Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ShookTea

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 41
376
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - Forumowa megakampania?
« dnia: Wto, 07 Paź 2014, 17:40:53 »
Jeśli tylko podany wyżej czas ci odpowiada, zapraszamy! :D

Tylko pamiętaj, żeby dodać do znajomych na Steamie tego tu idiotę, co sam dodawać innych nie potrafi: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Post Scriptum: Paaanie, co tak daleko? ;)

377
chudya: imgur.com i znacznik
Kod: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
[img]

378
Poproś o pomoc / Odp: Misja zabrania kerbala z orbity na ziemię.
« dnia: Wto, 07 Paź 2014, 10:19:34 »
Na podglądzie mapy pojawiają się również znaczniki dotyczące różnicy nachylenia orbit oraz dwóch punktów, w których będziesz znajdować się najbliżej celu (Closest approach). Musisz manewrować w taki sposób, by różnica nachylenia orbit była równa 0 stopni, oraz zmniejszyć odległość do celu (Distance to target) w punkcie Closest approach jak najbliżej zera.

Gdy dotrzesz do punktu Closest approach, zmieniasz tryb prędkości na Target (są jeszcze Surface i Orbit), celujesz na znacznik retrograde i zerujesz prędkość względem celu. Będziesz miał wtedy praktycznie idealne orbity i dwa obiekty blisko siebie. Teraz możesz albo manewrować statkiem (jeśli masz RCS), albo przełączyć się na Kerbala na orbicie i za pomocą plecaka odrzutowego podlecieć do statku.

TIP:
W ten sam sposób dokonuje się zbliżenia przy dokowaniu do stacji.

PROTIP:
Przed startem warto wyczuć moment (tzw. okno startowe), w którym najlepiej będzie wystartować, by nie czekać zbyt długo na Closest approach, oraz - jeśli nachylenie orbity celu jest różne od zera - od samego początku startować z podobną inklinacją, ponieważ na większych wysokościach zmiana inklinacji jest bardziej czaso- i paliwochłonna.

379
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - Forumowa megakampania?
« dnia: Pon, 06 Paź 2014, 12:18:12 »
Dołącza do nas Dirkuu, który prawdopodobnie będzie grał Holandią!

Aktualny rozkład terminów:
11.10 (sobota) - 18-22
18.10 (sobota) - 8-11 i 18-22
19.10 (niedziela) - 9-11 i 18-21
26.10 (niedziela) - 9-11

Jeśli któryś z uczestników ma jeszcze jakieś uwagi odnośnie zmiany terminu, zapraszam na PW lub (lepiej!) przez czat na Steamie. Jeśli zaś nic się nie zmieni, do zobaczenia w najbliższą sobotę o godz. 8 rano :)

380
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: internetowe znaleziska
« dnia: Nie, 05 Paź 2014, 16:02:29 »
Módlmy się!


381
Inne gry / Odp: Crusader Kings II - Forumowa megakampania?
« dnia: Nie, 05 Paź 2014, 11:00:15 »
Wszyscy chętni: Zapraszam do znajomych na Steamie, adres konta: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Raynus wycofał się, aktualny skład:
-zakrent2000
-ShookTea
-Dirkuu

Czekamy na dalszych chętnych! Zwłaszcza, że - jak donosi Dirkuu - wszystkie produkty Paradoxu (a więc i CK2) mają zniżki.

Jeśli ktoś nie jest przekonany o tym, czy warto kupić, czy nie - w CK2 można dziś grać na Steamie za darmo.

Aktualne terminy gier, które nam pasują:
Sobota: 8-11 i 18-22
Niedziela: 8-11 i 18-21


Pierwsza gra rozpoczęłaby się - zgodnie z czasem gry - 15 września 1066 roku.

Skrócona charakterystyka wybranych rodów
zakrent2000 - (Małe) Królestwo Gwynedd
Państwo składające się z trzech prowincji, leżące na terenach dzisiejszej Walii, tuż obok Anglii.
Dynastia rządząca: Mathrafal
Wyznanie: Katolicyzm
Kultura: walijska
Stan polityczny: Niepodległe państwo z jedną prowincją należącą do wasala z rodu Tegaingl. Bliskość trzech małych państewek pomoże w zjednoczeniu Walii, jednak późniejsze trudności może spowodować obecność Anglii i Szkocji.

ShookTea - (Małe) Królestwo Munster
Niezależne państwo na południu Irlandii, składające się z 2 prowincji.
Dynastia rządząca: Ua Briain
Wyznanie: Katolicyzm
Kultura: irlandzka
Stan polityczny: Niepodległe państwo z jednym wasalem: hrabią Ormondu z rodu Av Vedrafjord. Otoczenie składające się z wielu małych krajów irlandzkich może pomóc w łatwym zjednoczeniu Królestwa Irlandii.

Dirkuu - Księstwo Holandia
Państwo składające się z dwóch prowincji, wasal Świętego Cesarstwa Rzymskiego Narodu Niemieckiego (HRE).
Dynastia rządząca: Gerulfing
Wyznanie: Katolicyzm
Kultura: holenderska
Stan polityczny: Wasal HRE. Położenie nad morzem pozwala na wykorzystywanie floty. Niski autorytet koronny cesarza HRE daje dużą wolność jego wasalom, traktując ich praktycznie jak osobne państwa, zaś elekcyjność cesarska sprawia, że po śmierci cesarza tytuł zostaje nadany wybranemu władcy, co pozwala na łatwe zdobycie tronu cesarskiego.

Skyline - Królestwo Gruzja
Państwo składające się z 5 prowincji, 3 pod kontrolą wasali
Dynastia rządząca: Bagrationi
Wyznanie: Prawosławie
Kultura: gruzińska
Stan polityczny: Niepodległe państwo. 2 prowincje podlegają wasalowi-księciu, zaś jedna wasalowi-hrabiemu. Obydwoje również pochodzą z dynastii Bagrationi. Położone nad Morzem Czarnym, w pobliżu wielu państw dzikich. Sąsiaduje również z Cesarstwem Bizantyjskim.

Szczeble drabiny feudalnej

Od dołu:
1. Burmistrz rządzący miastem, Biskup rządzący biskupstwem (lub jego odpowiednik innych wyznań), Baron (Rycerz?) rządzący twierdzą.
Każdy z trzech budynków może stać się częścią prowincji. Postaci jednego z tych trzech typów są niemożliwe do grania.
2. Hrabia - rządzi całą prowincją, ma pod sobą jako wasali burmistrzów, biskupów i baronów. Może władać kilkoma prowincjami.
3. Książę - rządzi jedną lub kilkoma prowincjami. Będąc jednocześnie hrabią, może bezpośrednio kierować prowincją, ale może również oddać prowincję pod władanie hrabiemu, który będzie jego wasalem.
4. Król - włada całym państwem. Może mieć bezpośrednią władzę nad prowincją, jak również posiadać wasali - hrabiów i książęta.
5. Cesarz - najwyższy władca, "król królów".

Jak widać, każdy kolejny "tytuł" pozwala na posiadanie wasali z poprzednich tytułów, np. książę może mieć za wasala burmistrza, biskupa, barona lub hrabiego, lecz nie może mieć za wasala innego księcia - oddanie części terytorium innemu człowiekowi jako księstwo sprawia, że traci on władzę nad tym terenem.

De iure i De facto

De facto to aktualna sytuacja polityczna w grze. De iure to sytuacja, która jest "według prawa" wymagana.
Przykład 1.:
Polska zdobyła od Niemiec Ikslandię, która według prawa powinna należeć do Polski. Zarówno De facto, jak i de iure teren Ikslandii należy do Polski, zaś Niemcy nie mają praw ubiegać się o te tereny (które wcześniej posiadali niezgodnie z prawem).

Przykład 2.:
Polska zdobyła od Niemiec Ikslandię, która według prawa powinna należeć do Polski. De facto Ikslandia należy do Polski, jednak de iure należy ona do Niemiec, które mogą z tego tytułu żądać zwrotu terytorium, a nawet - gdy minie okres traktatu pokojowego - ponownie wypowiedzieć wojnę.

Przykład 3.:
W Niemczech leży Ikslandia, która de facto powinna należeć do Polski. Polska ma prawo żądać tego terytorium oraz wypowiedzieć wojnę, by zdobyć prowincję.

Przykład 4., najciekawszy:
Anglia i Szkocja leżą obok siebie, są de facto niepodległe. De iure każde z nich jest częścią Cesarstwa Brytyjskiego. Jeśli jedno z tych państw zdobędzie więcej niż 50% prowincji należących de iure do nieistniejącego Cesarstwa Brytyjskiego, może ogłosić się tym cesarstwem. Będzie wtedy miało de iure prawo do reszty prowincji Cesarstwa.
W ten sposób grupki małych państw mogą jednoczyć się w większe - hrabstwa łączą się w księstwa, księstwa w królestwa (tak mamy w np. w Irlandii), a królestwa w cesarstwa: Irlandia + Anglia + Szkocja + Walia → Cesarstwo Brytyjskie, Nowogród + Moskwa + Ruś → Cesarstwo Rosyjskie etc.

Moje sugestie dotyczące ubarwienia gry już po jej rozegraniu

Mam zamiar pisać pod koniec każdego pojedynczego "rozegrania" coś w rodzaju listu otwartego, publikowanego na forum. Pisząc tam w imieniu postaci, którą gram, mam możliwość ciekawego i barwnego przedstawienia sytuacji politycznej w grze widzianej z perspektywy mojego kraju, dając możliwość odniesienia się do niej przez pozostałych graczy, ale również umożliwić osobom niegrającym łatwe zrozumienie, co ciekawego działo się w czasie gry.
Proponuję zatem, byście dołączyli się do tego ciekawego moim zdaniem pomysłu, urozmaicając nieco naszą grę i prezentując swoje "oficjalne stanowiska tej sprawie" i "wyrażając głębokie zaniepokojenie".

382
Aktualności / Re: KSP 0.25
« dnia: Sob, 04 Paź 2014, 20:30:20 »
Ale przecież zanim wycofano SpacePort, w menu pojawiał się właśnie link tam. Prawdopodobnie jest to więc link do Curse.

Nie "nagłośnili" tego, bo po co? Tak samo nie nagłośnili zniknięcia z menu linka do SpacePortu.

383
Aktualności / Re: KSP 0.25
« dnia: Pią, 03 Paź 2014, 21:15:04 »
Taa, a po updacie nasze reakcje będą zapewne troszkę inne...



Tak zwykle jest, gdy się na jakąś napalimy, ot, na przykładzie 0.23.5:
1. Squad zapowiada jakąś nowość (asteroidy)
2. My się napalamy (renderowanie pasa asteroid)
3. Dostajemy w twarz (4-6 sztuk na raz, przechodzą przez SOI Kerbinu i znikają)

384
Aktualności / Re: KSP 0.25
« dnia: Pią, 03 Paź 2014, 20:20:25 »
Biomy? Biomy? Biomy? BIOMY?!  :o
Naprawdę? Ciężko mi w to uwierzyć, ale jeśli faktycznie zrobią to w ciągu jednego update'a, to albo Squad jest mistrzem, albo będziemy czekać 2 lata.

385
Szukam modyfikacji / Odp: MOD do HANGARU
« dnia: Pią, 03 Paź 2014, 14:14:33 »
@Drangir:

Cytuj
Interesuje mnie czy jest modyfikacja która pozwala na budowanie 2 oddzielnych statków / satelitów w hangarze aby dopiero później je połączyć ?

Dwa oddzielne statki/satelity buduje w hangarze. Dopiero później, po ich zbudowaniu, chce je połączyć.

386
Szukam modyfikacji / Odp: MOD do HANGARU
« dnia: Pią, 03 Paź 2014, 07:29:22 »
Eee, a dokowanie? :)

387
"z nazwą kosmos gdzie mam tą gre"

Zdradziłeś się, piracie ;D

388
Aktualności / Re: KSP 0.25
« dnia: Wto, 30 Wrz 2014, 20:19:57 »
Iiiiiii straciłem przez Drangira jedną z moich gałęzi rozwoju fabuły w Projekcie Jool. Buuu...

389
Skoro masz Steama, to prawy klik na grę na liście i "Sprawdź spójność plików gry" (jeśli nie masz czegoś takiego, szukaj w właściwościach)

390
Cytuj
The Language Patches project will allows you to translate Kerbal Space Program, using a patch.

Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 41