Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robson

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 40
106
Własna twórczość / Odp: RO + RSS Polatajmy replikami
« dnia: Sob, 16 Sty 2016, 15:52:02 »
Haha, dobre, wiedziałem że chodzi o GAMBIT, ale nie miałem pojęcia że wiąże się to z N1, więc dla mnie to było utrudnienie i pomyślałem że jednak się mylę.

107
Inne / Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« dnia: Pią, 15 Sty 2016, 19:08:57 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jakie to wszystko jest bardzo ładne.

Samo klikanie, że to lubię i wbijanie respów jest za słabe, ale jak tu napisać komentarz bez przesadzonego kadzenia?
Może spróbuję - Piknie żeście to Kadaficku wyrychtowali !!!

108
Stacje kosmiczne / Odp: Laboratorium obserwacyjne GREEN PLANET
« dnia: Pią, 15 Sty 2016, 08:34:49 »

- Może mi pan jeszcze raz wytłumaczyć, co to za ustrojstwo stoi w hangarze doświadczalnym?
 Dyrektor Kerman był szczególnie zirytowany faktem, że mimo swej długoletniej służby w Kerbińskiej Flocie Zjednoczonej, nie bardzo mógł pojąć o czym prawi do niego profesor Kerman

- Dwa mikrokwazary krążące wokół siebie z prędkościami relatywistycznymi wysyłają wzdłuż osi dżet i zasilają radiochmurę.
Radiochmura zamknięta w pułapce magnetycznej, poddawana jest procesom magnetohydrodynamicznym.
Zwiększająca się masa powoduje wzrost siły odśrodkowej chmury.
Zauważono, że wraz ze wzrostem prędkości obrotowej radiochmury, jej masa zaczyna wzrastać nieproporcjonalnie do dostarczonej energii przez dżet mikrokwazarów.
Na granicy radiochmury zaczynają się wtedy tworzyć pary elektronowo-pozytonowe obracające się wokół siebie z prędkościami nadświetlnymi.
Pomimo iż według Wielkiej Teorii Nadwzględności Alberta Kermana, masa tych powstałych cząstek powinna wynosić nieskończoność, to okazuje się, że w tej konfiguracji Teoria się myli.
Jak wiadomo, układ współrzędnych przestrzennych skorelowany jest ze współrzędną czasową.
Zakrzywiając jakąkolwiek z nich, oddziałujemy na resztę współrzędnych.
Szybko obracające się pary elektronowo-pozytonowe oddziałują na lokalną przestrzeń (tak zwane wleczenie układów inercjalnych), a obracająca się przestrzeń powoduje obracanie współrzędnej czasowej.
Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej, współrzędna czasowa zostaje zamknięta do pętli, a następnie tworzy wir czasowy wsysający lokalną przestrzeń.
Problem w tym, że korelacje, o których wspomniałem, są typowymi Korelacjami Pearsona Kermana.
Pomimo iż zależności są liniowe i matematycznie przewidywalne, to mamy zbyt dużo zmiennych losowych aby przeprowadzać doświadczenia na Kerbinie.
- Co więc pan sugeruje?
- Wywieźmy tą maszynkę w kosmos.

-------------------------------------
- Inżynierze Kerman, dokąd wybiera się najbliższy lot załogowy?
- Na Tylo dyrektorze Kerman, na Tylo.

109
Dyskusje na dowolne tematy / Ścieżki wirowe Teodora Kermana
« dnia: Śro, 13 Sty 2016, 23:31:44 »
Dziwne wirowe formy zauważalne w chmurach spiralnych.
Pojawiają się, gdy bardziej kleista substancja poruszająca się wzdłuż mniej kleistej, napotyka na obiekt, najczęściej cylindryczny.
Wiry te mają decydujący wpływ na siłę nośną pod skrzydłami samolotów.
Zjawisko to, zauważone po raz pierwszy przez Kermana, stało się podstawą i zaczynem do rozwoju teorii o mechanice płynów.

Ścieżki wirowe są podstawą dla teorii o przepływach laminarnych i przepływach niespokojnych, decydujących o pogodzie na Kerbinie.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

110
Aktualności / Odp: [Wersja aktualna] KSP 1.1.3
« dnia: Śro, 13 Sty 2016, 23:01:39 »
Plis krasz it!!!
:)

111
Szukam modyfikacji / Odp: Efekt Obertha
« dnia: Śro, 13 Sty 2016, 20:55:51 »
Protractor jest zajefajny.
Używam od dłuższego czasu i muszę powiedzieć, że to jest na prawdę to, co tygryski lubią najbardziej.

112
Inne / Odp: Kadaf Industries, rozmaitości!
« dnia: Śro, 13 Sty 2016, 19:11:55 »
Zgadzam się z podporucznikiem.
Chociaż mnie, jak zwykle zadziwiają te konstrukcje.
Ileż musi siedzieć w Twej głowie Kadafie?
Tyle pomysłów już zrealizowanych, a tu ciągle nowe!!!

113
Szukam modyfikacji / Odp: Efekt Obertha
« dnia: Wto, 12 Sty 2016, 16:55:14 »
Sobol.
Ja rozumiem, że zaproponowałeś zestaw modów do łatwego obliczania kątów między planetami.
Sęk w tym, że  tytuł wątku sugeruje coś innego, a ja starałem się tylko wyjaśnić nieścisłości z tym związane.
A co się tyczy spekulacji na temat zaniku ekonomiczności, to przecież można spokojnie sprawdzić to eksperymentalnie na orbicie.
Z resztą raport proszę wrzucić na forum, dla przejrzystości.

114
Szukam modyfikacji / Odp: Efekt Obertha
« dnia: Pon, 11 Sty 2016, 23:51:42 »
Efekt Obertha polega na tym, że osiągniemy więcej energii mechanicznej, jeśli będziemy przyspieszać przez ten sam okres czasu w niższym perycentrum niż w wyższym.
Zmiana energii w czasie, czyli moc jest proporcjonalna do aktualnej prędkości. P=F⋅v
Manewr opuszczania ciała niebieskiego powinien być wykonany na jak najniższej orbicie.

Wonsz w takim razie nie pyta o w/w efekt, tylko o obliczanie okna transferowego.
W jakim położeniu powinny znajdować się planety, aby utworzenie orbity transferowej pochłonęło jak najmniej dV.
A to już zupełnie inna para kaloszy.
Owszem jest to bardzo proste do policzenia i pewnie jak się wezmę zbiorę w sobie, to w końcu coś nabazgram.

115
Własna twórczość / Odp: RO + RSS Polatajmy replikami
« dnia: Nie, 10 Sty 2016, 15:56:44 »
No ładnie Ci wyszedł ten Zenit.
Ja swojego budowałem w czasach 0.25 i tam nie było możliwości schowania tego RD120 w taką fajną owiewkę. To znaczy, pewnie jakbym pogrzebał w modach, to bym coś znalazł.
Parametry silników wpisywałem według oryginału, a paliwa i ich właściwości musiałem tworzyć sam.
Fajnie, że jest dopracowany ten RO, bo teraz to ten Zenit lata jak oryginał.

Mój Fregat ze statkiem Fobos-Grunt, wyglądał tak:



A tu masz dane silnika S5.92

Thrust in vacuum: 1,400 kilograms and 2,000 kilograms
Specific Impulse: 323 seconds and 329 seconds
Propellant component ratio: 2.05 and 1.95
Thrust development time: (to 90 percent from nominal) 2.5 - 3.0 seconds
Duration of firing: 1,350 seconds
Restart capability: 25 times
Engine gimbal capability (yaw and pitch): ±300 millimeters
Engine dry mass: 75 kilograms
Engine dimensions: 677 x 838 x 1,028 millimeters
Life span in orbit: Three years

116
Własna twórczość / Odp: RO + RSS Polatajmy replikami
« dnia: Czw, 07 Sty 2016, 22:34:42 »
L-ubię R-uskie R-akiety
Wolał bym jednak więcej danych w zestawieniach.
Jakieś masy własne, wymiary, ciąg silników, może nawet ISP.
Tak dla smaka i przejrzystości.
Pół życia spędziłem na russianspaceweb.com i po prostu lubię cyferki.

Dobra robota Sobol.
Pozdrawiam.

117
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmoteka Sci-Fi Człowieka
« dnia: Czw, 07 Sty 2016, 09:36:48 »
O, i właśnie taka odpowiedź, jak napisał kapacity, jest satysfakcjonująca.
Muszę jeszcze raz obejrzeć film, ale się zastanawiam, czy jest sens.

118
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Filmoteka Sci-Fi Człowieka
« dnia: Śro, 06 Sty 2016, 02:03:30 »
Nie wypowiem się na temat Interstellar.
Nie wypowiem się na temat Marsjanina.
Ale powiedzcie mi, czy ta rakieta z ratunkiem dla marsjanina, to nie startowała od ludzi z SpoaceX?

Ale jestem idiotą.
Bez komentaża.
(Manewr Ritcha Purnella)
I pomoc Chin, bo jueseje nie mają silnika.
Przepraszam Kerbale za  moją arogancję!!!

119
Modyfikacje / Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« dnia: Wto, 05 Sty 2016, 22:37:08 »
No testowałem dziś rano.
Przy mocniejszych silnikach źle oblicza czas odpalenia, nie wiem czym to jest spowodowane.
Możliwe, że mam starą niedopracowaną wersję moda, bo testowałem na najbardziej sprawdzonej i stabilnej, czyli KSP 0.25
Za momencik jednak będę kombinował na aktualnej, więc po północy zdam raport na temat przydatności tego kontrowersyjnego moda.


[Post scalony: Wto, 05 Sty 2016, 23:26:34]
Już jestem po testach.

I tak:
Z silnikami na paliwo ciekłe to zapomnijcie. Nie ma szans na zadziałanie. Już lepiej sobie radzi skrypt w kOS.
A z boosterami z prawdziwego zdarzenia (no mam lądownik, ten co się chwaliłem, co ma wylądować na Tylo, i cholerstwo waży 700 ton) niestety nie współpracuje jak należy.
Dotknięcie gruntu wypada przy prędkości około 30 m/s, co jak wiadomo jest zabójcze.

Można pokombinować z silnikami z moda, ale one i tak działają poprawnie jedynie dla lekkich lądowników.
Dla bardziej zaawansowanych graczy, niestety modzik jest bezużyteczny.

Podzielam więc opinię Kadafa.
Omijać wielkim łukiem!

Zaprząść do gry odrobinę matematyki z lekką nutką fizyki i będzie łatwiej i przyjemniej.
A jaka satysfakcja z tegoż faktu ?!!

Pozdrawiam!
Orbitologia nie jest nudna!!!

120
Modyfikacje / Odp: XT Landertron - Czyli Miękkie lądowanie.
« dnia: Wto, 05 Sty 2016, 00:46:19 »
Okej. Tylko, że ja na ten przykład lecę na Tylo i nie mam możliwości przetestowania posadzenia kilkuset tonowego lądownika na jego powierzchni zanim się tam nie znajdę.
Wszystko muszę sobie policzyć, na jakiej wysokości i z jaką prędkością będę się poruszał i kiedy mam palić hamulce.
Zaglądając do plików źródłowych powyższego moda, aż wstyd nie pokombinować, żeby nie wpiąć moich hamulców do tego narzędzia.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 40