an advertisement

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Raynus

Strony: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 39
511
Gotowe poradniki / Odp: Polski słowniczek KSP
« dnia: Pon, 10 Gru 2012, 12:04:42 »
Aktualizacja #4.

512
Stacje kosmiczne / Odp: Podlaska Stacja Kosmiczna
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 18:20:29 »
Ciekaw jestem, jak Ty to wyniosłeś i w jakich częściach.

513
Gotowe poradniki / Odp: Polski słowniczek KSP
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 15:14:02 »
Mam aktualnie dużo czasu, więc za parę chwil postaram się dodać dużo więcej zagadnień związanych z poszczególnymi częściami.

@Moskit: Miło, że i Tobie się przydało ;)

514
Obsługa techniczna / [CZYTAJ] Jak poprawnie poprosić o pomoc
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 14:35:08 »
Witajcie.

Piszę ten temat, ponieważ zauważyłem niemiłą rzecz, która na forach często zdarza się w działach technicznych.
O co chodzi? Już odpowiadam.
Prosząc o pomoc macie nadzieję otrzymać ją jak najszybciej i w jak najskuteczniejszej formie. Nie jest to jednak możliwe, jeżeli podajecie zbyt mało informacje, co najczęściej odstrasza osoby chętne do pomocy.

Jak prosić o pomoc, by szybko ją otrzymać:


- Napisz konkretny temat wątku. Nie nazywaj go "Problem" lub "Pomocy!!!!1", zamiast tego streść swój problem, na przykład "Brak możliwości kupna gry", bądź "Crash Gry w momencie lądowania".

- W treści wątku od razu najlepiej podaj wszystkie przydatne dane - Specyfikację swojej maszyny, wersję gry, okoliczności powstania błędu, screen, treść błedu, a nawet jeżeli jest taka możliwość - crashlog.

- Bądź cierpliwy. Może się zdarzyć, że przez godzinę, trzy, a nawet pół dnia nie dostaniesz odpowiedzi, ale nie porzucaj forum, bo odpowiedź na pewno nadejdzie, a wówczas możesz jej już nie zauważyć.



Z tymi prostymi zasadami na pewno prędzej znajdziecie pomoc, niż robiąc odwrotnie.
Osoby szczególnie ignorujące te zasady w dalszym ciągu będą przeze mnie odpowiednio "nagradzane".

515
Stacje kosmiczne / Odp: Space Station Alfa
« dnia: Nie, 09 Gru 2012, 10:47:49 »
Nazwa nieco zabawna, bo ni to "Stacja kosmiczna Alfa", ni to "Space Station Alpha". Taka mieszanka.
Sama w sobie... oryginalna... :)

516
Gotowe poradniki / Odp: Polski słowniczek KSP
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 20:10:36 »
Dzięki panowie. Powyższe troszkę rozpiszę, bo bardzo ubogie.

517
Dyskusje ogólne / Odp: Space kraken, co to?
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 18:43:25 »
Wszystko jasne, zamykam.

518
Dyskusje ogólne / Odp: Space kraken, co to?
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 18:35:56 »
Space Kraken, to bug związany z fizyką gry, pojawiający się w głębszej części kosmosu.

Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

519
Gotowe poradniki / Polski słowniczek KSP
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 17:33:51 »
Witajcie. Zaproponowaliście na forum, aby zrobić słownik ważnych pojęć związanych z Kerbal Space Program.
Postanowiłem, że podejmę się tego. Na początek wrzucę tych pojęć parę i z czasem dodam jeszcze więcej.
Teraz rola dla Was! Każdy z Was może napisać, co warto dodać, albo napisać pełną definicję danego słówka, która zostanie dodana w poniższym słowniczku.

Jeżeli szukasz interesujących Cię pojęć, wciśnij CTRL + F, następnie w oknie wyszukiwania przeglądarki wpisz szukane słowo.



Drag - Opór powietrza stwarzany przez daną część (praktycznie większość elementów ma opór na poziomie 0.2, tylko skrzydła mają dużo mniejszy)
Lift - Siła nośna, czyli siła unosząca dane ciało, poruszające się w gazie, np. powietrzu (tak więc siła ta nie działa w próżni)
Thrust - Siłą ciągu, która wprawia dany pojazd w ruch w określonym kierunku. Ciąg wytwarzany jest przez silniki
Solid Fuel - Paliwo stałe, po zapłonie nie ma możliwości sterowania ciągiem, ani nie ma możliwości wygaszenia odpalonego paliwa w zbiorniku. (Raz odpalony silnik na paliwo stałe, działa z maksymalnym ciągiem aż do wyczerpania się paliwa
Liquid Fuel - Paliwo ciekłe, jest to po prostu paliwo używane przez nasze rakiety
Xenon Gas - Ksenon, gaz wykorzystywany jako paliwo w silnikach jonowych, ze względu na swoje sprzyjające do tego właściwości. Mimo to, ładnie się też świeci w odpowiednim polu elektrycznym :)
Oxidizer- Utleniacz, są to związki chemiczne które podczas reakcji zmniejszają swój stopień utleniania, a zwiększają go u innych związków (czyli potocznie mówiąc jest to coś na kształt substancji zapłonowej)
Dry Mass - Masa danej części "na sucho" czyli bez żadnej załogi, paliwa itp
Total Mass - Masa całkowita, masa części wypełnionej (załogą, paliwem itd)
Prograde - Kierunek w którym obiekt (w tym przypadku nasza maszyna) porusza się aktualnie po orbicie
Retrograde - Kierunek przeciwny do kierunku, w którym porusza się dany obiekt po orbicie
Apoapsis (Ap) - Apocentrum,  punkt orbity najdalszy do środka masy (najwyższy punkt orbity)
Pereapsis (Pe) - Perycentrum, punkt orbity najbliższy do środka masy (najniższy punkt orbity)
Encounter - Spotkanie i zaczepienie się do orbity innego ciała niebieskiego.
Max. Temp. - Maksymalna temperatura, jaką zniesie dana część
Impact Tolerance - Wytrzymałość danej części na zderzenia z innymi częściami bądź gruntem
Fuel Crossfeed Capable - Możliwość przepływu paliw przez daną część
Electric Charge - Ładunek elektryczny wytwarzany przez daną część w określonym przedziale czasu
Engine Max Power - Maksymalna moc danego silnika
Engine Min Power - Minimalna moc danego silnika. (standardowo - 0, co oznacza, że istnieje możliwość całkowitego wyzerowania mocy silnika - tj. Wyłączenia go)
Isp (Specific Impulse) - Impuls właściwy, stosunek ciągu silnika, do zużywanych w celu jego wytworzenia materiałów (paliwo, utleniacz, itp.)
Isp at sea level - Impuls właściwy określony dla danego silnika na wysokości poziomu morza
Isp in vacuum - Impuls właściwy określony dla danego silnika w próżni
Thrust vectoring - Właściwość silnika, pozwalająca na kierowanie ciągu pod różnym kątem, co przydatne jest jako ster



Podziękowania za pomoc dla (kolejność bez znaczenia): kotaNAsuke, CupOfMayo, Jebediah


Niebawem zostaną dodane kategorie.

520
Dyskusje ogólne / Odp: Spolszczenie dla KSP
« dnia: Sob, 08 Gru 2012, 10:09:43 »
Jak mnie nikt nie wyprzedził, to się zajmę tym dziś.

521
Propozycje & Uwagi / Odp: Nowy wątdek - bazy
« dnia: Czw, 06 Gru 2012, 15:13:28 »
Załóż wątek "Bazy, kolonie" w dziale "inne".
Jeżeli faktycznie dużo osób będzie publikować swoje bazy, struktury na innych planetach, to napisz do mnie i wrócimy do tego tematu. Tym czasem:

Zamykam do odwołania.


522
Poproś o pomoc / Odp: Blokada sterowania
« dnia: Czw, 06 Gru 2012, 14:22:33 »
Dużo, dużo, duuuuuużoooo źródeł zasilania, wliczając w to nie tylko akumlatory, ale i środki pozyskiwania energii, na przykład panele słoneczne.

523
Poproś o pomoc / Odp: Blokada sterowania
« dnia: Czw, 06 Gru 2012, 13:39:03 »
Dokładnie jak wyżej. Jeżeli jest to obiekt bezzałogowy, to musi na bierząco być zaopatrywany w energię elektryczną. Jeżeli tej zabraknie (gdy na przykład przyspieszysz czas), to obiekt zostanie sparaliżowany.

524
Gotowe poradniki / Odp: [Tutorial] Dokowanie
« dnia: Czw, 06 Gru 2012, 13:06:59 »
Baaaardzo niedokładny poradnik. Jeżeli ktoś faktycznie nie wie jak dokować, to i tak z tego nic nie wyniesie.

525
Problem rozwiązany.
Miłej gry.
Zamykam wątek.

Strony: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 39

 

   
Loading...