Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ShookTea

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 41
301
Obsługa techniczna / Odp: W chatterze nie mam dźwięków
« dnia: Śro, 19 Lis 2014, 18:36:25 »
Czy wszystkie pliki dźwiękowe są tam, gdzie powinny być? "GameData/Chatterer/Sounds". Powinny tu być 4 foldery: AAE, beeps, chatter, sstv. Sprawdź też ich zawartość.

302
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Instrukcja spolszczenia w pliku 'PRZECZYTAJ!.txt' jest nie precyzyjna.
Jest:
Instalacja Spolszczenia:
1. Wybierz folder w którym masz zainstalowaną grę Kerbal Space Program
2.Wypakuj plik KSP_WIN
3.GOTOWE!

a powinno być:
Instalacja Spolszczenia:
1. Wybierz folder w którym masz zainstalowaną grę Kerbal Space Program
2.Wypakuj zawartość folderu KSP_WIN  do folderu w którym masz zainstalowaną grę
3.GOTOWE!


WTF? Co za różnica? Bo ja w tej "twojej" wersji widzę tylko niepotrzebne powtórzenie. Przecież w punkcie pierwszym jest już podane, że trzeba przejść do folderu z zainstalowaną grą. Jeśli ktoś nie potrafi się domyślić, że to właśnie tam ma wypakować KSP_WIN, to jakim cudem w ogóle zainstalował samo KSP?

303
Przecież jest podany adres, z którego można pobrać.

304
Obsługa techniczna / Odp: W chatterze nie mam dźwięków
« dnia: Pon, 17 Lis 2014, 17:59:31 »
Raynusowi chodziło chyba raczej o całą ścieżkę, łącznie z folderami, od samego początku (czyli dysku).

Prześlij też ustawienia głośności w grze oraz samego chatterera (chyba jest tam coś takiego?).

305
Obsługa techniczna / Odp: W chatterze nie mam dźwięków
« dnia: Sob, 15 Lis 2014, 17:54:15 »
Czy ikonka chattera wyświetla się w grze?
a) Nie - coś źle zainstalowałeś. Spróbuj jeszcze raz!
b) Tak - kliknij ją. Można tam ustawiać głośność oraz częstotliwość. Być może są po prostu zbyt rzadko i ich nie słyszysz.

306
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Lądowanie Rosetty
« dnia: Sob, 15 Lis 2014, 15:02:21 »
No tak. Napisałem, że nie dociera tam zbyt wiele światła i że padną baterie. Z drugiej strony mieli szczęście, że zdążyli wykonać badania.

Uznali, że cel misji został - mimo problemów - wykonany, tylko po prostu Philae przerwał działanie. Rosetta ma dalej coś tam jeszcze badać.

307
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Lądowanie Rosetty
« dnia: Sob, 15 Lis 2014, 10:37:15 »
A ja się dowiedziałem takich faktów:

A'Tomek (jak nazywam pana Chmielewskiego Juniora :D) wypowiadał się w telewizji, gdzie powiedział mniej-więcej coś takiego:

1. Najpierw popsuł się silnik górny. Wtedy było przerażenie, bo miał on zniwelować odrzut po wystrzeleniu harpuna.
2. Później okazało się, że popsuł się też harpun, więc przerażenie zniknęło.
3. Z powodu małej stabilizacji odbił się od komety i wylądował w innym miejscu.
4. Wylądował w dziurze "na boku", więc użycie wiertła nie jest na razie możliwe.
5. Uruchomienie wiertła w sytuacji braku stabilnego położenia spowoduje, że wiertło będzie nieruchome, a obracać się będzie cała sonda.
6. Mieli jakieś spotkania, w których omawiają, jak wyjść z całej sytuacji.

No i (podobno) mają taki problem, że nie dociera tam zbyt wiele światła i może paść bateria.

308
Obsługa techniczna / Odp: W chatterze nie mam dźwięków
« dnia: Sob, 15 Lis 2014, 10:23:27 »
Chryste Panie, ile można powtarzać, że "abrakadabra" nie działa z techniką?


1. Podaj specyfikację komputera
2. Podaj wersję gry oraz wersję moda
3. Skąd ściągnąłeś i jak zainstalowałeś moda


Oprócz tego powiedz jeszcze, czy ikonka chatterera (mikrofon) wyświetla się w grze.
Poza tym, to powinno być chyba w dziale pomocy technicznej, nie?

309
Propozycje & Uwagi / Odp: Forum przez TAPATALK
« dnia: Sob, 15 Lis 2014, 08:13:31 »
Dziwne, u mnie żadnych problemów nie ma.

Dżizys, "Strongwoman träningslogg" :D

310
Propozycje & Uwagi / Odp: Zwiększenie ilości Moderatorów
« dnia: Pią, 14 Lis 2014, 22:53:19 »
Przykro mi, ale w warunkach, gdy jedna ze stron nie czyta postów drugiej w całości, dalsza dyskusja jest bezcelowa. Odpowiedź na dwa pierwsze punkty jest kłamstwem (co udowodniłem już wcześniej). Czwartego najwyraźniej nie zrozumiałeś. A trzecie: jeśli większość była "za", to mogliście zachować minimum przyzwoitości i łaskawie powiadomić nas o swojej decyzji.

311
Inne gry / NationStates, czyli "Ja rządziłbym lepiej"
« dnia: Pią, 14 Lis 2014, 21:19:46 »
Zastanawiałeś się kiedyś, jak dużo kasy mają politycy? Jak nas okradają? Jacy oni są potężni, jaką władzę mają w tym kraju? Jeśli powiedziałeś sobie kiedyś "ja też tak chcę", to NationStates będzie dla ciebie świetną grą!

W sumie, NS nie jest "grą" w znaczeniu takim, jaki zna większość osób. W tej przeglądarkowej grze on-line jedyną "ważniejszą" grafiką, jaka się pokazuje, jest... flaga twojego państwa. W istocie, w grze najważniejszy jest tekst. Anglojęzyczny, niestety, choć istnieją też regiony (o nich później!) polskojęzyczne.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od rejestracji.
Gra znajduje się tutaj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Na początku ustalamy nazwę kraju oraz jego typ, np. "Republika", "Królestwo", "Protektorat" i cała masa innych. Ważna sprawa: wybierany tam typ jest używany tylko w nazwie i nie ma żadnego związku z tym, jak jest naprawdę (podobnie, jak Białoruś, która deklaruje się, że jest demokratyczna). Nie martw się, jeśli nie możesz zdecydować: można bez problemu to zmienić. Mój kraj powstał jako rządzone twardą ręką królestwo, a obecnie jest republiką (i to taką prawdziwą!).

Następnie wybierasz flagę kraju. Masz całą bazę większości flag świata. Później w każdej chwili będziesz mógł zmienić flagę, jak również stworzyć swoją bardzo własną. Ot, choćby moje dzieło: flaga Republiki Jasnogórskiej (The Republic of Luminous Mount):



Możesz również ustalić walutę, motto i zwierzę narodowe (tak, je też można poprawić w każdej chwili!). Później zaczynają się schody - dostajesz 9 stwierdzeń takich, jak np. "każdy młody człowiek powinien odbyć obowiązkową roczną służbę wojskową". Przy każdym stwierdzeniu podajesz, czy się z nim zgadzasz, czy nie. Na tej podstawie zostanie wykształcone podstawowe prawo państwa, wpływające na trzy czynniki: prawa cywilne, ekonomię i wolność polityczną.

Gdy państwo będzie już gotowe, wyświetli ci się jego opis: flaga, nazwa, motto, opis i parę innych rzeczy. Wyświetla się tu ramka z wspomnianymi przeze mnie poziomami praw cywilnych, ekonomii i wolności politycznej. Wyświetla się również kategoria państwa, wyliczana na podstawie tamtych trzech czynników. To właśnie ta kategoria pokazuje, jak naprawdę działa państwo - może się zatem zdarzyć, że jako typ państwa dasz "Wolni ludzie", a państwo to zostanie uznane za "despotyczną dyktaturę" :)

W oknie opisu znajduje się również kilka linków. Mamy więc "Factbook", w którym możesz dowolnie opisywać swój kraj w dziedzinach takich, jak historia, geografia, polityka, kultura, sport, ekonomia itp. Znajduje się tu również "Dispatches", w którym możesz publikować biuletyny (ja np. wrzucam tam wyniki wyborów do Senatu Republiki oraz na prezydenta, przykład: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) oraz aż 4 strony z wykresami: People (wskazuje na najczęstsze przyczyny śmierci w kraju), Government (na które dziedziny - edukacja, transport etc. - skupiamy się najbardziej), Economy (ile wkładu ma sektor publiczny, a ile prywatny) oraz Trend, pokazujący zmiany w czasie praw cywilnych, ekonomii i wolności politycznej.

Ale zaraz jakie zmiany? Czyż nie napisałem przed chwilą, że jest to ustalane przez 9 pytań przy rejestracji?! Owszem, ale średnio 2 razy na dobę pojawia się tzw. issue, czyli po polsku decyzja. Jest to opis jakiejś sytuacji oraz kilka możliwości wyboru. W zależności od wybranej opcji, trzy cechy państwa się zmieniają.

Ostatnio na przykład pojawiła się sytuacja, według której koszt produkcji monety jednogroszowej jest większy od jej wartości. Pojawiła się opcje wycofania monety oraz dalszej produkcji, ale ja wybrałem trzecią opcję - zniknięcie waluty "ręcznej" i przeniesienie jej do postaci elektronicznej. Ponieważ ludzie zatracili przez to kontrolę nad swoimi wydatkami i poczuli się "nieswojo", prawa cywilne lekko spadły. Znacznie wzrosła za to ekonomia.

Ważną cechą jest grupowanie się państw w regiony. Gdyby ktoś postanowił dołączyć do gry, zapraszam do regionu "United Poland Union": Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ.

Polecam tą grę głównie osobom, które takie klimaty lubią. Większości z was może jednak to cudo nie przekonać.

312
Propozycje & Uwagi / Odp: Zwiększenie ilości Moderatorów
« dnia: Pią, 14 Lis 2014, 18:49:19 »
Och, widzę, że ktoś otworzył temat. Bardzo dobrze, bo zdrażniło mnie troszkę "wyrażanie oburzenia", a później od razu zamknięcie bez możliwości odpowiedzi.

Nie wiedzieć czemu, istnieje tutaj najwyraźniej pewnego rodzaju przeświadczenie, że jedynym sposobem, aby administracja zainteresowała się danym tematem, jest użycie "Zgłoszenia do moderatora". Cieszę się niezmiernie, że wraz z Ingwdenem przeglądacie na bieżąco forum, ale w takim razie jakim cudem za mój "offtop" z 13 września zostałem ukarany... 30 września? To ponad dwa tygodnie bieżącego przeglądania forum, a - jak można łatwo zauważyć - w roku szkolnym aktywność użytkowników tak maleje, że każdy nowy post świeci z daleka.

Zapomnijmy jednak o tym "oburzeniu" Raynusa, a wróćmy do tematu moderatorów.
22 października, w dniu, w którym Ingwden napisał, że "podejmiemy decyzję o naborze", rozmawiałem z pewną osobą z tego forum. Kolega doszedł do ciekawego wniosku: że ktoś zamknie temat, po czym sprawa ucichnie. Ja w odpowiedzi stwierdziłem, że, cytuję sam siebie: "daję im dwa tygodnie na rekrutację, po czym zrobię im burdel". Burdel bez łamania regulaminu oczywiście - nie jestem (jak się niektórym osobom wydaje) kretynem, który w napływie mniej lub bardziej lekkiego oburzenia zacząłby spamować. Wręcz przeciwnie, jestem człowiekiem kulturalnym, a przesyłane do mnie ostrzeżenia dotyczące mojego offtopicu biorą się raczej ze zbyt dokładnego pilnowania przez administrację regulaminu forum. Zresztą, kilka dosyć znanych paremii prawniczych:

Placuit in omnibus rebus praecipuam esse iustitiae aequitatisque quam stricti iuris rationem - we wszystkich sprawach powinna mieć pierwszeństwo zasada sprawiedliwości i słuszności nad zasadą ścisłego prawa.
Prius quam exaudias, ne iudices - nie sądź, zanim wysłuchasz.

I najważniejsze, a jednocześnie najczęściej łamane:
Scire leges non hoc est verba earum tenere, sed vim ac potestatem - znać ustawy, to nie znaczy trzymać się ich słów, lecz rozumieć ich sens i znaczenie.

Innymi słowy, większość (nie mówię, że wszystkie - raz ktoś mnie porządnie wkurzył i się wyładowałem. Wtedy mieliście prawo.) "kar" i ostrzeżeń, jakie zostały na mnie nałożone, wynikały ze zbyt dokładnego trzymania się przez administrację regulaminu, podczas gdy w większości (choćby wspomniany przeze mnie post z 13 września) ABSOLUTNIE NIKOMU NIE SZKODZIŁY, a przypomnijmy, że ustawy i regulaminy nie powstają po to, by "sobie były i każdy musi ich przestrzegać", ale po to, by broniły jednych przed szkodą wyrządzaną przez drugich.


A wracając naprawdę do tematu, jak już wspomniałem, kolega przewidział, że temat ucichnie, a ja dałem wam 2 tygodnie. Minęły ponad 3 tygodnie, a nie pojawiło się nic. Nie mówię tu absolutnie o rozpoczęciu rekrutacji - nie byliście skłonni nawet napisać "nie, nie potrzeba nam więcej moderatorów".



Podsumowanie
  • Moderatorzy nie powinni reagować tylko na zgłoszenia, ale również samemu badać zdarzenia na forum.
  • Moderatorzy nie powinni trzymać się regulaminu tylko dlatego, że istnieje, ale brać pod uwagę to, że powstał on w celu obrony, a nie ciemiężenia.
  • Sprawy powinno się prowadzić do końca, a nie zamykać temat i udawać, że nic się nie stało.
  • Napisanie czegoś i uniemożliwienie odpowiedzi (poprzez zamknięcie tematu) jest w oczach większości innych ludzi równoznaczne ze strachem przed tą odpowiedzią i próbą ucieczki.

Pozdrawiam,
ShookTea


PS: Ponieważ miałem już wystarczająco dużo styczności z administracją i wiem, jak lubi działać, zrobiłem printscreena tego posta, więc usuwanie go jest pozbawione sensu. Pewnie i tak zaraz ktoś napisze coś w stylu "a po co mielibyśmy to usuwać?". Aha, jasne...

313
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Lądowanie Rosetty
« dnia: Pią, 14 Lis 2014, 14:13:54 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
(chyba nieoficjalna interpretacja odebranych danych): pojazd lądował nie raz, nie dwa, ale trzy razy. A po pierwszym zetknięciu z powierzchnią, odbił się i "wisiał w powietrzu" przez następne 2 godziny :D

Oj, bardzo nieoficjalna. Nie tyle były trzy podejścia, co jedno podejście korzystające z trzech narzędzi stabilizacyjnych, a więc:
1. Philae (Philæ?) miał wystrzelić harpun.
2. Silnik wycelowany w górę miał "przygwoździć" Philae, a także usunąć efekt odrzutu po wystrzeleniu harpuna.
3. Swego rodzaju śruby przy nóżkach miały wkręcić się w powierzchnię.

Zarówno harpun, jak i silnik nie zadziałały. Na szczęście śruby pomogły, ale lądowanie graniczyło z cudem. Zresztą szef w kontroli w ciągu kilkunastu sekund przed wielkim szczęściem miał minę, jakby kometa połknęła ten lądownik.

No i jak to żartem napisał jeden pracujący w ESA Polak, "Jak się rozwali to powiemy wszystkim że taki był cel, że chcieliśmy sprawdzić czy za pomocą uderzenia w odpowiednie miejsce możemy zmienić trajektorię komety albo asteroidy, na wypadek gdyby kiedyś jakaś mogła uderzyć w ziemię i chcielibyśmy tego uniknąć!"

Z rzeczy, które mi się nie spodobały, jest wszechobecne (nawet w telewizji, o zgrozo) głoszenie, że lądowania dokonało NASA. No tak, bo przecież dla nich inne organizacje zarówno rządowe (ESA? Roskosmos? POLSA? :D), jak i pozarządowe (Space-X? Więcej nie powiem, bo nie wiem) albo nie istnieją, albo nie dają żadnych efektów.

Oprócz tego, wielki klasyk: W BBC po półminutowej notce "Rosetta wylądowała na komecie, leciała tam 10 lat, kosztowało to X dolarów, jest oddalona Y kilometrów od ziemi" przez dobre 15 minut gadali o tym, jak to jedna gwiazdka wszczepiła sobie implanty do piersi.

314
Inne gry / Odp: The Long Dark
« dnia: Czw, 13 Lis 2014, 16:55:44 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Fajna, ale za droga jak dla mnie.

Gotcha! Kerbale w przeliczeniu z Euro kosztują $34.85. To masz w końcu tą grę kupioną, czy nie? :D


Sama gra wygląda i zapowiada się całkiem miło. Inne survivalowe gry niezbyt mnie przekonują - może dlatego, że w takim np. DayZ czy Unturned pojawiają się zombie, a jest to motyw, którego nie lubię w grach? W ogóle nie przepadam za grami "strasznymi" i podejrzewam, że gdybym w tym The Long Dark został nagle zaatakowany od tyłu przez wilka, to moja postać zginęłaby od zagryzienia, a ja sam zginąłbym od zawału :)

315
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Lądowanie Rosetty
« dnia: Śro, 12 Lis 2014, 17:33:34 »
I przydupczyła! Gratulacje dla ESA'y! :D

Owszem, był live. Oglądałem. Cieszyli się jak dzieci. A ja razem z nimi :D

Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 41