Zrobiłem małe zestawienie silników.
Chciałem się dowiedzieć, które silniki są najekonomiczniejsze. Dane w Wiki są nieco "suche".
Dane z KSP Wiki.
Metoda:
Pobór paliwa w atmosferze i próżni (L/s), podzielony przez ciąg w kN, = ilość paliwa (w L/s) potrzebna na 1kN ciągu.
Dla lepszego zobrazowania, wynik został pomnożony przez 10 000. Żeby się nie męczyć z ilością zer.
Dokładność do 3 miejsc po przecinku. Daje to jednostkę
EkK (EkoKerbal).
Podzielenie wyniku przez 10 000 daje nam ilość litrów paliwa na sekundę, potrzebną do uzyskania 1kN ciągu.
Interpretacja wyników - Im mniej, tym lepiej. Wiadomo - im więcej mocy, za mniejszą cenę, tym dalej Kerbal poleci.
Wyniki:Najlepsze silniki do lotów w atmosferze.Miejsce I - Toroidal Aerospike Rocket - 2,629 EkK
Miejsce II - LV-T30 Liquid Fuel Engine/LV-T45 Liquid Fuel Engine - 3,185/3,186 EkK
Miejce III - Rockomax "Skipper" Liquid Engine / LV-909 Liquid Fuel Engine- 3,397 / 3,4 EkK
Wielki przegrany w powietrzu:LV-N Atomic Rocket Engine - 4,1 EkK
Interesujące w powietrzu:Czyli te silniki, które są popularne.
Rockomax "Mainsail" Liquid Engine (ulubiony silnik fanów mocy) - 3,641 EkK (Średniak)
Najlepsze silniki do lotów w próżni.Miejsce I - LV-N Atomic Rocket Engine - Niesamowite 1,267 EkK
Miejsce II - Toroidal Aerospike Rocket / Rockomax "Poodle" Liquid Engine - 2,611 / 2,614 EkK
Miejsce III - LV-909 Liquid Fuel Engine - 2,62 EkK
Wielki przegrany próżni:Rockomax 24-77 (silniczek pomarańczowy do sond) - 3,4 EkK
Interesujące w próżni:LV-T30 Liquid Fuel Engine - 2,753 EkK
LV-T45 Liquid Fuel Engine - 2,755 EkK
(Najmocniejsze:)
Rockomax "Skipper" Liquid Engine - 2,912 EkK
Rockomax "Mainsail" Liquid Engine - 3,089 EkK
Jeżeli planujecie dalekie loty, to już wiecie jakie silniki najlepiej spalają paliwo w próżni i powietrzu.
Obrazowo - 2 silniki Rockomax "Mainsail" Liquid Engine = 3000kN
50 silników LV-N Atomic Rocket Engine = 3000kN
Ale na tych drugich, w próżni zalecimy blisko 2,5 raza dalej, na tej samej ilości paliwa.
W zestawieniu brakuje silnika jonowego. W wiki nie ma danych jego spalania w atmosferze i w próżni.
Przyjmując identyczną skuteczność lub tylko wynik dla próżni, nasz "magiczny" silnik wypada koszmarnie:
Xenon - 2427 EkK
Prąd - 291240 EkK
W rzeczywistości jednak, 1 jednostka ksenonu użyta przez silnik to 0,001 jednego kilograma ksenonu.
Xenon - 2,427 EkK.
Prąd - 291,240 EkK (przerażające, co?
)
Wynik jest dość dobry, drugie miejsce w zestawieniu. Silnik jednak ma ogromny zapas paliwa (700kg paliwa to 700 000 jednostek ksenonu dla silnika), a prąd jest produkowany na bieżąco, czyli - gratis.
Jeden PB-Ion Electric Propulsion System wymaga jednego wielkiego panelu słonecznego lub 20 generatorów izotopowych, do pracy na pełnym ciągu, bez strat energii.
Może się przyda.