16
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Ależ potrzebuje paliwa. Energi z nieba nie bierze, tylko wymaga zasilania.
A póki co - 2,5 kW za 25 gram ciągu, to deczko daleko do efektywnego napędu.
Chyba, że ktoś wymyśli jak zbudować zasilanie, ważące mniej niż 25 gram.
Cichy i niezwykle wydajny silnik, w którym mikrofale wytwarzają ciąg silnika. Brzmi jak mokry sen inżyniera, ale wygląda na to, że chińczykom znowu się udało. EmDrive podobno działa, a naukowcy/konstruktorzy opublikowali właśnie artykuł i dokumentację na jego temat. Czyżby rewolucja w świecie jednostek napędowych?
Cóż, zgodnie z prawami fizyki silnik ten nie ma prawa działać. Aby silnik odrzutowy działał poprawnie musi zostać uszanowana trzecia zasada dynamiki Newtona. Gdy ciąg silnika leci w jedną stronę, to rakieta napędzana tym silnikiem leci w drugą. Ale trzecia zasada dynamiki jest ważna tylko w mechanice nierelatywistycznej.
Pierwszy projekt relatywistycznego silnika mikrofalowego został opracowany przez Rogera Shawyera kilka lat temu. Prototypy powstawały i ginęły w szumie informacji ze względu na niepowodzenia w testach. Do dzisiaj
Zasada konstrukcji silnika jest banalnie prosta. To tuba, która rezonuje mikrofale i kieruje je w konkretnym kierunku – na zewnątrz dyszy. Mikrofale powstają za sprawą chłodzonego wodą potężnego magnetronu (podobne urządzenia, choć na mniejszą skalę, znajdziemy w kuchenkach mikrofalowych).
W tubie/rezonatorze powstaje “ciąg” ze względu na zmieniającą się szybkość mikrofal. Szybkość ta zmienia się z powodu kształtu rezonatora, który rozszerza się na jednym końcu. Dzięki temu oddziaływania są silniejsze na szerszym fragmencie i słabsze na węższym. Naukowcy twierdzą, że system nie łamie żadnych praw fizyki i jest zgodny ze Szczególną teorią względności Einsteina (system nie jest zamknięty).
Shawyer był już wyzywany od wariatów i hochsztaplerów. Wielu naukowców tłumaczyło z całkowitą pewnością, że taki silnik nie może działać, a pozytywne wyniki ostatnich eksperymentów muszą być mylnie interpretowane. Nie przeszkodziło to naukowcom z Northwestern Polytechnic University w Xi’an skonstruować prototyp i opublikować wyniki, które wyglądają na prawdziwe. Silnik o mocy 2500 W wygeneruje 25 gram ciągu. Nie jest to zatrważająco dużo, ale i tak więcej niż silnik jonowy.
Co to oznacza dla nas? Jeżeli projekt okaże się być rzeczywisty, to wymiana rezonatora na nadprzewodnik pozwoli stworzyć ciąg o wartości 3 ton po przyłożeniu jedynie 1 kW mocy! Latające samochody staną się rzeczywistością!
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Geostacjonarna orbita nad ike nie jest możliwa wymaga wysokości 1 133,90 km, poza strefą wpływów grawitacyjnych Ike. Jednakże, odkąd Ike i Duna są w rotacji synchronicznej, statek kosmiczny poruszający się po orbicie stacjonarnej wokół Duny będzie widział nieobracającego się Ike'a w stałym punkcie, tak jakby znajdował się na stacjonarnej orbicie Ike'a.