Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Madrian

Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29
361
Statki kosmiczne / Odp: Kerbolius czyli Prom Kosmiczny 0.21
« dnia: Nie, 28 Lip 2013, 18:36:29 »
A jak wynosi ładunki, skoro skrzynka jest zamknięta i nie ma portów dokujących?
Ja bym otworzył górną pokrywę, wstawił do środka port dokujący i dodał ramię magnetyczne z Burana.
Mógłbyś wynosić sondy, odczepiając je od portu dokującego i wyjmować ramieniem poza statek.

362
Aktualności / Re: KSP .21
« dnia: Nie, 28 Lip 2013, 18:32:46 »
Po aktualizacji, pierwsze wyskoczyło okienko, że stare save nie działają z nową wersją. Poprzedni save, po prostu skasowałem i zero problemów. Zacząłem grę od nowa.

Napotkałem tylko 3 problemy do tej pory.
1 - przy ręcznym wykonywaniu asparagusa, nierównomiernie spalały się zbiorniki z pary. Muszę budować rakiety z symetrią podwójną, co trochę utrudnia loty, jeżeli są niedokładnie rozmieszczone zbiorniki.

2 - Miałem problem z dokowaniem, ale się okazało, że to po prostu wina mechanizmu gry, znana i tolerowana. po prostu wcześniej jej nie napotkałem.

3 - Raz, zablokował mi się obrót rakiety wokół osi. Bez ASAS, rakieta po prostu wirowała jak wściekła. nawet RCS-y nie pomagały. Dopiero włączenie ASAS utrzymywało ją stabilnie. Niestety był to dwuczęsciowy lądownik munarny z łazikiem. I wada przeniosła się na oba pojazdy, łazik nieustanie skręcał w jedną stronę. W końcu skończyło się to jego wywrotką i teraz leży gdzieś tam w munowym pyle, kołami do góry. Sonda zaś stoi obok na nóżkach, i jeżeli wyłączam ASAS próbuje się przewrócić. Na szczęście ma i panele i generatory, więc po prostu stoi sobie z włączoną elektroniką i mierzy ciśnienie próżni. Wkrótce dotrą do niej serwisanci. Może coś pomogą. :)

Dodam, że zdarzyło mi się to tylko w tej jednej rakiecie. Kilka innych, w tym sonda z samolotem goniąca właśnie Eve - nie ma żadnych problemów.

Sam problem pojawił się, gdy z dużym przyśpieszeniem czasu wpadłem w strefę przyciągania Muna. Przypuszczam, że po prostu to było przyczyną - pojawiła się jakaś tajemnicza siła skręcająca.

363
Aktualności / Re: KSP .21
« dnia: Pią, 26 Lip 2013, 22:06:21 »
Nie działa asparagus.
To znaczy, działa poprawnie, ale niesymetrycznie.

Zbudowałem rakietę. Z lenistwa dałem symetrię 6 i ręcznie połączyłem zbiorniki pojedynczymi kablami.
Efekt? Zbiornik który pierwszy przyłączyłem, wyczerpywał się szybciej niż ten sam z pary, który podłączyłem później. Pierwszy lot i żonglerka paliwem, żeby jakoś to szło by uniknąć odpalenia jednego zbiornika z połową paliwa. Cud, ze miałem silniki podpięte pod AG i przed zrzutem, wyłączałem je. Inaczej rakieta wariowała.

Może działa jak się użyje symetrii, ale tego nie sprawdziłem.

Drugi problem - dokowanie. Satelitę miałem podłączonego na porcie do dokowania. Odpiąłem go na orbicie i okazało się, że rakieta wcześniej spaliła jego paliwo (górny zbiornik). Chciałem wrócić na RCS i przetankować trochę paliwka.
I g.... Porty się od siebie tylko odbijały. Idealna pozycja, odległość od statków pół metra i... nic. predkość idealna. Stykają się i koniec. Nie dokują lecz odbijają.
A gra już po ostatniej łatce.
Oba statki - satelita i rakieta miały własne komputery (rakietę nośną chciałem odzyskać). Gra widziała je jako dwa statki, pod oddzieleniu. I nic.

Martwi mnie to, bo skasowałem poprzedni save i startuję od nowa, z czystym kontem i kosmosem.
Miałem wysłać stację kosmiczną, ale skoro nie da się dokować, to jaki jest sens?
Znów zostaje wysyłanie samych rakiet.

364
Stacje kosmiczne / Odp: Stacja SOLAR VI NOWA 2
« dnia: Czw, 25 Lip 2013, 22:19:20 »
Z definicji stacja składa się z kilku elementów.
To najczęstszy błąd. Próby wyniesienia ogromnego statku w całości.
Potrzeba ogromnych rakiet, ogromnej ilości paliwa, a całość jest delikatna i wrażliwa.

Lepiej budować małe moduły i łączyć je w całość na orbicie. Wtedy można budować ogromne i skomplikowane konstrukcje.

365
Aktualności / Re: KSP .21
« dnia: Czw, 25 Lip 2013, 22:04:05 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Dnia 25 lipca o godzinie 19:10 odszedł NA ZAWSZE nasz wielki przyjaciel - Jebadiah Kerman
Mój program kosmiczny nigdy nie będzie taki sam jak kiedyś...


Wystarczyło zresetować lot i zaraz go zakończyć.

To jeden z ciekawszych aspektów nowej wersji. Mamy ograniczone zasoby rekrutów i nie możemy sobie "ot tak" kończyć lotów. Trzeba dbać o załogę i chronić ją przed skutkami naszych działań.

W wersji kariery, widziałbym jeszcze ustalanie roli rekrutów między kerbonautów, naukowców, budowniczych, czy pracowników stacji kontrolnej.

"Nie możesz dodać więcej części - masz za mało pracowników".
"Nie możesz kontrolować większej ilości misji - masz za mało pracowników".
"Za mało naukowców, by efektywnie opracowywać nowe odkrycia".

IMHO nie głupi pomysł.

366
Inne / Odp: EPP-elektryczny pojazd powietrzny
« dnia: Śro, 24 Lip 2013, 22:02:05 »
Na munie miałbyś raczej problem z lataniem taką lotnią. :)
Brakuje pewnego istotnego elementu. :)

367
Prawie jak prawdziwy Kerman i katolik. 8)

368
Poproś o pomoc / Odp: Jednofazowa rakieta dalekiego zasięgu
« dnia: Śro, 24 Lip 2013, 10:18:17 »
Teoretycznie tak, ale trzeba zabrać mnóstwo paliwa, co przy ograniczonej liczbie silników znacząco zmniejsza udźwig dla ładunku użytecznego.
Rakiety wielostopniowe są po prostu ekonomiczniejsze. W miarę lotu stają się coraz lżejsze i wymagają mniejszej siły do kontynuowania lotu. Dolecisz dalej i wyżej, stosując rakietę wieloczłonową, niż jednoczłonową. Gdyż ta pierwsza zużyje o wiele więcej paliwa.

I przez to, budowa jednoczłonowej rakiety bardzo dalekiego zasięgu jest znacznie trudniejsza.
Zwykle stosuje się co najmniej 3 człony
- Napędowy ze spalaniem typu asparagus. Służy do wyjścia z atmosfery.
- Orbitalny, służący do domknięcia orbity lub wyjścia ze strefy wpływów planety.
- Podróżny, służący do osiągnięcia orbity podróżnej i ewentualnego hamowania lub powrotu.

W misjach planetarnych dochodzi jeszcze człon lądownika, który czasami też sam w sobie jest dwuczłonowy. W całości ląduje, a przy starcie odrzuca zbędny balast by łatwiej wrócić.

369
Poproś o pomoc / Odp: Pytanie odnośnie Kerbalonautów
« dnia: Śro, 24 Lip 2013, 10:13:33 »
Przyjmij, że każdy Kerman ma swój osobisty stosunek do życia.
Jeden jest entuzjastą, jak Jeb.
Drugi strachliwy jak Bob,
A trzeciemu jest wszystko jedno, jak Bill.

Pozostałem Kerbale zawsze dadzą się przypisać do jakiejś grupy. Choć raz dostałem taką załogę, że wszyscy trzej byli przerażeni. :)

370
Własna twórczość / Odp: Zagrajmy w Kerbal Space Program [YouTube]
« dnia: Wto, 23 Lip 2013, 22:49:33 »
"Sonda" to był program legenda. Niestety cykl skończył się tragicznie, gdy obaj prowadzący zginęli w wypadku samochodowym.

Był to chyba jedyny program, dzięki któremu można było się dowiedzieć, o światowych trendach w technice. I to w czasach, gdy nie było Internetu, a Komputer to była "ta wielka szafa u taty w pracy".
Polecam obejrzeć sobie archiwalne odcinki tego programu. Specyficzna forma prowadzenia, tematyka - dziś nikt nie robi tak świetnych programów.

371
Dyskusje na dowolne tematy / Re: Polskie gry i gracze
« dnia: Wto, 23 Lip 2013, 22:19:09 »
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ
Jedynie dzięki seri "Wiedźmin" trochę świat gier o Polsce usłyszał. Dziki gon podobno będzie hitem.

Strzeliłeś jak kulą w płot. Polska ma w dorobku kilkanaście światowych hitów. Tyle, że zwykle wydawca był zachodni.

Chrome
seria Call of Juarez
Bulletstorm
Dead Island (teraz to już seria)
Gorky 17
Mortyr
Painkiller

To tylko te najlepiej znane. Lista jest o wiele dłuższa, a jest kilka gier w produkcji, które mają zadatki na światowe hity. Wiedźminem po prostu media się ekscytują. Nie jest to pierwsza znana polska gra. I nie ostatnia.

Nie mówiąc o niezłej scenie modowców do gier. Mamy kilku bardzo zdolnych modmakerów.
Absolutnie nie musimy się czuć gorsi od innych.

Poza tym, Polacy są w ścisłej czołówce graczy większości gier "kontaktowych". :)
Mamy też niezłe teamy zawodowe w kilku grach, regularnie wygrywający konkursy. Za paręnaście lat, pewnie transmisje z e-meczy będą bardziej popularne niż skoki Małysza. :)

372
Obsługa techniczna / Re: [Rozwiązany] Utrata kontroli nad statkiem
« dnia: Nie, 21 Lip 2013, 12:38:28 »
Obniżenie kamery świadczy o złamaniu się statku. Przeczytaj w opisie lotu (ta ramka po zakończeniu lotu) co nawaliło w chwili tego zdarzenia - masz obok podany czas, a zegar masz w górnym rogu ekranu.
Będzie tam tekst "Failure - coś tam".

Tracisz kontrolę nad silnikami, bo po uszkodzeniu rakiety nie są już częścią statku. Wszystkie części poniżej "złamania" nie są już liczone jako element statku. nawet jak się trzymają np. na drutach.

373
Inne / Odp: Mój pierwszy sateita na orbicie -> Eksperyment
« dnia: Nie, 21 Lip 2013, 12:30:10 »
Dużo.

Są specjalne części do sond.
Małe pudełka kontrolne - polecam Probodobodyne OKTO jako bazę. Do tego mały zbiornik FL-T200 (90 litrów) i silnik atomowy.
Moduł ASAS mały. Kilka baniek (4) z paliwem do RCS i same RCS (4 wystarczą). Na to slementy kratownicowe - małe - można dać kilka kratownic ośmiobocznych. 2-4 małe baterie. Przyrządy badawcze, antenki dla ozdoby bardziej. Dwa małe panele słoneczne 1x6 (zresztą nie ma znaczenia).

I masz małą, lekką sondę, którą łatwo wystrzelić. W Kerbalach podstawowych satelity służą głównie do nauki lotów i podstaw kierowania. Ale można to zmienić przez mody, dodające nowe funkcje.

Poćwicz zmiany orbit. Spróbuj np, zmienić orbitę eliptyczną na kołową, kąty orbit, wysłać rakietę w przeciwną stronę, żeby orbitowała synchronicznie. Ustawić satelitę na orbicie geostacjonarnej itd.

Później, jak przejdziesz do lotów załogowych, bardzo się to przyda.

374
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Star Size Comparision [filmik]
« dnia: Pią, 19 Lip 2013, 18:25:32 »
Tu jest skala wszystkiego:
Aby zobaczyć link - ZAREJESTRUJ SIĘ lub ZALOGUJ SIĘ

 ;D


375
Dyskusje na dowolne tematy / Odp: Ewakuacja Ziemi
« dnia: Pią, 19 Lip 2013, 18:24:55 »
Ad Ad3 - W takim wypadku znacząco spada produktywność. Branie czegoś siłą budzi opór. A jeżeli uświadomimy sobie, że nie ewakuują wszystkich, pojawia się problem z motywacją celu. Mam produkować, żeby sobie inny zwiał, a ja zostanę i zginę? To po co produkować? Niech zabiorą innemu.

Poza tym, co do możliwości technicznych - ile mamy statków kosmicznych zdolnych "już"
 lecieć w kosmos i zawieźć np. pierwszych budowniczych i materiały? Odpowiedź - jeden.
Trochę to mało, nawet jeżeli wdrożyć wielki program budowy kapsuł orbitalnych i rakiet nośnych.

Dopóki nie powstanie prom kosmiczny z prawdziwego zdarzenia, czyli startujący i lądujący o własnych siłach i wymagający tylko tankowania do następnego lotu i prostych czynności serwisowych - o masowych lotach w kosmos możemy zapomnieć.

Nawet przy najwyższym wysiłku gospodarczym, czas budowy jednego statku załogowego i ilość środków, są zbyt wielkie by uratować więcej niż góra kilkaset osób w sensownym czasie od wykrycia zagrożenia. A to nie będzie ewakuacja, lecz wysłanie widzów, żeby lepiej sobie popatrzyli na koniec.

Strony: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 29