Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ShookTea

Strony: 1 ... 37 38 [39] 40 41
571
Inne gry / Odp: Colony
« dnia: Nie, 18 Maj 2014, 13:06:05 »
Download będzie, gdy wymyślę wreszcie jakiś mechanizm automatycznej aktualizacji. Tłem na razie przejmuję się najmniej - np. zdołałem dzisiaj stworzyć w pełni działający mechanizm ładowania badań (zrezygnowałem na razie z wyświetlania badań w drzewku ze względu na to, że dość trudno byłoby mi coś takiego zrobić), interfejs badań przypomina (czas teraźniejszy, a więc już gotowy :D) badania w grze Hearts of Iron 3, w Polsce znane jako Druga Wojna Światowa.

Teraz zostało mi sprawienie, by zarówno okno badań, jak i same technologie zaczęły działać i zostanie wydana wersja 0.4.0.

A później? Launcher gry. I prawdopodobnie coś w rodzaju sklepu, bo byłoby miło, gdybym uzbierał 100 dolarów - można wtedy aktywować możliwość wysyłania gier na Steam Greenlight :D

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

EDYTA:

Wyliczyłem sobie właśnie, że na podstawie używanego przeze mnie typu do oznaczenia położenia jednostki, cała mapa jest kwadratem o boku równym ok. 1,7 pentygiliarda pikseli (1 pentygiliard - 1 i 6*50+3=303 zera, ot co! Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ ). Jedna jednostka ma wymiary.... 64x64 piksele. Troszkę miejsca mają.

572
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Czarne dziury
« dnia: Nie, 18 Maj 2014, 09:21:09 »
Tak, to jest najprostszy i najogólniejszy wzór (litery oznaczające wartości są tu najmniej ważne), ale wynika stąd, że ponieważ w trakcie utworzenia czarnej dziury nie zmienia się ani masa, ani odległość, siła przyciągania pozostaje bez zmian.

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka


573
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Czarne dziury
« dnia: Nie, 18 Maj 2014, 01:01:27 »
Całkiem wywalili?  :o

Gdy ja byłem w gimnazjum (czyli nie tak dawno, bo 2 lata temu skończyłem), miałem na lekcji fizyki godzinę o astronomii. Mniejsza o to, że było lanie wody - typu "Ziemia krąży wokół Słońca, a nie odwrotnie". Z kolei w pierwszej klasie technikum, gdzie miałem fizykę podstawową i w dodatku bardzo ograniczoną, mieliśmy wzór: F=G*((m1 * m2) / r2), gdzie G to stała grawitacyjna, równa mniej-więcej 6.67*10-11, m1 i m2 to masy dwóch ciał, r to odległość między nimi, a F to siła, z jaką są przyciągane te dwa obiekty.

W każdym razie - racja. Astronomia jest (przynajmniej według mnie) najciekawszym aspektem fizyki.


OffTop (znowu): Dostałem kilka lat temu pod choinkę lunetę. Oglądałem terminator Księżyca, prezentuje się całkiem ciekawie w przybliżeniu. Można nawet zauważyć ruszające się cienie granic kraterów, ale trzeba być w ciągłym ruchu, bo przy takim przybliżeniu dosłownie widać, jak Księżyc orbituje i próbuje wymknąć się z zasięgu lunety.

Dla zainteresowanych: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

574
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Czarne dziury
« dnia: Nie, 18 Maj 2014, 00:37:37 »
Wypowiem się jako "specjalista" (bo przeczytałem "Krótką historię czasu" S. Hawkinga)

1. Zasada "Czarna dziura nie ma włosów" - bez względu na to, jaki kształt ma obiekt przed utworzeniem czarnej dziury, po przeistoczeniu w czarną dziurę (czyli skurczeniu się, nie zmieniając grawitacji) będzie idealną kulą. Oznacza to, że zderzenie czarnych dziur będzie bardzo proste - dwie kulki połączą się w jedną większą, o tej samej objętości.
2. Madrian i PanKurczak, bez względu na masywność dziur, nie mogą one między sobą "przelewać" materii, ponieważ każda z nich tworzy wokół siebie tak głęboką studnię grawitacyjną, że nawet światło (nie mówiąc o czymś tak ciężkim, jak atom, z którego składa się materia) nie może wyjść poza tzw. horyzont zdarzeń (czyli granicę czarnej dziury), jeśli już weszło wewnątrz.
3. Kadaf, są one obserwowalne, ale nie jako światło. Coś, co uważamy za całkowitą próżnię, jest tak naprawdę areną niekończących się, superszybkich procesów, w których "znikąd" pojawia się cząstka i antycząstka (więc "równość" wszechświata jest zachowana), oddalają się od siebie na małe części attosekundy, po czym dotykają się, a ze względu na to, że są one sobie całkowicie przeciwne, dokonuje się anihilacja i obydwie cząstki znikają, wytwarzając energię.
W bezpośredniej bliskości horyzontu zdarzeń może się jednak okazać, że jedna z tych cząstek w czasie oddalania się wzajemnie od siebie przejdzie wewnątrz horyzontu zdarzeń. W takim wypadku, druga cząstka zostanie uwolniona i to właśnie te uwolnione cząsteczki jesteśmy w stanie obserwować.

Ta teoria, wprowadzona przez Hawkinga, udowodniła, że czarne dziury mogą coś transmitować, co na początku wywołało istny burdel w mózgach naukowców.

4. Chopins, "jeśli coś krąży w koło czarnej dziury to jest przez nią wchłaniane" - nie. Czarna dziura zachowuje się tak, jak każdy inny obiekt o odpowiedniej masie, np. gwiazda. W gruncie rzeczy, większość czarnych dziur to gwiazdy, które gwałtownie się skurczyły. Zmniejszyły więc swoje rozmiary, ale masa pozostała taka sama, a jak dobrze wiemy z lekcji fizyki, podstawą do wyliczenia siły grawitacji między dwoma obiektami jest odległość między nimi oraz masa obydwóch obiektów. Innymi słowy, gdyby Słońce zamieniło się teraz w czarną dziurę, żaden z obiektów krążących wokół niego - ani Ziemia, ani asteroidy, ani nawet blisku Słońcu Merkury - żaden z obiektów nie zauważyłby różnicy (może poza tym, że byłoby ciemno i zimno). Orbity wyglądałyby dokładnie tak samo, jak teraz.

OffTop: Hawking nie lubi Einsteina. Napisał (w dużym skrócie): "Einstein powiedział, że podróże w czasie są niemożliwe. Brzmi to zachęcająco."

575
Inne gry / Odp: Colony
« dnia: Sob, 17 Maj 2014, 13:24:27 »
I ciach - przed chwilą dokonano aktualizacji z wersji rozwojowej 0.2.11 do wersji stabilnej 0.3.0.

Ciekawostka: Słowo "stabilna" ma wreszcie jakiś sens, bo przypadkowo naprawiłem mnóstwo błędów.

Nowości:
Dodałem zapowiadanego Magazyniera wody, który może pomieścić aż 100 jednostek tego surowca. Ale jest strasznie powolny - dwa razy wolniejszy od Rozpłodnika (Wydobywca jest mniej więcej między nimi: tabela prędkości niżej)
Zrobiłem optymalizację, o jakiej Squad mógłby tylko marzyć - liczba FPSów skoczyła z 64 do... w porywach 980. (raz nawet przekroczyło mi 990! Na moim laptopie z drewnianym procesorem rzadko kiedy się to zdarza. Prawdę mówiąc, nigdy.)
Oprócz tego cała masa rzeczy "technicznych", które w trakcie samej gry są niemożliwe do zauważenia, ale w przyszłości mogą mi znacznie ułatwić wprowadzanie nowości.

Plany do wersji 0.4.0:
Badania. Każda większa czynność będzie zdobywała odpowiednią ilość pkt. nauki, które z kolei będzie można przeznaczyć na wynajdywanie nowych gatunków i ulepszanie już istniejących (np. zwiększenie prędkości poruszania się, prędkości wydobycia lub pojemności). Oprócz tego, prawdopodobnie zostanie wprowadzony gatunek ("Naukowiec"?), zajmujący się przetwarzaniem dużych ilości wody w punkty nauki (np. 100 jedn. wody >> 1 pkt. nauki).

Tabela prędkości (nie potrafię obsługiwać tych waszych tabel, więc zrobiłem tak dziwnie):
Gatunek - prędkość (w pikselach na milisekundę)
Rozpłodnik - 0.1 px/ms
Wydobywca - 0.07 px/ms
Magazynier - 0.05 px/ms

Obrazki:
(BTW, kliknijcie na nie. Są bardzo dobrej (jak na mój komputer) jakości, więc można wszystko wyraźnie zobaczyć.)

Magazynier. Niestety pusty.


Wydobywca wydobył trochę wody i już ma wypełniony zbiornik. Ale przecież 25 jednostek wody to nic dla Magazyniera, więc oddajmy mu tę wodę.


Magazynier ma już 25 jednostek wody. Jeszcze 3 razy zrobimy taki "przelew" i magazynier będzie pełny. Tymczasem Rozpłodnik (którego gdzieś zgubiłem) nie musi się już męczyć wydobyciem - wystarczy, że pójdzie do Magazyniera i poprosi o wodę!

576
Kampanie / Odp: [PMB II] - Forumowy szturm na Minmus i nie tylko!
« dnia: Sob, 17 Maj 2014, 11:56:33 »
Uoooo... faktycznie małe.

Uahahahaha :D

577
Kampanie / Odp: [PMB II] - Forumowy szturm na Minmus i nie tylko!
« dnia: Sob, 17 Maj 2014, 08:00:27 »
A gdzie, jeśli można spytać, jest "Własne małe źródło zasilania"?

578
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: W jakim języku programujecie?
« dnia: Pią, 16 Maj 2014, 21:29:59 »
Tu nie chodzi o grę ani o przeglądarkę, ale o możliwie jak najlepiej zoptymalizowany algorytm, minimalizujący liczbę koniecznych czynności.

ROZWIĄZANIE NR. 1
Jakie będą wymiary w kafelkach? Wydaje mi się osobiście, że jedyne sensowne wyjście (biorąc pod uwagę, że plansza jest prostokątna) to 21x29 (bo pozostałe wyjścia to 3x203 i 7x87).

W takim wypadku, każdy gracz ma dwa konieczne dla Ciebie pola: położenie X z zakresu od 0 do 20 i położenie Y z zakresu od 0 do 28 (X i Y może być odwrotnie, mniejsza). Łącznie te dwie liczby zajmują 10 bitów.
Teraz załóżmy optymistyczny plan "na początek", że na serwerze znajduje się 1000 graczy. Oznacza to 10.000 bitów do pobrania co aktualizację. Oczywiście, za każdym razem wyliczasz na podstawie położenia tych graczy oraz gracza sterowanego, czy kogoś wyświetlić. 10 tys. bitów to nieco ponad kibibajt (zakładając, że 1 B = 8 b) - dokładnie 1250 bajtów. Skoro ustaliłeś interval na 300 ms (ach, te cudowne gry standalone z interwałem rzędu 17 ms :D), daje to ok. 4167 bajtów na sekundę. Zakładając, że miesiąc trwa średnio 30 dni, 10 GB transferu miesięcznie.

10 GB transferu miesięcznie, zakładając, że 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez przerwy na serwerze znajduje się tysiąc osób.
Co to oznacza?
1. Nikt nie będzie siedział na serwerze tak długo w ciągu miesiąca, by pobrać tak dużo danych. Załóżmy, że trafi się ktoś "mocno uzależniony", który w ciągu miesiąca spędzi na twoim serwerze łączny okres, powiedzmy 5 dni. W ciągu miesiąca pobierze on około 51 MB na każdego gracza. Zakładając, że ma ograniczony transfer do powiedzmy 5 GB miesięcznie, będzie mógł "grać" ze 100 graczami bez wyczerpania transferu. Prawda jest jednak taka, że osoby "mocno uzależnione" od wszelkich gier mogą wydawać więcej pieniędzy na lepszy internet.
2. Czy naprawdę jesteś przekonany, że serwer nie wytrzyma przeciążenia rzędu 350 MB na godzinę? No, chyba że oczekujesz większej ilości graczy, niż 1000 (co na początku może być trudne do osiągnięcia). Wtedy sprawa jest prosta: zarabianie pieniędzy np. na reklamach, mikropłatnościach, Premium. Będziesz w stanie utrzymać porządne serwery.




ROZWIĄZANIE NR. 2 (na które wpadłem przypadkiem)
Sposób na "bardzo dużą ilość graczy+bardzo mały transfer".
Położenie gracza musi być zapisywane na serwerze, inaczej gracze będą mogli czitować.
Prosta funkcja wewnątrz serwera, która co interwał rysuje rysunek z kompletną mapą świata gry, a na niej nakłada postaci graczy na podstawie ich położeń. Następnie, dla każdego gracza wycina fragment mapy i mu wysyła. O ile na początku, gdy graczy jest mało, bardziej opłaca się używać sposobu pierwszego, o tyle jednak w sposobie drugim wysyłana jest stale taka sama ilość danych - czyli jeden rysunek. Jeśli ilość przesyłanych danych odnośnie położenia (czyli sposób drugi) przekroczy ilość danych koniecznych do przesłania zaledwie jednego obrazka (co może zdarzyć się dosyć szybko), wystarczy przełączyć się na rozwiązanie drugie. Bez względu na to, czy gracz będzie 1, czy 100, czy pięć miliardów, ilość danych wysyłanych do pojedynczego gracza będzie taka sama. A jeśli mimo to graczy będzie tak dużo, że serwer przestanie wyrabiać... kupić lepszy serwer (jak napisałem pod koniec rozwiązania pierwszego)

579
Samoloty / Odp: Samolot Fokker Dr1 [by Kadaf]
« dnia: Pią, 16 Maj 2014, 17:35:35 »
Tak, ale nie we wszystkich skrzydłach, tylko w kilku, dostarczanych... no, przez pakiet właśnie.

Więc Procedural Wings to pakiet kilku (chyba 3) skrzydeł, których kształt możesz dowolnie dostosowywać.

580
Aktualności / Re: KSP 0.24.x
« dnia: Śro, 14 Maj 2014, 22:27:24 »
Aaa, chyba dostałem erekcji :-D Jeśli to prawda, szykuje się update na miarę trybu kariery.

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka


581
Zauważyłem to dopiero po wysłaniu, ale stwierdziłem, że to w sumie nie jest narzucenie/utworzenie nowego wątku, ale swego rodzaju "propozycja", której można się łatwo pozbyć, np. fragment pochodził ze statku o podobnej nazwie, który nie jest związany ze sprawą lub technicy z stPentagon postanowili pobawić się w tworzenie teorii spiskowych (to by nawet wyjaśniło obecność Kerbalkiewicza)

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka


582

stPentagon Corp.Per aspera ad astra

Felix Kerman, prezes malutkiej, debiutującej w PMB firmy siedział na swoim fotelu, gdy jego rzecznik prasowy i nowo mianowany asystent Shook Kerman wszedł do gabinetu.
- Nie mam zbyt dobrych wieści, szefie. Baza "Curie" zdobyła zaledwie jeden głos.
- Hmmm... - prezes wpadł na kilka chwil w zadumę. - to pewnie nasz głos?
- No właśnie nie. Z problemów technicznych* nie mogliśmy oddać głosu.
- A gdybyśmy oddali głos na siebie?
- I tak nic by to nie zmieniło. Ale nie o tym chciałem mówić.
- A cóż jest ważniejszego? W sytuacji, gdy zaczynamy wychodzić na świat, przyjęty projekt do PMB może zapewnić nam wzrost na rynku.
- Chodzi o to, że technicy przygotowujący raport, nadali mu Czarną Klauzulę.

Felix Kerman zadziwił się tą wiadomością. Każdy raport z misji miał przyznawaną jedną z pięciu Klauzul, oznaczających stopień poufności - od Niebieskiej (dostęp publiczny), przez Zieloną (dostęp dla wszystkich w firmie), Żółtą (dostęp dla osób bezpośrednio związanych z projektem), Czerwoną (tylko dla Rady), aż do Czarnej, przeznaczonej tylko dla prezesa, pełniącego jednocześnie rolę przewodniczącego Rady.

- Ale przecież musieliśmy przedstawić raport dla PMB, aby w ogóle wziąć udział w przetargu, a raporty publiczne mają Niebieską Klauzulę.
- Sęk w tym, że nie podaliśmy tam wszystkich informacji. W trakcie lotu w kierunku Minmusa skorzystaliśmy, jak zawsze, z asysty grawitacyjnej Muna. W czasie przelotu udało się sfotografować kawałek metalu, który o mało nie uszkodził stacji. Zdjęcie jest w raporcie.

Prezes otworzył teczkę i wyjął fotografię. Przez chwilę nie mógł uwierzyć własnym oczom, w końcu zażądał natychmiastowej rozmowy z przedstawicielem PMB.

"O matko kerbalska, znowu ten debil" - pomyślał pewnie Norland Kerman, gdy zobaczył Felixa na ekranie komunikatora.
- W trakcie misji PLS-1 "Curie" wykonaliśmy zdjęcie pewnego kawałka metalu. Nie jesteśmy pewni, czy ten złom jest prawdziwy, czy może jest to tylko przypadek, ale znalazł się tam napis "Kons", urwany pod koniec. Gdyby pochodził - jak można przypuszczać - z "Konsula", to orbitę wokół Muna mógł osiągnąć tylko wtedy, gdyby nagle otrzymał mocną dawkę energii, co mogłoby zasugerować nam wybuch na pokładzie. Kazimierz Kerbalkiewicz wymyślił, że to trotyl, ale ma on zbyt małą energię. Czy MSC znalazło dokładnie wszystkie części kadłuba Konsula?


-----------------------------------
* tak naprawdę to nie zauważyłem ankiety   :D

583
Dyskusje ogólne / Odp: Podbój kosmosu od Zera
« dnia: Pon, 12 Maj 2014, 16:20:44 »
Brak zdjęć z Muna przez chwilę zasugerował mi, że na nim nie wylądowałeś. Musiałem się głębiej wczytać :D

przedostek kilo- małą literą! km, nie Km!

584
Dyskusje ogólne / Odp: Pokaż swojego Kerbina
« dnia: Pon, 12 Maj 2014, 16:18:20 »
Chciałem odpowiedzieć, ale... to jest zbyt piękne, bym mógł się z tym kłócić  :'(

585
Dyskusje ogólne / Pokaż swojego Kerbina
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 21:05:18 »
Zainspirowane Drangirem: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Zasada prosta: Wchodzimy na mapę, oddalamy kamerę tak, aby widzieć mniej-więcej całe SOI Kerbinu, włączamy wyświetlanie wszystkich obiektów (w tym śmieci), robimy zdjęcie i wrzucamy tutaj.

Strony: 1 ... 37 38 [39] 40 41