Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Wawrzyn

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18
106
Dyskusje ogólne / Odp: Gravity turn po polsku???
« dnia: Czw, 11 Lip 2013, 14:28:11 »
W czasach, kiedy jemy lunch, ogladamy tv, gramy na laptopach, używamy smartfonow, tabletow, palmtopów i powerbookow, po ulicach jeżdżą vany, pickupy i suvy, do burgerow z grilla dodajemy ketchupu a w wolnych chwilach wrzucamy screeny na blogi, pojęcia takie jak gravity turn, czy retrograde w swojej dziedzinie nie wymagają juz zbytnio tłumaczeń.

107
Dyskusje ogólne / Odp: Wasze wyobrażenie pełnej wersji KSP
« dnia: Czw, 11 Lip 2013, 13:53:36 »
Mnie ciekawi jedna rzecz. Chodzi o dystrybucję pełnej wersji gry, kiedy takowa wyjdzie. Czy będzie dostępna w wersji pudelkowej, czy tylko cyfrowej? Wiadomo coś na ten temat?

108
Dyskusje ogólne / Odp: Gravity turn po polsku???
« dnia: Czw, 11 Lip 2013, 09:36:41 »
Zwrot grawitacyjny, jak mniemam.

109
Poproś o pomoc / Odp: dokowanie...
« dnia: Śro, 10 Lip 2013, 16:02:27 »
Panowie, to forum raczej nie służy do prywatnych pocisków i obrażania się, o wlepianiu sobie minusów "za nic" nie wspomnę. Beryl, to że nie ma paliwa nie znaczy, że nie może podlecieć innym statkiem i go zatankować. Oli, też bym Ci radził powrót do planów konstrukcyjnych, może coś tam się jeszcze da usprawnić. Jeśli uważasz, że nie, to może popraw sposób wynoszenia konstrukcji na orbitę. Sam wywalałem (z ciężkim sercem) do kosza projekty, nad którymi spędziłem sporo czasu a zawiodły pokładane w nich nadzieje. Na przykład stacja-statek, która miała zalecieć na koniec świata i jeszcze dalej, a którą składałem kilka dni, nie nadawała się w ogóle do lotu i gibała się jak "pier*** rezus", że zacytuję klasyka.

110
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: B9 Aerospace Pack
« dnia: Śro, 10 Lip 2013, 15:56:28 »
Może i fajnie to wygląda, ale dwustuczęściowy mod na pewno zamuli kompa. Sam kiedyś miałem Nova Punch, ale wypieprzyłem, bo po prawdzie ze 150 części może kilku używałem. Ale takie znakomitości awioniki, jak Pan Shinzo mogą się zainteresować tym modem ;)

A swoją drogą panowie ze Squadu mogliby dorzucić kilka części do samolotów, bo bida w tej zakładce trochę.

111
Poproś o pomoc / Odp: dokowanie...
« dnia: Wto, 09 Lip 2013, 16:11:03 »
No to jak masz paliwo, to zmień nachylenie orbity, zmniejsz ją, wyrównaj i wtedy próbuj. A jak nie masz... cóż, możesz się męczyć, albo wysłać jeszcze raz Śmiałka na orbitę, tym razem starając się wydajniej wykorzystać posiadane paliwo.

112
Poproś o pomoc / Odp: dokowanie...
« dnia: Pon, 08 Lip 2013, 22:30:46 »
Najłatwiej oczywiście popatrzeć jak to się robi ;)
Poniżej kilka filmików, które powinny przybliżyć Ci nieco temat ;)





113
Statki kosmiczne / Odp: Moho Conquest
« dnia: Pon, 08 Lip 2013, 22:13:52 »
Jestem, jestem, wybaczcie za lekki poślizg, ale powstał on z przyczyn niezależnych ode mnie ;) Jedziemy dalej.

CHAPTER III Descent

   Charlie długo zastanawiał się w jaki sposób dokonać lądowania. Dyrektywy wysłane przez Dowództwo przewidywały oddzielenie modułu Longsleep, hamowanie w apoapsis do praktycznie zerowej prędkości a następnie powolne, wertykalne schodzenie na powierzchnię wspomagane silnikami atomowymi. Na wysokości ok 2,5 km miało nastąpić oddzielenie lądownika i spokojny touchdown.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

   Charliemu jednak wcale się to nie podobało. Oznaczało to, że statek roztrzaska się o powierzchnię planety a on sam nie będzie miał już żadnej nadziei na powrót. Postanowił to zmienić.
Potrzebna była trzeźwa ocena sytuacji. Chciał wylądować najbliżej miejsca, w które wystrzelił pociski. Przeszedł do lądownika spoglądając jeszcze raz na czystą potęgę kosmosu, jaką była gwiazda Kerbol. Być może widział ją po raz ostatni. Płonącą furię przemian atomowych, odwieczny reaktor, który mógł z łatwością odebrać życie planecie, którą nim obdarował.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Statek kierował się w ku ciemnej stronie planety, słońce majestatycznie zachodziło nad horyzontem, a Charlie rozważał wszystkie możliwości.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 Fakty były następujące:
 Lądownik nie posiadał zbyt dużych zapasów paliwa. 5x10 jednostek. 50 jednostek w sumie. Przy opadaniu z 2 kilometrów to aż nadto, ale czy wystarczy do manewru, który planuje?
 Lądownik jest stosunkowo lekki, grawitacja znikoma, nie będzie więc nabierał zbyt szybko prędkości przy opadaniu.
 Cztery zbiorniki na MP po 40 jednostek dawały w sumie 160 jednostek MP, można je wykorzystać do hamowania.
 Sama pucha była dość wytrzymała, jeśli nie uda mu się wytracić prędkości poniżej 25 m/s ma szanse przeżycia, nawet pomimo uszkodzenia lądownika.
 Ale czy to wystarczy, żeby podjąć ryzyko? Cóż, chyba nie mam wyjścia, pomyślał. Jego plan był prosty. W chwili obecnej znajdował się 12 000 metrów nad powierzchnią i poruszał się z prędkością 800 metrów na sekundę. Miał zamiar obrócić całego Conquestora w stronę retrograde, wyhamować do prędkości poniżej 500 m/s i oddzielić lądownik od statku.
 I tutaj zaczynała się ta trudna część. Poprzez systemy komunikacyjne i zamontowaną jednostkę zdalnego sterowania Charlie musiał przejąć kontrolę nad Conquestorem, obrócić go w stronę prograde
, odpalić jego silniki i umieścić go z powrotem na stabilnej orbicie. Przez ten czas nie będzie mógł kontrolować swojego lądownika.
 Kiedy już statek-matka znów zacznie krążyć wokół Moho, przyjdzie pora, aby spróbować nie roztrzaskać się o spaloną słońcem ziemię.

   Wschód słońca na Moho potrafi sprawić, że człowiek zapomni jak się nazywa. Sprawić, że człowiek nie będzie w stanie wydobyć z siebie słowa. Kiedy gigantyczna, gorejąca kula gazów pojawia się nad widnokręgiem można stracić rozum. Ale Charlie nie miał na to wszystko czasu. Dla niego wschód słońca oznaczał tylko jedno.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Panele schowane, wszystkie systemy w gotowości, cała naprzód i niech to wszystko się rozleci i roztrzaska, jeśli tak ma być!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 Prędkość na zegarach spadała, 700 m/s, 600 m/s, 500 m/s, silniki pracowały na pełnej mocy, czerwone kontrolki oznaczające przegrzanie świeciły złowrogim blaskiem. No dalej, maleńka, dasz radę, jeszcze trochę. Poziom paliwa spadał nieubłaganie. Boże, spraw, żeby wystarczyło na ten ostatni manewr. 450 m/s - SEPARACJA! Charlie pociągnął za manetkę, ładunki w rozdzielaczu zadziałały, lądownikem szarpnęło i zaczął się oddalać od reszty statku. Nie ma czasu, szybko, konsola zdalnego sterowania, przez sekundę Conquestor nie odpowiada a Charlie oblewa się zimnym potem, jednak chwilę potem komputer sygnalizuje nawiązanie połączenia. Aktywacja rcs-ów, zwrot o 180 stopni, silniki pełna moc!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

500 m/s, 600 m/s, 700 m/s, statek powoli wracał na orbitę, w końcu na monitorze komputera Charlie zobaczył, że Conquestor znów krąży wokół Moho O ŻEŻ JASNA CHOLERA 8900 m.n.p.m.!!! Aktywacja rcs, pełna moc! 480 metrów na sekundę, prędkość spada bardzo wolno a powierzchnia coraz bliżej. Tajemniczy krater był na wyciągnięcie ręki.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Nie ma czasu, 5500 metrów, 460m/s, teraz albo nigdy, pełna moc silników!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 Prędkość spada jak szalona, to się może udać. Ziemia co raz bliżej, prędkość 15 m/s, wysokość 2000m i spada. Przez okno lądownika widać już powierzchnię. Teraz tylko nie spanikować, teraz tylko dobrze kontrolować ciąg i niech wystarczy paliwa, tylko tyle!

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 Uderzenie! W powietrze wzbija się tuman kurzu. Kiedy opada, Charlie oddycha z ulgą. Udało się. Z nieskrywaną satysfakcją patrzy na wskaźnik paliwa i widzi 1.70 jednostki. Nieźle. Teraz pozostaje rozłożyć panele słoneczne i zatknąć flagę na tej niegościnnej ziemi.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

  Teraz Charlie ma czas, żeby popatrzeć na Słońce. Teraz już może płakać. Nie trwa to jednak długo. Ma przecież misję. Pora wreszcie skontaktować się z panią porucznik, trzeba też monitorować komputery, być może pociski już coś znalazły. Trzeba wziąć się w garść...

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


========
Za to, że musieliście tak długo czekać, starałem się, żeby ten odcinek był szczególnie wypasiony i pełen napięcia. Spędziłem nad tym praktycznie całe popołudnie :D Piszcie, co myślicie.



114
Poproś o pomoc / Odp: Minimalne stabilne orbity planet.
« dnia: Pon, 08 Lip 2013, 15:55:41 »
W widoku mapy mamy informację o planetach, jest tam podana SOI (sphere of influence), czyli wartość, po przekroczeniu której zacznie nas ściągać grawitacja. Są to raczej przybliżone wartości, bo dla Kerbinu podaje 80km, podczas gdy wystarczy 70 (możliwe, że to po prostu błąd twórców). I Dawster, nie masz racji, Newton już jakieś 300 lat temu opisał co i jak (tzw. Newton's cannonball Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ). Orbitowanie 1 m nad powierzchnią wymagałoby nieustannej pracy silników i korygowania wysokości, byłby więc to zwykły lot. Warto też zapoznać się z pojęciami "pierwsza prędkość kosmiczna" i "druga prędkość kosmiczna".
Mam nadzieję, że pomogłem ;)

115
O kur... czak!  :o Całość będzie w formie filmu, czy tylko teaser? Can't wait.

116
Inne / Odp: Badanie Układu Kerbol'a (Satelity i Sondy) - UpDate VI
« dnia: Pią, 05 Lip 2013, 18:04:00 »
Bardzo fajny pomysł, ale troszkę szkoda, że wszędzie leciała ta sama satelitka. Wiem, że jak coś jest sprawdzone w boju, to po co zmieniać, ale jakieś tam kosmetyczne zmiany w celu urozmaicenia projektu mogłeś zaimplementować ;) Anyway, teraz tylko pozostało wysyłać misje załogowe ;)

117
Poproś o pomoc / Odp: orbitowanie na munie
« dnia: Pią, 05 Lip 2013, 12:02:11 »
Przeciez Sam mozesz to sprawdzic. Na orbicie w miejscu z ktorego chcesz wystartowac klikasz prawym, add maneuver, rozciagasz orbitke I bedziesz widzial, czy Mun Cie capnie, czy nie.

Post scalony: Pią, 05 Lip 2013, 13:26:29
Ok, dopiero teraz obejrzałem te screeny (wcześniej pisałem z telefonu) i już wiem o co Ci chodzi. Mun cię nie przechwyci teraz. Gra pokazuje ewentualne przechwycenia i zmiany trajektorii. Dodaj trochę gazu, żeby zwiększyć apoapsis, to sam zobaczysz, czy Twoja orbita zmienia kolor na pomarańczowy. Możesz też użyć wspomnianego wcześniej planowania. Z Duną pewnie było podobnie, wydawało Ci się, że jesteś blisko, ale nie przeleciałeś w jej SOI. Tak, jak mówię, gra sama sygnalizuje przechwycenia, będziesz widział, kiedy coś cię przechwyci, wysokość periapsis i punkt ucieczki.

118
Poproś o pomoc / Odp: orbitowanie na munie
« dnia: Pią, 05 Lip 2013, 10:31:21 »
Ale dziewiec I pol tysiaca kilometrow to calkiem spora odleglosc, sprobuj ja zmniejszyc zanim dolecisz w strefe wplywow Muna.

119
Łaziki / Odp: Chopper
« dnia: Czw, 04 Lip 2013, 22:24:45 »
A mnie od razu się przypomniało



Jak ktoś grał w siódmego finala, to pewnie już słyszy muzyczkę z fragmentu gry, gdzie mieliśmy okazję popieprzać na autostradzie i ciachać bolków mieczem :D

A przypomnę, co mi tam :D

120
Statki kosmiczne / Odp: Moho Conquest
« dnia: Czw, 04 Lip 2013, 16:04:51 »
Dobrze, że ktoś się upomina :D Projekt HAWKER mnie ostatnio pochłonął, więc trochę zaniedbałem ten temat :P Jutro powinno coś tu się znaleźć ;)

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18