączność, lecz po jego zakończeniu na nowo łączą się z rakietą. Komputer główny, umieszczony w dziobie wykonuje załadowany program lądowania:


Pojazd leci coraz bardziej zniżając lot i zbliżając się do pasa startowego. Rakieta jest dość toporna w sterowaniu, ale lot jest stabilny i przebiega bez problemów:


Im bliżej pasa startowego tym więcej kerbali obserwujących lot wstrzymuje oddech. Rakietoplan nieubłagalnie zbliża się do ziemi:


Chwila ciszy i JEST! Rakieta przeszła ostatni moment krytyczny, czyli koła dotknęły pasa i po przejechaniu kilkadziesiąt metrów zatrzymuje się:


Teraz wystarczy tylko wyremontować główny człon i rakiety boczne, napełnić je paliwem i już można robić następny lot. Koniec przekazu.

Powyższy tekst przedstawia misję niezbyt atrakcyjnej rakiety nośnej(funkcjonalność przełożyłem nad wygląd), która zrodziła się pewnego czasu w mojej głowie. Wzorowałem się na niedoszłej do skutku rakiecie Energia II, nazywanej też Uragan, która za pomocą skrzydeł i statecznika pionowego doczepionego do głównego członu miała wylądować na powierzchni Ziemi po wyniesieniu ładunku. Różnica polega na tym, że w Energii otwierał się nos wyrzucając ładunek, ja nie miałem pomysłu na otwierający się czubek(a zostawienie tępej krawędzi nie wchodzi w rachubę), więc dołączyłem ładownię. Po tym locie wiem, że rakieta spokojnie może wynieść przynajmniej 2x więcej niż ten mały ładunek, po jego wyniesieniu zostało mi ponad połowę paliwa, które wypaliłem przed powrotem podwyższając i obniżając orbitę. Zauważyłem też, że dałaby radę dolecieć do Muna i może nawet na nim wylądować, kto wie  ;). W czubku rakiety znajduje się komputer, dwa radioizotopowe generatory termoelektryczne i zbiorniki RCS. Ładunek ogranicza nieco wielkość ładowni, lecz co to za problem ją powiększyć. Nie zbyt się popisałem z tymi wlotami powietrza na zbiorniku - długo myślałem nad tym, bo rakieta po walnięciu w wodę się niszczyła, lecz nie przewidziałem, że po odłączeniu odpadną, a nie chciało mi się już robić poprawek, bo długo pracowałem nad tym. Silnik i dwa zbiorniki przeżyły, czyli w sumie spokojnie można uznać, odzyskiwanie za sukces. To co uległo zniszczeniu, to 2-3 zbiorniki, 2 sepratrony, czubek aerodynamiczny i spadochrony, nie licząc wlotów. Wszystkiego w życiu trzeba spróbować, a jeszcze nie próbowałem budować odzyskiwalnych rakiet nośnych w KSP. Chciałem też nieco czegoś bardziej ambitniejszego niż dużo spadochronów na głównym członie. Dzięki za przeczytanie, proszę o komentarze i ocenę  ;)

202
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 18:53:30 »
#39 - miało być po polsku, no ale dobra
#62 - post mówi o możliwej integracji czegoś w rodzaju Deadly Reentry do stocka i też po angielsku, no ale niech będzie, punkt dla ciebie
#107 - nic tu nie widzę o oporze części, jest tu tylko o efektach prędkości Mach oraz i reentry, oraz o pracach nad nową aerodynamiką
#136 - tutaj też może być punkt dla ciebie, wprawdzie po angielsku, ale jest o proceduralnych owiewkach

Cóż, 50/50  ;) Mówiłeś, że nawet jeżeli nie rozumiem angielskiego na poziomie początkującym to i tak powinienem wiedzieć, jednak nie ma żadnej odpowiedzi po polsku na moje pytania, wszystko jest po angielsku co przeoczyłem przez swoją niechęć do czytania w obcym języku. Mimo wszystko proponuje skończyć tą dyskusję bez rozstrzygania racji, bo polecą warny za kłótnie.

203
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 18:26:53 »
Nie śledzę tego tematu od zera. Po angielsku też nie lubię czytać(co wcale nie znaczy, że nie umiem) i unikam czytania tekstów pisanych w tym języku. Odpowiedź na moje pytanie pojawiła się w jednym linku(może więcej, ja znalazłem w jednym) i pisana po angielsku. A teraz proszę cię bardzo, wytknij mi błąd jak prostemu chłopu i pokaż mi w którym poście i na której stronie znajdę odpowiedź na wszystkie moje gdybania. Oczywiście ma to być po polsku, skoro twierdzisz, że było to wałkowane. Przejrzałem cały temat i nigdzie nie znalazłem informacji, że np. części lotnicze będą powodować opór, pokaż mi, gdzie się pojawiła taka informacja. Ma to być po polsku oczywiście, no bo twierdzisz, że było to obgadane w tym temacie i powinienem to wiedzieć nawet, jeżeli nie znam angielskiego.

204
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 18:16:17 »
To twój program i zrobisz jak będziesz uważał.
1. Ja mam też projekt do szkoły związany z mechaniką orbitalną i ja niestety muszę go napisać w C++ i WinAPI, mimo, że nie cierpię WinAPI, bo jest zbyt niskopoziomowe i też bym chętnie napisał to w jakimś wysokopoziomowym API. Jednak jakbyś wybrał taki Visual Basic, to byś miał dużo łatwiej niż w Excelu - Excel nie służy do pisania programów, a w VB czy C# masz pełno bibliotek do najprzeróżniejszych rzeczy oraz wszystko jest wysokopoziomowe.
2. A tu byś się zdziwił, jest dużo firm, które wcale nie używają Office. Masz rację, ale pamiętaj, że pakiet biurowy to nie tylko Microsoft Office, podobnie jak system operacyjny to nie tylko Windows, a twoja aplikacja będzie wymagała MS Office i co za tym idzie, Windowsa.
3. Polenizowałbym. Dużo łatwiej byłoby mi napisać tą aplikację w jakimś wysokopoziomowym języku programowania i odpowiedniej do tego bibliotece, niż bawić się w pisanie w czymś, co nie służy do tego.
4. W językach zarządzanych jak C# czy VisualBasic też.
5. j.w. Masz graficzne narzędzie, w którym wybierasz sobie element(czyli przycisk, suwak itd.) i wsadzasz go w okienko, a potem klikasz na niego dwa razy i oprogramowujesz go.
6. Twoja sprawa  :)
7. j.w., lecz powtórzę poraz kolejny: Excel nie służy do pisania aplikacji.

Nie myśl tylko, że staram się ciebie do czegoś namówić  ;) Przedstawiam ci tylko swój punkt widzenia, bo uwielbiam takie dyskujse  :P Zrobisz jak będziesz chciał, to twoja aplikacja i mi nic do tego.

205
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 18:05:38 »
Rany, skąd u was taka zawiść? Umknęła mi jedna czy dwie strony tego tematu(nie chce mi się go czytać w całości), a tu zaraz zlatują się użytkownicy z chęcią mordu. A co do ciebie Moskit, to nie, twój filmik nic nie mówił konkretnego na temat nowej aerodynamiki, wiem, bo oglądałem go dwa razy - mówiłeś tylko, że aktualna jest do niczego i będzie wprowadzona nowa, napomknąłeś też, że jeżeli jakiś obiekt jest w ładowni, to stara aerodynamika go traktuje jakby był na zewnątrz, a nowa będzie lepsza, na żadne moje rozważanie twój filmik nie odpowiedział  ;) Następnym razem panowie, zamiast z chęcią mordu rzucać się na kogoś, komu coś umknęło, to byście zachowali się jak ludzie i pokazali odpowiedź na pytania, teraz już nie trzeba, zebrałem się w sobie i przejrzałem temat od początku i w jednym linku znalazłem odpowiedź na moje pytania. Spokojnie, bo przez tą zawiść komuś jeszcze żyłka pęknie   :)

206
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Program kalkulujący orbity w VBA
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 15:59:59 »
W Excelu to raczej niezbyt dobry pomysł, z dwóch powodów:
1. Excel nie służy do pisania aplikacji
2. Osoby nieposiadające Office(czyli np. ja, wątpię, że to się da odpalić w Libre Office) nie odpalą tego

Nie lepiej byłoby to napisać w jakimś języku programowania? C/C++ to może nieco przesada, zwłaszcza, że nie ma żadnych wbudowanych bibliotek do rysowania, lecz może jakiś język .Net, czyli Visual Basic lub C#?

A pomysł jak najbardziej dobry, powodzenia z nim  :)

207
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 15:55:03 »
Tak sobie rozmyślam o tej nowej aerodynamice - ciekawe jak ona wpłynie na aktualne pojazdy w KSP? Co do lepszego obliczania tej aerodynamiki(czyli, że jeżeli ładunek jest umieszczony w ładownii, to nie działają na niego siły aerodynamiczne) to chyba nie ma to większego sensu bez modów typu Deadly Reentry, no chyba, że ktoś chce wracać z orbity wahadłowcem i mieć w ładowni rozwinięte panele słoneczne, chyba że(na to bardzo liczę) nowa aerodynamika będzie brała pod uwagę opór części. Brak jakiegokolwiek oporu części w stockowej aerodynamice jest dość słabe, więc liczę na to, że podobne jak FAR, nowa aerodynamika będzie brała pod uwagę opór i będziemy musieli dbać o opływowe kształty pojazdów. Jak już będzie opór, to powinni dodać też stockowe owiewki, fajnie byłoby jakby zintegrowali Procedural Fairings.

208
Inne / Odp: Pokaż nam swój [cokolwiek]!
« dnia: Wto, 24 Lut 2015, 15:47:27 »
Cóż, z racji tego, że promów podobnych na forum jest od groma, to wrzucam go tutaj, a nie do osobnego tematu:


To bez wątpienia(dla mnie przynajmniej) najładniejszy i najrealistyczniejszy prom Mk3 jaki kiedykolwiek zbudowałem w KSP. Full stock, spokojnie może wynieść kilkanaście, może nawet więcej(nie testowałem tego specjalnie) ton na LKO. Na zdjęciu jest transportowany do hangaru przez stary holownik(dawno temu go zbudowałem) po powrocie z lotu testowego, w którym wyniósł ważącą 12t jednoczęściową stację orbitalną. Paliwa zostało mu dużo, dlatego wnoszę, że dałby radę spokojnie z większym ładunkiem. Dzięki podwójnej warstwie skrzydeł lata jak piórko i jest bardzo prosty w kontroli(ma lekką chęć podrywać samoczynnie dziób, lecz bardzo łatwo temu przeciwdziałać), ma też spore możliwości szybowania. Zawsze chciałem samodzielnie zbudować jak najrealistyczniejszy i funkcjonalny prom Mk3 co wydaje mi się, że osiągnąłem to tą maszyną, dlatego spokojnie mogę się wycofać z budowy promów, osiągnąłem swój cel  ;).

209
Aktualności / Odp: KSP 1.0 (stary temat)
« dnia: Sob, 21 Lut 2015, 15:17:13 »
Heh, nie wygląda wcale źle - bałem się, że będzie gorzej. Nie mogę się doczekać wystrzelenia jej w kosmos  ;D

210
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Pią, 20 Lut 2015, 13:10:05 »

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 41