Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Diakon

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 34
301
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Hotel Duna
« dnia: Pon, 03 Lut 2014, 13:11:49 »
Chmmm... wiem, że jeszcze jednego nie zrobiłeś. I ja to zrobię.

302
Gotowe poradniki / Re: Igły w ruch! "Kerbaloszycie"
« dnia: Pon, 03 Lut 2014, 09:02:13 »
Spokojnie Raynus, gdybym miał o razu pisać całą instrukcję to pewnie w jeden dzień bym się nie wyrobił. Postaram się wrzucać jeden etap na dzień.

303
Poproś o pomoc / Odp: Problem z budowaniem samolotów
« dnia: Sob, 01 Lut 2014, 13:37:49 »
No tak, jak mam problem z siłą nośną, to stosuję warstwowanie, ale potem są problemy z dobrym ustawieniem tych "środków"

304
Gotowe poradniki / Igły w ruch! "Kerbaloszycie"
« dnia: Pią, 31 Sty 2014, 14:38:31 »
Jak już zapewne wiecie, uszyłem kerbala z materiału i zgodziliście się żebym wstawił instrukcję. Ten wątek jest poświęcony właśnie tejże instrukcji. Z góry przepraszam za wszelkie niejasności, gdyż jest to moja pierwsza taka długa instrukcja.

Etap zerowy, przygotowania.

Aby uszyć kerbala potrzeba:
  • zielony materiał ok 0,1m2,
  • strzępki materiałów
  • 1-2 piłeczki ping-pongowe
  • zielona nić (dużo nici),
  • wata, dosyć dużo,
  • igła, prosta lub krzywa,
  • przyrządy geometrycze,
  • coś do zaznaczania,
  • papier i nożyczki.

Wszystko gotowe? No to idziemy dalej.

Etap pierwszy, głowa.

Jako miarę posłuży nam kerbalek z kerbalizera


Jeżeli użyjemy linijki, spostrzeżemy, że głowa to połowa wysokości kerbala a obwód w pasie jest trochę mniejszy od obwodu głowy.

Aby uszyć głowę, trzeba wyciąć z materiału: prostokąt 20cm x 15cm oraz dwa koła o średnicy 14 cm. Do wycięcia kół może się przydać kartka.
Wycięte? To idziemy dalej:


Nasz prostokąt zszywamy w walec bez podstaw. Następnie przyszywamy do walca jedno z naszych kół tak, żeby walec miał mniej więcej okrągły kształt przy podstawie.

Zrobione? To szyjemy dalej.

Etap drugi, kończenie głowy

Teraz przyszywamy drugie koło drugiej dziury w głowie, zostawiając dziurę wielkości ok. 0,125 długości obwodu (kolor zielony na obrazku).



Następnie przewracamy na drugą stronę, tak aby odstające brzegi były w środku.



Po to właśnie zostawiliśmy tą dziurę. Przez tą samą dziurę wypychamy głowę wg uznania watą i strzępkami materiałów (radzę aby głowa była miękka, więc przeważa wata). Pamiętajmy, że wata jest miękka, a materiał twardy.
Gotowe? No to szyjemy dalej.

Etap trzeci, tułów i łączenie z głową

SAMA głowa zajęła nam połowę wysokości kerbala:



Po podziałce widać, że tułów zajmuje 2,5 przedziałki, nogi 1,5 a stopy 0,5 przedziałki. Po wykonaniu obliczeń znamy wymiary dla kerbala w naszej skali:

Aby uszyć tułów trzeba wyciąć z materiału: (uwaga! wymagana znajomość geometrii) dwa trapezy równoramienne o podstawach 12 i 4 cm długości oraz 7,2 cm wysokości i jedno koło o średnicy 14 cm.
Wycięte? To szyjemy dalej.



Dwa trapezy zszywamy ze sobą ramionami (jasnozielony kolor na obrazku). Powinien wyjść nam stożek z uciętym czubkiem i bez podstawy. Następnie szerszą dziurę zaszywamy naszym kołem i odwracamy na drugą stronę. wypełniamy wnętrze wnętrznościami watą i strzępkami (zaleca się utwardzić tułów).
Teraz przykładamy do siebie głowę i tułów (żeby nie było, głowę podstawą a tułów "uciętym czubkiem stożka" tak, żeby czubek był mniej więcej na środku koła) i zszywamy razem. Na tym etapie od razu można zamocować kręgosłup.

Etap czwarty, nogi

Czwarty etap jest prosty i krótki.
Aby uszyć nogi, trzeba wyciąć z materiału dwa prostokąty o wymiarach 4cm x 8cm.

Jeden z naszych prostokątów zszywamy w walec krótszymi krawędziami. Następnie przyszywamy nasz walec do tułowia, tak aby szew na nodze był w jednej linii z szwem na tułowiu. To samo powtarzamy z drugim prostokątem.

Etap piąty, stopy

Ze stopami może być więcej kłopotów, więc do akcji wkracza rysunek.



Jeżeli dalej nie rozumiecie to postaram się objaśnić. Na papierze trzeba narysować dwa koła o średnicy 3,3cm tak, aby nakładały się na siebie na 1cm.

Wycinamy i odrysowujemy dwa razy na materiale (część nrI) i raz na kartce (na kartce zaznaczamy też średnice naszych kół).
Kolejny rysunek techniczny:



Wycinamy i odrysowujemy na materiale razy dwa(część nrII).
Gotowe? No to bierzemy się za zszywanie.

Bierzemy część nrII i przyszywamy nasze "lotki" do półkoli. Mogą zostać nam małe kawałki w nadmiarze, przycinamy je. Następnie przyszywamy część nrI, zostawiając dziurę. przez tą dziurę odwracamy stopę, wypychamy i zaszywamy. Potem przyszywamy stopę dbając o to, żeby część nr I była skierowana w dół. Zostawiamy dziurę, wypychamy i ją zaszywamy. Powtarzamy z drugą stopą.

Etap szósty, ręce

Ręce wymagają CZTERECH prostokątnych pasków z materiału o wymiarach 2,5 na 12 cm.

Bierzemy dwa paski i zszywamy brzegami. Koniec przycinamy tak, aby utworzyć półkole. Następnie odwracamy, wypychamy i przyszywamy rękę do tułowia. Powtarzamy z drugą ręką.

Etap ostatni, morda twarz

Teraz dopiero będą nam potrzebne piłeczki ping-pongowe. Przecinamy je na pół, jeżeli nasza piłka ma grube obie połówki, kroimy jedną piłkę.
Robimy dziurki po przeciwległych stronach. Następnie przyszywamy je w odległości ok 1 cm od siebie, 2 cm ponad połową wysokości głowy. rysujemy źrenice w dowolnym(ale sensownym) układzie.
Aby wyszyć usta musimy poprowadzić nić, wchodząc co jakiś czas w materiał. Możemy też przyszyć wcześniej przygotowaną otwartą buzię. Co do miny kerbala, to mamy pole do popisu.
Koniec

305
Poproś o pomoc / Odp: Początki nauki
« dnia: Pią, 24 Sty 2014, 16:19:48 »
tak dokładniej do labolatorium mnoży podstawową wartość przesyłu 1,5 raza, ale wymaga to prądu

306
Własna twórczość / Odp: Plusz-kerb, czyli szmaciany kerbal
« dnia: Wto, 21 Sty 2014, 15:32:17 »
Koniec ankiety, sześć głosów pozytywnych na zero negatywnych, więc instrukcja będzie. Zagłosujcie w temacie o tu:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

czy mam instrukcję dać od razu czy skończyć najpierw stację.

307
Stacje kosmiczne / Odp: Fuel bay alfa
« dnia: Wto, 21 Sty 2014, 15:22:59 »
Na razie projekt "Fuel" zostaje wstrzymany (czyt. nie będzie raportów przez jakiś czas. Możecie jednak zadecydować, czy dokończyć stację, czy wstawić instrukcję, jak uszyć kerbala:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Ankieta otwarta!
[/s]
Projekt na nowo otwarty!

308
Obsługa techniczna / Odp: Fullscreen
« dnia: Sob, 18 Sty 2014, 20:49:08 »
ja mam ksp na win7 i działa mi ten skrót klawiszowy, ale bez offtopu

309
Poproś o pomoc / Odp: Początki nauki
« dnia: Sob, 18 Sty 2014, 19:52:16 »
Witamy w kosmosie lukasf. Cały układ kerbolski stoi przed tobą otworem

310
Stacje kosmiczne / Odp: Fuel bay alfa
« dnia: Sob, 18 Sty 2014, 10:28:27 »
Wiem, że kiepsko projektuję, ale to rdzeń. Stacja się rozbuduje, spokojnie.

Raport II: Zbiornik rock I



Cytuj
Chwila, chwila... co to ma być?
Cytuj
To prototyp Zbiornika energetycznego, tego co startował w przetargu...
Cytuj
Wiem gdzie on startował, ale kto go projektował?
Cytuj
Philzer Kerman
Cytuj
Ten As przestworzy?
Cytuj
Reszta personelu miała wolne. Och nic innego nie mamy...
Cytuj
Dobra, niech przejdzie

notka: Dofinansować studia projektanckie, zwolnić stary personel i kupić nowy czajnik.



No to startujemy!



Lecimy po zwycięstwo! Na mun! Zaraz... nie na mun, na stację!



Moment, gdzie zdjęcia z reszty lotu? A nieważne. Standardowa procedura orbitacji.



Standardowa procedura odczepiania.



zbliżania...



Dlaczego stacja ma ikonę lądownika? Muszę to później zmienić.



Rozpoczęto niestandardową procedurę dokowania









I zadokowane. Ale technika zapomniałem zabrać.
Koniec Raportu drugiego.

311
intersect to punkty w których ty i twój cel będziecie najbliżej siebie.

312
Stacje kosmiczne / Odp: Fuel bay alfa
« dnia: Pią, 17 Sty 2014, 21:41:04 »
czy teraz lepiej? po prostu nie miałem czasu wrzucić zdjęć. nie miejcie pretensji, wróciłem z konkursu matematycznego.

313
Stacje kosmiczne / Fuel bay alfa
« dnia: Pią, 17 Sty 2014, 18:05:44 »
SWORDMAP

Firma SWORDMAP już ujawnia szczegóły na temat nowej stacji paliwowej. Petron Kerman, proszę o wyjawienie szczegółów

Cytuj
author=Petron Kerman
stacja będzie nosić roboczą nazwę Fuel bay alfa na czas budowy. co do wymagań:
  • Minimalizujemy części, maksymalizujemy paliwo
  • stacja ma być maksymalnie zautomatyzowana, załoga będzię składać się z jednego inżyniera
  • zastosujemy technologię powielania żywności, aktualnie testowane na Station Kerbin II
  • nazwa stacji ma być @^$*%*!$@ tak samo jak i wygląd

raporty z wysyłania na orbitę już niedługo
raport I: rdzeń
Cytuj
no to dawać mi tego inżyniera.
Cytuj
ale, ale... on nie umie latać rakietami
Cytuj
(uwaga, cenzura!)!@#%!@#$&%$~#^!$@^!^@$^&!@$^!@$^@!$^&%$&%!^
Cytuj
możemy... ekhmmm... go podesłać przy... transporcie zbiornika.
Cytuj
hmmm... no dobra. kogo mamy?
Cytuj
Bill Kerman...
Cytuj
dobra, dawać
widać, trzeba posłać organizatora do kerpiatry
i przyszły zdjęcia:




jak już mówiłem, stacja ma być sterowana komputerowo, więc nie potrzeba żadnych okien.



no to na orbitę! jeeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaa!



i lecimy,



oraz domykamy orbitę. stała orbita 100X100km


(oj, będzie bum!)


i wreszcie na orbicie. rdzeń ma 9 części waży ok 4t i ma po dwa doki średnie i duże.
koniec raportu pierwszego.

314
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 19:43:33 »
pamiętajcie też że może brakować im pomysłów i nie chcą za bardzo klonować części z modów, tak jak to było ze sławnym(ugch) minecraftem .

315
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 16 Sty 2014, 19:38:38 »
i być może po zmianie silnika może dojść do niestabilności save, błędy z psychiką. odlatujące części,być może po wczytaniu save po zmianie silnika stacja będzie rozłożona na pojedyńcze części.

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 34