Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Shinzo

Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 25
286
Humor / Russian Space Program...
« dnia: Wto, 02 Lip 2013, 18:59:42 »
...czyli jak to wygląda w realu ;)

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

287
Samoloty / Odp: Szybowiec v2
« dnia: Wto, 02 Lip 2013, 18:50:31 »
Właśnie często słyszę jakoby centrum siły nośnej powinno być za centrum masy, ale w KSP to średnio działa, żeby nie powiedzieć nie działa.
1. Zbudowałem wiele samolotów i z mojego doświadczenia wynika, że najlepsze rezultaty daje idealne pokrycie się obu markerów.
2. Dodatkowo ma wpływ kąt nachylenia wektora siły nośnej do osi samolotu. Idealnie jest gdy ten kąt jest prostopadły do osi samolotu. Ale strasznie ciężko uzyskać taki efekt.
3. Wektor ciągu powinien leżeć równolegle do osi samolotu, za środkiem ciężkości, po prostu się z nią pokrywać.
4. Ciąg silników powinien być dobrany odpowiednio do masy samolotu. Jeśli będzie za duży samolot będzie wpadał w przeciągnięcie nawet przy niewielkim skręcie bo prędkość będzie za duża. Jeśli będzie za mała to będzie miał problemy z oderwaniem się od gruntu i będzie powolnie reagował na manewry.
5. Ostatnią rzeczą o jakiej warto pamiętać to ustawianie powierzchni sterowej jedynie w poziomie i pionie. Sam rzadko się do tego stosuje, ale prawda jest taka, że im mniej skośnych lotek, tym samolot lepiej reaguje na polecenia pilota.
Jeśli zbudujesz samolot według tych wytycznych to będzie latał jak marzenie. Bez jakiegokolwiek moda i bez SASu będzie trzymał kierunek, będzie bardzo zwrotny, będzie świetnie reagować na wszelkie manewry.

Tu mam przykład jak to wszystko powinno wyglądać w praktyce:



Jak widać nie wszystkie punkty są do końca spełnione, ale i tak maszyna latała wyśmienicie 8)

P.S.
Żeby maszyna łatwiej odrywała się od gruntu, tylne kółka powinny być przesunięte bliżej środka ciężkości. Jednak wtedy start wymaga przećwiczenia parokrotnego, bo za silne poderwanie maszyny skutkuje szuraniem kupra po asfalcie ;)

288
Stacje kosmiczne / Odp: Mass Shooter 1
« dnia: Nie, 30 Cze 2013, 22:25:15 »
Tak czułem, że gdzieś już widziałem coś takiego. Btw nie działają mi obrazki, coś je źle podlinkowałeś chyba :P

289
Rakiety / Odp: Kosmos. Ostateczna granica. Misja "Orion"
« dnia: Nie, 30 Cze 2013, 19:10:33 »
WOW! o_O
Piękna rzecz, gratuluję. Brak mi słów żeby napisać więcej.

290
Samoloty / Odp: Szybowiec v2
« dnia: Nie, 30 Cze 2013, 16:54:17 »
No owszem, zazwyczaj lot kończy się po jakimś czasie bo nie ma już jak wyciągnąć wznoszenia, ale w realu wszystko zależy od skilla pilota. Rekordziści mogliby latać w nieskończoność, gdyby ich sen nie ograniczał ;)

291
Samoloty / Odp: Szybowiec v2
« dnia: Nie, 30 Cze 2013, 16:06:21 »
Użyj tagów [ img ] przed linkami i [ /img ] za (tylko bez spacji), żeby nie pokazywało ich jako linków, tylko jako obrazki.

A co do maszyny to fajna, nie pomyślałem nigdy o robieniu szybowców. Da się nim latać w nieskończoność jak prawdziwymi, czy długość lotu jest z góry ograniczona? Wątpię, żeby w KSP występowały prądy wznoszące?

No i witam na forum ;)

292
Rakiety / Odp: Luna I
« dnia: Nie, 30 Cze 2013, 16:02:00 »
Spoko Deyvin, nie ja pierwszy i nie ostatni użyłem tego nazewnictwa. Nie uzurpuję sobie praw do nazwy Luna ;)

No muszę przyznać Kadafie, że trochę mnie trzymało. Zaraz po wylądowaniu chciałem budować rakietę z myślą o Dunie lub Eve, ale musiałem iść spać, a na drugi dzień nie było okazji pograć i jakoś mi przeszło. Jednak to całkiem przyjemne uczucie dolecieć na inne ciało niebieskie, więc pewnie za jakiś czas spróbuję.


Mały update do tego, co pisałem w pierwszym poście.
Oporna osłona silnika, która pozostała przyczepiona do modułu napędowego i nie chciała odpaść, gdzieś wyparowała. Także może wyślę tam kiedyś cysternę, pod tankuję i dokończę misję jak była planowana. Chociaż lądownik ma chyba dość paliwa, żeby zrobić prędkość ucieczki z Muna, a jak mu się to uda to złapie go Kerbin i wyląduje raczej bez problemu na spadochronach. Zobaczę jeszcze co z tego wyjdzie.

293
Samoloty / Odp: B-2.0 by Sins Corporation
« dnia: Nie, 30 Cze 2013, 15:51:01 »
Najtrudniejsza była zabudowa dołu, bo musiałem ją zbudować od zera. Górę skopiowałem z B-1.0, a że zbudowałem to dawno temu to nie pamiętam czy się przy niej jakoś specjalnie męczyłem :P
Chciałem uzyskać maksymalne podobieństwo do B-2 Spirit i pierwotna wersja moim zdaniem przypominała go bardzo. Trochę liczba zębów na tyle się nie zgadzała, ale w warunkach kerbalowych to było najlepsze, co dało się osiągnąć. Zabudowa dołu trochę popsuła ten efekt, ale chyba nadal przypomina B-2, co nie?
Taka konstrukcja jest niesamowicie lotna obojętnie, co by się nie zbudowało, bo gra traktuje samolot jak dwupłatowiec. Do tego masa powierzchni sterowej i można robić nim cuda. Ma też jeszcze jedną przewagę, a mianowicie elastyczność. Nieważne ile się taśmy da w środku, samolot nigdy nie będzie tak sztywny jak bak paliwa z doczepionymi skrzydłami. Ale wystarczy trochę z tym poeksperymentować i można zrobić z tego użytek, maszynę która potrafi wytrzymać na prawdę trudne lądowania.
Owszem można dać mu kółka na brzegach, sam miałem to zrobić, ale wrzuciłem plik, który prezentowałem na screenach, coby nie było, że coś dodatkowo przy nim majstrowałem.

294
Samoloty / Odp: B-2.0 by Sins Corporation
« dnia: Sob, 29 Cze 2013, 18:51:39 »
Dzięki, cieszę się, że się podoba. To motywuje.

@rafal3920:

Nie do końca, ale trochę racji masz. Patent z decopulerami w charakterze bomb to używam od dawna, jeszcze zanim te płaskie doszły. Nawet próbowałem tutaj użyć swojego starego patentu z tymi okrągłymi, ale nie śmigało.



Za duża waga była skupiona na tyle i to burzyło wyważenie maszyny za mocno, stawała się niestabilna. I tu pojawił się Twój bombowiec i zastosowanie tych płaskich. Stwierdziłem, że te zmieszczą mi się akurat pod skrzydłem i zagrało.


@pawler92:

Mówisz, masz ;)
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Nie testowałem jeszcze maksymalnych osiągów. Jedynie prędkość minimalną zarejestrowałem, 17m/s i wciąż leciał! Trzeba go trochę zmuszać do siadania bo lekko ściąga mu nos do góry. Efekt nasila się przy wyższych prędkościach, SAS tylko pogarsza sprawę, więc więcej jak 700 kilka m/s to nie wyciągnąłem. Doleciałem też w okolice pułapu 40km. Jednak wątpię by którakolwiek z tych liczb była jego maksimum.

P.S.
Uważaj, nie przesadź ze spacją. Jeden raz za dużo i uruchomisz ewakuację w najmniej pożądanym momencie. A to zazwyczaj kończy się efektownym fireballem i dezintegracją całego samolotu... xD

295
Samoloty / B-2.0 by Sins Corporation
« dnia: Sob, 29 Cze 2013, 07:20:41 »

Sins Corporation z dumą prezentuje swoje najnowsze, innowacyjne osiągnięcie, bombowiec B-2.0, który trafił właśnie do masowej produkcji, a już niedługo będzie do nabycia dla każdego kto musi bronić pokoju swego domowego ogniska na sąsiednim kontynencie i śpi na pieniądzach! 8)





Samolot został zbudowany w oparciu o technologię stealth, w układzie latającego skrzydła. To właśnie ta nietypowa konstrukcja zapewnia niewielki przekrój poprzeczny maszyny. Co w efekcie utrudnia wykrycie przez radary wroga i skutkuje radarową "niewidzialnością". Przynajmniej do czasu, aż jest już za późno...



Bombowiec standardowo przenosi 20 bomb podwieszanych, typu TT-38K (Radial Decopuler) i zrzuca je w 10 fazach. Dzięki temu pilot jest w stanie przeprowadzić naloty dywanowe na rozległą infrastrukturę lub koncentrując się na mniejszych, statycznych celach, eliminować pojedynczo nawet do 11 przeciwników.



Oczywiście istnieje możliwość wyposażenia bombowca w dodatkowe uzbrojenie, na specjalne życzenie klienta, rzecz jasna za stosowna dopłatą. Oczywiście w imię pokoju i obrony interesów cywilizowanego świata. ;)

Przed wersją 2.0 to tak na prawdę istniała jedynie wersja rozwojowa, która nie rokowała najlepiej. Jednak użycie najnowszych technologii budowy skrzydeł, zmieniło właściwości lotne z bardzo słabych na bardzo dobre (Dzięki pawler92, bo to Ty dałeś mi do myślenia, czy rzeczywiście nic już się z tą konstrukcją nie da zrobić). Wersja 1.0 ku potomności:


I start B-2.0 bez najmniejszego problemu, przy minimalnym rozbiegu:


Jednostkę napędzają 4 silniki odrzutowe, co w zestawieniu ze stosunkowo niewielką masą własną pozwala wykonywać ewolucje, o jakich niektóre myśliwce mogą jedynie pomarzyć. Ale niezwykle duża powierzchnia nośna sprawia, że nawet po ich wyłączeniu da się robić akrobacje na bardzo niskim pułapie, przy prawie że zerowej prędkości.



Samolot bez trudu wzbija się na bardzo duże pułapy, niestety po przekroczeniu kilkudziesięciu kilometrów zaczyna zachowywać się jak cegła i dopiero wytracenie wysokości daje nadzieję na odzyskanie kontroli.


Firma dementuje jakoby celowała najnowszym cackiem w loty suborbitalne, ale jak wiadomo z nieoficjalnych źródeł, prace nad modelem nie zostały zakończone wraz z wypuszczeniem B-2.0 na rynek. Kto wie, czego można się jeszcze spodziewać po tej, jak zapewniają producenci, niezwykle udanej maszynie?

Tradycyjnie na koniec Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

296
Fajny, mały, zgrabny, samolocik. Nic dziwnego, że daleko lata. Im mniejsza maszyna, tym łatwiej jej bić rekordy. Jak do tej pory widziałem tylko jeden pojazd, który był w stanie dolecieć w jednym kawałku na Lythe i był nawet mniejszy od tego tutaj. Największą sztuką jest więc zachować umiar w rozmiarze, zabierając tylko to co na prawdę potrzebne, ale tak by nie stracić osiągów.

297
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Czego słuchasz grając w KSP?
« dnia: Śro, 26 Cze 2013, 19:35:42 »
Ja słucham tego:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

Tylko, że odpalam to sobie z poziomu gadu gadu, a nie ze stronki. Wiele można mówić na ten komunikator jaki to zły i niedobry, ale radio im się udało.
Moim zdaniem muzyka z epoki podboju kosmosu jest najodpowiedniejsza do testowania rakiet ;)

Mają jeszcze jedna stację, którą bardzo lubię i przy niej też czasem latam:

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Jest jeszcze jedna stronka, którą polecam. Tu znajdziecie każdy prawie gatunek jaki lubicie. W dodatku jak wyżej, można słuchać tego legalnie i za darmo.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

298
Inne / Odp: LGV czyli Low Gravity Vehicle
« dnia: Wto, 25 Cze 2013, 16:05:40 »
Sins Corp. poinformowało dziś na konferencji prasowej, że testy ujawnionej niedawno jednostki LGV dobiegły końca wraz z rozwinięciem wersji Mk3.





Jak wynika z oświadczenia zwiększono możliwości maszyny dodając 12 silników. W sumie pojazd napędzany jest teraz 28 silnikami jonowymi i tak jak w prototypie na raz pracuje jedynie połowa. Wyeliminowano też nieporęczne panele słoneczne, a w ich miejsce użyto generatorów termoelektrycznych. Dzięki czemu pojazd jest równie sprawny w cieniu jak i w pełnym słońcu, a przy tym znacznie mniejszy i bardziej funkcjonalny (użyłem triku z konsoli: allow part clipping in editors, i upakowałem po 17 generatorów na każdy z 14 silników).

Została też ujawniona nazwa pod jaką będzie produkowany najnowszy model, czyli Beholder. Podobno Jebedaiah jest wielkim fanem świata D'n'D i zaproponował by nawiązać nazwą do jednego z potworów jakie w nim występują, Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ


Edit:
btw
Rzecz ma  335 części. Obczajcie co się dzieje przy niewielkiej kolizji xD


299
Łaziki / Odp: Prototyp łazika badawczego - Mr. Handy
« dnia: Wto, 25 Cze 2013, 15:45:24 »
Wielki w uj xD Na swój sposób nawet fajny, trochę śmieszny, absurdalny, taki jak na kerbale przystało. Zastanawia mnie tylko po co wysyłać coś tak wielkiego, w charakterze innym niż mobilnej bazy? Mniejsze łaziki są w stanie dokładnie to samo zrobić, a ile mniej kłopotu z wysłaniem. No chyba, że projekt łazika badawczego to przykrywka i tak na prawdę testujecie możliwości podwozia... Ups chyba nie wyjawiłem długoterminowych planów Waszej firmy? ;D

300
Inne / Odp: LGV czyli Low Gravity Vehicle
« dnia: Pon, 24 Cze 2013, 20:38:28 »
Próbowałem, ma za mało mocy na Muna. Może jakby podwoić liczbę silników... Ale wątpię, żeby się to sprawdziło, bo masa też wzrośnie. :-\

Nieskończone paliwo włączyłem parę razy, ale tylko jak mi oderwało panele. Wehikuł im bardziej jest bokiem do słońca tym gorzej sobie radzi z regeneracją prądu, ale ma sporą baterię właśnie po to by mieć zapas do momentu aż kat będzie korzystniejszy. Gdy panele są frontem do słońca, to na pełnym ciągu można regenerować baterię bez najmniejszego problemu. Zresztą to była zabawa z konsolą więc nie widzę w tym żadnej ujmy i się z tym nie kryję.
A co do kwestii oderwania się od gleby, chyba wyraźnie napisałem że to śmiga tylko bez grawitacji?

Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 25