Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - ShookTea

Strony: 1 2 [3]
31
Propozycje & Uwagi / [Odrzucone] Czcionki!
« dnia: Pon, 21 Lip 2014, 12:00:36 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Zwróćcie uwagę na końcówkę pierwszego postu (lub jedynego, jeśli ktoś stwierdzi "beznadzieja, nawet nie warto cokolwiek tu pisać")

Nawet nie wiecie, jak bardzo przydałby się dostęp do większej ilości czcionek, w tym przypadku jakaś z rodziny cursive, naśladujących ludzkie pismo - w istocie, z pięciu rodzin czcionek mamy cztery (serif, sans-serif, monospace, nawet fantasy, bo za taką uznaję "Comic Sans"), cursive brak.

200 darmowych fontów cursive: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Osobiście, najbardziej przypadają mi do gustu:
Scribble (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)



Otto (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)



bedtime stories (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ)


32
Rakiety / Nowa (?) generacja - JRocket
« dnia: Pon, 21 Lip 2014, 11:50:21 »
-Do mnie! - wrzasnął do interkomu Felix Kerman, prezes stPentagon Corp. Śpiący przy biurku w pokoju obok asystent Shook Kerman nagle obudził się ze strachem i szybko pobiegł do gabinetu dyrektora.
-S... słucham?
Felix pokazał mu teczkę finansową, którą dostał od asystenta.
-Co to ma być? - pyta się wściekły prezes.
-Yyy... raport finansowy z ostatnich 3 dni. - asystenta oświeciło. Dyrektor był zaskoczony, gdy dowiedział się, że badania nie będą już finansowane przez rząd i stPentagon będzie musiało na siebie zarabiać. Najwyraźniej jeszcze nie przywykł do tak dużych wydatków.
-Dlaczego wydajemy tak dużo pieniędzy na paliwo rakietowe?! Inne korporacje nie mają z tym żadnych problemów, szukają nawet sposobów na podwyższenie cen! A my?! Ceny za paliwo wbijają nam gwóźdź do grobu!
-Szef zamówił dwa tygodnie temu samochód na paliwo rakietowe.
-I co z tego?! Nasze rakiety ciągną więcej paliwa!
-Ale w ciągu ostatnich 3 dni nie wysyłaliśmy ani jednej rakiety, skupialiśmy się na samolotach odrzutowych.
-Hmmm... - dyrektora zatkało. Zaczął się zastanawiać, jak często musiał jeździć ostatnio z żoną do teściowej (a to wredna baba, to wszystko przez nią!) oraz jak wyjść z tej nieprzyjemnej sytuacji.
-Nic mnie to nie obchodzi! Wymyślcie coś, by rakiety zużywały mniej paliwa!

Shook pobiegł do Hermenegiliusza Kermana, głównego inżyniera, i przedstawił żądania prezesa.
-On całkiem zwariował! - krzyknął Hermenegiliusz. - Najwięcej paliwa zużywamy na rakietę nośną, ale ta potrzebuje jej całkiem sporo.
-Nie dałoby się może przerzucić na paliwo lotnicze?
-Nie, w kosmosie przecież nie ma powietrza. - powiedział Hermenegiliusz, załamany beznadziejnym pomysłem asystenta dyrektora.
-Ale w rakiecie nośnej. Przecież ona jest używana przede wszystkim w atmosferze.
-Hmm... - Może ten pomysł wcale nie jest taki zły? - zabieram się do testów.


RAPORT
JRocket Promo A
Niebieska Klauzula - dostęp publiczny

A oto efekty pierwszych testów: prototyp - rakieta JRocket Proto A. Pierwsze testy zakładały lot bezzałogowy i bez ładunku. Miało to służyć do przetestowania działania samego mechanizmu i tego, czy budowa tego rodzaju rakiet w przyszłości ma jakiś sens.




Gotowy do wystrzelenia!



I lecimy! W tym momencie rakieta korzysta z trzech silników odrzutowych.



Osiągnięcie prędkości 200 m/s - ~720 km/h



Rozpoczynamy zwrot grawitacyjny, korzystając dalej z silników odrzutowych.


21 kilometrów nad ziemią, prędkość dźwięku dawno przekroczona. Powietrza jest już zbyt mało - przyspieszenie rakiety znacznie się zmniejszyło, więc dokonano separacji silników odrzutowych i przejście na silniki rakietowe. Dopiero w tym miejscu pokazała się pierwsza wada rakiety, którą będzie można łatwo skorygować - lekkie wstrząsy w chwili separacji (być może trzeba było najpierw wyłączyć silniki, a później je odłączać?)



Korekcja dokonana, lecimy dalej!



Zbliżamy się do Niskiej Orbity Parkingowej™, wynoszącej 90x90 km



Zwrot grawitacyjny trwa. W tle widać półwysep z KSC i opuszczone lotnisko.



Apoapsa Niskiej Orbity Parkingowej™ osiągnięta, czas na utworzenie stabilnej orbity.



Tworzenie orbity trwa.



Koniec!



Po osiągnięciu orbity 89.756 m x 95.028 m zostało mu 134 jednostki ciekłego paliwa oraz 164 jednostki utleniacza. Po wykorzystaniu mniej niż połowy tego paliwa, JRocket Proto A dotarł(by) na orbitę Muna - tak naprawdę, została utworzona orbita transferowa Hoffmana, zanotowano również przejęcie grawitacyjne. Niestety, ze względu na zbyt małą ilość baterii oraz brak źródła energii elektrycznej, straciliśmy kontrolę nad JRocket Proto A zaledwie 5 minut przed wejściem do SOI Muna.



Podpisano,
Felix Kerman
Prezes stPentagon Corp.

Opublikowano: 21.07.2014
Shook Kerman
Rzecznik prasowy stPentagon Corp.

Jeśli ujawnianie raportów z innych testów technologii będzie mogło źle wpłynąć na korporację w jakikolwiek sposób, rozważamy zmianę Klauzuli Poufności z Niebieskiej do innej - Zieloną, Żółtą, Czerwoną a nawet Czarną.
Do tego czasu, będziemy trzymali się Klauzuli Niebieskiej - dostęp publiczny.

33
Inne gry / st4X - Powrót programistów z stPentagon Corp.
« dnia: Pon, 14 Lip 2014, 12:07:02 »
Już zaraz na wstępie lekki offtop: Colony upadło, straciłem cały kod źródłowy. GitHub nie pomógł - miałem dużo problemów z odzyskaniem. Od teraz kod zapisuję na pendrive :)

st4X

Pierwsze pytanie - czym jest "4X"? Jest to skrót często pojawiający się przy strategiach takich, jak serie Civilization, Anno lub (swego czasu moje ulubione gry) Galactic Civilizations i Dragon Throne. Rozwinięcie tego skrótu to:
eXplore (eksploracja) - odkrywanie terenów
eXpand (ekspansja) - powiększanie obszarów znajdujących się pod kontrolą gracza
eXploit (eksploatacja) - zbieranie i wykorzystywanie zasobów na kontrolowanym terytorium i zwiększanie efektywności już używanych
eXterminate (eksterminacja) - atakowanie i eliminowanie rywali

Czym się wzoruję?

W grze Colony niektórzy zauważali (zresztą słusznie) podobieństwo do rasy Morphidów z gry Earth 2160. Tutaj mamy do czynienia z próbą przeniesienia zasad rządzących grą Galactic Civilizations II do świata gry Anno 1602.


Co jest?
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Aktualna lista budynków

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Plany na najbliższą przyszłość

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.


Plany na Nie-Tak-Bardzo-Bliską Przyszłość™

Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Zdjęcia

Główny ekran gry. Dziwnym trafem generator postawił moją wyspę w lewym górnym rogu mapy.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Kliknąłem na moje miasto. Mam 11 pól zielonych, 3 żółte i jedno czerwone. Zbudujmy farmę!
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

W sumie, stać by mnie było na zakup - mam 50 tysięcy TC, a cena farmy to 100 TC (koniecznie muszę podnieść te ceny)
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Zdecydowałem się jednak na budowę. Będzie to trwało przez 8 tur. W międzyczasie kupię warsztat na raty.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Do podstawowej ceny utrzymania kolonii, równej 50 TC, doszła jeszcze cena utrzymania warsztatu - 7 TC na turę. Oprócz tego, prace nad farmą oraz raty za warsztat zwiększają wydatki łącznie o 30 TC, co razem daje 87 TC na turę. Całe szczęście, że 40% podatku zapewnia mi przychód rzędu 115 TC na turę
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Praca nad budową farmy została wreszcie zakończona. Zwróćcie uwagę, że maksymalna ilość mieszkańców wzrosła o 2000.
Przepraszamy, ale goście nie mogą zobaczyć zawartości spoilera.

Pobierz plik z instrukcją tutaj: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (przeczytaj tę instrukcję. Choć i tak wiem, że pewnie tego nie zrobisz.)


Niusy
Dodałem ankietę do zbierania opinii publicznej - mam dylemat w sprawie nadania nazwy dla pojedynczej tury, ponieważ powtarzanie co chwilę zwrotów w stylu "każdej tury", "co turę" jest męczące, znacznie łatwiej jest wypowiedzieć np. "codziennie" lub "co tydzień", jest to bardziej "naturalne".


1 Tak, wiem, że pustynia również jest ziemią jałową. Nazwy te są (chyba) tymczasowe.
2 Wprowadzanie tej uważanej za ważną funkcjonalności jest w tym etapie bezsensowne - aktualnie każda większa zmiana kodu (a takie zdarzają się często) jest powiązana z tym, że zapisy gry sprzed zmiany stają się kompletnie bezużyteczne.

34
Dyskusje na dowolne tematy / Wieści od NASA/ESA/CSA-ASC
« dnia: Wto, 24 Cze 2014, 18:03:31 »
Ot, taki sobie mój pomysł, gdyby ktoś nie miał np. Twittera (pewnie się nie przyjmie i będzie ochrzan, że znowu śmiecę)

O-co-chodzi? O wieści od amerykańskiej Narodowej Agencji Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej NASA, Europejskiej Agencji Kosmicznej ESA i Kanadyjskiej Agencji Kosmicznej CSA (Canadian Space Agency, vel Agence spatiale canadienne ASC), a także od przyjaciół astronomów. Ogólnie, różne wieści.

I przydałby się znacznik spoiler

Od razu zapowiadam - ponieważ dużo zwrotów jest używanych głównie w j. angielskim (np. closest approach), zwroty te umieszczam w wersji nieprzetłumaczonej w nawiasie kursywą. Podobnie w razie zagrożenia złego przetłumaczenia - opinie i poprawki mile widziane.


Część I - pierwsze ślady czarnej materii, zwierzęta i Superman na ISS

NASA Technology - media zaproszone dziś do obejrzenia testowego pomieszczenia kontrolnego drukarki 3D i zbiornika kriogenicznego (cryotank).
"duży, gruby i gotowy do testów"





NewHorizons2015 (misja zbadania Plutona) - dokładnie za rok będziemy na 3 tygodnie przed zbliżeniem (closest approach) oraz tworzeniem końcowej trajektorii. Ma to nastąpić 10 dni przed Plutonem (? these can take place down to Pluto-10 days).



Reid Wiseman (NASA, aktualny mieszkaniec ISS) - Łącznik pierwszy -> laboratorium -> moduł Columbus. Dotknięte dwie poręcze - nowy poziom w umiejętnościach latania.

Odpowiedź od CSA-ASC - poziom Supermana!



NASA - mrówstronomowie (Antstronauts) na ISS? Zdobyte dane mogą nauczyć nas wiele o Internecie i algorytmach robotyki.





ESA Science - Pierwszy krok do odkrycia cząstek czarnej materii? Zastanawiające promieniowanie X wskazuje na czarną materię
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ





Universe Today - odległy blazar (Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ) 3C 454.3 wybucha. Możliwe do zaobserwowania przez amatorskie teleskopy.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ





The Daily Galaxy - Diament wielkości Ziemi - skamieniały biały karzeł, stary jak Droga Mleczna, krąży wokół gwiazdy neutronowej.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



SPACE.com - najnowsze, niesamowite zdjęcie z Curiosity:




Kapitan Mike Foreman (NASA, STS-123 Endeavour i STS-129 Atlantis) odpowiada na pytanie - "Czy spotkał się pan kiedyś z jakimś rodzajem życia obcych poza Ziemią?" - Przykro mi, ale nie.



The Daily Galaxy - Stephen Hawking: "Dlaczego Droga Mleczna nie roi się od mechanicznego lub biologicznego życia?"



NASA - załoga ISS rozmawia o życiu w kosmosie i ogląda mundial 260 mil (ok. 418 kilometrów) nad Ziemią wraz z telewizją ESPN o 9:25 czasu ET



NASA - Tranzyt ISS przez Słońce widziane z Holandii.



[Post scalony: [time]Śro, 25 Cze 2014, 08:20:56[/time]]
Część II - zdjęcie dnia, APOD, nowy Devnote KSP

Najpierw coś niezwiązanego z astronomią, ale jakże ciekawe :D

Professor Snape - to ona wygra grę o tron.





Astro Picture Of the Day (Astronomiczne zdjęcie dnia) - galaktyczny klaster "Herkules"





Curiosity Rover - Wszystkiego najlepszego dla mnie z okazji mojego pierwszego roku marsjańskiego! W nagrodę, .MP4 ze mną.
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ



Buzz Aldrin (chyba każdy tutaj wie, kto to jest) - Na wakacjach w moim rodzinnym stanie NJ (Nowy Jork) ze siostrą Maddy - młoda, ma tylko 89 lat. I tak spędzam czas na Twitterze...



NASA - Testy drukarki 3D zakończone, urządzenie gotowe do wystrzelenia na ISS.





Reid Wiseman (NASA, aktualnie na ISS) - nie korzystam często z 800mm (soczewka do aparatów/kamer/lunet etc.), ale Coronado było absolutnie warte wysiłku (worth the effort)





Alexander Gerst (ESA, urodzony w Niemczech, aktualnie na ISS) - Zrobiłem zdjęcie pustemu skafandrowi kosmicznemu, który gra na gitarze powietrznej.





Kerbal Space Program - nowy devnote! Szybkie tłumaczenie:

Felipe jest w tym tygodniu na prywatnych wakacjach, by doładować baterie po kilkunastu dniach pracy do późnych godzin, by doprowadzić grę do stanu eksperymentów przed następną aktualizacjach. Chcemy przedstawić wam cytat z rozmowy, jaką mieliśmy tydzień temu przed wyjazdem: "Ale w skrócie, tak, 0.24 zostanie wydane również w 64-bitowej wersji Windowsa"

Alex - Ciągle implementuję nowe dźwięki do gry. Myślę, że muszę to wyjaśnić dokładniej: testuję zmiany dźwięków kilku części rakietowych (silniki na paliwo ciekłe, dopalacze na paliwo stałe etc.) na nowe. Dodatkowo pracuję z Lalo nad nowym procesem rachunkowości (? new accounting processes)

Mike - To był długi tydzień naprawiania błędów. Kontrola jakości i eksperymenty idą całkiem płynnie. Gotowy build był bardzo stabilny, zaimplementowaliśmy kilka propozycji modderów i sprawiliśmy, że całość jest troszkę ładniejsza.

Daniel - Wreszcie opublikowałem animację, mam nadzieję, że się podobała! Teraz jesteśmy w fazie postprodukcji kolejnej animacji.

Jim - myślę, że pozbyliśmy się krytycznych błędów UI (interfejs użytkownika) gry. Co oznacza głównie, że można być pewnym poprawności czcionek oraz innych dużych ? (tweaks)

Miguel - Praca nad restrukturyzacją KSP-TV i Squadcast. Dzielenie w eksperymentalnym forum i zabawy z budową. Próba przeżycia Letnich Wyprzedaży Steam.

Bob - Pracowałem z Nassault nad kilkoma filmami - jeden powinien pojawić się jutro! On jest bardzo kreatywny, więc jesteśmy szczęśliwi, mogąc mieć go z nami. Szykujemy się również do wydania kolejnej wersji i uważam, że jest tak duża aktualizacja powinna mieć swoją nazwę. Jeden problem... mamy problem z dogadaniem się, jak nazwać. Proszę, wypełnijcie tą ankietę Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ (która pomoże nam również z aktualizowaną informacją demograficzną naszej społeczności!), by mieć wpływ na nazwę dla kolejnej aktualizacji!

Ted - ostatni tydzień spędziłem nad kończeniem 0.24 w kontroli jakości i poddać go Eksperymentom (Nie mam pojęcia, dlaczego używają tego słowa w devnote wielką literą - ShookTea).

Anthony - 0.24 jest właśnie w fazie eksperymentów. Jest to ostatnia faza testowa przed wydaniem.

Eduardo - praca nad rachunkowością (?) na nowych procesach i procedurach.

Rogelio na zwolnieniu chorobowym.

Hugo - zauważyłem kilka drobnych problemów. Rozpocząłem również proces ulepszania estetyki i zachowania kilkunastu istniejących części wewnątrz gry. Czekam na wydanie 0.24 i nadchodzącą pracę oraz wieści.

35
Dyskusje ogólne / Pokaż swojego Kerbina
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 21:05:18 »
Zainspirowane Drangirem: Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Zasada prosta: Wchodzimy na mapę, oddalamy kamerę tak, aby widzieć mniej-więcej całe SOI Kerbinu, włączamy wyświetlanie wszystkich obiektów (w tym śmieci), robimy zdjęcie i wrzucamy tutaj.

36
Inne gry / Colony
« dnia: Nie, 11 Maj 2014, 19:51:50 »
Nigdzie nie znajdziecie, bo to moja gra i jest w wczesnej fazie produkcji, lecz na forum pojawiło się pytanie, więc postanowiłem przedstawić tutaj, aby nie robić offtopu w offtopie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ - wszystkie wydane do tej pory wersje. Kliknięcie w szare kropeczki obok numeru wersji rozwija listę zmian, w przypadku "dużych" wersji (0.1.0 "Niech rozpocznie się gra!" i 0.2.0 "Akcja!") są tam podsumowania wszystkich zmian poprzednich (a więc w 0.1.0 podsumowanie od 0.0.1 do 0.0.14, a w 0.2.0 - od 0.1.1 do 0.1.7).

Samej gry nie potrafię opisać ze względu na to, że jest w bardzo wczesnej fazie (0.2.3), ale celem jest strategia RTS, której bohaterami są istoty bliżej nieznanego gatunku, które mutują się w różne odmiany. Każda odmiana posiada swoje własne funkcje i zadania, więc np. podstawowa odmiana - "Rozpłodnik" - służy do klonowania się i mutacji w lepsze odmiany, "Wydobywca wody" potrafi... wydobywać wodę (konieczna do mutacji i klonowania!), a "Magazynier wody" (w trakcie tworzenia) potrafi przechowywać wodę. Oprócz tego, umożliwiony jest już transport wody między jednostkami znajdującymi się wystarczająco blisko siebie.

W planach dodanie znacznie większej ilości gatunków, więcej surowców... punkty nauki i drzewko technologiczne! (czyli: nowe mutacje, ulepszenia już istniejących)

Zbiór zdjęć z aktualnych postępów:

Tworzenie nowej gry - nazwa kolonii, kolor podstawowy (w tle jednostki) i dodatkowy (symbol na jednostce)



Wybrałem podstawowy kolor niebieski i dodatkowy biały. Widoczna postać Rozpłodnika.



Opcje, jakie posiada Rozpłodnik: klonowanie, mutacja do wydobywcy wody, wydobycie pojedynczej jednostki wody. Posiada max. 5 jedn. wody.



Po kilkukrotnym sklonowaniu.



Jedną z jednostek zmutowałem do Wydobywcy Wody.



Wydobywca wody może pomieścić max. 25 jednostek wody. Wydobywa na raz 5 jednostek wody. Może również transmitować wodę do pobliskich jednostek, jeśli tylko mają niepełny "bak".



Inaczej ustawione, tylko aby udowodnić, że da się nimi sterować.



I na koniec, dwie inne wersje kolorystyczne, aby udowodnić, że mamy dowolność w doborze kolorów.






Na zakończenie, informacja o kolorach:

Na każdą z opcji kolorystycznych (podstawowy, dodatkowy) przypada 13 kolorów. Daje to razem 169 różnych możliwych kombinacji kolorystycznych (od tego warto odjąć 13 kombinacji, w których kolory się powtarzają i nie widać symbolu, a więc 156), więc gdybym w przyszłości wprowadził multiplayer, ryzyko pomylenia się będzie raczej nikłe.

BTW, jednym z dostępnych kolorów jest zielony. Od samego początku zastanawiało mnie, czy przypadkiem się nie zleje z tłem, ale nigdy nie chciało mi się tego sprawdzać (WTF. To tylko jedno kliknięcie.). W każdym razie, tło jest ciemniejsze, więc się nie zlewa.

37
Dyskusje na dowolne tematy / Na legalu.
« dnia: Pią, 04 Kwi 2014, 14:05:06 »
Być może was to nie obchodzi, ale zgodnie z moją niby-to-obietnicą, cytat (z tematu POWITANIA!):

Cytuj
Niestety, teraz na Kerbalów mnie nie stać, a w czasie ostatnich świątecznych wyprzedaży na Steamie nawet nie wiedziałem o istnieniu KSP, więc czekam na najbliższe zniżki i codziennie sprawdzam Steama.

Dołączyłem wczoraj wieczorem do grona szczęśliwych wyznawców Legalnego KSP.

Sam sobie gratuluję i zachęcam innych do gratulowania do zakupu (jeśli jeszcze tego nie zrobili). Warto poczuć, że jest się fair wobec innych graczy :)

Strony: 1 2 [3]