Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sobol

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28
91
Modyfikacje / Odp: END
« dnia: Czw, 08 Gru 2016, 09:22:14 »
A ja mam małą propozycję dla wszystkich poprawkowiczów. Dodawajcie teksty z tłumaczenia tak jak chudya w cytatach. Jest to o wiele przejrzystsze.

92
Modyfikacje / Odp: [MOD] E4 P-Wing Texture switch v0.2
« dnia: Wto, 06 Gru 2016, 18:29:39 »
Miejsca gdzie B9 ma przewagę można by długo wymieniać. Czyli co kto woli. Może poza tematem ale zapytam. Winged może Ty masz jakiś prosty pomysły aby te skrzydełka uczynić lekko przejrzyste aby stosować je jako szyby?

93
Modyfikacje / Odp: [MOD] E4 P-Wing Texture switch v0.2
« dnia: Wto, 06 Gru 2016, 16:20:13 »
Rzuć to na SpaceDock :D

94
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Wto, 06 Gru 2016, 08:25:01 »
Gujana jest ciekawą opcją i raczej dość dostępną jeśli chodzi o takie propozycje. Co do naszego położenie myślę, że biorąc pod uwagę inne kosmodromy mamy szanse latać od siebie. Myślę, że podstawową kwestią byłoby dobranie odpowiedniej orbity dla starów z naszych szerokości. Na poparcie rzucam kosmodrom w Plesiecku 62st 55'' N przy naszej Warszawie 52st 13'' N. Mimo, że powiecie wszak to Rosja ja powiem, że oni głupi nie są i też liczyć potrafią.

95
Modyfikacje / Odp: END
« dnia: Nie, 04 Gru 2016, 23:54:06 »
Każdy ma swoje racje i faktycznie krytykować za coś co nie ujrzało światła dziennego, jak tak można. Jednak adresaci krytyki chyba nie dostrzegają tego, że nie spolszczenie jest jej obiektem, a oni sami poprzez ich dotychczasową działalność. Pisałem i poprawiałem w swojej "karierze" kilka spolszczeń co prawda do innego typu gier ale jednak. Nic chyba nie jest tak trudne jak oddanie klimatu gry. Ortografia okey przyznaję jak będzie leżeć nikomu to się nie spodoba, gramatyka również. Jednak jako moder za którego ciężko mi się uznać ale podobno nim jestem mogę wam polecić jedno. Krytykę odbierajcie jako motywację, a nie wykłócacie się o swoje racje jakby to miało polepszyć waszą pracę... Weźcie to zróbcie, pokażcie, potem wysłuchajcie co jest nie tak poprawcie według sugestii, a przede wszystkim zawsze według waszej wizji. I pamiętajcie o tym mówić, że to WASZE. Owszem za błędy zbierzecie burę, ale i ewentualne pochwały też spłyną na Was.

96
Stacje kosmiczne / Odp: [DWNLD] Moja pierwsza stacja kosmiczna - DSS
« dnia: Sob, 26 Lis 2016, 21:35:34 »
Jako pseudo specjalista od stacji pozwolę sobie się wypowiedzieć :D Stacja nie jest czymś porywającym. Jak dla mnie prezentuje ona typową i naturalną konwencję budowania stacji. Jednak trzeba od czegoś zacząć.

97
Modyfikacje / Odp: Konstruction ! - "spawalne" doki
« dnia: Sob, 26 Lis 2016, 21:32:49 »
Ciekawe. Czy przydatne? Co kto lubi. Przy stacjach na moje oko to maks 5% części stanowią doki.

98
Poproś o pomoc / Odp: Wejście na orbitę.
« dnia: Pon, 31 Paź 2016, 21:05:26 »
Kadaf ma absolutnie rację. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze rakiety do startów to te z TWR w przedziale od 1.1 do 1.45 oczywiście jeśli idzie bez dopalaczy. Co to jest to TWR a no właśnie stosunek mocy silnika do masy rakiety. Okey KSP daje możliwość regulacji ciągu w prawdziwych silnikach tylko nie liczne mają taką możliwość i to też nie w tak dużym zakresie.

99
Samoloty / Odp: Sekcja lotnicza Winged Industries: Kerb-Flyer I
« dnia: Pon, 31 Paź 2016, 18:22:07 »
@winged aż się prosi zapakować mu Burana na grzbiet  ;)

100
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Sob, 29 Paź 2016, 16:33:28 »
Wszystkie konfiguracje SLS są już gotowe do następnej aktualizacji. Myślę, że uda mi się ją wypuścić na początku następnego weekendu. Muszę porobić jeszcze kilka testów i może postaram się popracować jeszcze nad niektórymi modelami. W każdym razie jest to jedna z ostatnich aktualizacji tego moda. Na przyszłość planuję jedynie ewentualne uaktualnianie modyfikacji w zgodzie z nowymi zdjęciami lub grafikami, które będą rażąco różniły się od obecnego wyglądu modyfikacji. Będę bardzo wdzięczny jeśli po aktualizacji ktoś znajdzie jakiś błąd (mam nadzieje że nie) i da znać o nim. Na koniec jeszcze rozpiska zadań do najbliższych aktualizacji jak wspomniałem dosłownie kilku:
-Zmniejszenie liczby wierzchołków w modelach dotyczy to głównie silników oraz dopalaczy;
-Dodanie do silników tam gdzie to niezbędne animacji nagrzewania się;
-Optymalizacja odbić i połysków części (walorów estetycznych bo niestety na obciążenie komputera nie mam wpływu);
-Rozwiązanie kwestii rakiet bezzałogowych możliwe dodanie modułu Instrument Unit wzorowanego na rakietach Saturn (brak danych na chwilę obecną o planach jego umiejscowienia).
Jeśli macie jeszcze jakieś uwagi dotyczące tego co powinienem poprawić piszcie. Po prostu sam nie zauważam wszystkiego. Cieszę się, że przynajmniej według mnie zostało już tak niewiele pracy.

Teraz prawdopodobnie zajmę się nową paczką części dla planowanych misji SLS. Jeżeli nie to, to na pewno wskrzeszę sobie Launch Pad 39B i postaram się go naprawdę dopracować. Na koniec mała grafika:

101
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Pią, 28 Paź 2016, 09:48:18 »
Block 1 jest już gotowy do następnej aktualizacji: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

102
Modyfikacje / Odp: Space Launch System Part Pack
« dnia: Pon, 24 Paź 2016, 21:11:08 »


Aż mi się miło zrobiło :D

103
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.2
« dnia: Nie, 23 Paź 2016, 21:40:39 »
Ze znikającymi ikonami w VAB spotkałem się w wersji PRE później już nie, ale możliwe, że nadal takie rzeczy się dzieją. Nie spędziłem niestety zbyt wiele czasu w grze od ostatniej aktualizacji. Na 1.2 PRE takie rzeczy działy się w podstawowej wersji gry ;)

104
Dyskusje o modyfikacjach / Odp: Real Solar System + Realism Overhaul + RP-0
« dnia: Pią, 21 Paź 2016, 13:32:27 »
Jeśli ktoś chętny i zainteresowany to da się odpalić już RSS + RVE na 1.2. W dotychczasowych testach zauważyłem tylko jeden mały bug nie wpływający na rozgrywkę.

105
Lądowniki załogowe, bazy, kolonie / Odp: Cobra Challenge
« dnia: Pią, 21 Paź 2016, 11:24:59 »
Część trzecia.


"Czy ktoś tu był przed nami?"

267 dni od opuszczenia orbity Kerbinu.

-Kerbin odbiór! widzimy pomarańczową tarczę na czarnym tle. Meldujemy osiągnięcie SOI Duny.
Po około piętnastu minutach na Kobrę dotarła wiadomość zwrotna z kompletem procedur i manewrów do wykonania na dzisiejszy dzień.


-Załoga pobudka! - wykrzyknął kapitan - Mamy dziś wiele do zrobienia. KSC przesłało ostateczne wytyczne dotyczące osiągnięcia orbity oraz kolejnych procedur związanych z lądowaniem próbników. Zaczniemy od sprawdzenia systemów. Meldujcie na bieżąco.
-Łączność?
-Jest.
-Stan paliwa?
-W normie.
Stan ładunków?
-Bez szwanku.
-Zatem do dzieła! Zabezpieczyć wszystkie ładunki do hamowania. Zamieszać paliwo, no i najważniejsze ustawić aparaty. Przez najbliższe półtorej godziny tylko one będą pracować.


-Zaćmienie słońca na Dunie dotyka dużego jej obszaru. Może okazać się to w przyszłości problemem przy zasiedleniu i wyborze lokalizacji. - Brzmiał meldunek przesłały no KSC tuż przed rozpoczęciem manewru hamowania.
- Załoga zająć miejsce w fotelach i zapiąć pasy. Trochę nami szarpnie. - wygłosiły megafony na Kobrze.
W tym czasie trwało już wprowadzania procedury hamującej. Komputery przeliczały zmiany rozłożenia ciężaru spowodowane niesymetrycznym rozkładem ładunku, a załoga zabezpieczała ostatnie elementy, które w nieważkości podczas hamowania mogłyby okazać się śmiertelnie niebezpieczne.
- Wszyscy na miejscach?
W śród załogi panowała przejmująca cisza jakby nikt nie chciał wierzyć w to gdzie się znajduje, a może to po prostu cichy brak zaufania do pilota? Bez względu na brak odpowiedzi po zapaleniu się kontrolek pasów bezpieczeństwa pilot bez wahania odpalił silnik z pełną mocą.


Kokpit zaświecił się zielenią. Manewry zostały wykonane z chirurgiczną wręcz precyzją udało się osiągnąć równą orbitę na wysokości 100km z inklinacją uwzględniającą położenie wszystkich anomalii zanotowanych przez wcześniej wysłane satelity.
-Przygotujcie ładunki do odpalenia jeszcze dziś musimy sprowadzić trzy lądowniki i ustanowić sieć komunikacyjną. Wysyłając meldunki raz na dobę nie da się pracować!
-Satelity gotowe do odstrzelenie. - zameldował główny inżynier.
-Do dzieła więc!
Delikatny wstrząs boczny zasygnalizował odłączenie się pierwszej satelity komunikacyjnej kolejne dwa wstrząsy dzięki umieszczeniu po przeciwnych strona osi statku wyrównały na nowo jego trajektorię.


Jeden z załogantów podpłyną do górnego wizjera w celu obserwacji dryfującej przez otchłań satelity. Statki te były zdalnie zaprogramowane do osiągnięcia połowy orbity stacjonarnej. Jedyne co załodze pozostało to czekać cierpliwie aż satelity zameldują osiągnięcie zadanych orbit.
- No cóż na nie wpływu już nie mamy podzielny się z KSC czego już dokonaliśmy. - Do centrum powoli spływały zdjęcia odłączanej satelity oraz ostatnie jej zdjęcie z separacji osłony.


-Na patrzyli się?! To do roboty. - zakrzyknął kapitan jakby przeczuwając jakieś zagrożenie dla płynności zbliżających się działań.
-Na mój znak odstrzelić lądownik nr 1.
W tym momencie statkiem szarpną potężny wstrząs. Chwila dezorientacji i kokpit za jaskrawił się czerwienią. Komputer pokładowy wyświetlał setki komunikatów na sekundę. Chwilę zajęło zanim załoga opanowała sytuację.
-Co to było? - zapytał pokładowy inżynier.
Kapitan jakby już spokojny i świadom co się stało odrzekł:
-Centrum w instrukcji przesłało ostrzeżenie o braku pewności zachowania bezpieczeństwa podczas separacji lądowników. Coś spartolili na Kerbinie i bali się nas poinformować przed startem. Straciliśmy pierwszy lądownik!
-Wykonać raport o stanie statku dodał po chwili kapitan.
To okno dla lądowania zostało stracone następne było dopiero następnego dnia. Po krótkiej analizie stanu okrętu kapitan podjął decyzję o zmianie trajektorii o kilka m/s i próbę zrzucenia lądownika w miejscu drugiej anomalii.
Po wykonaniu manewru i obiegu wokół Duny dokonano separacji, która tym razem przebiegła bez komplikacji.

Lądownik z olbrzymim impetem wpadł w atmosferę po wcześniejszym wykonaniu precyzyjnego manewru hamującego. Zapadła głęboka cisza na pokładzie. Przejście przez atmosferę miało trwać około 4 minut. Jednak już po minucie rozległ się alarm na statku. Jednak nie był to złowieszczy gong. Po odebraniu alarmu okazało się, że pierwszy z satelitów zameldował się na swoim posterunku. Po 4 minutach 30 sekundach lądownik przesłał pierwsze odczyty z atmosfery, co również oznaczało, że właśnie otworzył się główny spadochron.


Lądowanie niestety nie przebiegło tak gładko. Według odczytu danych telemetrycznych lądownik koziołkował około kilometra wzdłuż zbocza na którym wylądował. Niestety ten kilometr plus kilkaset metrów trzeba będzie się zawrócić by dotrzeć do celu. Na całe szczęście lądownik osiadł na dnie delikatnie żłobionej doliny, a dzięki pomysłowości załogi Kobry i zamontowaniu rozkładanej anteny udało się go ustawić we właściwej pozycji i przy użyciu zdalnego sterowania dotrzeć do pierwszego celu badań.


Cel tych badań niestety okazał się pochodzenia kerbińskiego. Była nim kamera jednego z przestarzałych lądowników wysłanego ongiś na czerwoną planetę. Jak się później okazało powodem wykazania tego miejsca jako anomalii było rozlanie się paliwa nuklearnego z generatora radioizotopowego. Dzięki dogłębnym badaniom wykonanym przez prostą ale jakże skuteczną aparaturę łazika udało się wykluczyć to miejsce jako ewentualną lokalizację przyszłej bazy. Główny powód: zbyt wysokie promieniowanie.

W tym czasie na Kerbinie trwały ostateczne próby bazy matki, która pomyślnie przetrwała start, deorbitację i lądowanie.



Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28