Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ShookTea

Strony: 1 ... 38 39 [40] 41
586
Dyskusje ogólne / Odp: Podbój kosmosu od Zera
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 20:41:33 »
Konstrukcje widać na zdjęciach z misji, a opis poszczególnych części zna każdy, kto trochę w to grał.

Kwestię budowy rakiet możesz wstawić w sposób skrócony i dodać do tego troszkę fabuły, np. krótki akapit o tym, jak jakiś tam wicedyrektor idzie do głównego projektanta ze zleceniem wykonania pojazdu, który będzie potrafił to, to i to.

587
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: W jakim języku programujecie?
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 19:52:11 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Ot, co!  8)

588
Inne gry / Colony
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 19:51:50 »
Nigdzie nie znajdziecie, bo to moja gra i jest w wczesnej fazie produkcji, lecz na forum pojawiło się pytanie, więc postanowiłem przedstawić tutaj, aby nie robić offtopu w offtopie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - wszystkie wydane do tej pory wersje. Kliknięcie w szare kropeczki obok numeru wersji rozwija listę zmian, w przypadku "dużych" wersji (0.1.0 "Niech rozpocznie się gra!" i 0.2.0 "Akcja!") są tam podsumowania wszystkich zmian poprzednich (a więc w 0.1.0 podsumowanie od 0.0.1 do 0.0.14, a w 0.2.0 - od 0.1.1 do 0.1.7).

Samej gry nie potrafię opisać ze względu na to, że jest w bardzo wczesnej fazie (0.2.3), ale celem jest strategia RTS, której bohaterami są istoty bliżej nieznanego gatunku, które mutują się w różne odmiany. Każda odmiana posiada swoje własne funkcje i zadania, więc np. podstawowa odmiana - "Rozpłodnik" - służy do klonowania się i mutacji w lepsze odmiany, "Wydobywca wody" potrafi... wydobywać wodę (konieczna do mutacji i klonowania!), a "Magazynier wody" (w trakcie tworzenia) potrafi przechowywać wodę. Oprócz tego, umożliwiony jest już transport wody między jednostkami znajdującymi się wystarczająco blisko siebie.

W planach dodanie znacznie większej ilości gatunków, więcej surowców... punkty nauki i drzewko technologiczne! (czyli: nowe mutacje, ulepszenia już istniejących)

Zbiór zdjęć z aktualnych postępów:

Tworzenie nowej gry - nazwa kolonii, kolor podstawowy (w tle jednostki) i dodatkowy (symbol na jednostce)



Wybrałem podstawowy kolor niebieski i dodatkowy biały. Widoczna postać Rozpłodnika.



Opcje, jakie posiada Rozpłodnik: klonowanie, mutacja do wydobywcy wody, wydobycie pojedynczej jednostki wody. Posiada max. 5 jedn. wody.



Po kilkukrotnym sklonowaniu.



Jedną z jednostek zmutowałem do Wydobywcy Wody.



Wydobywca wody może pomieścić max. 25 jednostek wody. Wydobywa na raz 5 jednostek wody. Może również transmitować wodę do pobliskich jednostek, jeśli tylko mają niepełny "bak".



Inaczej ustawione, tylko aby udowodnić, że da się nimi sterować.



I na koniec, dwie inne wersje kolorystyczne, aby udowodnić, że mamy dowolność w doborze kolorów.






Na zakończenie, informacja o kolorach:

Na każdą z opcji kolorystycznych (podstawowy, dodatkowy) przypada 13 kolorów. Daje to razem 169 różnych możliwych kombinacji kolorystycznych (od tego warto odjąć 13 kombinacji, w których kolory się powtarzają i nie widać symbolu, a więc 156), więc gdybym w przyszłości wprowadził multiplayer, ryzyko pomylenia się będzie raczej nikłe.

BTW, jednym z dostępnych kolorów jest zielony. Od samego początku zastanawiało mnie, czy przypadkiem się nie zleje z tłem, ale nigdy nie chciało mi się tego sprawdzać (WTF. To tylko jedno kliknięcie.). W każdym razie, tło jest ciemniejsze, więc się nie zlewa.

589
Dyskusje ogólne / Odp: Podbój kosmosu od Zera
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 18:17:15 »
:DDDDDDD

"Na Stronie" - ale to nie jest twoja strona, tylko jeden z tematów.

NASA nie jest bazą kosmiczną. (Tutaj miałem najszerszego banana :D)

Jebediach (a raczej Jebediah) jest Kerbalem, czyli mieszkańcem Kerbinu. Kerbin to planeta. Jebediah nie może być Dzielnym Kerbinem.

Mohawe? Rly? :D

Poza tym, gdyby nie czytać twojego opisu, to na podstawie zdjęć (a konkretnie komponentów badawczych) można by stwierdzić, że coś więcej musiałeś jeszcze zrobić, bo samymi raportami załogi z powierzchni się chyba takich części nie zdobywa.

590
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: W jakim języku programujecie?
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 12:11:50 »
Java(ewentualnie +MySQL, gdy potrzeba bazy), HTML+CSS+PHP+MySQL+JQuery

Jestem w trakcie pisania gry.

591
Kampanie / Odp: [PMB II] - Forumowy szturm na Minmus i nie tylko!
« dnia: Wto, 06 Maj 2014, 18:29:03 »

stPentagon Corp.Per aspera ad astra

Po wielu debatach na temat słuszności udziału w PMB (biorąc pod uwagę zwłaszcza problemy z ekologami przywiązującymi się do złóż paliwa drzew), dyrektor generalny stPentagon Corp. przekonał radę nadzorczą, że debiutem firmy na ogólnoświatowym rynku powinien być właśnie projekt do PMB.

Mam więc przyjemność przedstawić w jego imieniu projekt PLS-1 o nazwie...

Curie
Podstawowe dane techniczne:
-Ilość części: 36
-Masa stacji: 5.71 tony
-Max. ilość członków załogi: 4
-Zasilanie: 2 rozkładane panele "Gigantor", a w razie braku oświetlenia 8 generatorów radioizotopowych (co prawda nie dadzą zbyt dużo mocy, ale mają jedynie stanowić uzupełnienie dla zasilania)
-Pojemność baterii: 4030 jednostek
-Wyposażenie dodatkowe:
   ~Oświetlenie (po 4 światła na każdą stronę stacji)
   ~Doki - jeden duży i dwa średnie.
-Orbita: ~51.14 km x 49.75 km

Link do pobrania: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Zdjęcia:






Pozdrawiam,
ShookTea
Rzecznik prasowy stPentagon Corp.

592
A przetestowałeś może, czy Shielded i Inline współpracują z tym najprostszym dokiem, który jest odkrywany najwcześniej na drzewku technologicznym?

Bo mnie osobiście wydaje się, że ze względu na te same wymiary powinny się łączyć, ale nigdy nie miałem okazji tego sprawdzić.

Shielded:

Inline:

593
Poproś o pomoc / Odp: Wirtualne firmy.
« dnia: Wto, 15 Kwi 2014, 19:47:09 »

stPentagon Corp.Per aspera ad astra

Dyrektor generalny nowo utworzonej firmy stPentagon zajmującej się astronautyką kosmiczną potwierdza post wyżej.


Generalnie, tak tylko napisałem, aby jakoś bardziej to zobrazować. A w PMB (jeszcze) nie braliśmy brałem udziału -  czekam na przetarg, który zainteresuje moją firmę.
I chyba trzeba będzie pomyśleć nad jakimś porządnym logo, bo to wyżej to tylko flaga. W dodatku brzydka i narysowana w Paincie <3

594
Obsługa techniczna / Odp: Przycinki przy bardziej złożonych maszynach
« dnia: Śro, 09 Kwi 2014, 17:14:47 »
0.23 czy 0.23.5? Bo ten drugi został znacznie zoptymalizowany. Wystarczy powiedzieć, że na moim laptopie (szybki jak z drewna) aktualizacja naprawdę pomogła - nie gram już na najniższych ustawieniach i przestało mi się ciąć, a wydawało mi się do tej pory, że taka duża optymalizacja jest niemożliwa.

595
Aktualności / Re: KSP 0.23.5
« dnia: Wto, 08 Kwi 2014, 19:26:38 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
żarówka nie daje światła przez żarzenie się żarnika tylko przez wytwarzanie fali elektromagnetycznej o takiej częstotliwości że widać światło.

Dijm, człowieku...

Fala elektromagnetyczna nie powoduje tworzenia światła. Fala elektromagnetyczna JEST światłem. Fala elektromagnetyczna (a więc światło) jest tworzone przez żarzenie się żarnika.

596
Aktualności / Re: KSP 0.23.5
« dnia: Sob, 05 Kwi 2014, 22:31:32 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Minusy
- ustawianie kolorków świateł tylko w VAB i SPH

To akurat ma sens. Chcąc zmiany koloru tych świateł, które są teraz w grze, np. na orbicie, wymagałbyś czegoś, co w realnym świecie byłoby mechanizmem przechowującym 9261 (bo tyle jest kombinacji świateł, wyjaśnienie niżej) szkieł/żarówek o różnych kolorach, który zmieniałby aktualnie zamontowane części na każde twoje żądanie.

Wyjaśnienie liczby 9261:
Przy ustalaniu kolorów mamy trzy wartości: R (czerwony), G (zielony) i B (niebieski). Każdy z nich w zakresie od 0 do 1 ze skokiem 0.05, więc możliwe wartości dla każdego koloru to 0, 0.05, 0.1, 0.15, ..., 0.85, 0.9, 0.95, 1.
Matematycznie rzecz biorąc, ilość tak oddalonych od siebie elementów w zakresie od 0.05 do 1 jest równa 1 / 0.05 = 20, do tego wartość zerowa. Razem na każdy kolor przypada 21 różnych możliwych wartości, a ponieważ kolorów jest 3, ilość kombinacji jest równa 213 = 21 * 21 * 21 = 9261.

I teraz wyobraź sobie, że przy każdej podczepionej lampie musi gdzieś być jeszcze 9260 innych elementów o dosyć podobnych wymiarach oraz dodatkowo mechanizm, który na twoje żądanie określonego koloru znajdzie wśród tych prawie 10 tysięcy elementów jeden odpowiedni i ci go wstawi. Już samo zmieszczenie nie wchodzi w rachubę - weź pierwszą z brzegu swoją rakietę z gry i w pobliżu każdej lampy wstaw 10 tysięcy innych.

No i warto przypomnieć, że Felipe Falanghe w jednym z dostępnych na tej stronie wywiadów podał: "to zakrawa o realia science-fiction". Nie było to o tym temacie, ale to zdanie pozwala z logicznego punktu widzenia stwierdzić, że autorzy gry starają się, aby była ona mimo wszystko jak najbardziej realna.


Jeszcze coś dodam: Aby zmieniać kolor w locie, przydałoby się wprowadzenie specjalnych lamp, jak np. mapy LED. Gdyby czysto teoretycznie jeden element lampy składał się z 24 diod LED, po 8 na każdy z kolorów składniowych (co jest bardzo proste - na dużych ekranach reklamowych taka mapka jest przez ludzkie oko uznawana za pojedynczy punkt), to ta mapa mogłaby świecić w 16777216 kolorach (wszystkie z zakresu RGB), można by było również zmieniać kolor w trakcie lotu (byłoby to realne i jest wykonywane już teraz na znacznie większą skalę - ekrany reklamowe). No i warto dodać, że ludzkie oko widzi około 10 milionów kolorów, więc te prawie 17 milionów będzie aż nadto wystarczające.

597
Dyskusje na dowolne tematy / Na legalu.
« dnia: Pią, 04 Kwi 2014, 14:05:06 »
Być może was to nie obchodzi, ale zgodnie z moją niby-to-obietnicą, cytat (z tematu POWITANIA!):

Cytuj
Niestety, teraz na Kerbalów mnie nie stać, a w czasie ostatnich świątecznych wyprzedaży na Steamie nawet nie wiedziałem o istnieniu KSP, więc czekam na najbliższe zniżki i codziennie sprawdzam Steama.

Dołączyłem wczoraj wieczorem do grona szczęśliwych wyznawców Legalnego KSP.

Sam sobie gratuluję i zachęcam innych do gratulowania do zakupu (jeśli jeszcze tego nie zrobili). Warto poczuć, że jest się fair wobec innych graczy :)

598
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Czw, 03 Kwi 2014, 18:17:35 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Może baza na asteroidzie

W sumie ciekawy pomysł. Jeśli można "zadokować" do jednej asteroidy kilka obiektów na raz (nie wiem, nie grałem jeszcze), to można by z co większych asteroid całą metropolię zbudować :)

599
Obsługa techniczna / Odp: Statki zaczynają wirować w locie.
« dnia: Wto, 25 Mar 2014, 20:19:34 »
Szczerze?

Jak już pisałem w przywitaniu, z zakupem gry czekam na zniżki na Steamie (pieniędzmi nie szastam, bo ich nie mam, a gry indykopodobne jak KSP mają już w tradycji duże ceny w fazach przedpremierowych). Póki co, nie doczekałem się, a w grę gram już od miesiąca. I ani razu nie miałem żadnej sytuacji typu:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
KSP ma zabezpieczenie antypirackie które nie pozwala spokojnie wysłać większych rakiet. Panu już podziękujemy.

Największa rakieta, jaką udało mi się wysłać, miała ok. 200 części i spokojnie doleciała na orbitę. Nie daję więcej, bo mój drewniany laptop na najniższych ustawieniach graficznych ledwo zipie w większość gier (podobno w .24 ma być optymalizacja. Ciekawe, czy zauważalna).


A jeśli chodzi o jakieś obracanie się nie wiadomo skąd, to o ile dobrze pamiętam jeszcze działają niektóre bugoloty, które lecą, nie pobierając żadnej energii, dzięki błędom w grze wymuszonym przez "błędy" konstrukcyjne (typu nałożenie się na siebie lotek) i być może tutaj dochodzi do tego samego. Zastanawiające jest, dlaczego błędy w locie nie pojawiają się od razu, tylko na odpowiedniej wysokości.

600
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Celestia - układ Kerbolski
« dnia: Pią, 21 Lut 2014, 16:48:43 »
Mnie udało się trafić na całkiem sporą zniżkę na Steamie, ale nie powiem, ile kosztowała, bo nie pamiętam.

Strony: 1 ... 38 39 [40] 41